abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:37:54 #26
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_38024394
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 19:32 schreef wdn het volgende:
Oldbie: hey installeren is leuk. Ik heb de meest interessante dingen geleerd tijdens installeren

Voor een systeem als die P3 zou Damn Small Linux perfect zijn MAAR dat is NIET een OS voor een beginner http://www.damnsmalllinux.org/)
Ik ben een beginner. Ik lees allemaal verhalen over hoe goed Linux is en hoe slecht Windows is. Wil ik eens kijken wat Linux allemaal voor voordelen heeft krijg ik opmerkingen als "Je hoeft het niet te gebruiken". Dat houdt dus in dat Linux erg goed is maar totaal niet gebruikersvriendelijk.....
Ik zit al sinds vanmorgen te kutten om die kolerelinux erop te krijgen. Het zal me zeker lukken maar ik sta er inmiddels niet positiever tegenover
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:40:44 #27
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38024471
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 19:36 schreef Oldbie het volgende:

[..]

PEBKAC?? Is dit een linux nerd grap ofzo?
Problem Existing Between Keyboard And Chair.

Let maar niet op whoops. Die kan blijkbaar alleen beledigen

En Oldbie. Ik had ook mijn problemen met Suse hoor.Ik heb alle versie vanaf 6. geprobeerd en geen enkele voldeed.

Ubuntu daarentegen heeft me sinds 1.1 niet in de steek gelaten op zowel laptop als pc
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:41:46 #28
65997 Oldbie
pi_38024502
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 19:40 schreef wdn het volgende:

[..]

Problem Existing Between Keyboard And Chair.

Let maar niet op whoop. Die kan blijkbaar alleen beledigen
Dat kan het dus niet zijn....van pure frustratie zit ik niet meer......chair is not in use
pi_38024637
Op welke basis heb je voor suse gekozen?

Een installatie zo tussen de 10 min en een uur moeten liggen. ( ligt aan systeem en wat je allemaal geselecteerd hebt om te installeren.)

En je had misschien ook eerst een livecd kunnen proberen om een indruk te krijgen.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:46:18 #30
65997 Oldbie
pi_38024646
Erg jammer dat ik het eerst op een oud beestje moet proberen. Ik weet zeker dat het op mijn normale computer veel beter zal lopen maar ik heb mijn PC gewoon nodig. Ik heb geen tijd om alles uit te vinden en te lopen kloten. Ik moet eerst op een oud bakkie kijken of het bevalt. Daarna zou ik eventueel over een overstap kunnen denken.....dit heeft wel tot gevolg dat ik een lichte, uitgeklede, versie van ubunbtu moet gebruiken. Ik neem aan dat Ubuntu en Kubuntu veel uitgebreider en mooier zijn dan Xubuntu??
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:47:13 #31
65997 Oldbie
pi_38024673
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 19:46 schreef dryfit het volgende:
Op welke basis heb je voor suse gekozen?

Een installatie zo tussen de 10 min en een uur moeten liggen. ( ligt aan systeem en wat je allemaal geselecteerd hebt om te installeren.)
In de OP staat een link naar een site waar je kan een test kan doen welke distributie het beste bij je past. Suse kwam als beste uit de bus....Xubuntu komt in het lijstje niet voor
pi_38024714
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 19:46 schreef Oldbie het volgende:
Erg jammer dat ik het eerst op een oud beestje moet proberen. Ik weet zeker dat het op mijn normale computer veel beter zal lopen maar ik heb mijn PC gewoon nodig. Ik heb geen tijd om alles uit te vinden en te lopen kloten. Ik moet eerst op een oud bakkie kijken of het bevalt. Daarna zou ik eventueel over een overstap kunnen denken.....dit heeft wel tot gevolg dat ik een lichte, uitgeklede, versie van ubunbtu moet gebruiken. Ik neem aan dat Ubuntu en Kubuntu veel uitgebreider en mooier zijn dan Xubuntu??
Ik had ubuntu lopen op een 450 systeem. Zal ff wat screenshots opzoeken voor je van die 3
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:52:38 #33
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38024834
Xubuntu = Ubuntu met XFCE = Debian met wat wijzigingen

Allemaal zien ze er goed uit alleen KDE heeft veel instellingen via grafische schermen, gnome stukken minder (je gebruikt meer een editor en textfiles) en XFCE is lichtgewicht (zelf niet veel gebruikt).

Voorbeeld XFCE: http://www.xfce.org/images/screenshots/snap_VI.jpg
Gnome: http://people.debian.org/~mbanck/media/hurd-gnome.png
KDE: http://kde.linux.org.ba/screenshot.png
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:52:47 #35
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_38024840
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 19:41 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Dat kan het dus niet zijn....van pure frustratie zit ik niet meer......chair is not in use
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 19:37 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ik ben een beginner. Ik lees allemaal verhalen over hoe goed Linux is en hoe slecht Windows is. Wil ik eens kijken wat Linux allemaal voor voordelen heeft krijg ik opmerkingen als "Je hoeft het niet te gebruiken". Dat houdt dus in dat Linux erg goed is maar totaal niet gebruikersvriendelijk.....
Ik zit al sinds vanmorgen te kutten om die kolerelinux erop te krijgen. Het zal me zeker lukken maar ik sta er inmiddels niet positiever tegenover
Weet je wat het een beetje is Oldbie, je zult e.e.a. over Linux te weten moeten komen wil je er op een eenvoudige wijze mee kunnen werken. Dat is een investering (in tijd) die je er voor over moet hebben. Dit hoeft niet als iemand voor jou het systeem installeert en configureert, dan kan je er zo mee aan de slag (maargoed, dan kan je evengoed, misschien wel beter, met Windows blijven werken ).

Het komt er een beetje op neer dat je er plezier in moet hebben, anders wordt het erg lastig allemaal... Zo te zien frustreert het je nogal, dan is het sowieso niet leuk om er mee te werken... Vandaar mijn opmerking 'je hoeft het niet te gebruiken'.... Het is niet kwetsend bedoeld, meer als reminder ...

De ervaring die je hebt met SUSE is rottig, ik hoop dat je Xubuntu installatie beter verloopt...

Geef niet te snel op, het is echt niet zo ingewikkeld als het soms lijkt.... Je moet van een aantal denkbeelden af die je vanuit Windows kent, het is een ander OS, het kan andere dingen, en doet die dus op een andere manier... Niet 'erg' of 'stom' of 'slecht' of 'niet gebruikersvriendelijk', maar gewoon anders dan je gewend bent....

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:55:06 #36
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38024899
Goede post whoops

Oldbie komt der wel. Anders wastie een Newbie
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:57:52 #37
65997 Oldbie
pi_38024983
Xubuntu is nu aan het installeren en Ubuntu is aan het downloaden......ik zal straks eens zien wat Xubuntu mij brengt. Daarna kijken of ik Ubuntu aan de gang kan krijgen en dan zal ik bekijken welke distributie er permanent opblijft
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:57:55 #38
65490 whoops
pi_38024985
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 19:46 schreef Oldbie het volgende:
Ken je VMware? Dat is een computerprogramma waarmee je een PC emuleert. Wat je hiermee kan doen is op je snelste PC VMware installeren, en binnen die virtuele PC Linux installeren. Dan heb je de snelheid van je goeie PC, en je haalt hem niet om zeep door er Linux op te zetten, het heeft geen invloed op elkaar.

VMware Player is zelfs gratis te gebruiken.
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_38025029
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 19:55 schreef wdn het volgende:
Goede post whoops

Zo wel jammer zijn. Eerste indruk zegt veel en iemand met slechte ervaring zal het niet snel weer proberen, en zal ook snel slecht posten over "linux".

Of het nu aan de pc of gebruiker of distro ligt, een goede eerste indruk is belangerijk.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 20:02:55 #40
65490 whoops
pi_38025146
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 19:55 schreef wdn het volgende:
Goede post whoops

Thanks wdn

Toen ik een Linux newbie was heb ik geloof ik 14 pogingen moeten doen om RedHat 6 netjes geinstalleerd te krijgen (dat was in '98 of '99 ofzo)... Toen het eenmaal zover was had ik een knipperende prompt, en een gevoel van 'en nu?' ... Wat dat betreft is er de afgelopen jaren best wat veranderd in de Linux wereld...
  zaterdag 20 mei 2006 @ 20:10:59 #41
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38025399
dryfit: voor je echte machine --> Ubuntu Dapper Drake Live CD.
Eerst proberen zonder installatie en hier kun je ze gratis bestellen: https://shipit.ubuntu.com/ (zelfs geen verzendkosten )

Oldbie: ik ben pas op 1.1. van dit jaar overgegaan op Linux. Ik heb ooit de beslissing genomen om 100% legaal om te gaan met mijn systeem en me dus niet in te laten met downloaden van software waarvoor serials nodig zijn.

Ubuntu Breezy was de eerste linux die het qua install en configuratie achteraf bijna perfect deed. En Ubuntu Dapper Drake is PERFEKT: zelfs hibernate en de multimedia keys deden het na de install direkt

whoops: Suse 6 was ook zo'n ramp voor mij Klote install craste verschillende keren en bij 3x liep het ineens wel door
Ik heb ooit Suse 6.4 binnen 4 minuten weer kapot gekregen
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:42:06 #42
65997 Oldbie
pi_38031065
2,5 uur verder.....
Ik had Xubuntu erop en het draaide. Toen ik wou internetten kon ik op Fok komen en vond ik dit topic. Ik wou hier een post plaatsen maar toen werkte internet niet meer.....ik kon geeneen site bereiken. Reboot.....weer naar Fok....weer posten.....internet werkte niet meer Reboot.....internetten....naar google.....neen, werkte niet.

Ubuntu op een CD gebrandt en installeren dan maar.....installatie loopt vast

Xubuntu CD er weer in en installeren. Ik heb waarschijnlijk iets fout gedaan want na installatie kreeg ik de Ubuntu splashscreen maar ik kon verder niks.

Nu ben ik begonnen aan een nieuwe installatie van Xubuntu. Heb bij partitioning van de schijven allemaal rare dingen gedaan waardoor ik hoop dat mijn schijf nu echt leeg is en dat Xubuntu nu wel goed installeerd. Dan moet ik maar uitzoeken waarom internet zo vreemd doet.....

Inmiddels zie ik er zo uit: maar ik geef niet op. Het zal me lukken!!!!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 23:10:36 #43
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_38032092
zucht

Het is wat met jou zeg
  zaterdag 20 mei 2006 @ 23:44:43 #44
65997 Oldbie
pi_38033621
Xubuntu staat er weer op en weer problemen met internet.
In mijn router ben ik wel te zien maar ik kan geen verbinidng maken met websites. Wel kan ik de update manager runnen en hij controleerd netjes mijn versie e.d. Ik ben up to date......
Wat zou dit nou weer zijn? Ik moet wel internet hebben.....

Ik geef iig niet meteen op
  zondag 21 mei 2006 @ 00:03:08 #45
65997 Oldbie
pi_38034343
Hmmm, ik heb mijn mac adres in mijn router opgegeven bij wireless security terwijl ik met een kabeltje verbonden ben.....nu kan ik blijkbaar wel posten.....maar andere sites kan ik nog niet vinden. Wat is dit toch

[edit]nu weer vanaf mijn windows pc......ik kan ook niet meer fokken met die andere [/edit]
pi_38036555
Zou een probleem met je nameserver instellingen kunnen zijn. Heb je die zelf ingesteld of krijg je die met dhcp? Als je niet meer kunt surfen, wat staat er in /etc/resolv.conf (in een command prompt "cat /etc/resolv.conf). Kun je dan nog wel machines op het internet pingen (bv 66.102.7.99 voor google)?
  zondag 21 mei 2006 @ 01:24:28 #47
65997 Oldbie
pi_38036759
Ik had blijkbaar een probleem met IPV6. Mijn router snapt dat niet. Via de search op ubuntuforums kwam ik tot een oplossing:
quote:
sudo mv /lib/modules/$(uname -r)/kernel/net/ipv6/ipv6.ko /lib/modules/$(uname -r)/kernel/net/ipv6/ipv6.ko.bak
sudo depmod -a
Het lijkt nu te werken.....nu ga ik verder.....slapen dus. Morgen verder
pi_38036927
quote:
Op zondag 21 mei 2006 01:24 schreef Oldbie het volgende:
Ik had blijkbaar een probleem met IPV6. Mijn router snapt dat niet. Via de search op ubuntuforums kwam ik tot een oplossing:
[..]

Het lijkt nu te werken.....nu ga ik verder.....slapen dus. Morgen verder
Raar. De meeste website hebben (nog?) geen IPv6 address. Je browser zou dan gewoon het IPv4 addres moeten proberen. Naja, als werkt om die module te renamen/verwijderen, dan is dat mooi.

Weet je in ieder geval wat je kunt uitlaten als je bij je volgende stap komt...het compileren van een custom kernel
  zondag 21 mei 2006 @ 01:32:26 #49
65997 Oldbie
pi_38036981
quote:
Op zondag 21 mei 2006 01:30 schreef devzero het volgende:
Weet je in ieder geval wat je kunt uitlaten als je bij je volgende stap komt...het compileren van een custom kernel
Op dit moment weet ik nog absoluut niks. Ik moet eerst mijn systeem werkend zien te krijgen. dan ga ik me verdiepen in het hoe en wat
Werkend krijgen is al een uitdaging op zich, blijkt nu......ik zit er nu wel helemaal in trouwens. Geen zin om te slapen......nog even verder prutsen
  zondag 21 mei 2006 @ 02:38:01 #50
65997 Oldbie
pi_38038023
Verdomme, ik heb een bestand gedownload.....en .tgz bestand. Kan ik niks mee.....niet uitpakken. ik ga op zoek naar een unrar programma en download het. Een .tar.gz bestand....kan ik ook niet uitpakkken....wat ben je toch voor een lul om een uitpak programma in te pakken met het programma dat ik nodig heb?

Kan iemand mij helpen om mijn .tgz bestand uit te pakken? Ik ben nu echt moe en ik ga slapen. Ben de hele dag al bezig geweest met linux.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')