FOK!forum / General Chat / Waarom nog een duurder product kopen?
pberendszondag 21 mei 2006 @ 21:19
Tegenwoordig zijn de verhaaltjes vooral bij elektronica-producten echt hilarisch. Alsof je een duurder product helemaal geen voordelen zou bieden.

Bij een simpeel middelslechte tv staat er bijvoorbeeld al dat het kraakhelder beeld geeft! Terwijl er niet eens HD-tv bij zit... maar als deze al kraakhelder is waarom zou ik dan een duurdere tv nemen??

Of bij videokaarten, staat er bij een lowbudget kaartje dat het voor 3D-gaming ZEER geschikt is. Waarom nog een andere (duurdere) nemen dan!

Of een toetsenbord, met "uitzonderlijke typervaring en comfort", nou waarom zou ik een dubbel zo dure nemen dan, dit toetsenbord is schijnbaar al het Walhalla!

Waarom diskwalificeren fabrikanten hun duurdere producten eigenlijk zo, terwijl ze goedkopere (meestal slechtere) producten al de hemel inprijzen, terwijl daar toch minder winst op te maken valt?
Svensationalzondag 21 mei 2006 @ 21:23
Tja, ik moet mijn geld toch kwijt he.
pberendszondag 21 mei 2006 @ 21:23
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:23 schreef Svensational het volgende:
Tja, ik moet mijn geld toch kwijt he.
Nou, schijnbaar niet volgens die fabrikanten.
mstxzondag 21 mei 2006 @ 21:25
Je kunt er natuurlijk ook op zetten "Dit product is eigenlijk gewoon kut, koop het duurdere model of ga naar de concurrent".
sungaMsunitraMzondag 21 mei 2006 @ 21:28
Mensen kopen dat omdat ze zich willen onderscheiden.

Of omdat ze bang zijn om iets slechts te kopen ofzo.
Areyoutalkingtomezondag 21 mei 2006 @ 21:30
Ja waarom koop je groente op de markt en niet bij de aldi... juist.
pberendszondag 21 mei 2006 @ 21:38
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:25 schreef mstx het volgende:
Je kunt er natuurlijk ook op zetten "Dit product is eigenlijk gewoon kut, koop het duurdere model of ga naar de concurrent".
Waarom niet, dan kiezen ze duurder.
longinuszondag 21 mei 2006 @ 21:41
Er zijn mensen die een Rolex kopen en er dan achter komen dat hij minder goed de tijd aangeeft als een simpel kwartsgestuurt horloge van een tientje.
Er speelt een patsfaktor mee
OnlineGokkerzondag 21 mei 2006 @ 21:42
Zo spreken ze iedere sukkel aan. Veel mensen kopen onder het motto " duurder=beter" en anderen gaan weer op die marketingonzin af
d1rkzondag 21 mei 2006 @ 21:50
Topic starter bedoelt volgens mij iets anders dan waarop de meeste mensen reageren.

De vraag is volgens mij waarom vooral het lagere segment gepromoot word door fabrikanten/winkelketens. Dit is naar mijn mening ook niet meer dan logisch omdat de gemiddelde nederlander ook maar het budget heeft om producten te kopen uit het lagere en middensegment. Ik zie al een folder van de mediamarkt binnenvallen met":

Canon EOS 1Ds Mark II Body nu slechts 6500 euro
en
haarscherp beeld met de Epson EMP-9300NL beamer, nu voor slechts 10.000 euro. Zulke onzin krijg zelfs louis van gaal niet verkocht
Barbaafzondag 21 mei 2006 @ 22:03
"goede wijn behoeft geen krans" is een gezegde dat hierbij opkomt. De duurdere producten verkopen zichzelf wel en de consument die in dat segment winkelt wordt geacht zelf voldoende informatie te verzamelen om het produkt te kiezen dat bij zijn wensen aansluit.
sungaMsunitraMzondag 21 mei 2006 @ 22:06
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:03 schreef Barbaaf het volgende:
"goede wijn behoeft geen krans" is een gezegde dat hierbij opkomt. De duurdere producten verkopen zichzelf wel en de consument die in dat segment winkelt wordt geacht zelf voldoende informatie te verzamelen om het produkt te kiezen dat bij zijn wensen aansluit.
Of: voor de duurdere producten wordt geen tv-reclame gemaakt, maar wel advertenties in special-interest bladen die TS niet leest
harrie1zondag 21 mei 2006 @ 22:15
hihi het gaat er om dat je juist die goedkope zooi koopt
dan kunnen ze later een duurdere verkopen
2x verkoop is beter dan 1x verkoop
Incompletezondag 21 mei 2006 @ 23:54
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:19 schreef pberends het volgende:

Waarom diskwalificeren fabrikanten hun duurdere producten eigenlijk zo, terwijl ze goedkopere (meestal slechtere) producten al de hemel inprijzen, terwijl daar toch minder winst op te maken valt?
Het onderscheid tussen duur en goedkoop valt daarmee nagenoeg weg.
Daarnaast zijn de goedkope produkten vaak( deels) en masse in China gemaakt en daardoor
wel degelijk winstgevend. Denk maar aan de Duitse Miele of de Italiaanse Miele.
Allebei Miele, bijna even duur, echter in Italie liggen de lonen wat lager, dus de
winstmarge hoger en de consument is blij met een "echte" Miele wasautomaat.

Daarbij, de nederlander zou geen nederlander zijn als hij het bord waarop vermeld
staat REKLAME of KOOPJES of AFGEPRIJST zou kunnen weerstaan.
EsDezondag 21 mei 2006 @ 23:55
Omdat het plebs dom genoeg is om dit soort onzin vaak te geloven