abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42014810
Nog best een aardige uitvoering

http://www.youtube.com/watch?v=-8oKhUDn858
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_42015139
Gevonden!! Ik heb trouwens net Greetings from E Street: The Story of Bruce Springsteen and the E Street Band en Bruce Springsteen on Tour 1968-2005. (biografie en fotoboek) besteld op internet, en als het goed is komen die eind volgende maand!
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_42016290
Goed nieuws!!

Mooie site trouwens
pi_42016551
Tis geen flitsend desgin, maar er staan wel veel springsteen bootlegs op... Als je es een trade wilt doen, er is nog wel wat ruimte in mijn cdkast..
pi_42016818
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:26 schreef uncle_sjohie het volgende:
Tis geen flitsend desgin, maar er staan wel veel springsteen bootlegs op... Als je es een trade wilt doen, er is nog wel wat ruimte in mijn cdkast..
Super!! Alleen ligt bij mij de bootleg-'handel' even stil. Ik heb er zoveel, ik weet niet eens waar ik het laten moet. Ik ga in mijn eerstvolgende vakantie (Kerstvakantie denk ik) de boel eens goed ordenen, want ik vind het ook zonde om zoveel bootlegs te hebben terwijl ik ze eigenlijk nauwelijks luister.

Ik kan dan gaan voor de 5 beste bootlegs van elke tour, aangevuld met de shows waar ik bij ben geweest en enkele mooie compilatie CD's of DVD's.
pi_42017268
Ik heb alles gewoon op datum in een stel ikea benno's staan, die dingen zijn ideaal voor het goedkoop opbergen van veel cd's. En ik heb als voordeel dat ik het vanaf het begin op mijn site heb bijgehouden, dus ik heb altijd wel een redelijk actueel overzicht. (alhoewel ik ook een stuk of 10 achter loop met branden)

En ik moet eerlijk zijn, er zijn een stel die ik nog steeds niet beluisterd heb, maar ik heb gelukkig van zowat elke tour wel een compilatie..
pi_42604903
Ah, dit topic hadden we ook nog...

Morgen is het weer zover, Bruce on stage in ons landje. Ik zal er helaas niet bij zijn, maar misschien anderen hier wel? Of bij andere concerten van dit onderdeel van de tour? Deeeeeeeeel die ervaringen!

Springsteen27, ik mis je
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_42606973
Ik ben er morgen wel
En in november ook 2x Londen
En ik heb er een heleboel zin in
pi_42607404
* irule25 is er ook weer bij !!!
Tot zo ver....
  donderdag 12 oktober 2006 @ 13:40:33 #135
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_42608658
Ik moet nog wachten tot 6 november Maar het gaat vast gaaf worden. Ik kijk er enorm naar uit
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_42609869
Ik ga morgenavond ook weer.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:13:50 #137
71384 Urnie
.... is een zij
pi_42614931
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:40 schreef LeroyBrown het volgende:
Ik moet nog wachten tot 6 november Maar het gaat vast gaaf worden. Ik kijk er enorm naar uit
Ga je naar Keulen? Cool. Ik moet nog een dag langer wachten voor zijn optreden in Antwerpen.
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_42615161
Oooh mensen wat ben ik jaloers! Het leek toen een prima idee om niet nog eens te gaan: geldgebrek, kon niet zelf een kaartje gaan kopen, schoonzusje uitgerekend -week geleden trouwens bevallen-, en ik had zoiets van, ach, ik heb het al gezien. Maar spijt

Hou me wel op de hoogte allemaal hè!
pi_42616549
Morgen ook van de partij
We learned more from a 3 minute record than we ever learned in school
  donderdag 12 oktober 2006 @ 20:27:21 #140
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_42620844
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:40 schreef LeroyBrown het volgende:
ik ook

Veel plezier toegewenst voor diegenen die morgen gaan
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_42621134
@DevilsAnd Dust, allerlei plaatsen worden op dit moment aangeboden onder de kostprijs op marktplaats. Vandaag zijn er nog staanplaatsen verkocht voor 40 euro.
pi_42622615
Heb weer zin in een feestje morgen!
pi_42625659
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 20:35 schreef Anitra het volgende:
@DevilsAnd Dust, allerlei plaatsen worden op dit moment aangeboden onder de kostprijs op marktplaats. Vandaag zijn er nog staanplaatsen verkocht voor 40 euro.
Ik moet al werken dit weekend... maar echt bedankt dat je het zei! Fans helpen fans right?
  donderdag 12 oktober 2006 @ 23:16:23 #144
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_42627058
Overigens:

Op zaterdag 21 oktober wordt The BBC Seeger Sessions uitgezonden op Nederland 3. Start 23:30
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 00:38:04 #145
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_42629480
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 23:16 schreef Pistol_Pete het volgende:
Overigens:

Op zaterdag 21 oktober wordt The BBC Seeger Sessions uitgezonden op Nederland 3. Start 23:30
Is dat die show in die kerk? Die is gaaf!
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_42630474
quote:
Overigens:

Ik word gelijk weer jaloers. 2 vrienden van ons waren daar bij
pi_42639551
quote:
Overigens:

Heb die show in de kerk hier op dvd liggen. supermooi

Ik hebvan vrienden iets vernomen over een afscheidsconcert van de e-street band volgend jaar ??? klopt dit ook en zo ja, is er al wat meer info over (ik weet t, seeger sessions tour is nog niet eens af, maar toch)

[ Bericht 1% gewijzigd door Verstreujem op 13-10-2006 13:50:54 ]
pi_42662087
En we zijn weer thuis. Het was wederom een fantastisch concert, al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik in het begin even moest slikken vanwege de miserable geluidskwaliteit. Vooral in vergelijking met de akoestiek van de Heineken Music Hall in mei, waar je vrijwel ieder instrument afzonderlijk kon horen (en dat is knap met 17 muzikanten op het podium), voelde dit alsof er een muur van geluid over me heen kwam. Maar in de loop van de avond werd het geluid wel beter (of mijn oren raakten eraan gewend, dat kan ook...) en lukte het me ook beter om in de muziek op te gaan en de vervelende, dronken, luidruchtig ouwehoerende jongens achter me te negeren en aan het eind van de avond was ik helemaal blij en gelukkig door al die prachtige muziek.
pi_42662990
Bruce stond in het begin aan te geven dat het geluid harder moest met als eindresultaat dat ik nu doof ben De muziek stond erg hard en kwam idd binnen knallen.
Maar de show was geweldig!!! Wat heb ik genoten van die man, maar ook enorm van zijn fans. Als die handen die klappen, al die handen die wapperen, het mee swingen en zingen daar krijg ik nu kippenvel van!
Ik heb er best tegen op gezien om de eerste show te zien na dat er een heleboel dingen zijn gebeurd prive en dus nummers ineens een totaal andere betekenis kregen, maar ik heb het droog gehouden
Ik heb vooral erg genoten van Devils and Dust! Dat blijft een super nummer! Er waren zoveel mooie nummers vanavond, het was super!!
pi_42672401
GECHIEDENISLES VAN BRUCE SPRINGSTEEN :: 14-10-2006

Het optreden van BRUCE SPRINGSTEEN in Ahoy’ verloopt in grote lijnen zoals een eerdere editie van de We Shall Overcome Seeger Sessions Tour op 16 mei jongstleden in de Heineken Music Hall.

Een grote folkband, met meerdere blazers, achtergrondzangeressen, accordeon, wasbord, banjo, violen, kortom: de hele instrumentale santenkraam, die niet alleen een authentiek Seegeriaans folkgeluid mogelijk maakt, maar ook met gemak een greep doet in de geschiedenis van de Amerikaanse muziek; of het nu gaat om gospel, jazz (ragtime), blues, rock & roll of semi-musical. Met deze band kan Springsteen alle kanten uit (meer dan met de eendimensionale stoomwals die de E Street Band nu eenmaal is) en dat gaat hij vanavond ook.

Beginnend met een monter ‘Hallo Nederland, Hallo Rotterdam’ (toch vriendelijk, gezien het feit dat zijn toer-Boeing 737 niet op Rotterdam Airport mocht landen) hameren Bruce en zijn muzikanten onmiddellijk John Henry in de wanden van het Sportpaleis. De folkdeuntjes die volgen hebben een enorme uitwerking op het publiek. Buiten voor de deur van Ahoy’ lijkt het nog een nondescripte groep vooral degelijk ogende mensen. Na een O Mary Don’t You Weep of Jesse James is de meute plots veranderd in een dansende, vaak ontroerde meute, die zich emotioneel omgeremd laat gaan.

Dat is het mooie van een Springsteen-concert: alle aanwezigen lijken min of meer op de hoogte van het ritueel dat zich hier afspeelt en de codes die daarbij horen. Het bijzondere van de performer Springsteen is dat hij de zaal niet als massa bespeelt, maar zich persoonlijk tot ieder aanwezige in de zaal lijkt te richten. Dat schept een intimiteit en verbondenheid, die geen enkele andere popmuzikant momenteel live zo sterk weet uit te stralen.

Prachtig zijn zijn typerende poses, hoe hij de gitaar omhoog heft, of als een bokkend boertje tussen de muzikanten over het podium beent, hoe zijn oogleden trillen als hij zich weer eens helemaal in een van zijn ballades ‘stopt’. De glimlach, de stoer vooruitgestoken kinnebak. Altijd is er die totale overgave, alles in dienst van de muziek, dat maakt hem zo innemend.

Vergeleken bij de concerten van de eerste ‘European leg’ van de toer, heeft Springsteen nu meer van zijn eigen ‘oude’ materiaal in de setlist verwerkt. Adam Raised A Cain wordt een jachtige, felle folkstomper, The River (intro: een tin whistle) lijkt na een maat of tien al eeuwen een Ierse folktune, hoewel de cruciale zinnen ‘Is a dream a lie when it don’t come true, or is it something worse?’ wel voor eeuwig tot het Amerikaanse erfgoed zullen blijven behoren. Factory is om te janken zo mooi, over zijn vader en ‘the working, the working, it’s just the working life’, terwijl het anti-oorlogslied Devils & Dust (‘Got my finger on the trigger’), opgetuigd met fraaie arrangementen en rijke instrumentatie, bijzonder krachtig uit de verf komt.

Gemeten naar de andere optredens van deze Europese toer, draait – hoe spontaan het gebodene ook overkomt – Springsteen vanavond een standaardset af. Er wordt weinig contact gezocht met het publiek (op een ‘Alles kits?’ na), de gebruikelijke monologen tussen de nummers door ontbreken.

Wel krijgen we de groeten van echtgenote Patti Scialfa die thuis op de kids aan het passen is (‘they’re in highschool, so we can’t leave them alone’). We zien dat Bruce weer de sloeberachtige, maar o zo mooi zingende Marc ‘Chocolate Genius’ Thompson de rol van Clarence Clemmons-achtige sidekick toebedeelt. En we variëren vaak van feestelijke deunen (Mrs McGrath) naar smartelijke (How Can A Poor Man Stand Such Times And Live?) en weer terug naar feest (Jacob’s Ladder). Het laatste nummer laat niemand onbewogen. Ik zie op de eerste ring een vrouw van tegen de zeventig dansen en naast haar een stel jonge tieners totaal uit de bol gaan.

Mooi is het moment voor ‘de toegift’ (die geen toegift is, er wordt bijna meteen weer afgetrapt), wanneer Bruce tulpen uit een toegeworpen bos een voor een in de tuba van de nog voortknorrende tubaspeler werpt. Fraai hoe When The Saints Go Marching In (toch zo ongeveer de meest afgekloven jazzstandard uit de muziekgeschiedenis) een ontroerende dimensie krijgt ingeblazen.

Het optreden duurt op de kop af tweeënhalf uur, band noch The Boss verslapt ook maar een seconde, er is geen moment geweest waarop de show inzakte of je aandacht verminderde. Gezien het feit dat jonge hippe acts als The Killers en Badly Drawn Boy beïnvloed zeggen te zijn door Born To Run van meer dan dertig jaar geleden, vraag je je af wat twintigers in 2036 zullen gaan doen met de prachtige folk-erfenis die Bruce van Pete Seeger overgeheveld heeft naar de toekomst. Mogelijk zijn deze optredens historisch veel belangrijker dan menigeen nu beseft. Enfin: het is weer een genot geweest om het live mee te mogen maken. TOM ENGELSHOVEN

Setlist
John Henry
O Mary Don't You Weep
Old Dan Tucker
Eyes on the Prize
Jesse James
Adam Raised A Cain
The River
Erie Canal
My Oklahoma Home
Devils & Dust
Mrs. McGrath
How Can a Poor Man Stand Such Times And Live?
Jacob’s Ladder
Long Time Comin'
Open All Night
Pay Me My Money Down

Toegift:
Factory
My City Of Ruins
You Can Look (But You Better Not Touch)
When The Saints Go Marching In
This Little Light Of Mine
American Land

Gezien: BRUCE SPRINGSTEEN & SEEGER SESSIONS BAND, AHOY’, ROTTERDAM (13 OKTOBER 2006)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')