abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38015216
Ik verveel me Heb niets te sleutelen.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 13:30:37 #152
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_38015255
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:29 schreef Gawaine het volgende:
Ik verveel me Heb niets te sleutelen.
Bossche dame "in nood" helpen.
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:45 schreef FemaleRebbel het volgende:
Paps moest zich maar es aanmelden @ Fok MC
Moet Bazziek ineens op zijn woorden gaan letten.

Zonder zonder paps is het wel lekker hier.

i
pi_38015454
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:30 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Dame in nood helpen.
[..]

Moet Bazziek ineens op zijn woorden gaan letten.

Zonder zonder paps is het wel lekker hier.
Zonder kuip valt er niks te sleutelen
Anders moet die dame motorcentrum eindhoven ff bellen of die misschien een kuipje met lichtunits en beugel heeft liggen van het jaartal 2002/2003
pi_38015572
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:29 schreef Gawaine het volgende:
Ik verveel me Heb niets te sleutelen.
jij hebt veel alu en bent er handig mee

ik kan nog wel een standaard gebruiken voor mijn lcd-tje
pi_38015653
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:29 schreef Gawaine het volgende:
Ik verveel me Heb niets te sleutelen.
ik ben gewoon helemaal niets aan het doen en ik vind het niet eens erg.
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
pi_38015683
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:42 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

jij hebt veel alu en bent er handig mee

ik kan nog wel een standaard gebruiken voor mijn lcd-tje
een huiskamer lcd'tje ? heb je een schets ?

ik heb nu nog wat voor Worldpimber liggen maar heb nog een plaat van 50 bij 30 cm tegoed.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 13:50:13 #157
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_38015794
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:29 schreef Gawaine het volgende:
Ik verveel me Heb niets te sleutelen.
ik ook ik wilde mijn motor vandaag eens lekker gaan wassen maar met dit klere weer heb ik er totaal geen zin in


en heb totaal geen inspriratie om iets nuttigs te gaan doen
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_38015807
Zit net een stukje in moto73 te lezen over Yamaha's laatste vinding,en wel het schakelen zonder koppeling .Yamaha heeft iets uitgevonden voor normale productie motoren waarbij je kan schakelen d.m.v een knopje op je stuur,of door een tikje tegen het nog wel aanwezige schakelpedaal.Lijkt mij best eng rijden,vooral bij een noodstop,omdat je dan als "conventioneel"motorrijder zeg maar ineens in het luchtledige zit te graaien als je je koppeling in wil trekken.Het hele zaakje is ook nog leverbaar met ABS,tot op heden alleen nog op Yamaha's vlaggenschip en wel de FJR 1300 met de toevoeging AS,maar zal me niks verbazen als er tzt op andere motoren ook zo iets verschijnd .
pi_38015972
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:46 schreef Gawaine het volgende:

[..]

een huiskamer lcd'tje ? heb je een schets ?

ik heb nu nog wat voor Worldpimber liggen maar heb nog een plaat van 50 bij 30 cm tegoed.
yep, huiskamer schermpje pimb kan wel wachten

schets heb ik niet echt, maar zoiets (Vogels EFF1135 LCD Standaard ) dus gewoon recht toe, recht aan, zonder die extra draaifuncties etc. uiteraard zou echt zijn

deze is het, hij weegt 9 kg

[ Bericht 8% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 20-05-2006 14:09:25 ]
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:02:10 #160
15559 bwt
VvvrOOoeeeMmmmm
pi_38016096
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:50 schreef richardgie het volgende:
Zit net een stukje in moto73 te lezen over Yamaha's laatste vinding,en wel het schakelen zonder koppeling .Yamaha heeft iets uitgevonden voor normale productie motoren waarbij je kan schakelen d.m.v een knopje op je stuur,of door een tikje tegen het nog wel aanwezige schakelpedaal.Lijkt mij best eng rijden,vooral bij een noodstop,omdat je dan als "conventioneel"motorrijder zeg maar ineens in het luchtledige zit te graaien als je je koppeling in wil trekken.Het hele zaakje is ook nog leverbaar met ABS,tot op heden alleen nog op Yamaha's vlaggenschip en wel de FJR 1300 met de toevoeging AS,maar zal me niks verbazen als er tzt op andere motoren ook zo iets verschijnd .
Yamaha heeft er ook een filmpje van gemaakt.
lijkt wel makkelijk. Maar volgens mij ben je dan wel het gevoel van de koppeling kwijt, - hoe moet je bijvoorbeels dan die handelingen verrichten waarbij je de koppeling laat slippen en zo.
<a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
<a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
pi_38016379
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:02 schreef bwt het volgende:

[..]

Yamaha heeft er ook een filmpje van gemaakt.
lijkt wel makkelijk. Maar volgens mij ben je dan wel het gevoel van de koppeling kwijt, - hoe moet je bijvoorbeels dan die handelingen verrichten waarbij je de koppeling laat slippen en zo.
Ja,dat zijn dus van die dingen die ik me ook afvroeg,de "heuvelproef"zal er volgens mij niet makkelijker op worden,maar wat ik me ook afvraag,hoe snel reageerd het hele zaakje,denk hiebij aan bijvoorbeeld een noodstop,of als je een noodstop maakt en vervolgens toch besluit uit te wijken,en er daarna meteen weer gas bij geeft,maar volgens Yamaha werkt het perfect,en de verslaggever moest er even aan wennen,maar dat bleek vrij snel te gaan.Het zelfde gold "vroeger"natuurlijk ook voor ABS en nu wil zowat niemand meer zonder.Zeker automobilisten niet meer.Maar het lijkt mij allemaal best vreemd rijden,alleen al door het gevoel dat je iets niet zelf meer in de hand hebt.
pi_38016404
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:57 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

yep, huiskamer schermpje pimb kan wel wachten

schets heb ik niet echt, maar zoiets (Vogels EFF1135 LCD Standaard ) dus gewoon recht toe, recht aan, zonder die extra draaifuncties etc. uiteraard zou echt zijn
Die onderste plaat is volgens mij gestanst en hol, hier zit waarschijnlijk een moer oid in om de staander mee vast te zetten. Met alu krijg je gewoon een platte plaat waar je de rand van rond moet maken de staander zou aan de onderkant gelast kunnen worden maar dan zou hij ook nog gespoten moeten in bv zilver metallic om het kleurverschil tussen de staander en de fundatie plaat
weg te werken.
pi_38016563
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:14 schreef Gawaine het volgende:
Die onderste plaat is volgens mij gestanst en hol, hier zit waarschijnlijk een moer oid in om de staander mee vast te zetten
gestanst verstevigd oid...?
quote:
Met alu krijg je gewoon een platte plaat waar je de rand van rond moet maken de staander zou aan de onderkant gelast kunnen worden maar dan zou hij ook nog gespoten moeten in bv zilver metallic om het kleurverschil tussen de staander en de fundatie plaat weg te werken.
spuiten is nog wel het minste werk denk ik, zou ik zelf nog wel kunnen doen
pi_38016714
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:42 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

jij hebt veel alu en bent er handig mee

ik kan nog wel een standaard gebruiken voor mijn lcd-tje
Je hoeft niet te vragen, alleen maar hints geven dat je anders het filmpje publiceert
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:13 schreef richardgie het volgende:

[..]

Ja,dat zijn dus van die dingen die ik me ook afvroeg,de "heuvelproef"zal er volgens mij niet makkelijker op worden,maar wat ik me ook afvraag,hoe snel reageerd het hele zaakje,denk hiebij aan bijvoorbeeld een noodstop,of als je een noodstop maakt en vervolgens toch besluit uit te wijken,en er daarna meteen weer gas bij geeft,maar volgens Yamaha werkt het perfect,en de verslaggever moest er even aan wennen,maar dat bleek vrij snel te gaan.Het zelfde gold "vroeger"natuurlijk ook voor ABS en nu wil zowat niemand meer zonder.Zeker automobilisten niet meer.Maar het lijkt mij allemaal best vreemd rijden,alleen al door het gevoel dat je iets niet zelf meer in de hand hebt.
Ik begrijp sowieso niet het nut van een systeem zonder koppelingshendel, aangezien je momenteel toch al kunt schakelen zonder En volgens mij overschat je ABS voor motoren, die hard woon-werk verkeerders en BMW rijders ( ) willen misschien niet zonder maar heb het gevoel dat nog steeds het merendeel van motorrijders niks van ABS wil weten. Het begint nu wel een beetje te groeien
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:28:54 #165
15559 bwt
VvvrOOoeeeMmmmm
pi_38016745
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:13 schreef richardgie het volgende:

[..]

Ja,dat zijn dus van die dingen die ik me ook afvroeg,de "heuvelproef"zal er volgens mij niet makkelijker op worden,maar wat ik me ook afvraag,hoe snel reageerd het hele zaakje,denk hiebij aan bijvoorbeeld een noodstop,of als je een noodstop maakt en vervolgens toch besluit uit te wijken,en er daarna meteen weer gas bij geeft,maar volgens Yamaha werkt het perfect,en de verslaggever moest er even aan wennen,maar dat bleek vrij snel te gaan.Het zelfde gold "vroeger"natuurlijk ook voor ABS en nu wil zowat niemand meer zonder.Zeker automobilisten niet meer.Maar het lijkt mij allemaal best vreemd rijden,alleen al door het gevoel dat je iets niet zelf meer in de hand hebt.
Ik zie al dat de questions and answers al een en ander vertellen
<a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
<a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
pi_38016864
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:20 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

gestanst verstevigd oid...?
[..]

spuiten is nog wel het minste werk denk ik, zou ik zelf nog wel kunnen doen
Gestanst is in een vorm geperste (dus ook stevig) dunne plaat.

Je zou hem wel draaibaar kunnen maken aan de bovenkant dmv een gat in de staander te maken
en daar de bevestigingsbeugel met stalen pin van een paar cm in te laten zakken.




ff training MotoGp afkijken
pi_38017129
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:27 schreef hicham het volgende:

[..]

Je hoeft niet te vragen, alleen maar hints geven dat je anders het filmpje publiceert
[..]

Ik begrijp sowieso niet het nut van een systeem zonder koppelingshendel, aangezien je momenteel toch al kunt schakelen zonder En volgens mij overschat je ABS voor motoren, die hard woon-werk verkeerders en BMW rijders ( ) willen misschien niet zonder maar heb het gevoel dat nog steeds het merendeel van motorrijders niks van ABS wil weten. Het begint nu wel een beetje te groeien
Ik heb met allebij geen ervaring.Ook met ABS niet,maar zal de laatst zijn die zegt dat ie het niet eens wil proberen,had laatst bij m'n VRO ook last van een rokende achterband bij het remmen en daar zou je dan vanaf moeten zijn,maar ik kan zoals ik al vertelde over allerbij geen oordeel geven .
Maar ik krijg wel het idee dat als je alles op je motor hebt het steeds meer op scooteren voor noobs gaat lijken .
Inderdaad ik ben op het moment geen tegenstander van vernieuwingen,maar propageer ook niet alles .
pi_38017321
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:29 schreef Rausdouwer het volgende:
Wat een mannen hier zeg . Ik ben vanmorgen in de stromende regen brood wezen halen.
Ik heb vanochtend zelf brood gebakken (alleen lijkt het uiteindelijk meer op een cake, misschien dat de cakevorm die ik heb gebruikt de aanleiding, samen met het feit dat ik er veel suiker , een appel en noten in gegooid heb ) maar het is wel erg lekker
Andre Hades, volkszanger from hell!!!
MF-FOK! applicatie<-laatste update:21-10-2005
pi_38017680
Tering wat een lappen tekst zat ik weer te produceren zeg .

[ Bericht 3% gewijzigd door richardgie op 20-05-2006 15:13:36 ]
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:16:26 #170
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_38017923
Jammer van Nakano.. of moet ik Pedrosa zeggen.

Gaat laatsgenoemde er net nog even tweetienden onderdoor in zijn laatste ronde.
Geen geschiedenis vandaag, het was net niet de eerste pole in de MotoGP voor Kawasaki.



Wel lachen, Melandri en Hopkins dezelfde tijd gereden daar achter. Suzuki wordt ook steeds beter.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:21:11 #171
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_38018052
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:13 schreef richardgie het volgende:
Ja,dat zijn dus van die dingen die ik me ook afvroeg,de "heuvelproef"zal er volgens mij niet makkelijker op worden..
Ehh.. voetrem en langzaam gasgeven.

Verder vind ik het meer een systeem voor een motorscooter, of een Goldwing.
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:27 schreef hicham het volgende:
Ik begrijp sowieso niet het nut van een systeem zonder koppelingshendel, aangezien je momenteel toch al kunt schakelen zonder En volgens mij overschat je ABS voor motoren, die hard woon-werk verkeerders en BMW rijders ( ) willen misschien niet zonder maar heb het gevoel dat nog steeds het merendeel van motorrijders niks van ABS wil weten. Het begint nu wel een beetje te groeien
Alleen onder zeer gecontroleerde omstandigheden kan een geoefende rijder beter remmen dan een ABS systeem.
En als er bij die geoefende diehard er een onverwachte situatie is, zoals een kind dat ineens oversteekt o.i.d. remt hij zich ook nog onderuit. (mits hij geen gas bijgeeft )

ABS zou op iedere motor moeten zitten.

Mijn oude Beemer had het ook, en dan nog ic.m. bekrachtigde remmen.
Màn wat een mooi systeem was dat, sowiezo heeft BMW magnifieke remmen.
pi_38018169
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:45 schreef FemaleRebbel het volgende:

[..]

Hmpf......wie heeft nou de foto's gemaakt, jij of je broertje.......je spreekt jezelf nl. tot 2 maal toe tegen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paps moest zich maar es aanmelden @ Fok MC
Ik heb de foto's gemaakt en de langharige tekkel is mijn broertje
pi_38018187
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:30 schreef Worldbeater het volgende:
[..]

Moet Bazziek ineens op zijn woorden gaan letten.

Zonder zonder paps is het wel lekker hier.

i
pi_38018200
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:21 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Ehh.. voetrem en langzaam gasgeven.

Verder vind ik het meer een systeem voor een motorscooter, of een Goldwing.

[..]

Alleen onder zeer gecontroleerde omstandigheden kan een geoefende rijder beter remmen dan een ABS systeem.
En als er bij die geoefende diehard er een onverwachte situatie is, zoals een kind dat ineens oversteekt o.i.d. remt hij zich ook nog onderuit. (mits hij geen gas bijgeeft )

ABS zou op iedere motor moeten zitten.
Dat met die voetrem is nog wel te doen,maar hoe voelt het om dat zonder koppeling te doen,inderdaad het slippen ben je dus kwijt en dat geeft naar mijn idee net dat beetje gevoel,want aan een gashandel draaien kan iedere boeren lul.Kijk maar naar die 16 jarige op scootertjus.

Zal denk ik het zelfde gevoel geven als in een auto met automaat,hoewel dit veel meer ingeburgerd is,maar motorrijders zijn natuurlijk altijd al een beetje "vrijbuiters"geweest .
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:39:52 #175
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_38018482
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:27 schreef richardgie het volgende:
Dat met die voetrem is nog wel te doen,maar hoe voelt het om dat zonder koppeling te doen,inderdaad het slippen ben je dus kwijt en dat geeft naar mijn idee net dat beetje gevoel,want aan een gashandel draaien kan iedere boeren lul.Kijk maar naar die 16 jarige op scootertjus.
Als 5% ook daadwerkelijk zijn koppeling gebruikt zoals het moet dan is het veel.

Naar mijn mening is het spijkers op laag water zoeken, stel je toch eens voor dat je altijd dezelfde perfecte pikkstart kan maken, gas, en gaan. Tiptronic voor perfect schakelen in de bochten.
Volgens mij kan je er nog sportiever mee rijden.

Alleen de stunters moeten zich beperken tot powerwheelies.

Had ik al gezegd dat alle vrouwen er in ieder geval baat bij hebben..

En ja, gevoel, allemaal fictieve praat, zal lang duren voordat het op de nieuwe Yamaha supersport 3 cylinder R6.7 zit.Tegen die rijd de meeste MC fokkers hoogstens nog in een sidecar.
quote:
Zal denk ik het zelfde gevoel geven als in een auto met automaat,hoewel dit veel meer ingeburgerd is,maar motorrijders zijn natuurlijk altijd al een beetje "vrijbuiters"geweest .
In Amerika vinden ze het gek als je wilt schakelen.

Het went ook snel moet ik zeggen.
pi_38018619
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:39 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Als 5% ook daadwerkelijk zijn koppeling gebruikt zoals het moet dan is het veel.

Naar mijn mening is het spijkers op laag water zoeken, stel je toch eens voor dat je altijd dezelfde perfecte pikkstart kan maken, gas, en gaan. Tiptronic voor perfect schakelen in de bochten.
Volgens mij kan je er nog sportiever mee rijden.

Alleen de stunters moeten zich beperken tot powerwheelies.

Had ik al gezegd dat alle vrouwen er in ieder geval baat bij hebben..

En ja, gevoel, allemaal fictieve praat, zal lang duren voordat het op de nieuwe Yamaha supersport 3 cylinder R6.7 zit.Tegen die rijd de meeste MC fokkers hoogstens nog in een sidecar.
[..]

In Amerika vinden ze het gek als je wilt schakelen.

Het went ook snel moet ik zeggen.
Ik ben geen spijkers op laag water aan het zoeken ,probeer alleen een serieus "gesprek "te voeren over mogelijke venieuwingen in de motorwereld Denk alleen dat een groot deel weer door dezelfde fabrikanten gedaan zullen worden,inderdaad BMW is altijd redelijk vooruitstrevend geweest wat technische oplossingen betreft,denk hierbij aan de paralever en telelever,enkelzijdige wielophangingen,katalisator,injectie, etc.Met uitzondering van Bimota is er eigenlijk geen merk wat echt iets "anders"op de markt brengt,behalve Yamaha dan ooit eens , met de naafbesturing.En nee ik ben zeker niet merkenblind .

[ Bericht 15% gewijzigd door richardgie op 20-05-2006 16:03:48 ]
  zaterdag 20 mei 2006 @ 16:31:05 #177
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_38019738
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:46 schreef richardgie het volgende:
Ik ben geen spijkers op laag water aan het zoeken ,probeer alleen een serieus "gesprek "te voeren over mogelijke venieuwingen in de motorwereld Denk alleen dat een groot deel weer door dezelfde fabrikanten gedaan zullen worden,inderdaad BMW is altijd redelijk vooruitstrevend geweest wat technische oplossingen betreft,denk hierbij aan de paralever en telelever,enkelzijdige wielophangingen,katalisator,injectie, etc.Met uitzondering van Bimota is er eigenlijk geen merk wat echt iets "anders"op de markt brengt,behalve Yamaha dan ooit eens , met de naafbesturing.En nee ik ben zeker niet merkenblind .
En ik ben van mening dat veel mensen te terughoudend zijn wat vernieuwingen betreft.
Zoals ondermeer deze discussie. Discussionkiller me.

Een hoop van de zogenoemde uitvindingen is oude wijn in een nieuwe verpakking.
Alleen was de markt er "toen" nog niet rijp voor.
Dan wordt het later weer als iets nieuws gebracht.

Ik verbaas mij wel eens over innovatieve ideen uit het verleden, zoals de jaren zeventig.
Zonder marktwerking geen succes, en de mark is terughoudend.

Hetzelfde zie je inderdaad met ABS.
Laat een tegenstander een dagje raggen met en zonder ABS.
Maak er een VRO training van, en zeker weten dat hij of zij aan het einde van de dag niet meer zonder wil.

Veel prachtige dingen zijn helaas het stadium van produktieklaar niet voorbij gegaan.

Maar altijd geldt, sta altijd stil bij de vooruitgang, maar hou de deur open naar de achteruitgang.
pi_38020112
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 16:31 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

En ik ben van mening dat veel mensen te terughoudend zijn wat vernieuwingen betreft.
Zoals ondermeer deze discussie. Discussionkiller me.

Een hoop van de zogenoemde uitvindingen is oude wijn in een nieuwe verpakking.
Alleen was de markt er "toen" nog niet rijp voor.
Dan wordt het later weer als iets nieuws gebracht.

Ik verbaas mij wel eens over innovatieve ideen uit het verleden, zoals de jaren zeventig.
Zonder marktwerking geen succes, en de mark is terughoudend.

Hetzelfde zie je inderdaad met ABS.
Laat een tegenstander een dagje raggen met en zonder ABS.
Maak er een VRO training van, en zeker weten dat hij of zij aan het einde van de dag niet meer zonder wil.

Veel prachtige dingen zijn helaas het stadium van produktieklaar niet voorbij gegaan.

