quote:
PSV kost Henry de rest van het seizoen
9/3/2007 18:01
Thierry Henry heeft tegen PSV zijn laatste wedstrijd van het seizoen gespeeld. De Franse aanvaller, die al het hele jaar met tal van fysieke problemen kampt, raakte in de 24 minuten die hij op het veld stond zwaar geblesseerd.
Twee dagen na zijn ongelukkige invalbeurt maakte de medische staf van Arsenal de schade op. Henry blijkt kort na zijn entree een spier in zijn lies en buik te hebben gescheurd, waardoor hij niet meer in actie komt.
Voor Arsenal staat er na de uitschakeling in drie toernooien in elf dagen alleen in de nationale competitie nog wat op het spel. In de resterende elf Premiership-duels moeten de Londenaren zich zien te handhaven bij de eerste vier om tenminste voorronde Champions League te kunnen spelen.
quote:
Wenger: 'Fransen hebben Thierry misbruikt'
13/3/2007 22:16
Arsène Wenger wijst met een beschuldigende vinger naar de Franse bond (FFF), die zou hebben geweigerd Thierry Henry rust te geven. 'Ik vind dat Thierry slecht is behandeld door de Franse nationale ploeg.'
Henry komt dit seizoen niet meer in actie vanwege een gescheurde buikspier en een pijnlijke lies. Sowieso miste de aanvoerder tien competitieduels van Arsenal vanwege andere blessures en omdat Wenger hem enkele duels rust had gegeven.
Volgens Wenger heeft de FFF mede schuld aan het kwakkelseizoen van Henry. De spits kende vorige jaargang een druk seizoen, waarin hij met Arsenal de Champions League-finale speelde en met Frankrijk de eindstrijd van het WK haalde. Geen van beide keren had Titi succes.
Door de drukke agenda van zijn sterspeler besloot Wenger het programma van Henry aan te passen. 'De WK-finale was op 9 juli en ik gaf hem vakantie tot 4 augustus. Ik liet hem buiten de selectie voor het voorrondeduel met Dinamo Zagreb in de Champions League, om hem rustig terug te brengen. Maar de Fransen riepen hem op voor het oefenduel met Bosnië-Herzegovina van 16 augustus en lieten hem negentig minuten spelen. Minder dan veertien dagen na zijn terugkeer. Waarom deden ze dat?'
Drie dagen later speelde Henry opnieuw negentig minuten, ditmaal met Arsenal tegen Aston Villa. 'Dat deed ik omdat we wanhopig waren het eerste competitieduel in het Emirates Stadium te winnen', legde Wenger uit. 'Misschien heb ík toen een fout gemaakt.'
'Tja, ik had hem al gespaard in het Champions League-duel. Maar als hij dan vervolgens wel speelt voor Frankrijk, dan is dat moeilijk te begrijpen. En sindsdien heeft hij elke oefeninterland voor de volle negentig minuten gespeeld, ook al smeekte hij op zijn knieën om dat niet te hoeven.'
quote:
Henry blijft bij Arsenal
Door Luuk (Arockalypse) op woensdag 14 maart 2007 12:30
Bron: Voetbal.nl
Thierry Henry wil zijn loopbaan afsluiten bij Arsenal. Zo verklaart de Fransman in L'Equipe.
De aanvoerder van Arsenal verklaart: "Ik zal de rest van mijn carriëre voor Arsenal blijven spelen". Henry speelt sinds 1999 bij The Gunners en groeide daar uit tot een van de beste spelers ter wereld.
Afgelopen zomer twijfelde Henry erover om te verhuizen naar Barcelona. Na lang wikken en wegen besloot de spits bij Arsenal te blijven.