Christenen zijn dan nog zo slim om te snappen dat dat helemaal niet relevant meer is, en dat homo's geacepteerd worden.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:39 schreef Seneca het volgende:
[..]
Het is echt zo Ivos. Ik verbaasde me er zelf ook over. De precieze passage weet ik helaas niet uit mijn hoofd, maar het staat ergens in het boek Numeri of Leviticus. Dat Christenen daar over het algemeen niks mee doen ben ik met je eens, maar dat vind ik nu juist de hypocrisie van het Christendom. De dingen in de bijbel die binnen onze huidige normen en waarden passen worden letterlijk genomen, en dit soort passages, die ons tegenwoordig niet zo goed uitkomen, worden voor het gemak symbolisch geinterpreteerd. Een dergelijke selectieve interpretatie van de bijbel is imho hypocriet (niet dat ik het erg vind dat dit soort dingen niet letterlijk worden genomen).
Het punt dat ik ermee wilde maken is dat zowel het Christendom als de Islam in bepaalde passages tot geweld oproepen. Dat is een onderdeel van die religie. Hoe de aanhangers van die religie daarmee omgaan is iets wat daar los van staat, vind ik. Iemand die stelt dat alleen de Islam oproept tot haat, heeft oogkleppen op. Het Christendom doet dat even goed.
Dan constateer ik dat Chadi geen naam is (wtf).quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:16 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat was geen persoonlijke aanval maar een feitelijke constatering.
Ik zou hoogstens zo ver willen gaan om te stellen dat Christenen respect hebben voor het democratische systeem. Dat ze homo's accepteren is namelijk gewoon niet waar. De SGP is tegen het homo huwelijk, en in de States willen ze het homo huwelijk zelfs grondwettelijk verbieden. De Rooms Katholieke kerk vindt homofilie zelfs een 'ziekte'.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:38 schreef ivosnivo het volgende:
Christenen zijn dan nog zo slim om te snappen dat dat helemaal niet relevant meer is, en dat homo's geacepteerd worden.
Oeh, goed punt dit! Zo had ik het nog nooit echt bekeken!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:15 schreef Funkytrip het volgende:
Ik denk dat een deel van het probleem is dat politiek en islam nog niet gescheiden kunnen worden. Het christendom heeft inmiddels een verlichting meegemaakt. Voor de Islam moet dat nog gebeuren. Het CDA is christelijk, maar doet niet echt haar best alle christelijk normen en waarden tot wet te verheffen. Een Islamitische partij die hier aan de macht zou komen, zou zo snel mogelijk de Islamitische normen en waarden de wet proberen te maken.
Dat hangt van de christelijke partij af.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:15 schreef Funkytrip het volgende:
Ik denk dat een deel van het probleem is dat politiek en islam nog niet gescheiden kunnen worden. Het christendom heeft inmiddels een verlichting meegemaakt. Voor de Islam moet dat nog gebeuren. Het CDA is christelijk, maar doet niet echt haar best alle christelijk normen en waarden tot wet te verheffen. Een Islamitische partij die hier aan de macht zou komen, zou zo snel mogelijk de Islamitische normen en waarden de wet proberen te maken.
Dat is inderdaad zo. Gelukkig is de SGP en de Christen unie klein. Het schijnt ook dat een Moslim partij waar zeg maar 75% van alle moslims in heel Nederland op stemt ook maar een paar zetels kan krijgen. Dus men moet ook weer niet al te angstig worden dat er een machtsovername plaats gaat vinden. De sharia wordt hier echt niet ingevoerd.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:51 schreef Netsplitter het volgende:
Dat hangt van de christelijke partij af.
Wanneer het aan de sgp ligt zal het ook wel anders zijn.
Niet dat die extremistisch zijn, maar "erger" dan bv de cda.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |