abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:09:21 #201
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38483391
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:03 schreef Shogo het volgende:

[..]

Ach ik ben er inmiddels achter, drakwizard had juist niet de dns bij mij toegevoegd inmiddels heb ik het via een omweg toe kunnen voegen.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Mooi
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

AntiHero:
1- controleer ofje Wimn je BIOS ingesteld staat op 'booten CD: 1st, HDD 2nd'
2- Je Windows installatie CD in je systeem stoppen (mag ook voor punt 1
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
)
3- Herstarten moet dan je CD opstarten
4- In het windows scherm Repair kiezen en op de prompt: fixmbr

Dat zou altijd moeten werken
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:21:41 #202
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38487384
Ja dankje Windows heb ik nu aan de praat gekregen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
! Nu het volgende probleem
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
:

Ik heb m'n ene harde schijf 'Windows schijf' genoemd, de andere 'Linux schijf'. Ik ben zoals jullie misschien al begrepen van plan om dus op de Linux schijf Linux te installeren. Na het geouwehoer met Mandriva heb ik SuSe gedownload en gebrand. Ik ging weer vol goede moed aan de slag, stop SuSe Linux CD1 in m'n computer en zet m'n computer uit. Ik start hem weer opnieuw op en de computer gaat gewoon weer fijn Windows laden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. Ik heb zelfs nog geprobeerd de Windows harde schijf los te halen en er een andere (eveneens slave) er in gehangen en zo geprobeerd te booten, met als resultaat de geliefde melding
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
"Fout tijdens laden besturingssysteem"
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Momenteel hangt m'n windows harde schijf er weer in en nu ga ik bier drinken, daar heb ik tenminste geen PC voor nodig
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:33:27 #203
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38487656
Leuke melding is dat he
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Heb ik ook wel eens mee gevochten
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

En de oplossing voor Windows is best wel eenvoudig als je weet hoe het moet.
(hmmmmm was dat niet een veelgebruikt argument tegen Linux?)

Heb je al ergens gepost wat voor schijven het zijn? Is het sata of pata?
Kun je als het pata is voor de zekerheid controleren of beide schijven op verschillende kabels zitten en indien ze op 1 kabel zitten dat 1 schijf op master en 1 op slave staat?

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:43:24 #204
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38487965
Ze zitten beide op 1 kabel en er is er inderdaad één Master en één Slave, zo herkent ie ze ook bij het booten (1 is SM en ander SS). Sata of pata zou ik niet weten, waar kun je dat zien?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:46:30 #205
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38488063
pata is met die brede kabels en kent jumpers voor master/slave/cable select
sata is met dunne kabels en kent geen jumpers voor m/s/cs

Dus is het pata
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Mooi dus dat gaat in principe goed.
Alleen dan ben ik uitgevraagd en moet (indien het bios verteld is van CD te booten) dit volledig werken ......
pi_38495851
Op deze pc deed mijn linux ook niet lief bij dualboot. Toen heb ik wingrub op mijn windows partitie gezet en deed alles het prima. Als je er niet uitkomt zou ik dit proberen.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:14:38 #207
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38502942
Hmm, dat maar proberen dan. Ik heb Wingrub gedownload maar ik snap er eerlijk gezet geen klote van
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
, wat moet ik er mee doen?
pi_38503305
Master boot record aanpassen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:05:14 #209
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_38504005
Hoe moet dat?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:09:01 #210
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38504088
http://grub4dos.sourceforge.net/wingrub_examples.html

1.Install GRUB4DOS into NTFS partition

The example above shows how to use GRLDR in a NTFS partiton (BOOT.INI), but what if you insist on using GRUB as your primary boot manager ? Here is how.

1. Open WINGRUB, use the "Base Setup" menu item, click the "Copy stage files" checkbox, then "OK". (This step copy the stage files to your base directory)
2. Use "Install Grub", install GRLDR using the BOOT.INI method
3. Assure that there is an tem in menu.lst to boot your Windows NT/2K/XP,it's something like this:(replace (hd0,0) with real deivce name)

title Boot Windows NT/2K/XP
root (hd0,0)
chainloader +1

4. Reboot, when it gets to the grub console, press 'c', enter command mode
5. Type the following command (replace (hd0,0) with real deivce name)

root (hd0,0)
setup (hd0)

6. If all goes well, GRUB will be installed to MBR (the GNU way), reboot
7. Using GRUB to boot your Windows NT/2K/XP
8. Use "Install Grub", "Remove" grub from BOOT.INI

Geen idee of dit is wat je zoekt trouwens
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  zaterdag 3 juni 2006 @ 18:50:22 #211
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38509451
Ik ga maar even in dit topic verder.

HDD zit erin enzo, allemaal goed. Dapper erop geinstalleerd, geen vreemde meldingen gezien. Allemaal puik, geniale manier van installeren (als iemand nu nog durft te beweren dat het moeilijker is dan Windows installeren... Ik wil die mensen wel eens tijdens de installatie Google zien raadplegen op dezelfde pc).

Maar nu: in Grub staat 'ie niet. Althans hij zal Grub wel in het MBR van de verkeerde schijf gezet hebben (de schijf die ik er net bij gezet heb). Die schijf boot niet, dat doet mijn SATA schijf. Hoe zet ik Dapper nu in Grub?

En kan ik dan Breezy makkelijk verwijderen om vervolgens in Windows de partities te verwijderen en bij mijn NTFS partitie te voegen?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:46:59 #212
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38510820
Of ik verander gewoon de boot-sequence in mijn BIOS, dan werkt het ook. Soms is het leven zo simpel. Nu nog even Breezy uit menu.lst halen en de partities in Windows instellen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_38511759
$%^%$^%$ had ik net een dikke help post gemaakt is alles verneukt #$%%#$%% $zooi.

Dus. Zo is mijn config geregeld.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
barbadelhi ntfs # confcat /etc/fstab 
/dev/hda2      /boot      ext3      noauto,noatime   1 2
/dev/hda6      /      ext3      noatime      0 1
/dev/hda5      none      swap      sw      0 0
/dev/hda1      /mnt/ntfs   ntfs      noauto,ro,user   0 0
/dev/hda4      /home/marco/media   vfat   noauto,rw,user,umask=0077   0 0
/dev/sda1      /mnt/usbstick   vfat      sync,noauto,rw,user,umask=0077   0 0
/dev/fd0      /mnt/floppy   auto      rw,noauto,user,sync   0 0
proc         /proc      proc      defaults   0 0
shm         /dev/shm   tmpfs      nodev,nosuid,noexec   0 0

hda1 is mijn windows partitie, de rest kan je boven zien en is wel duidelijk.

1
2
3
4
5
6
7
barbadelhi ntfs # confcat /mnt/ntfs/boot.ini 
[boot loader]
timeout=3
default=C:\grldr
[operating systems]
C:\grldr="Start GRUB"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINXP="Microsoft Windows XP" /fastdetect

Zoals je ziet definieert grub de partities en schijven anders.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
barbadelhi ntfs # confcat /mnt/ntfs/boot/grub/MENU.LST 
timeout 2

title Gentoo
kernel    (hd0,1)/kernel root=/dev/hda6

title Windows at (hd0,0)
root (hd0,0)
chainloader +1

title GentooLiveCD
kernel   (hd0,0)/boot/gentoo root=/dev/ram0 init=/linuxrc looptype=squashfs loop=/livecd.squashfs dokeymap cdroot=dev/hda4
initrd   (hd0,0)/boot/gentoo.igz

En waarom gebruik ik confcat; het haalt alle comments uit de configs. Dit is de code:
barbadelhi ntfs # cat /usr/local/bin/confcat
1
2
3
4
#!/bin/bash
# Code to cat a config file removing all comments and blank lines.

grep -vh '^#' "$@" | grep -v '^$' 
pi_38555462
Probleempje!

Ik heb net gentoo geinstalleerd, en direct daarna gnome.

Nou probeer ik mijn videokaart te installeren met "emerge nvidia-glx nvidia-kernel"

Lijkt het te doen, maar ik krijg geen xorg.conf bestand? Waar kan dat aan liggen? Ik heb x11-xorg ook al gemerged, zonder succes.

Nou kan ik daar geen aanpassingen in maken.
pi_38556600
opgelost.

Gewoon even de nvidia-xconfig gedownload
pi_38564677
Goede distro keus
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. Als er wat is hoor ik het wel.
pi_38565123
Gentoo
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Tijd te veel zeker.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  maandag 5 juni 2006 @ 18:28:03 #218
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_38565498
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:18 schreef sampoo het volgende:
Gentoo
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Tijd te veel zeker.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Nee, typisch voorbeeld van te snelle hardware...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_38565514
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:19 schreef Allochtoon het volgende:
Zoals je ziet definieert grub de partities en schijven anders.
[ code verwijderd ]
Grub heeft een heel logisch systeem (wat uitgebreid staat beschreven in de info van grub
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
) Maar in kort (hd0,0) is de eerste partitie op de eerste schijf en (hd0,1) is de 2de partitie op de eerste schijf. (hd0,0) is dus je windows partitie en (hd0,1) is bij jou /dev/hda2.

Een van de voordelen imo van grub tov lilo is dat je bij grub een command/boot prompt kan krijgen; dus ook al zit er een fout in je menu.lst config file, je nog wel gewoon kan booten
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_38565527
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:18 schreef sampoo het volgende:
Gentoo
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Tijd te veel zeker.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Om er maar serieus op in te gaan; ik gebruik nogal wat exotische progs die die andere 'stro's niet in hun package-listing hebben dus dat scheelt me eigenlijk wel veel rompslomp.
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef devzero het volgende:

[..]

Grub heeft een heel logisch systeem (wat uitgebreid staat beschreven in de info van grub
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
) Maar in kort (hd0,0) is de eerste partitie op de eerste schijf en (hd0,1) is de 2de partitie op de eerste schijf. (hd0,0) is dus je windows partitie en (hd0,1) is bij jou /dev/hda2.

Een van de voordelen imo van grub tov lilo is dat je bij grub een command/boot prompt kan krijgen; dus ook al zit er een fout in je menu.lst config file, je nog wel gewoon kan booten
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Weet ik, maar het is gewoon verwarrend als je de lilo manier gewend bent.
pi_38565553
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef whoops het volgende:

[..]

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Je kunt ook gentoo draaien/software installeren zonder ook maar iets te compileren.
pi_38565664
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef Allochtoon het volgende:
Om er maar serieus op in te gaan; ik gebruik nogal wat exotische progs die die andere 'stro's niet in hun package-listing hebben dus dat scheelt me eigenlijk wel veel rompslomp.
Zou er straks ook een Kentoo komen met alleen KDE
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_38565774
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:28 schreef whoops het volgende:

[..]

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Mijn laptop draait het op een p3-650 met 265 mb ram. Onder het compileren kan je overigens prima doorwerken heur
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:32 schreef devzero het volgende:

[..]

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  maandag 5 juni 2006 @ 18:46:46 #224
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38566209
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:32 schreef devzero het volgende:

[..]

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Niet schrikken maar ->
http://linuxreviews.org/gentoo/portage_kentoo/

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_38566501
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:46 schreef wdn het volgende:

[..]

Niet schrikken maar ->
http://linuxreviews.org/gentoo/portage_kentoo/

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Kentoo does NOT support searching portage or installing new packages, it can only be used to update your existing system.
Mjah.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop