Fuck, nu je het zegt: dit was 1 van de 2 van zo'n actiequote:Op donderdag 18 mei 2006 23:37 schreef Curiosity het volgende:
Een goede rijpe ananas is gewoon lichtgeel/geel zonder verkleuringen, ik had er laatst 2 bij AH, je weet wel, 2 halen 1 betalen, nou die waren supergoed, lekker zoet en sappig.
Ik snee er vandaag ook eentje open, helaas ook niet goed mee.quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:37 schreef Curiosity het volgende:
Een goede rijpe ananas is gewoon lichtgeel/geel zonder verkleuringen, ik had er laatst 2 bij AH, je weet wel, 2 halen 1 betalen, nou die waren supergoed, lekker zoet en sappig.
Dat zou kunnen. Maar de buitenkant was nog groen en rook nog niet naar ananas.quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:41 schreef Curiosity het volgende:
Dan heeft die denk ik te lang gelegen, als je die bij AH koopt zijn ze eigenlijk al (eet) rijp.
Ik heb er 1 van Delmonte die als een soort appelboor werkt met een ingebouwde kurkentrekker funtie. Zo draai je dat ding erin en trek je 10 seconden later je hele ananas leegquote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:05 schreef Pure-Poison het volgende:
Jammer want ze zijn zo lekker!
Hoe maken jullie trouwens een ananas schoon.Ik schil hem helemaal,maar er schijnen ook apparaatjes te zijn waar het makkelijker mee gaat.Iemand een idee wat dat is, hoe het werk en waar je ze kan halen?
Ja die wil ik! Maar waar haar je die?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb er 1 van Delmonte die als een soort appelboor werkt met een ingebouwde kurkentrekker funtie. Zo draai je dat ding erin en trek je 10 seconden later je hele ananas leeg
Eh..die kregen we in de winkel, vorig jaarquote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:12 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Ja die wil ik! Maar waar haar je die?
de rotte krijg je dr gratis bij dat bespaart ze weer afvalkostenquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:39 schreef Nembrionic het volgende:
Fuck, nu je het zegt: dit was 1 van de 2 van zo'n actie
Die andere was wel goed trouwens.![]()
Ben bang dat de meeste lezers de term monderen zelfs niet kennen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 01:53 schreef Euc- het volgende:
Ik moet eigenlijk eens wat filmpjes gaan maken voor dit soort basisdingen: snipper een ui, mondeer een tomaat, maak een ananas schoon
zou je niet ook het hart eruit snijden?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:28 schreef Curiosity het volgende:
ik snijd de ananas in vieren, vanaf de bovenkant, dus eerst de kroon eraf snijden.
Dan snijd ik de ananas 1 keer in, in de lengte, hierna maak ik om de 2 cm inkepingen in de breedte.
Dan doe ik net als bij een meloen.
Ik schuif dan het mes onder het vruchtvlees en snijd zo de ananas ( in blokjes) los van de schil.
Zo stond het ook op het kaartje bij de AH ananas. Wat er aan vast zat.
Neem me niet kwalijk, uiteraard doe ik dat, eerst even het bovenstukje van het part afsnijden.quote:
Vandaar die 2 ananassen die nog steeds op de vensterbank staanquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:37 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb het geleerd op school, en vond het laatst ook ergens via google...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:43 schreef Pilootje het volgende:
Ik bewaar annanassen altijd in de koeling. Met kilo's tegelijk, en soms liggen ze wel een week. Heb nog nooit een bruine gehad. Als je er mee gaat gooien kan je ook bruine plekken krijgen van buiten. Maar van binnen heb ik echt nog nooit gezien.
Dat ligt eraan, als je al een rijpe ananas hebt zal dit niet gebeuren, omdat de koeling het rijpingsproces zeer sterk vertraagd, als je een nog niet rijpe ananas hebt zal die te lang rijpen en dan krijg je bruine plekkenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:38 schreef Bluezz het volgende:
Ananassen worden van binnen uit bruin als ze te koel (koelkast) bewaard worden trouwens
Zoals ik al zei, was deze bruin/zwart bij het snijden. Niet nadat ik hem een tijdje had laten liggenquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:13 schreef Brunette het volgende:
Nee natuurlijk moet je 'm niet weggooien, ananas is het zelfde als appel als ie eenmaal gesneden is wordt ie een beetje bruinig. Ik heb nu zelf ook eentje in de koelkast liggen, die sinds vanmorgen een beetje bruinig is geworden
Sorry een beetje overhaast gelezenquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:17 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, was deze bruin/zwart bij het snijden. Niet nadat ik hem een tijdje had laten liggen
Maar is dat ook een garantie dat ie niet bruin is van binnen?quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:48 schreef RoaRRR het volgende:
TIP --> wanneer je een blad uit de ananas trekt en je hoort een "plop" dan is ie rijp....![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |