Ik kan in m'n eentje 45/50 kilo aan, daarboven houdt 't op. Met twee man houdt 't op bij 80/90 kilo. 100/110 is net teveel voor met z'n tweeen, en je hebt in 't gangpad ook de ruimte niet om d'r met z'n drieen aan te sjorren.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:09 schreef -chefke- het volgende:
gewoon met 2 man hup kachelen.
ik sjouw samen me collega wasmachine en ik ben van postuur luchifer dus dat moet iedereen kunnen en ja ook miele`s van 80 + kg
Kan je zo'n trappensteekwagen ergerns huren?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:07 schreef Marsepein het volgende:
Trappensteekwagen is dan ideaal. (Dus geen gewone steekwagen!)
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:17 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik kan in m'n eentje 45/50 kilo aan, daarboven houdt 't op. Met twee man houdt 't op bij 80/90 kilo. 100/110 is net teveel voor met z'n tweeen, en je hebt in 't gangpad ook de ruimte niet om d'r met z'n drieen aan te sjorren.
Idem hier. En die kutmieles wegen wel over de 100 hoor.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:09 schreef -chefke- het volgende:
gewoon met 2 man hup kachelen.
ik sjouw samen me collega wasmachine en ik ben van postuur luchifer dus dat moet iedereen kunnen en ja ook miele`s van 80 + kg
Wat ik sowieso doe als ik ga verhuizen is 't raam openzetten en dan alles op zo'n verhuislift laten zetten. Wat dan wel weer jammer is: alle zware stukken (kolomboormachine, draaibankje) staan op zolder, en die moeten eerst de trap af..quote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:36 schreef -chefke- het volgende:
[..]
moet denk nog wel lukken denk
tis alleen niet echt verstandig als het mogenlijk is doen wij het via een lier ofzo
![]()
F'up to self: hoeveel kan zo'n verhuislift eigenlijk hebben? Kun je daar doodleuk je eikenhouten kast op kwijt, of moet-ie toch uitelkaar?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat ik sowieso doe als ik ga verhuizen is 't raam openzetten en dan alles op zo'n verhuislift laten zetten. Wat dan wel weer jammer is: alle zware stukken (kolomboormachine, draaibankje) staan op zolder, en die moeten eerst de trap af..
Laat de arbodienst het niet zienquote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:15 schreef Marsepein het volgende:
Hoe gek het ook klinkt, maar bv een wasmachine kun je het beste alleen tillen. Alleen iemand die de boel stuurt (Verbaal en non-verbaal) werkt dan het beste.
ja, een beetje wasmachine til je echt niet in je eentjequote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:15 schreef Marsepein het volgende:
Hoe gek het ook klinkt, maar bv een wasmachine kun je het beste alleen tillen. Alleen iemand die de boel stuurt (Verbaal en non-verbaal) werkt dan het beste.
Ik heb gisteren empirisch vastgesteld dat 60 kilo eigenlijk net te zwaar is om in je eentje te tillen, als kantoorpipo. 't is me wel gelukt, maar ik zit onder de blauwe plekken, en ik merkte na 't tillen dat m'n linkerknie 't niet fijn vond om zo zwaar te worden belast.quote:
Vandaag een oude kleidngkast door het trapgat naar beneden geprobeerd te tillen. Omdat het trapgat kleiner geworden is ging dat niet helemaal goed. Beetje verf zo hier en daar weg. Dus is die uiteindelijk via het dakterras naar beneden gegaan. Zie later in mijn klustopic voor meer info en foto's.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:52 schreef Keiichi het volgende:
Ook leuk: Bankjes en ander groot meubilair die maar op 1 manier door het trappengat kan![]()
Met een krommende trap? (bochtje?)quote:Op zondag 21 mei 2006 19:53 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Vandaag een oude kleidngkast door het trapgat naar beneden geprobeerd te tillen. Omdat het trapgat kleiner geworden is ging dat niet helemaal goed. Beetje verf zo hier en daar weg. Dus is die uiteindelijk via het dakterras naar beneden gegaan. Zie later in mijn klustopic voor meer info en foto's.
En 100 kg kun je prima dragen, maar niet optillen. Als er iemand op je rug zit dan kun je dat toch wel houden. Ik heb nmeerdere keren een wasmachine alleen naar boven getild. 2 man zetten beneden de wasmachine op je rug en voetje voor voetje loop je zelf naar boven. De 2 van beneden lopen achter je aan om te sturen en terugvallen te voorkomen.
precies, dat hebben wij ook gedaan. Scheelt zo 20 kiloquote:Op zondag 21 mei 2006 20:00 schreef MMach het volgende:
Als ik een wasmachine alleen moet versleuren, vijs ik die open achteraan en demonteer de dempingsbetonblokken die daar zitten. Meestal hangt dat gewoon vast met een bout. Dan de dingen apart sjouwen en terug ineensteken op de gewenste plaats.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |