Ik ben een beginner. Ik lees allemaal verhalen over hoe goed Linux is en hoe slecht Windows is. Wil ik eens kijken wat Linux allemaal voor voordelen heeft krijg ik opmerkingen als "Je hoeft het niet te gebruiken". Dat houdt dus in dat Linux erg goed is maar totaal niet gebruikersvriendelijk.....quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:32 schreef wdn het volgende:
Oldbie: hey installeren is leuk. Ik heb de meest interessante dingen geleerd tijdens installeren![]()
![]()
Voor een systeem als die P3 zou Damn Small Linux perfect zijn MAAR dat is NIET een OS voor een beginnerhttp://www.damnsmalllinux.org/)
Problem Existing Between Keyboard And Chair.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:36 schreef Oldbie het volgende:
[..]
PEBKAC?? Is dit een linux nerd grap ofzo?
Dat kan het dus niet zijn....van pure frustratie zit ik niet meer......chair is not in usequote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:40 schreef wdn het volgende:
[..]
Problem Existing Between Keyboard And Chair.
Let maar niet op whoop. Die kan blijkbaar alleen beledigen
In de OP staat een link naar een site waar je kan een test kan doen welke distributie het beste bij je past. Suse kwam als beste uit de bus....Xubuntu komt in het lijstje niet voorquote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:46 schreef dryfit het volgende:
Op welke basis heb je voor suse gekozen?
Een installatie zo tussen de 10 min en een uur moeten liggen. ( ligt aan systeem en wat je allemaal geselecteerd hebt om te installeren.)
Ik had ubuntu lopen op een 450 systeem. Zal ff wat screenshots opzoeken voor je van die 3quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:46 schreef Oldbie het volgende:
Erg jammer dat ik het eerst op een oud beestje moet proberen. Ik weet zeker dat het op mijn normale computer veel beter zal lopen maar ik heb mijn PC gewoon nodig. Ik heb geen tijd om alles uit te vinden en te lopen kloten. Ik moet eerst op een oud bakkie kijken of het bevalt. Daarna zou ik eventueel over een overstap kunnen denken.....dit heeft wel tot gevolg dat ik een lichte, uitgeklede, versie van ubunbtu moet gebruiken. Ik neem aan dat Ubuntu en Kubuntu veel uitgebreider en mooier zijn dan Xubuntu??
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:41 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Dat kan het dus niet zijn....van pure frustratie zit ik niet meer......chair is not in use![]()
Weet je wat het een beetje is Oldbie, je zult e.e.a. over Linux te weten moeten komen wil je er op een eenvoudige wijze mee kunnen werken. Dat is een investering (in tijd) die je er voor over moet hebben. Dit hoeft niet als iemand voor jou het systeem installeert en configureert, dan kan je er zo mee aan de slag (maargoed, dan kan je evengoed, misschien wel beter, met Windows blijven werkenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:37 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik ben een beginner. Ik lees allemaal verhalen over hoe goed Linux is en hoe slecht Windows is. Wil ik eens kijken wat Linux allemaal voor voordelen heeft krijg ik opmerkingen als "Je hoeft het niet te gebruiken". Dat houdt dus in dat Linux erg goed is maar totaal niet gebruikersvriendelijk.....
Ik zit al sinds vanmorgen te kutten om die kolerelinux erop te krijgen. Het zal me zeker lukken maar ik sta er inmiddels niet positiever tegenover![]()
Ken je VMware? Dat is een computerprogramma waarmee je een PC emuleert. Wat je hiermee kan doen is op je snelste PC VMware installeren, en binnen die virtuele PC Linux installeren. Dan heb je de snelheid van je goeie PC, en je haalt hem niet om zeep door er Linux op te zetten, het heeft geen invloed op elkaar.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:46 schreef Oldbie het volgende:
Erg jammer dat ik het eerst op een oud beestje moet proberen. Ik weet zeker dat het op mijn normale computer veel beter zal lopen maar ik heb mijn PC gewoon nodig. Ik heb geen tijd om alles uit te vinden en te lopen kloten. Ik moet eerst op een oud bakkie kijken of het bevalt. Daarna zou ik eventueel over een overstap kunnen denken.....dit heeft wel tot gevolg dat ik een lichte, uitgeklede, versie van ubunbtu moet gebruiken. Ik neem aan dat Ubuntu en Kubuntu veel uitgebreider en mooier zijn dan Xubuntu??
Zo wel jammer zijn. Eerste indruk zegt veel en iemand met slechte ervaring zal het niet snel weer proberen, en zal ook snel slecht posten over "linux".quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:55 schreef wdn het volgende:
Goede post whoops
Oldbie komt der wel. Anders wastie een Newbie
Thanks wdnquote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:55 schreef wdn het volgende:
Goede post whoops
Oldbie komt der wel. Anders wastie een Newbie
Het lijkt nu te werken.....nu ga ik verder.....slapen dus. Morgen verderquote:sudo mv /lib/modules/$(uname -r)/kernel/net/ipv6/ipv6.ko /lib/modules/$(uname -r)/kernel/net/ipv6/ipv6.ko.bak
sudo depmod -a
Raar. De meeste website hebben (nog?) geen IPv6 address. Je browser zou dan gewoon het IPv4 addres moeten proberen. Naja, als werkt om die module te renamen/verwijderen, dan is dat mooi.quote:Op zondag 21 mei 2006 01:24 schreef Oldbie het volgende:
Ik had blijkbaar een probleem met IPV6. Mijn router snapt dat niet. Via de search op ubuntuforums kwam ik tot een oplossing:
[..]
Het lijkt nu te werken.....nu ga ik verder.....slapen dus. Morgen verder
Op dit moment weet ik nog absoluut niks. Ik moet eerst mijn systeem werkend zien te krijgen. dan ga ik me verdiepen in het hoe en watquote:Op zondag 21 mei 2006 01:30 schreef devzero het volgende:
Weet je in ieder geval wat je kunt uitlaten als je bij je volgende stap komt...het compileren van een custom kernel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |