abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:36:58 #251
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_43328064
Veel plezier! 't Was echt geweldig, we stonden 6e rij van voren, ik heb hem van héél dichtbij gezien
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_43351895
Antwerpen-gangers, ik hoor goede berichten!
  woensdag 8 november 2006 @ 14:42:19 #253
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_43358918
Wat een geweldig concert.

Ik was nog niet echt heel bekend met Springsteen, behalve dat ik de Seeger Sessions CD uit mijn hoofd ken. De andere nummers, de onbekende nummers, waren ook steengoed. Ze zongen een heel gevoelig liedje over iets met Malcolm road? Welk liedje is dat? En ze deden een geweldig rock & roll nummer wat begon met een vocaal accoustisch stukje door de blazers.
pi_43359290
Edit: Geen links naar torrentsites e.d. Dit is niet toegestaan op Fok!

[ Bericht 57% gewijzigd door nipeng op 08-11-2006 21:28:36 ]
pi_43360511
Ja, ik heb het gezien.. alleen moet je wel lid zijn
En dat is nogal moeilijk bij die website..
Voorheen Prep2Fight
pi_43360569
Ja, ze hanteren een limiet aan het aantal users maar er worden doorlopend inactieve users afgegooid dus als je er even voor gaat zitten en het half uurtje achter elkaar probeert dan kom je er wel in.
  woensdag 8 november 2006 @ 20:01:51 #257
71384 Urnie
.... is een zij
pi_43370303
Ik vond het ook geweldig gisteren! (alhoewel hij 25 minuten op zich liet wachten ) Geen idee of dat normaal is bij Bruce; ik ben verder nog nooit naar een concert van hem geweest.
Maar als hij volgend jaar weer komt met de E Street band, wil ik er zeker naartoe!
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_43370544
quote:
Op woensdag 8 november 2006 20:01 schreef Urnie het volgende:
Ik vond het ook geweldig gisteren! (alhoewel hij 25 minuten op zich liet wachten ) Geen idee of dat normaal is bij Bruce; ik ben verder nog nooit naar een concert van hem geweest.
Dat was in Ahoy ook zo, maar ik was daar toen juist heel blij om omdat ik vertraging had en ik er onderweg vanuit ging dat ik het begin zou missen. Bij een concert dat 75 euro kost is dat een beetje jammer maar gelukkig begon hij dus later.
pi_43419994
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:32 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ja, ze hanteren een limiet aan het aantal users maar er worden doorlopend inactieve users afgegooid dus als je er even voor gaat zitten en het half uurtje achter elkaar probeert dan kom je er wel in.
Of gewoon even op een "onmogelijke" tijd zoals 7 uur 's morgens, dat was bij mij ook de truuk uiteindelijk..

Uncle sjohie
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_43501399
"work in progress", volgens The Boss himself.

'Gonna be A Long Walk Home', gespeeld in Londen...

http://www.skipjack.co.uk/2006/18-GonnaBeALongWalkHome.mp3
pi_43504229
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:02 schreef Fargo het volgende:
"work in progress", volgens The Boss himself.

'Gonna be A Long Walk Home', gespeeld in Londen...

http://www.skipjack.co.uk/2006/18-GonnaBeALongWalkHome.mp3
Hey, dit nummer vind ik eigenlijk meteen al leuk!

Meestal is dat een slecht teken...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_43505231
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:39 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Hey, dit nummer vind ik eigenlijk meteen al leuk!

Meestal is dat een slecht teken...
Ik moet hem helaas thuis luisteren...dus ik zal nog ff geduld moeten hebben
pi_43826498
Tijdens mijn jaren van Springsteen-fanheid (is dat een woord?) heb ik nog lang niet alle, maar wel al een paar albums verzameld (geldgebrek, yada yada). Nu zat ik vandaag weer eens een paar te luisteren tijdens een enorm intensieve studeersessie (whehe) en ik voelde de onweerstaanbare behoefte om mijn favoriete nummer van elk album eens op een rijtje te zetten. Alleen van de albums die ik heb, natuurlijk.

Born to run
Ok, ik had vooraf kunnen weten dat dit geen gemakkelijk lijstje wordt. Het eerste het beste album is al een crime. Twijfel tussen Thunder Road, Born to Run, en Jungleland. Thunder Road heeft me tijdens mijn jonge leventje al heel wat steun gegeven. Als je vrolijk bent, wordt je nog vrolijker, op de één of andere manier, als je down bent, is het een heerlijke steun.
Born to run, met een favoriete lyric van mij: I’ll love you with all the madness in my soul.
Of toch Jungleland, met dat geweldige tussenstuk en het breekbare, om van te huilen zo mooie, einde. They just stand back and let it all be..

Darkness on the edge of town
Badlands without a doubt. Candy’s Room, Prove it all night, geweldig, maar Badlands… Geen liedje wat ik zo vaak in m’n hoofd heb als dit, geen liedje wat ik ooit zo luid heb gedraaid. Geen liedje wat me tijdens moeilijke tijden zo goed bij heeft gestaan, geen ander liedje wat compleet zo een levensmotto kan zijn.

The River
Disc 1 en 2 zijn niet te vergelijken, dus sta me toe van beide een favoriet te kiezen.
Ik ga niet voor The River, maar Out in the Street. Nothing wrong with a party every now and then.
Van disc 2 ga ik voor Fade Away. Ik zeg niet dat dat nu per sé het béste nummer is, maar momenteel verwoordt het vrij goed hoe ik me voel, en muziek is emotie, right?

Nebraska
Reason to believe. Ik ben zelf niet gelovig, maar misschien juist daarom wel. Hoe vinden mensen aan het einde van elke zware dag weer een reden om te geloven? Samen met een opzwepend ritme en het bekende gemompel van Bruce gewoon een erg fijn nummer.

Born in the USA
Lastig, lastig. Absoluut niet het titelnummer, maar oh, wat zitten er veel herinneringen aan dit album. Samen met m’n broer kijken naar de video van Dancing in the Dark (welke vrouwelijke fan heeft er niet ooit van gedroomd Courtney Cox te zijn?), op m’n tweede al staan dansen op Glory Days. In verliefde buien luisteren naar het gloedvolle geluid van Bruce z’n stem in I’m on fire. Dansen op Working on the Highway.
Nee, deze keuze is te moeilijk.

Live 1975-1985
Ah, weer 3 albums.
Nummer 1: Fire. Geil nummer .
Nummer 2: Because the night. Waarom weet ik niet…
Nummer 3: Jersey Girl. Met m’n ouders in de auto, rijdend door uitgestrekte Franse graanvelden. Raampje open, wind waaiend door m’n haar. En Jersey Girl op de radio. Dát is vakantie, dat is genieten.

Tunnel of Love
Tougher than the Rest. Vooral inclusief beeld. Die hak op de grond bij de eerste tonen, die blik tussen Bruce en Patty. Liefde ís niet altijd makkelijk, en soms moet je gewoon keihard vechten. Maar oh, wat kan het dan mooi zijn.

Human Touch
Hier ga ik voor Pony Boy, weer niet om misschien de kwaliteit van het nummer, maar om de herinneringen erbij. M’n broer zette Pony Boy altijd op toen ik nog te klein was om dat zelf te doen, om het vervolgens samen te zingen.

In concert Mtv Plugged
Hier ga ik voor Light of Day, so full of energy!

The ghost of Tom Joad
Across the Border. Blijf dromen, en geloof in die dromen. Op een dag zal alles beter zijn.

The Rising
Weer een lastige. Kies ik voor het uitbundige Mary’s Place of Waitin’ on a Sunny Day, of voor het kwetsbare You’re Missing of City of Ruins? Eigenlijk vind ik dit hele album leuk…

Devils and Dust Hey, die naam ken ik ergens van!
Hier ga ik voor het titelnummer. What if what you do to survive, kills the things you love?

We shall overcome: The Seeger Sessions
Pay Me My Money Down, maar voornamelijk omdat mijn kleine nichtje van 1 gek is op dat nummer En wat was het een feest in de HMH .

Zo. Een hele zooi compleet nutteloze informatie, die ook steeds minder werd aan het einde (het is bijna etenstijd, hehe). Maar misschien dat mensen mijn voorbeeld kunnen volgen? .
  donderdag 23 november 2006 @ 21:23:41 #264
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_43833375
Leuk plan D&D. Je hebt iig een goede opvoeding gehad, veel BS

Alleen je noemt telkens 3 nummers per album ... lastige keuzes

Volgens mij heb ik inmiddels zo’n beetje alle Springsteen albums wel verzameld Alleen The Essiential ontbreekt

Hierbij mijn poging

18 Tracks
Born in the U.S.A. De acoustische versie blijft geweldig

Born in the U.S.A.
Glory Days.

Born to Run
Thunder Road Bijna onmogelijk om van dit album een favoriet nummer te kiezen

Darkness on the Edge of Town
Racing in the Street … kippenvel

Devils & Dust
All I’m Thinking About. Vooral door de live uitvoeringen tijdens de Devils & Dust tour.

Ghost of Tom Joad
Highway 29.

Greatest Hits
Streets of Philadelphia. Of toch maar This Hard Land … Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive

Greetings From Asbury Park
<< It's Hard to be a Saint in the City

Hammersmith Odeon 1975
Rosalita. Geweldig live nummer

Human Touch
57 Channels and Nothing on

In Concert (MTV Plugged)
Darkness on the Edge of Town

Live '75 - '85
D1: Fire. idd een geil nummer
D2: Because the Night
D3: War

Live in NYC
D1: Badlands. Ik moet Badland ergens noemen. Live natuurlijk geweldig
D2: Tenth Avenue Freeze Out. Idem dito

Lucky Town
Better Days

Nebraska
Atlantic City. Erg lastige keuze. Reason to Believe is ook geweldig.

Rising
Waitin' On a Sunny Day

The River
D1: The River
D2: Point Blank

Tracks
D1: Thundercrack
D2: Roulette
D3: Janey Don't You Lose Heart. Geweldige herinneringen aan
D4: Part Man, Part Monkey

Tunnel of Love
Brilliant Disguise

We Shall Overcome: The Seeger Sessions
Pay Me My Money Down

The Wild, The Innocent & The E-Street Shuffle
4th Of July, Asbury Park ... Sandy
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_43834601
Leuk Pistol_Pete!

We denken iig hetzelfde over Fire
pi_43836443
Ik heb dus echt niks met "Born To Run" (Het album dan....) Vind het allemaal maar een beetje saaie nummres met weinig of geen opbouw...
90% van de andere albums daarentegen...Ook al moet ik toegeven dat ik vooral zijn nieuwere werk (vanaf born in the usa + the river) het best vind....

[ Bericht 33% gewijzigd door Norrage op 23-11-2006 22:57:50 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_43836494
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:50 schreef Norrage het volgende:
Ik heb dus echt niks met "Born To Run" (Het album dan....) Vind het allemaal maar een beetje saaie nummres met weinig of geen opbouw...
90% van de andere albums daarentegen...Ook al moet ik toegeven dat ik vooral zijn oudere werk (vanaf born in the usa) het best vind....
Heb je wel al eens goed geluisterd dan?
pi_43836522
Hey, zonet stond alleen die eerste zin er!
pi_43836547
Genoeg al zeg ik het zelf. Het kan me maar niet grijpen...Ach, niet iedereen kan alles leuk vinden

[edit] ja...ik had er nog wat bij-ge-edit...Moest wel even zeggen dat ik Bruce wel een held vind
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_43836574
Ik snap alleen je definitie van ouder werk niet helemaal. Born to run IS ouder werk!
pi_43836680
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik snap alleen je definitie van ouder werk niet helemaal. Born to run IS ouder werk!
oeps...taalfoutje...het jaar van "latere" jaren (wat ik even als oudere veronderstelde "@)
pi_43837185
Maar als je zijn werk na Born in the USA het beste vindt, betekent dat Tunnel of love, Human Touch, Lucky Town?

Persoonlijk vind ik dat best leuke albums om zo nu en dan eens te luisteren hoor, maar z'n beste werk...?

Ik val je trouwens niet aan ofzo, probeer gewoon een discussie op te zetten
pi_43837316
Begrijp ik. Ik wilde hetzelfde. Ik wilde wel eens motivaties horen van mensen waarom Born To Run zo geweldig is?

Latere albums ga ik vooral voor Tunnel of Love en Human Touch en the Rising eigenlijk (mijn favoriet is bij verre USA zelf..)....Maar ik vind er geen tussenuit springen. Vind gewoon alles van hem goed maar vind Born to run ongeveer het minste album :s ...Wat daarna kwam is naar mijn mening allemaal net wat afwisselender, emotioneler en/of meer rock/pop...(kortom: minder saai...kan het niet anders verwoorden )
pi_43837828
Ik vind Born to Run best emotioneel eigenlijk! Of beter gezegd, bij mij roept het emoties op. Ik heb vanmiddag nog zitten huilen om Jungleland, al heb ik dat nummer al weet ik hoe vaak gehoord. Ook Thunder Road krijgt mij in tranen op de juiste momenten. Ik vind op Born to Run de teksten over het algemeen ook erg sterk. Geen poëtische hoogstandjes misschien, maar juist daardoor zo aangrijpend.

Ik zou sowieso wel van het rustige, donkere, emotionele werk (al kan ik ook compleet de andere kant opslaan en staan springen op I'm a Rocker). Nebraska . Darkness .

Mijn duistere kant .
pi_43837846
Oh, en ik vind het 'jonge' van zijn stem op Born to Run ook fijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')