Ik kijk elk jaar weer met de hoop dat de goede liedjes het winnen van de bagger. Maar aangezien Nederland dit jaar ZELF de bagger stuurt, keek ik er neutraal naar en zie je wat voor belachelijke poppenkast het is. Je kunt op je klompen aanvoelen hoe de stemming dan verloopt. Ik had 8 van de 10 finalisten goed voorspeld (ik had alleen België ook verwacht eigenlijk). Ook Litouwen heb ik gelijk op m'n lijst gezet. Ze nemen gewoon het hele festival mooi op de hak.
Nee, diep in mijn hart, als muziekliefhebber, zie ik liever zo'n liedje als dat van Ierland winnen, maar het Songfestival gaat allang niet meer om de muziek. Juist daarom hoop ik dat dat dit jaar optimaal wordt geïllustreerd met Litouwen als winnaar. Dat is namelijk de mooist mogelijke verschutting voor het festival en het ZOU eens reden kunnen zijn om het in de toekomst aan te pakken.
Dus stem allemaal Litouwen, om te voorkomen dat een land als Macedonië wint, met die slechte kloon van het nummer van vorig jaar. Steeds meer nummers hebben dat R&B/Turks-achtige gejengel. Weg met die ellende.