abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 mei 2006 @ 12:39:11 #101
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_38080119
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:37 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Doffy, ben je blind?

hoe denk je dat ik je technische specificaties zou kunnen uitleggen? (hoe denk jij dat te kunnen begrijpen for that matter)
ik ben geen bioloog of weet ik veel wat.
Het argument is dat er zaken zijn die niet door evolutie ontstaan kunnen zijn: 'irriducability'.
Ik zei: een argument dat NIET evolutie tracht af te zeiken, maar een POSITIEF argument. Want zelfs als de evolutie-theorie niet zou kloppen, dan nog is dat geen enkel argument vóór ID.

'Nuff said
pi_38080125
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:38 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Nou, ik zou zeggen: noem eens een argument voor de ID theorie dan?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 22 mei 2006 @ 12:40:20 #103
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_38080167
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:37 schreef pmb_rug het volgende:

[..]
Het argument is dat er zaken zijn die niet door evolutie ontstaan kunnen zijn: 'irriducability'.
En dat argument is keer op keer zowel inhoudelijk als logisch gefalsificeerd.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  maandag 22 mei 2006 @ 12:42:18 #104
124377 pmb_rug
salvation received
pi_38080237
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:39 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ik zei: een argument dat NIET evolutie tracht af te zeiken, maar een POSITIEF argument. Want zelfs als de evolutie-theorie niet zou kloppen, dan nog is dat geen enkel argument vóór ID.

als het niet is ontwikkeld MOET het gemaakt zijn.

feit: een bacterie heeft een staartje
mogelijkheden:
-het is ontwikkeld
-het is gemaakt
onderzoek:
mogelijkheid 1 kan niet
conclusie:
mogelijkheid 2 is waar
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  maandag 22 mei 2006 @ 12:43:47 #105
124377 pmb_rug
salvation received
pi_38080288
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:40 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

En dat argument is keer op keer zowel inhoudelijk als logisch gefalsificeerd.
nietus!
?Porque no te calles?
  maandag 22 mei 2006 @ 12:44:13 #106
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_38080300
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:42 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

mogelijkheden:
-het is ontwikkeld
-het is gemaakt
onderzoek:
mogelijkheid 1 kan niet
conclusie:
mogelijkheid 2 is waar
  • Dat onderzoek is er nooit geweest. -edit- zie hier
  • We weten hoe het is ontwikkeld. -edit- zie hier

ID gefalsificeerd; next.

[ Bericht 7% gewijzigd door Invictus_ op 22-05-2006 13:01:38 (bron 2) ]
  • Now I'm walking on the sunnyside of the street
      maandag 22 mei 2006 @ 12:44:24 #107
    149531 Zimmerman
    Robert Allen.
    pi_38080310
    quote:

[..]

mogelijkheden:
    -het is ontwikkeld
    -het is gemaakt
    onderzoek:
    mogelijkheid 1 kan niet
    conclusie:
    mogelijkheid 2 is waar
    Sorry dat ik er even tussendoor kom maar dit moet even:

, , .
      maandag 22 mei 2006 @ 12:45:10 #108
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_38080326
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 12:43 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

nietus!
    Welles.
    pi_38080462
    En de plas modder keek om zich heen en dacht: "wow, dit gat waarin ik mij bevindt, dat past zo perfect, dat MOET wel voor mij gemaakt zijn!"
    Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
    Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
      maandag 22 mei 2006 @ 12:54:17 #110
    27698 Doffy
    pi_38080635
    quote:
    Je kunt nooit zeggen dat het niet ontwikkeld kan zijn, hooguit ken je niet alle principes.

En als we dan toch met logica bezig zijn: iets dat maakt moet ook gemaakt of ontwikkeld zijn.
    'Nuff said
    pi_38080639
    quote:

[..]

mogelijkheden:
    -het is ontwikkeld
    -het is gemaakt
    onderzoek:
    mogelijkheid 1 kan niet
    conclusie:
    mogelijkheid 2 is waar
    En waarom zouden er geen andere mogelijkheden kunnen zijn? Heb je daar een onderbouwing voor? Dit is weer dat valse dilemma waar ik het over had. De evolutietheorie klopt niet volgens jou (daar ben ik het dus al niet mee eens, maar ik ga even mee in je redenering), DUS is de ID theorie waar.

Nogmaals. Waarom zouden er geen andere mogelijkheden kunnen zijn? Bewijs dat eerst maar eens.
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
    pi_38080695
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 12:54 schreef Doffy het volgende:

[..]

Je kunt nooit zeggen dat het niet ontwikkeld kan zijn, hooguit ken je niet alle principes.

En als we dan toch met logica bezig zijn: iets dat maakt moet ook gemaakt of ontwikkeld zijn.
    Ook dat is nog eens zo. De ID theorie verklaart niets. Want als onze wereld gemaakt is, wie heeft onze maker dan gemaakt? En als onze maker altijd al bestaan heeft, waarom zouden we zelf dan niet altijd al bestaan kunnen hebben?

Voila, hier heb je een derde mogelijkheid. Nu vervalt je argument dat de ID theorie waar moet zijn als de evolutietheorie niet waar is.
      maandag 22 mei 2006 @ 13:09:19 #113
    144616 Neuroscience
    Just say no
    pi_38081110
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 09:48 schreef masterdave het volgende:
    - Eiwitten met toeval ontstaan? dit moet hieraan voldoen
    a. een molecuul dat eenmaal in de oerzee is gevormd, gaat nooit meer stuk.
    b. alle nodige grondstoffen voor de bouw bevinden zich binnen het bereik van een molecuul.
    Kansberekening:
    Eiwitmoleculen zijn opgebouwd uit maximaal 20 verschillende aminozuren.
    stel een eenvoudig eiwitmolecuul van 100 aminozuren onstaat vanzelf, dan is de kans dat zo'n molecuul volgens een bepaald patroon ontstaat 1 op 20 met 100 nullen., of 1 op 10 met 130 nullen.
    Het hele heelal is opgebouwd uit atomen, al deze atomen bij elkaar bevatten ongeveer 10 met 80 nullen elektronen. De maximale leeftijd van het heelal is 30 miljard jaar, dat is 10 met 18 nullen seconden. We veronderstellen dat alle elektronen in het heelal 30 miljard jaar lang allemaal tegelijk een miljard keer per seconde reageren, dan zouden er in totaal zo'n 10 met 107 nullen reacties zijn geweest. Om het genoemde eiwit van 100 aminozuren vanzelf te laten ontstaan heb je 10 met 130 nullen reacties nodig, je komt dus 10 met 23 nullen tekort, met andere woorden: met al die reacties zou je pas in duizend miljard x miljard heelallen 1 procent kans hebben dat zo'n eenvoudig eiwit molecuul wordt gevormd. Bovendien is het genoemde eiwit veel te klein om te kunnen leven. De kans dat 1 gen - een deeltje van het erfelijke materiaal dat zorgt voor de bouw van 1 middelmatig groot eiwit - vanzelf onstaat is zelfs 10 met 600 nullen. En dan te bedenken dat het eenvoudigste levende wezentje dat wij kennen 200.000 ingewikkelde moleculen bevat.1 menscel bevat 53 miljard verschillende eiwitmoleculen, en de mens bestaat weer uit 50 met 12 nullen cellen die eindeloos veel variaties vertonen. Denk je echt dat zoiets vanzelf ontstaat? onmogelijk, zelfs niet in 100 miljard jaar tijd.

Dit heb ik uit een boek van me die ik thuis heb liggen. Best interessant, maar staan ook veel fouten in het boek, en hopelijk is dit er 1 van, want ik hoop dat dit niet waar is.
    Je argumenten gaan helemaal niet op. Ik heb al een aantal keer verwezen naar het Urey & Miller experiment. Het enige wat er daar nodig was om amonizuur (monomeren) te doen ontstaan was methaan, water, waterstofgas, ammoniak, en elektriciteit.

Dat er nu getwijfeld wordt aan de juistheid van de gebruikte concentraties doet weinig af aan het feit dat het dus wel kan.
    Evolution is from the Devil
    Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
      maandag 22 mei 2006 @ 13:17:10 #114
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_38081355
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 13:09 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Je argumenten gaan helemaal niet op. Ik heb al een aantal keer verwezen naar het Urey & Miller experiment. Het enige wat er daar nodig was om amonizuur (monomeren) te doen ontstaan was methaan, water, waterstofgas, ammoniak, en elektriciteit.

Dat er nu getwijfeld wordt aan de juistheid van de gebruikte concentraties doet weinig af aan het feit dat het dus wel kan.
    Dat kansberekengeneuzel van oa Demski is bijna de ruimte op de fok-server niet waard. Met een 20-zijdige dobbelsteen gooi je met een beetje vrijetijd al een 'onmogelijke' reeks; schijnbaar onstaat er dan een hyperturboscheur in de riumtetijd omdat je tegen een natuurwet ingaat...
      maandag 22 mei 2006 @ 13:25:17 #115
    27698 Doffy
    pi_38081644
    @pmb_rug: je 'antwoord' volstaat dus niet. Dus mijn vraag blijft:
    quote:
    Geef mij 1 (!) positief en steekhoudend argument vóór ID. Dus geen gemekker over de evolutietheorie, geen gezanik over kansberekening en andere niet ter zake doende flauwekul, maar slechts één enkel argument dat definitief een zaak maakt voor ID.
    'Nuff said
    pi_38081879
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 12:44 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

• Dat onderzoek is er nooit geweest. -edit- zie hier
  • We weten hoe het is ontwikkeld. -edit- zie hier

ID gefalsificeerd; next.
  • ID is niet gefalsificeerd. De 'Evolution of the bacterial falgellum' is slechts redenatie, bewijs maar dat het zo gegaan is. Verder heb ik even gezocht op woorden als probably, perhaps, etc. Het zit er vol mee.
      maandag 22 mei 2006 @ 13:33:56 #117
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_38081928
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 13:32 schreef The_Fox84 het volgende:

[..]

ID is niet gefalsificeerd. De 'Evolution of the bacterial falgellum' is slechts redenatie, bewijs maar dat het zo gegaan is. Verder heb ik even gezocht op woorden als probably, perhaps, etc. Het zit er vol mee.
    Dat is het wel. ID zegt dat het onmogelijk is. Evolutie geeft een mechanisme waarmee het wel kan. Dan is ID gefalsificeerd.
    Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
    Onikaan ni ov dovah
    pi_38082041
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 13:33 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is het wel. ID zegt dat het onmogelijk is. Evolutie geeft een mechanisme waarmee het wel kan. Dan is ID gefalsificeerd.
    Nee, want ook het mechanisme wat evolutie geeft is niet bewezen.
      maandag 22 mei 2006 @ 13:43:15 #119
    144616 Neuroscience
    Just say no
    pi_38082262
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 13:32 schreef The_Fox84 het volgende:

[..]

ID is niet gefalsificeerd. De 'Evolution of the bacterial falgellum' is slechts redenatie, bewijs maar dat het zo gegaan is. Verder heb ik even gezocht op woorden als probably, perhaps, etc. Het zit er vol mee.
    Wat sneu

Zolang je de inhoud van dat onderzoek niet snapt kan je er ook geen oordeel over vellen
    Evolution is from the Devil
    Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
      maandag 22 mei 2006 @ 13:43:48 #120
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_38082283
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 13:37 schreef Seneca het volgende:

[..]

Tis niet bewezen dat het zo gebeurt is. Dat klopt. Maar het kan wel.
    Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
    Onikaan ni ov dovah
    pi_38082399
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 13:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Tis niet bewezen dat het zo gebeurt is. Dat klopt. Maar het kan wel.
    Uiteraard, maar het is dus geen falsificatie voor ID. ID is niet falsificeerbaar, dat maakt het nou juist zo onwetenschappelijk. Je kunt geen enkel argument voor of tegen ID noemen. Je kunt alleen argumenten proberen aan te voeren dat de evolutietheorie NIET klopt, en daar de (onterechte) conclusie uit trekken dat ID dus wel waar moet zijn. Dat is in dit topic ook al meerdere malen naar voren gekomen.
      maandag 22 mei 2006 @ 13:50:49 #122
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_38082539
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 13:37 schreef Seneca het volgende:

[..]

exactly my point.
    het blijft een kwestie van interpreteren, extra en interpoleren van principes.... de normativiteit is evident imo.
    ?Porque no te calles?
      maandag 22 mei 2006 @ 13:52:06 #123
    27698 Doffy
    pi_38082594
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 13:50 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

exactly my point.
    het blijft een kwestie van interpreteren, extra en interpoleren van principes.... de normativiteit is evident imo.
    Dat is weer zo'n treurig simplistische opmerking waarmee je wederom weggeeft dat je niets van de principes begrijpt.

Er staat nog een vraag aan je uit, trouwens.
    'Nuff said
      maandag 22 mei 2006 @ 13:52:15 #124
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_38082600
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 13:25 schreef Doffy het volgende:
    @pmb_rug: je 'antwoord' volstaat dus niet. Dus mijn vraag blijft:
    [..]
    dan blijft je vraag staan wmb. ik kan er niet meer mee. het is niet mijn field of expertise.
    ik ben toevallig net gevraagd om een artikel te schrijven over ID. ik ga me er in de komende maanden wat meer in verdiepen, wie weet wat ik tegen kom...
    ik hou je op de hoogte!
    ?Porque no te calles?
      maandag 22 mei 2006 @ 13:53:38 #125
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_38082645
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 13:52 schreef Doffy het volgende:

[..]

Dat is weer zo'n treurig simplistische opmerking waarmee je wederom weggeeft dat je niets van de principes begrijpt.
    word je echt niet moe van het herhalen dat anderen er niets van begrijpen omdat ze het niet met je eens zijn?
    wat heb jij gestudeerd trouwens? (ben het vergeten)
    ?Porque no te calles?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')