Heroes is sneller en met meer actie dan the 4400.
Ik maakte ook al heel vroeg de vergelijking met The 4400, maar nu na twee afleveringen al kan ik zeggen dat de vergelijking erg oppervlakkig is, qua uitwerking zijn de twee series totaal anders. Ik denk dat we te maken hebben met het Lost-syndroom, het publiek merkt steeds beter wanneer een serie word opgerekt, en een goed aantal mensen lijken daar niet van onder de indruk te zijn.
Lost kan er mee wegkomen, maar vorig seizoen hebben we gezien dat langzamere series niet garant staan voor een groter succes. Decompressed storytelling noemen ze het in de wereld van de comics. Invasion en Surface zijn twee series die sneuvelden omdat ze het nieuwe systeem probeerden. Het slaat aan bij een bepaalde groep, maar niet bij een al te grote massa. Lost komt er mee weg omdat het een cult-status heeft op weten te bouwen in het eerste seizoen, BattleStar Galactica kwam onder vuur te liggen tijdens haar tweede seizoen vanwege de filler-episodes, en gooit het in het derde seizoen ook over een totaal andere boeg.
Het resultaat is dit seizoen voornamelijk snellere series waar iedere aflevering weer geld als cruciaal onderdeel.
Heroes - BattleStar Galactica - en zelfs Jericho volgt het nieuwere model. Iedere aflevering maakt onderdeel uit van een groter geheel, en iedere aflevering is belangrijk omdat er iets gebeurd.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!