Maar altijd geldt, sta altijd stil bij de vooruitgang, maar hou de deur open naar de achteruitgang.
Eigenlijk best wel jammer want er zitten juweeltjes tussen en hebben juweeltjes bij gezeten
Maar ik heb toch ook het idee dat bijna alles wat motorrijdt zichzelf voor heel modern uitgeeft en vervolgens op een Harley stapt ,maar eigenlijk zo conservatief als de pest is.Want het gaat tenslotte al 100 jaar goed zo.Eigenlijk best jammer,nadeel is alleen dat als je iets bijzonders cq beters wilt hebben je wel erg diep in de buidel moet tasten.Hier zullen de productiekosten ook wel een aardig gewicht in de schaal leggen,maar volgens mij is het zo dat als de productie aantallen omhoog gaan de kostprijs naar beneden zal gaan,maar dan zal de motorrijdende wereld daar ook voor open moeten staan.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 16:54:10 #179
15559 bwt
VvvrOOoeeeMmmmm
pi_38020350
Is inderdaad zo dat de motor makers heeeel veeel techniek klaar op de plank hebben liggen maar nog niet toepassen omdat de "markt" er niet om vraagt. En er zijn ook maar weinig merken die het er toch door duwen en al standaar leveren. (zie BMW met de ABS en nu Yamaha met dat schakelen)
Het is echt de "markt" die terug houdend reageert op innovaties. Kijk naar hoelang het heeft geduurd voordat de injectie ingevoerd werd. Nu met de "verplichte" katalisator moet het wel vanwege de motormanagement.
<a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
<a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
pi_38020808
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 16:54 schreef bwt het volgende:
Is inderdaad zo dat de motor makers heeeel veeel techniek klaar op de plank hebben liggen maar nog niet toepassen omdat de "markt" er niet om vraagt. En er zijn ook maar weinig merken die het er toch door duwen en al standaar leveren. (zie BMW met de ABS en nu Yamaha met dat schakelen)
Het is echt de "markt" die terug houdend reageert op innovaties. Kijk naar hoelang het heeft geduurd voordat de injectie ingevoerd werd. Nu met de "verplichte" katalisator moet het wel vanwege de motormanagement.
Houdt dus eigenlijk gewoon in dat het(voor het merendeel)van bovenaf op wordt gelegd en niet van binnenuit komt,en daar heb je dus meteen mijn "statemant"
pi_38021056
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:39 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Als 5% ook daadwerkelijk zijn koppeling gebruikt zoals het moet dan is het veel.

Naar mijn mening is het spijkers op laag water zoeken, stel je toch eens voor dat je altijd dezelfde perfecte pikkstart kan maken, gas, en gaan. Tiptronic voor perfect schakelen in de bochten.
Volgens mij kan je er nog sportiever mee rijden.

Alleen de stunters moeten zich beperken tot powerwheelies.

Had ik al gezegd dat alle vrouwen er in ieder geval baat bij hebben..

En ja, gevoel, allemaal fictieve praat, zal lang duren voordat het op de nieuwe Yamaha supersport 3 cylinder R6.7 zit.Tegen die rijd de meeste MC fokkers hoogstens nog in een sidecar.
[..]

In Amerika vinden ze het gek als je wilt schakelen.

Het went ook snel moet ik zeggen.
je doelt eigenlijk op softies zoals jij die te weinig rijervaring opdoen
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
pi_38021153
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:21 schreef Rausdouwer het volgende:

[..]

je doelt eigenlijk op softies zoals jij die te weinig rijervaring opdoen
Vrijdag middag was gisteren hoor .
pi_38021230
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:24 schreef richardgie het volgende:

[..]

Vrijdag middag was gisteren hoor .
toen had ik het te druk

en zaterdagmiddag heeft ook zo z'n charme
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:26:59 #184
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_38021232
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 16:54 schreef bwt het volgende:
Is inderdaad zo dat de motor makers heeeel veeel techniek klaar op de plank hebben liggen maar nog niet toepassen omdat de "markt" er niet om vraagt. En er zijn ook maar weinig merken die het er toch door duwen en al standaar leveren. (zie BMW met de ABS en nu Yamaha met dat schakelen)
Het is echt de "markt" die terug houdend reageert op innovaties. Kijk naar hoelang het heeft geduurd voordat de injectie ingevoerd werd. Nu met de "verplichte" katalisator moet het wel vanwege de motormanagement.
Ze kunnen best innovatieve dingen uitbrengen maar als niemand die kan betalen verdienen ze er uiteindelijk nog niets aan, Het voorbeeldje van Pepijn ( Yamaha GTS) was best vernieuwend te noemen maar werd helaas te weinig verkocht en er bleken nog best wat probleempjes mee te zijn die niet goed opgelost konden worden,


ik heb er ooit op gereden en het was wennen
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:29:05 #185
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_38021282
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:24 schreef richardgie het volgende:

[..]

