Dan heb ik het "geluk" dat ik een BMI heb van 50+ maar geen echt eco morbs alleen mijn gewrichten.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:23 schreef Meaghan het volgende:
Ik kom volgens de verzekering alleen in aanmerking voor een maagbandje. De acceptatiegrens ligt bij een BMI van 50 en hoger voor een GBP, of je moet allerlei co-morbiditeiten erbij hebben.
Daar kan je het dan mee doen![]()
RA-medical mocht ik ook gaan bezoek van de ONVZ, dan zouden zij wel een rapport uitbrengen en dan zou ik wel een maagbandje krijgen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:27 schreef Meaghan het volgende:
Oh ja, ik heb inmiddels contact gehad met RA-Medical, jullie misschien wel bekend. En zij vertelden mij ook dat de maagband de enige optie bleek gezien mijn BMI en de verzekering die ik had. Maar goed, ik heb het een en ander nagelezen en weet dat RA-Medical zowat gesponsord wordt door een maagbandjesfabrikant, dus hun advies kwam niet geheel uit de lucht vallen zeg maar![]()
Daarvoor moet je echt op het WLS forum zijn, daar kun je die informatie goed terugvinden. Volgens mij staan daar alle artsen en ziekenhuizen wel in het lijstje.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:11 schreef Meaghan het volgende:
Ik weet dat als ik voor een maagband zou gaan en dat door RA-medical laat regelen, ik vervolgens geopereerd zal worden in Mol, België. Heeft iemand van dit ziekenhuis gehoord en wat zijn de ervaringen met de arts aldaar?
Dan zal bij de sleeve de maag op een bepaalde manier verkleind worden zodat hij misschien niet meer teruggroeit, maar normaliter groeit de maag dus weer groter.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:07 schreef -Bubseltje- het volgende:
Himpes zei het van het weekend toch echt zo.
Ik heb er wel serieus over nagedacht. En ook sites gelezen van mensen die er lekker mee af zijn gevallen. Maar als ik hierboven ergens lees dat er van de 2000 er 1900 alweer klaar mee zijn... dan heeft dat ook weinig nut...quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:50 schreef Meaghan het volgende:
Mijn BMI is 47 trouwens![]()
CarOnline, zou jij de maagband overwegen als dit je enige optie was? Ik vind het zo ontzettend moeilijk, aan de ene kant MOET er wat gebeuren met mijn overgewicht omwille van mijn gezondheid, lees ik ook wel verhalen van maagbanders waarbij het wel goed gaat en die wel heel veel gewicht verliezen en waardoor ik weer gemotiveerd raak om toch maar voor die band te gaan, aan de andere kant heb je de talloze negatieve ervaringen van (voormalig-) maagband patiënten en is het met een maagband eigenlijk alleen maar meer sollen met je gezondheid. Kortom, ik weet het gewoon niet meer.
Ja! En dat is dus precies wat mijn vriendin ook gedaan heeft! (Dat kan haast niet anders, ze loopt ook in Emmen.)quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:59 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt ook gewoon eerst een verwijzing vragen naar bijvoorbeeld dr. Cardon in Terneuzen of naar dr. Reijnders in Emmen (er zijn er meer natuurlijk) en dan met die arts de mogelijkheden bespreken. Zij kunnen dan aan je verzekeraar doorgeven welke operatie zij voor jou geschikt vinden.
Oh dear, dat klinkt eng. Maar ik geloof nooit dat ik dat voor elkaar krijg....quote:
Daarom was ik een cm kleiner gewordenquote:Op woensdag 14 juni 2006 15:30 schreef Meaghan het volgende:
Hahaha die Rewimo tochMaar in dat geval zou ik het helemaal zo erg niet vinden om iets kleiner door het leven te moeten hoor! En misschien ben ik wel wat gekrompen, dat gebeurt wel vaker bij mensen met veel overgewicht, komt door de wervels die in elkaar gedrukt worden.
En dat de weegschaal standaard een paar kilo meer aangeeftquote:Op woensdag 14 juni 2006 15:17 schreef Rewimo het volgende:
Een verwijzing naar een obesitasarts wordt in elk geval gewoon vergoed. En ik heb begrepen dat die vaak best bereid zijn om je een tikje te laten krimpen zodat je BMI ineens hoger is of zo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |