abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 mei 2006 @ 16:00:50 #201
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_38373284
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:56 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

gheghe ja! zeker wel... typeert wel de muziek, het vervangen van de bassist niet
Achja maar ik verwacht eigenlijk niet dat ze teruggaan naar de Fungus Amongus-tijdperk dus een hele snelle bassist hebben ze volgens mij niet echt nodig.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  dinsdag 30 mei 2006 @ 16:02:49 #202
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_38373361
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:56 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

gheghe ja! zeker wel... typeert wel de muziek, het vervangen van de bassist niet
Nou, bij Tool anders wel, zo rond de opnames van Aenima
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_38373364
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 16:00 schreef sir_Tachyon het volgende:

Achja maar ik verwacht eigenlijk niet dat ze teruggaan naar de Fungus Amongus-tijdperk dus een hele snelle bassist hebben ze volgens mij niet echt nodig.
nee dat is ook wel zo... maar goed, ik denk dat je bij Tool niet veel kan veranderen... misschien qua spelen nog wel, maar qua schrijven niet... Iedereen kan een liedje leren spelen, maar om in dezelfde stijl te spelen...
pi_38382953
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:42 schreef Svyatagor het volgende:
Nouja, Saskia Tan heeft het ook over 'een mogelijke Tool-concert', dus men verstaat elkaar in ieder geval wel.

Maar goed, het is al bijna Pinkpop
Ik heb er zin in

Hopelijk heb ik nog geld als ze ook nog in de HMH komen
Maar als ze ook op Lowlands komen laat in de HMH wel aan me voor bij gaan
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:01:43 #205
33 Anton
A flower?
pi_38386012
Mja Lowlands... ineens zie ik ook dat Opeth daar staat. Ben benieuwd of iemand daarnaar komt kijken. Tool hoor daar net zo min thuis als zij.

Maar ontopic: ik ga uit voorzorg lekker naar Pinkpop, dus ik zal ze zowieso zien
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_38390088
Vooruit, tis het laatste wat ik erover zeg, aangezien men het toch niet met me eens is en ik nu eenmaal niet zo sterk ben in argumenteren en dergelijke, maar ik vind Tool beter op lowlands thuis horen dan op pinkpop.
Lowlands is toch een iets opener publiek, getuige ook het massale succes van de niet-muziek-activiteiten (LL uni, therapeuteretten ed)
En tenzij ze tegelijk spelen met het nog onzekere Tool ofzo, ben ik op LL bij Opeth. Maar aan de andere kant heb ik Opeth wel al gezien en veel andere bands nog niet en ga ik Opeth waarschijnlijk op Wacken zien.

En zoals ik al zei, ga ik uit voorzorg naar Düsseldorf.
pi_38390652
dit is pas een sterk argument:
quote:
maar ik vind Tool beter op lowlands thuis horen dan op pinkpop.
Lowlands is toch een iets opener publiek, getuige ook het massale succes van de niet-muziek-activiteiten (LL uni, therapeuteretten ed)
hoe kun je dat soort festivalrandverschijnselen op lowlands nu vergelijken met pinkpop waar dat soort dingen niet te zien zijn? Of gaan de open minded mensen alleen naar open minded festivals, omdat Pinkpop geen therapeut heeft? Nou, dan zou ik die mensen niet echt open minded noemen.. maar uberhaupt, als of je dit een maatstaf is om een band als Tool te bestempelen. Er zijn maar minimale verschillen tussen het publiek van Lowlands en Pinkpop. Veel mensen die naar altijd naar Pinkpop gaan, gaan trouwens ook naar Lowlands.
Op Pinkpop heb je wat meer oudere lui, je hebt wat meer Locals (wie kan een Flevolandse local uberhaupt bij Lowlands eruit halen? zijn allemaal Hollanders in een straal van 100 km) dus je hoort gemiddeld wat vaker het Limburgse taaltje (er zijn werkelijk mensen die zich daaraan storen), en tja, dat zijn gewoon toffe mensen period. Verder is het publiek wat mainstreamer... ze zullen wat vaker naar Oasis en Red Hot Chili Peppers luisteren dan naar Voicst of Dresden Dolls...

Tool is een mega-act en hoort gewoon op elk groot popfestival.. en zoals ik in mijn vorige posts al zei: ze passen moeilijker op metalfestivals.

Opeth staat op Lowlands omdat Lowlands altijd de grootste (hippe) metalbands heeft. In het verleden stonden daar niet voor niks ook Dillinger Escape Plan (nou ja metal,wel herrie, Nightwish, Textures, Moonspell, Dimmu Borgir, Cradle of Filth enz)
pi_38390887
TOOL is voor de ontwikkelde mensch.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_38390973
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:40 schreef NiteSpeed het volgende:
TOOL is voor de ontwikkelde mensch.
En het Pinkpoppubliek is dóm
pi_38391059
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

En het Pinkpoppubliek is dóm
Ik ben er nog nooit geweest, eigenlijk. Maar een geweldige line-up hebben ze niet echt, dit jaar.
pi_38391137
Ik ga naar beiden, naar Lowlands en Pinkpop.
Maar alleen naar Pinkpop om dat Tool komt hoor.
pi_38391312
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:43 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Ik ben er nog nooit geweest, eigenlijk. Maar een geweldige line-up hebben ze niet echt, dit jaar.
voor iemand die frequen festivals bezoekt staan er weinig verrassende namen idd.. heb 80% al gezien of zo, van de grotere dingen... Maar RHCP en Morrissey zie je niet vaak op festivals meer.. dus dat is wel aardig!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:28:20 #213
75447 sir_Tachyon
pi_38393512
Hoeveel bezoekers had Pinkpop vorig jaar dan?? Volgens mij doet de combinatie RHCP en TOOL veel goeds voor hun kaartverkoop. Ik zit een vriend (die denkt dat elk nummer van AC/DC geweldig is en dat hele allemaal nummers zijn niet heel erg verschillend van elkaar zijn) de laatste wijs te maken dat Pinkpop 50.000 bezoekers al heeft doordat Tool komt. En daar kan hij niet tegen, mwuahaha.
pi_38393737
Nog geen 20.000 denk ik. Ik denk vooral dat het RHCP is die al die mensen trekt. Die band verkoopt ook de ArenA uit.. dat zal Tool niet doen (die fans zijn kritischer vanwege geluid en venue).
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:51:20 #215
55350 Reena
Angelcrusher
pi_38394496
Pinkpop heeft "geluk" dat Pinksteren nu weer samenvalt met andere grote festivals, zoals Rock am Ring/Rock Im Park. Daardoor is de caravaan met grote artiesten toch al op tour, dus dan kunnen die makkelijk ff langskomen op Pinkpop.
Vind de line-up van Pinkpop niet eens zo slecht...heb het slechter gezien. Ben er nog nooit geweest en ook dit jaar sla ik het over. Had graag Tool willen zien *zucht*
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:56:26 #216
75447 sir_Tachyon
pi_38394700
Ga dan alleen voor Tool op zondag net zoals ik. Voor 45 euro pik je nog wat leuke bands mee zoals dEUS (nouja die zijn supergoed), Alter Bridge en Racoon.
pi_38395205
Ik bedacht me opeens dat er elk jaar registraties van Pinkpop op de NL tv wordt uitgezonden.
Hoe groot acht je de kans voor een van de hoofdacts van het festival?

Of zou het beruchte Tool management hier een stokje voor steken?
pi_38395259
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 00:10 schreef BL_Henkie het volgende:
Ik bedacht me opeens dat er elk jaar registraties van Pinkpop op de NL tv wordt uitgezonden.
Hoe groot acht je de kans voor een van de hoofdacts van het festival?

Of zou het beruchte Tool management hier een stokje voor steken?
moment ik heb er iets over gelezen.Van Tool zal 100% niets te zijn. Dat was 5 jaar geleden ook zo... maar de RHCP, daarvan is het nog niet zeker.

aub: http://3voor12.vpro.nl/3voor12/festivals/news/full.jsp?portal=2534202&event=28261857&news=28481767
  woensdag 31 mei 2006 @ 00:35:34 #219
55350 Reena
Angelcrusher
pi_38395721
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:56 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ga dan alleen voor Tool op zondag net zoals ik. Voor 45 euro pik je nog wat leuke bands mee zoals dEUS (nouja die zijn supergoed), Alter Bridge en Racoon.
Ik kan je dredg aanraden. Leuke band...
Ik wilde wel gaan, maar kreeg niemand zover om mee te gaan en door al dat twijfelen was ik te laat om vrij te nemen van mijn werken.

Tool geeft bijna nooit toestemming om hun optreden op tv te laten zien....weet niet waarom, iets met rechten te maken en als de band het niet wil, dan mag het dus ook niet...wie weet is het dit jaar anders.
pi_38395754
Er staat ook geen fatsoenlijk tijdenschema online op de site van pinkpop? Als ik TOOL en dEUS niet allebei volledig kan zien heb ik niets aan pinkpop.
pi_38395919
Tijdsschema: http://www.pinkpop.nl/page.php?pagID=226

Zo moeilijk is die niet te vinden hoor. En dEUS en Tool beiden zien gaat je makkelijk lukken. Gewoon vanaf een uur of zes voor het hoofdpodium gaan staan en er ook tot het eind van de avond blijven.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 31 mei 2006 @ 00:59:05 #222
75447 sir_Tachyon
pi_38396194
Mmm ja maar ik wil in dat uurtje ook nog wel een stukje van Alter Bridge zien. Zijn die podia's ver van elkaar verwijderd???
pi_38396253
Hm, gunstig tijdschema, bedankt!
  woensdag 31 mei 2006 @ 01:17:48 #224
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_38396492
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 00:59 schreef sir_Tachyon het volgende:
Mmm ja maar ik wil in dat uurtje ook nog wel een stukje van Alter Bridge zien. Zijn die podia's ver van elkaar verwijderd???
Wel als er weer een 1m dikke laag modder ligt .
  woensdag 31 mei 2006 @ 08:48:36 #225
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_38398707
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:55 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

nee vind ik niet, ik vind dat de gitaren sinds lateralus wel een stukje gedetailleerder en precieser klinken dan daarvoor... mijns inziens lekkerder, het geluid is een stuk beter geworden vind ik... afgezien van de nummers zelf dus! ik vind het echt 2 thumbs up voor wat betreft de gitaren!
Heb ik dan gezegd dat een sound niet kan evolueren of, om met jouw woorden te spreken. gedetailleerder kan worden??
M.i. heb je wel voor een groot deel gelijk, maar het geluid blijft imo typisch voor TOOL...
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:55 schreef sir_Tachyon het volgende:

[..]

En de stem van Brandon van Incubus, ofniet Make-Yourself.
Tja....als je zo begint hebben veel bands iets unieks en dat geld in de regel natuurlijk veel meer voor zangers/zangeressen. Een stem is in de regel iets constants, om een distinct geluid uit een instrument te krijgen....komt wat meer en andere techniek bij kijken.

(...en idd..heb me laten inspireren door Incubus... )
Causaliteit....dat is 't.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')