Alle zeilen bijzetten.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 01:29 schreef Re het volgende:
Welkom bij "Hergebruik een woord: gezegden en spreekwoorden![]()
(...)
topic opener begint
Een oogje in het zeil houden
Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 01:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zoals de wind waait, waait zijn jasje.
De morgenstond heeft goud in de mond.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 01:43 schreef Re het volgende:
stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog kunt doen
iemand honing rond de mond smerenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 01:44 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
De morgenstond heeft goud in de mond.
Een gegeven paard niet in de bek kijken.quote:
waar de mond vol van is loopt het hart van overquote:
Breek me de bek niet open.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 01:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Een gegeven paard niet in de bek kijken.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 01:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Een gegeven paard niet in de bek kijken.
Het hart op de tong dragen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 01:47 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
waar de mond vol van is loopt het hart van over
Water bij de wijn doenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gods water over Gods akker laten lopen.
Oude wijn in nieuwe zakken.quote:
zo zwart als roetquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:38 schreef Re het volgende:
[..]
Wie zijn zak brandt, moet op zwart zaad zitten
Roet in het eten gooien.quote:
Als blikken konden doden.quote:
Iemand het brood uit de mond stoten.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:57 schreef Augustina het volgende:
De een zijn dood, is de ander zijn brood.
Gooien en werpen zijn synoniem. Ik dacht dat dat wel mocht, aangezien Golfer dat eerder in dit topic ook heeft gedaanquote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:36 schreef staticdata het volgende:
[..]
deze lijkt mij toch incorrect, ik zie geen woord van de vorige user terug![]()
Ik denk dat syno- en homoniemen niet toegestaan moeten worden. Er zijn immers genoeg spreekwoorden, gezegden en uitdrukkingen voorhanden.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Gooien en werpen zijn synoniem. Ik dacht dat dat wel mocht, aangezien Golfer dat eerder in dit topic ook heeft gedaan
eerste viool willen spelenquote:
Okay danquote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:24 schreef Re het volgende:
Ik denk inderdaad zoveel mogelijk de woorden aan te houden, vervoegingen etc mag wel denk ik (en golfer was te laat met zijn wijziging maar vergat dus te editen![]()
)
De eersten zullen de laatsten zijnquote:eerste viool willen spelen
nee niet echt idd, het geeft alelen aan dat dat woord is hergebruiktquote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Okay dan
[..]
De eersten zullen de laatsten zijn
Moet dat vet maken echt?
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:55 schreef Augustina het volgende:
De beste stuurlui staan aan wal.
Een echte schipper bevaart ook de Rode Zee.quote:
As is verbrande turf.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:01 schreef Augustina het volgende:![]()
De schepen achter zich verbranden.
Meervoud moet kunnen hè
De huik naar de wind hangenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:04 schreef LXIV het volgende:
hoge bomen vangen veel wind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |