abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:40:19 #201
144251 anneVi
... die van ChrisVi, ja.
pi_39073293
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:16 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ben ook echt heel blij met mijn huis. Heb grote ramen, kijk uit over amstelveld en prinsengracht, en de buurt is prachtig ingeklemd door de amstel aan 1 kant waar alleen een fietsbrug is. De wijk is daardoor heel rustig voor centrum-begrippen.
Klinkt super! Dat rustige was mij ook al opgevallen in die buurt.
quote:
Hoe kom je het snelst aan een huis?
Een leuke vent die in een leuk huis in Amsterdam woont
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:41:30 #202
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39073341
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:38 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Hmzz..

Over woningen gesproken, hoe kom je in godsnaam het snelst aan een woning?
Kopen.
Er staan altijd veel voormalig sociale huurwoningen te koop voor weinig geld (tussen de 125 en 150 k kan je al veel vinden).
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:41:50 #203
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_39073357
Op woningnet wachten is echt een crime. Voordat je dan een leuk huisje hebt ben je 10 jaar verder
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:42:13 #204
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_39073371
ik heb me dus in maart ingeschreven bij de studentenwoningweb. Dat heeft me toen 30 euro gekost.
Had hier verder niks mee gedaan omdat ik niet zeker wist of ik naar Amsterdam zou gaan.
Nu had ik dus vorige week wel gereageerd op een kamer, eentje die ik toch nooit zou krijgen, maar ik dacht ik kan allicht even proberen.
Maar nu kreeg ik dus een mailtje terug van dan en dan is de kijkavond, hierna moet je aangeven of je accepteerd enzo.
maar ik zag onderaan de mail staan
quote:
De eventuele huurovereenkomst komt pas tot stand door de
daadwerkelijke ondertekening van de schriftelijke overeenkomst, nadat wij ons
ervan hebben vergewist dat je aan alle voorwaarden voor deze woonruimte voldoet.
Definitieve toewijzing is alleen mogelijk als je voldoet aan de volgende
voorwaarden: je volgt een voltijdse dagopleiding aan een MBO-, HBO- of
universitaire instelling in de regio Amsterdam en je bent ingeschreven bij
WoningNet.
Maar dit is ook nog is 57 euro, terwijl ik ergens anders dacht gelezen te hebben dat dit alleen hoefde als je na je studie in Amsterdam wilde blijven.
Kan iemand me uitleggen hoe dat precies zit?
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_39073464
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:41 schreef Cheiron het volgende:
Op woningnet wachten is echt een crime. Voordat je dan een leuk huisje hebt ben je 10 jaar verder
Ik heb 8 jaar ingeschreven gestaan en heb nu een woning in Oost, Ruyschstraat, vlakbij het OLVG waar veel van de users die hier posten geboren zijn
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:49:11 #206
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_39073641
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:44 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik heb 8 jaar ingeschreven gestaan en heb nu een woning in Oost, Ruyschstraat, vlakbij het OLVG waar veel van de users die hier posten geboren zijn
Dat bedoel ik dus. 8 jaar

Wellicht dat ik echt de mogelijkheden ga bekijken om iets te kopen. Hoewel dat in mijn eentje niet echt goed gaat lukken vrees ik
pi_39073768
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:42 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

Maar dit is ook nog is 57 euro, terwijl ik ergens anders dacht gelezen te hebben dat dit alleen hoefde als je na je studie in Amsterdam wilde blijven.
Als je via stuwoweb gaat wonen, moet je jezelf verplicht ook bij woningnet inschrijven ...
pi_39073843
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:49 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. 8 jaar
En dan heb ik nog het geluk gehad dat deze woning in eerste instantie geheel fout geadverteerd was op Woningnet en de eerste 20 op de wachtlijst deze woning weigerden. Normaal gesproken kom je met 8 jaar wachttijd in de regel nog ergens buiten de Ring terecht.
pi_39074022
Vraagje:

Mijn flat behoort tot de SV. Ergens volgend jaar moet ik hier weg, krijg ik nu voorrang op woningnet ofzo... ?
pi_39074161
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:59 schreef Drifter__ het volgende:
Vraagje:

Mijn flat behoort tot de SV. Ergens volgend jaar moet ik hier weg, krijg ik nu voorrang op woningnet ofzo... ?
Yep, voor bepaalde op Woningnet aangeboden woningen is er voorrang voor mensen die vanwege stadsvernieuwing een nieuwe woning zoeken.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:09:51 #211
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39074452
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:42 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
ik heb me dus in maart ingeschreven bij de studentenwoningweb. Dat heeft me toen 30 euro gekost.
Had hier verder niks mee gedaan omdat ik niet zeker wist of ik naar Amsterdam zou gaan.
Nu had ik dus vorige week wel gereageerd op een kamer, eentje die ik toch nooit zou krijgen, maar ik dacht ik kan allicht even proberen.
Maar nu kreeg ik dus een mailtje terug van dan en dan is de kijkavond, hierna moet je aangeven of je accepteerd enzo.
maar ik zag onderaan de mail staan
[..]

