Bossche dame "in nood" helpen.quote:
Moet Bazziek ineens op zijn woorden gaan letten.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:45 schreef FemaleRebbel het volgende:
Paps moest zich maar es aanmelden @ Fok MC![]()
![]()
Zonder kuip valt er niks te sleutelenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:30 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Dame in nood helpen.![]()
[..]
Moet Bazziek ineens op zijn woorden gaan letten.![]()
Zonder zonder paps is het wel lekker hier.![]()
jij hebt veel aluquote:
ik ben gewoon helemaal niets aan het doenquote:
een huiskamer lcd'tje ? heb je een schets ?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:42 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
jij hebt veel aluen bent er handig mee
![]()
ik kan nog wel een standaard gebruiken voor mijn lcd-tje![]()
ik ookquote:
yep, huiskamer schermpjequote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:46 schreef Gawaine het volgende:
[..]
een huiskamer lcd'tje ? heb je een schets ?
ik heb nu nog wat voor Worldpimber liggen maar heb nog een plaat van 50 bij 30 cm tegoed.
Yamaha heeft er ook een filmpje van gemaakt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:50 schreef richardgie het volgende:
Zit net een stukje in moto73 te lezen over Yamaha's laatste vinding,en wel het schakelen zonder koppeling.Yamaha heeft iets uitgevonden voor normale productie motoren waarbij je kan schakelen d.m.v een knopje op je stuur,of door een tikje tegen het nog wel aanwezige
schakelpedaal.Lijkt mij best eng rijden,vooral bij een noodstop,omdat je dan als "conventioneel"motorrijder zeg maar ineens in het luchtledige zit te graaien
als je je koppeling in wil trekken.Het hele zaakje is ook nog leverbaar met ABS,tot op heden alleen nog op Yamaha's vlaggenschip en wel de FJR 1300 met de toevoeging AS,maar zal me niks verbazen als er tzt op andere motoren ook zo iets verschijnd
.
Ja,dat zijn dus van die dingen die ik me ook afvroeg,de "heuvelproef"zal er volgens mij niet makkelijker op worden,maar wat ik me ook afvraag,hoe snel reageerd het hele zaakje,denk hiebij aan bijvoorbeeld een noodstop,of als je een noodstop maakt en vervolgens toch besluit uit te wijken,en er daarna meteen weer gas bij geeft,maar volgens Yamaha werkt het perfect,en de verslaggever moest er even aan wennen,maar dat bleek vrij snel te gaan.Het zelfde gold "vroeger"natuurlijk ook voor ABS en nu wil zowat niemand meer zonder.Zeker automobilisten niet meer.Maar het lijkt mij allemaal best vreemd rijden,alleen al door het gevoel dat je iets niet zelf meer in de hand hebt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:02 schreef bwt het volgende:
[..]
Yamaha heeft er ook een filmpje van gemaakt.
lijkt wel makkelijk. Maar volgens mij ben je dan wel het gevoel van de koppeling kwijt, - hoe moet je bijvoorbeels dan die handelingen verrichten waarbij je de koppeling laat slippen en zo.
Die onderste plaat is volgens mij gestanst en hol, hier zit waarschijnlijk een moer oid in om de staander mee vast te zetten. Met alu krijg je gewoon een platte plaat waar je de rand van rond moet maken de staander zou aan de onderkant gelast kunnen worden maar dan zou hij ook nog gespoten moeten in bv zilver metallic om het kleurverschil tussen de staander en de fundatie plaatquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:57 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
yep, huiskamer schermpjepimb kan wel wachten
![]()
![]()
schets heb ik niet echt, maar zoiets (Vogels EFF1135 LCD Standaard ) dus gewoon recht toe, recht aan, zonder die extra draaifuncties etc. uiteraard zou echt![]()
zijn
gestanstquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:14 schreef Gawaine het volgende:
Die onderste plaat is volgens mij gestanst en hol, hier zit waarschijnlijk een moer oid in om de staander mee vast te zetten
spuiten is nog wel het minste werk denk ik, zou ik zelf nog wel kunnen doenquote:Met alu krijg je gewoon een platte plaat waar je de rand van rond moet maken de staander zou aan de onderkant gelast kunnen worden maar dan zou hij ook nog gespoten moeten in bv zilver metallic om het kleurverschil tussen de staander en de fundatie plaat weg te werken.
Je hoeft niet te vragen, alleen maar hints geven dat je anders het filmpje publiceertquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:42 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
jij hebt veel aluen bent er handig mee
![]()
ik kan nog wel een standaard gebruiken voor mijn lcd-tje![]()
Ik begrijp sowieso niet het nut van een systeem zonder koppelingshendel, aangezien je momenteel toch al kunt schakelen zonderquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:13 schreef richardgie het volgende:
[..]
Ja,dat zijn dus van die dingen die ik me ook afvroeg,de "heuvelproef"zal er volgens mij niet makkelijker op worden,maar wat ik me ook afvraag,hoe snel reageerd het hele zaakje,denk hiebij aan bijvoorbeeld een noodstop,of als je een noodstop maakt en vervolgens toch besluit uit te wijken,en er daarna meteen weer gas bij geeft,maar volgens Yamaha werkt het perfect,en de verslaggever moest er even aan wennen,maar dat bleek vrij snel te gaan.Het zelfde gold "vroeger"natuurlijk ook voor ABS en nu wil zowat niemand meer zonder.Zeker automobilisten niet meer.Maar het lijkt mij allemaal best vreemd rijden,alleen al door het gevoel dat je iets niet zelf meer in de hand hebt.