Vrijdag middag was gisteren hoor .
Oh een kritische opmerking ga je nu weer weg ?
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_38021319
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:26 schreef Rausdouwer het volgende:

[..]

toen had ik het te druk

en zaterdagmiddag heeft ook zo z'n charme
En toen dacht je van:laat ik de Vrijdagmiddag rel waar richardgie ook nooit wat mee krijgt eens naar Zaterdag middag verplaatsen .Hebben ze toch niet door ?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:30:48 #187
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_38021320
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 16:54 schreef bwt het volgende:
Het is echt de "markt" die terug houdend reageert op innovaties. Kijk naar hoelang het heeft geduurd voordat de injectie ingevoerd werd. Nu met de "verplichte" katalisator moet het wel vanwege de motormanagement.
Pin me niet op 10 jaar vast, maar er reden inderdaad al (race)auto's met mechanische brandstofinjectie in de jaren 30. Dacht zelfs rond 1922.

In de motorwereld ging Vincent in de jaren 50 failliet omdat ze te innovatief waren.


The Black Prince. Tegen het licht van de tijd gezien een mooie fiets, cq supersport..
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:11 schreef richardgie het volgende:
Houdt dus eigenlijk gewoon in dat het(voor het merendeel)van bovenaf op wordt gelegd en niet van binnenuit komt,en daar heb je dus meteen mijn "statemant"
Ik was net in de boekhandel en heb het motorblad gekocht. Vanaaf in bed even lezen.
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:21 schreef Rausdouwer het volgende:
je doelt eigenlijk op softies zoals jij die te weinig rijervaring opdoen
Qua motor rij ik veel te weinig de laatste tijd.

Nou heb ik momenteel geen automaten, maar dit soort auto's reden er toch heerlijk mee.



8 cylinder 5.7 Tpi, èn achterwielaandrijving. Rijbeleving genoeg, en dat zonder schakelen.
Net als de Mercedes S-klasse van de directeur die ik laatst een dagje mocht sturen.
Daar heb jij geen rijervaring mee he?
pi_38021418
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:29 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

Oh een kritische opmerking ga je nu weer weg ?
Nee hoor,de opmerking van Raus was niet aan mijn adres .
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:34:52 #189
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_38021431
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:26 schreef Mercy_symbol het volgende:
Het voorbeeldje van Pepijn ( Yamaha GTS) was best vernieuwend te noemen maar werd helaas te weinig verkocht en er bleken nog best wat probleempjes mee te zijn die niet goed opgelost konden worden,
Zei ik nu niet , al vind ik het best een leuke motor, en heb ik eens de aankoop overwogen.
Het innovatieve aan die fiets is meer het Omega frame.
Naafbesturing was niet vernieuwend, hoewel in het perspectief van massaproduktie misschien wel.

Nadeel was dat inderdaad geen hond wist hoe het af te stellen, cq onderhouden. Rijbeleving anders.
En de kettingaandrijving op zo'en sporttoerder.

*Lees: hond - monteur.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:36:01 #190
145915 Rib-i
a.k.a. Shrek
pi_38021459
Vanmiddag was ik onderweg naar Nijmegen, ben tot de afslag gekomen. Voor me reed een porsche, groen kenteken. Op het moment dat we de snelweg opdraaien geeft de semi-chauffeur een dot gas, porsche begint te tollen en te spinnen raakt een aantal keer de vangrail en het was over.
Alarmlichten aangedaan, telefoon gezocht om de politie te bellen en natuurlijk foto's te maken van de onfortuinlijke chauffeur Had ik m'n mobiel thuis aan de oplader laten liggen
Enfin, ben niet verder gekomen dan de afslag.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:43:03 #191
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_38021631
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 16:54 schreef bwt het volgende:
Is inderdaad zo dat de motor makers heeeel veeel techniek klaar op de plank hebben liggen maar nog niet toepassen omdat de "markt" er niet om vraagt.
Ooit eens een mooie schets gemaakt van een alternatieve wielophanging met geintegreerde remlijn. (schijf kan ik het niet meer noemen)
Aandrijflijn was ook in voorzien en had ook al na zitten denken over een versnellingsbak zonder walsen e.d.
Als klein jochie zag ik ook al wel in dat een dergelijk systeem nooit voor de onderkant van de markt geschikt zou zijn wegens de productiekosten maar hoe dan ook was het best een aardig ideetje tot de vader van een toenmalig vriendje me erop wees dat delen van dit systeem allang gepatenteerd waren door grote fabrikanten.

Soms schiet het me nog weleens te binnen (samen met andere ideeen die ik toen had) en ik zou het echt geweldig vinden als het ooit nog een toegepast gaat worden.

Zal eens zoeken naar alle schetsen die ik toendertijd heb gemaakt.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:43:49 #192
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_38021646
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:36 schreef Rib-i het volgende:
Vanmiddag was ik onderweg naar Nijmegen, ben tot de afslag gekomen. Voor me reed een porsche, groen kenteken. Op het moment dat we de snelweg opdraaien geeft de semi-chauffeur een dot gas, porsche begint te tollen en te spinnen raakt een aantal keer de vangrail en het was over.
Alarmlichten aangedaan, telefoon gezocht om de politie te bellen en natuurlijk foto's te maken van de onfortuinlijke chauffeur Had ik m'n mobiel thuis aan de oplader laten liggen
Enfin, ben niet verder gekomen dan de afslag.


Dan maak je wat mee .. klinkt als die garagehouder van Emile Ratelband.

Leuk andermans Porsche afschrijven.

Ik heb het zelf ook een keer in de winter gehad, een auto die direct voor mij in de vangrail klapte.
En ik reed in die bocht al met de staart tussen de benen, vochtig en het vroor.

i
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:44:07 #193
15559 bwt
VvvrOOoeeeMmmmm
pi_38021653
zo, jij hebt je middagje dus ook weer zinnig doorgebracht.
patsertje heeft dus een auto van de dealer om zeep geholpen
<a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
<a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:46:00 #194
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_38021695
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:30 schreef richardgie het volgende:

[..]

En toen dacht je van:laat ik de Vrijdagmiddag rel waar richardgie ook nooit wat mee krijgt eens naar Zaterdag middag verplaatsen .Hebben ze toch niet door ?
ik wil graag dat je jezelf betrokken voelt hier
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:48:03 #195
145915 Rib-i
a.k.a. Shrek
pi_38021741
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:43 schreef Worldbeater het volgende:

[..]



Dan maak je wat mee .. klinkt als die garagehouder van Emile Ratelband.

Leuk andermans Porsche afschrijven.

Ik heb het zelf ook een keer in de winter gehad, een auto die direct voor mij in de vangrail klapte.
En ik reed in die bocht al met de staart tussen de benen, vochtig en het vroor.

i
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:44 schreef bwt het volgende:
zo, jij hebt je middagje dus ook weer zinnig doorgebracht.
patsertje heeft dus een auto van de dealer om zeep geholpen
Het gezicht van de bijrijder, priceless. Had z'n handen omhoog bij het spinnen


BazzieK, mooie motor voor je pa
pi_38021827
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:46 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

ik wil graag dat je jezelf betrokken voelt hier
Ik heb geloof ik wel het idee wat je bedoelt,maak ik ben dus gewoon het woordje van vergeten .En op Vrijdag middag ben ik aan het werk .

[ Bericht 2% gewijzigd door richardgie op 20-05-2006 18:03:37 ]
pi_38022069
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:36 schreef Rib-i het volgende:
Vanmiddag was ik onderweg naar Nijmegen, ben tot de afslag gekomen. Voor me reed een porsche, groen kenteken. Op het moment dat we de snelweg opdraaien geeft de semi-chauffeur een dot gas, porsche begint te tollen en te spinnen raakt een aantal keer de vangrail en het was over.
Alarmlichten aangedaan, telefoon gezocht om de politie te bellen en natuurlijk foto's te maken van de onfortuinlijke chauffeur Had ik m'n mobiel thuis aan de oplader laten liggen
Enfin, ben niet verder gekomen dan de afslag.
die zal zich lullig hebben gevoeld
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 18:03:36 #198
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_38022110
Edit: post weggehaald dus jullie kunnen weer posten

[ Bericht 93% gewijzigd door Mercy_symbol op 20-05-2006 19:18:42 ]
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_38024427
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 18:03 schreef Mercy_symbol het volgende:
Edit: post weggehaald dus jullie kunnen weer posten
doe ik wel hoor
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:30 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Ik ben ook in de stromende regen naar het werk gereden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik op de fiets
pi_38024545
En weer terug op mijn stekkie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')