Eerst kijken bij de kamer, dan pas kijken of je het geworden bent, en dan pas lid worden van woningnet. Zie het als een verhoogde 1e huur die je dan moet betalen ofzo, maar ga niet opeens lid worden als je toch weer weggaat uit amsterdam na je studie.

Overigens hebben ze deze regel omdat je uit je kamer gezet wordt een half jaar na je studie, dit is hun excuusrede ("je hebt toch punten bij woningnet? etc")

[ Bericht 1% gewijzigd door Grumpey op 21-06-2006 15:21:00 ]
pi_39074617
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:02 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Yep, voor bepaalde op Woningnet aangeboden woningen is er voorrang voor mensen die vanwege stadsvernieuwing een nieuwe woning zoeken.
Aha, nu zie ik het, staan onder "beschrijving"
Thanks
pi_39091567
Lekker shoppen in Amsterdam
  † In Memoriam † woensdag 21 juni 2006 @ 23:09:46 #214
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_39095179
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:06 schreef Merkie het volgende:
Nou nou, wat betreft uiterlijk er is 1 echte stad in Nederland, en dat is Rotterdam . Niet dat Amsterdam geen stad is, maar Rotterdam komt keigroot over terwijl Amsterdam meer overkomt als een hendig groot dorp .
quote:
Qua inwonertal is Rotterdam, na Amsterdam, de tweede stad van Nederland. Rotterdam is een van de steden van de Randstad.

Rotterdam is gunstig gelegen aan de Nieuwe Maas, waarin de Rijn (via de Lek) en de Maas (via de Merwede en de Noord) zich verenigen en die stroomafwaarts na Rotterdam via de Nieuwe Waterweg in de Noordzee uitmondt.

Rotterdam is, met een kleine 600.000 inwoners (587.306 op 1 maart 2006, bron: CBS), de grootste stad in de provincie Zuid-Holland. De Nieuwe Maas verdeelt de stad in "Noord" en "Zuid", hetgeen ook een verschil in cultuur tussen de twee stadsdelen in de hand heeft gewerkt. Met de agglomeratie erbij komt de stad uit op ruim een miljoen inwoners.
quote:
Rotterdam heeft bijna 600.000 inwoners van zo'n 167 verschillende nationaliteiten. Na het openstellen van de Nieuwe Waterweg in 1875 begint de onstuimige groei van de haven en bevolking van Rotterdam. In 25 jaar tijd groeide de bevolking met circa 200.000 inwoners. De meeste "bootwerkers" kwamen uit Brabant, Zeeland en België om in de snel groeiende haven te werken. In de jaren 1960 en '70 kwamen veel immigranten uit Italië, Spanje, Marokko, Turkije, voormalig Joegoslavië en Griekenland. Ook woont er een zeer groot contingent Antillianen, Surinamers en Kaap-Verdianen in de stad. In totaal bestaat 51% van de Rotterdamse bevolking uit bewoners van allochtone afkomst
Op 1 april 2006 telde de gemeente Amsterdam 743.905 inwoners (bron: CBS).
Amsterdam kent van oudsher een gemengde bevolking, in het verleden zijn er vanuit vele landen mensen naar de Nederlandse hoofdstad getrokken: Fransen (Hugenoten), Vlamingen en Brabanders en Joden. Zij zochten de tolerantie van de stad, Amsterdam kende al vroeg de vrijheid van godsdienst. Ook kwamen er veel mensen af op de werkgelegenheid die Amsterdam te bieden had: Friezen, Duitsers en Scandinaviërs.

Vanaf 1960 komen de gastarbeiders naar Nederland, ook veel van hen komen in Amsterdam terecht. Rond de onafhankelijkheid van Suriname (1975) komen er veel Surinamers in Amsterdam wonen, zij vestigen zich vooral in de Bijlmermeer. Vanaf de jaren '80 verandert de stad snel, niet alleen demografisch (kleinere huishoudens, minder gezinnen) maar ook etnisch. Tante Sjaan en Ome Jan wonen in Almere, Mohammed en Fatima hebben hun plaats ingenomen; Amsterdam is een multiculturele stad geworden.

Anno 2005 is ruim 30% van de Amsterdamse bevolking 'niet-westers allochtoon’ (tegenover ruim 9% landelijk). Van de kinderen beneden de 18 jaar heeft meer dan de helft geen autochtone ouders. Er is sprake van segregatie: rijken wonen vooral in de Grachtengordel, Zuid: (Oud-Zuid, Rivierenbuurt, Buitenveldert), de opgeknapte delen van de Jordaan, Oostelijk Havengebied en het nieuwe IJburg. Kansarmen -waaronder veel allochtonen- vinden we onder andere in Oud-West, de Staatsliedenbuurt, de Baarsjes, Overtoomse Veld, de Indische Buurt de Bijlmer en Amsterdam-Noord.

*Geef mij maar AMSTERDAM! *
pi_39096926
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:09 schreef Loedertje het volgende:

Vanaf 1960 komen de gastarbeiders naar Nederland, ook veel van hen komen in Amsterdam terecht. Rond de onafhankelijkheid van Suriname (1975) komen er veel Surinamers in Amsterdam wonen, zij vestigen zich vooral in de Bijlmermeer. Vanaf de jaren '80 verandert de stad snel, niet alleen demografisch (kleinere huishoudens, minder gezinnen) maar ook etnisch. Tante Sjaan en Ome Jan wonen in Almere, Mohammed en Fatima hebben hun plaats ingenomen; Amsterdam is een multiculturele stad geworden.

Anno 2005 is ruim 30% van de Amsterdamse bevolking 'niet-westers allochtoon’ (tegenover ruim 9% landelijk). Van de kinderen beneden de 18 jaar heeft meer dan de helft geen autochtone ouders. Er is sprake van segregatie: rijken wonen vooral in de Grachtengordel, Zuid: (Oud-Zuid, Rivierenbuurt, Buitenveldert), de opgeknapte delen van de Jordaan, Oostelijk Havengebied en het nieuwe IJburg. Kansarmen -waaronder veel allochtonen- vinden we onder andere in Oud-West, de Staatsliedenbuurt, de Baarsjes, Overtoomse Veld, de Indische Buurt de Bijlmer en Amsterdam-Noord.
Nou, zo rijk ben ik niet
  donderdag 22 juni 2006 @ 00:08:47 #216
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_39097845
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

[..]

rijken wonen vooral in de Rivierenbuurt,
Zo vreselijk rijk ben ik nou ook weer niet.

Anyway, ik dacht ook dat Rotterdam meer inwoners heeft. Maar dat mag de pret niet drukken.
quote:
*Geef mij maar AMSTERDAM! *
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_39098993
Amsterdam OSDORP meldt ZICH
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_39099872
Qua een woning vinden is Amsterdam echt een ramp, maar behalve dat..
  donderdag 22 juni 2006 @ 09:46:46 #219
144251 anneVi
... die van ChrisVi, ja.
pi_39102926
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 00:47 schreef Meki het volgende:
Amsterdam OSDORP meldt ZICH
dag buurtgenoot.
Dat zijn dan 3 Osdorpers
pi_39102957
Gaat iemand een leuke kaart maken met het aantal fokkers per stadsdeel?
pi_39103131
Nah, Rotterdam heeft ruim 600.000 inwoners. Amsterdam is dus veel groter. Tel daarbij op al die nieuwe woningbouwprojecten en ze gaan richting de 850.000. Zou Amsterdam ooit een miljoen inwoners gaat tellen in de toekomst?
  donderdag 22 juni 2006 @ 10:02:36 #222
45511 TimmyAsd
pi_39103228
Was weer leuk gisteravond in Amsterdam
  donderdag 22 juni 2006 @ 10:40:10 #223
779 WaStEd
Hellaluha
pi_39104181
Ja geloof het best.. ik lig gvd de hele WK met me poot omhoog, kutoperatie aan me knie...
too much is not enough....
  donderdag 22 juni 2006 @ 10:42:47 #224
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39104258
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 10:02 schreef TimmyAsd het volgende:
Was weer leuk gisteravond in Amsterdam
Yeps, Leidseplein was een feest .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 22 juni 2006 @ 10:42:58 #225
45511 TimmyAsd
pi_39104264
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 10:40 schreef WaStEd het volgende:
Ja geloof het best.. ik lig gvd de hele WK met me poot omhoog, kutoperatie aan me knie...
Das balen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')