Ik zie al dat de questions and answers al een en ander vertellenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:13 schreef richardgie het volgende:
[..]
Ja,dat zijn dus van die dingen die ik me ook afvroeg,de "heuvelproef"zal er volgens mij niet makkelijker op worden,maar wat ik me ook afvraag,hoe snel reageerd het hele zaakje,denk hiebij aan bijvoorbeeld een noodstop,of als je een noodstop maakt en vervolgens toch besluit uit te wijken,en er daarna meteen weer gas bij geeft,maar volgens Yamaha werkt het perfect,en de verslaggever moest er even aan wennen,maar dat bleek vrij snel te gaan.Het zelfde gold "vroeger"natuurlijk ook voor ABS en nu wil zowat niemand meer zonder.Zeker automobilisten niet meer.Maar het lijkt mij allemaal best vreemd rijden,alleen al door het gevoel dat je iets niet zelf meer in de hand hebt.
Gestanst is in een vorm geperste (dus ook stevig) dunne plaat.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:20 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
gestanstverstevigd oid...?
[..]
spuiten is nog wel het minste werk denk ik, zou ik zelf nog wel kunnen doen
Ik heb met allebij geen ervaring.Ook met ABS niet,maar zal de laatst zijn die zegt dat ie het niet eens wil proberen,had laatst bij m'n VRO ook last van een rokende achterband bij het remmenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:27 schreef hicham het volgende:
[..]
Je hoeft niet te vragen, alleen maar hints geven dat je anders het filmpje publiceert![]()
[..]
Ik begrijp sowieso niet het nut van een systeem zonder koppelingshendel, aangezien je momenteel toch al kunt schakelen zonderEn volgens mij overschat je ABS voor motoren, die hard woon-werk verkeerders en BMW rijders (
) willen misschien niet zonder maar heb het gevoel dat nog steeds het merendeel van motorrijders niks van ABS wil weten. Het begint nu wel een beetje te groeien
Ik heb vanochtend zelf brood gebakkenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:29 schreef Rausdouwer het volgende:
Wat een mannen hier zeg. Ik ben vanmorgen in de stromende regen brood wezen halen.
Ehh.. voetrem en langzaam gasgeven.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:13 schreef richardgie het volgende:
Ja,dat zijn dus van die dingen die ik me ook afvroeg,de "heuvelproef"zal er volgens mij niet makkelijker op worden..
Alleen onder zeer gecontroleerde omstandigheden kan een geoefende rijder beter remmen dan een ABS systeem.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:27 schreef hicham het volgende:
Ik begrijp sowieso niet het nut van een systeem zonder koppelingshendel, aangezien je momenteel toch al kunt schakelen zonderEn volgens mij overschat je ABS voor motoren, die hard woon-werk verkeerders en BMW rijders (
) willen misschien niet zonder maar heb het gevoel dat nog steeds het merendeel van motorrijders niks van ABS wil weten. Het begint nu wel een beetje te groeien
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:45 schreef FemaleRebbel het volgende:
[..]
Hmpf......wie heeft nou de foto's gemaakt, jij of je broertje.......je spreekt jezelf nl. tot 2 maal toe tegen
Ik heb de foto's gemaakt en de langharige tekkel is mijn broertjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Paps moest zich maar es aanmelden @ Fok MC![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:30 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Moet Bazziek ineens op zijn woorden gaan letten.![]()
Zonder zonder paps is het wel lekker hier.![]()
Dat met die voetrem is nog wel te doen,maar hoe voelt het om dat zonder koppeling te doen,inderdaad het slippen ben je dus kwijt en dat geeft naar mijn idee net dat beetje gevoel,want aan een gashandel draaien kan iedere boeren lul.Kijk maar naar die 16 jarige op scootertjus.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:21 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ehh.. voetrem en langzaam gasgeven.
Verder vind ik het meer een systeem voor een motorscooter, of een Goldwing.![]()
![]()
[..]
Alleen onder zeer gecontroleerde omstandigheden kan een geoefende rijder beter remmen dan een ABS systeem.
En als er bij die geoefende diehard er een onverwachte situatie is, zoals een kind dat ineens oversteekt o.i.d. remt hij zich ook nog onderuit. (mits hij geen gas bijgeeft)
ABS zou op iedere motor moeten zitten.![]()
Als 5% ook daadwerkelijk zijn koppeling gebruikt zoals het moet dan is het veel.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:27 schreef richardgie het volgende:
Dat met die voetrem is nog wel te doen,maar hoe voelt het om dat zonder koppeling te doen,inderdaad het slippen ben je dus kwijt en dat geeft naar mijn idee net dat beetje gevoel,want aan een gashandel draaien kan iedere boeren lul.Kijk maar naar die 16 jarige op scootertjus.
In Amerika vinden ze het gek als je wilt schakelen.quote:Zal denk ik het zelfde gevoel geven als in een auto met automaat,hoewel dit veel meer ingeburgerd is,maar motorrijders zijn natuurlijk altijd al een beetje "vrijbuiters"geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |