Ja, dus ik kwam vanmorgen op het station aangefietst, en zoals vrijwel altijd zaten de paar aanwezige stallinkjes weer stampvol. Nu staat er naast die rij rekken een mooi hek, waar veel andere mensen die last hebben van het gebrek aan ruimte (of het overschot aan mensen, het is net hoe je het wilt bekijken) net als ik regelmatig hun fiets tegenaan deponeren. Wel zodanig dat andere individuen daar geen hinder van ondervinden. De plek hangt weliswaar volgeplamuurd met gele bordjes die iets melden in de trant van:
Fietsen buiten de rekken zullen worden verwijderd bla bla, u kunt ze dan ergens aan de andere kant van het dorp weer op komen halen op godsonmogelijke tijden (alleen doordeweeks van 9.00 tot 12.00), en als u pech hebt molesteren wij uw fietsslot ook nog even om het rijwiel mee te kunnen nemen, waar wij overigens niet voor aansprakelijk kunnen worden gesteld.
Veel liefs, en braaf zijn nu,
De gemeenteMaar daar kijkt niemand meer naar om, want ze zijn blijkbaar weer te lui om consequent te doen en meerdere fietsen mee te gaan zeulen, dus gebeurd er nooit iets, want ik moet door dat ruimtegebrek dus altijd samen met anderen de helft van de week mijn fiets tegen dat hek zetten, en zo staat er altijd een meervoud. Maar.. vandaag stond hij er eens alleen. Een unieke situatie, dat vond ik ook. En inderdaad, het zal godverdomme niet zo zijn, een paar uur later is hij weg!
Dus ik loop door het gekkenpark (wat altijd mooi en en rustig hoorde te zijn, maar nu net even wat deprimerender is sinds het twee jaar geleden werd veroverd door Ali Bouwie en zijn 40 bouwvakkers) naar huis met zo'n kop van
![]()
, zie ik even later buiten het park bij een kruispunt een jutenkar staan. Zo'n omgespoten loodgietersbus met veel ruimte voor bagage en tevreden bewoners. Deze werd voorin bevolkt door twee van onze Beschermers in 't Blauw, en die zagen mij dus aan komen lopen met bovenstaand gezicht. Nou, ik heb vaak mensen zien grijnzen, maar ik dacht serieus dat m'n ogen er hier uit zouden knallen door het weerkaatsende zonlicht! Allemachtig! Om daarna natuurlijk snel weg te tuffen terwijl ik nog half verblind was, de paupers. Die moffen hadden ongetwijfeld een fiets in die kofferbak staan. MIJN fiets! BLIJF AF!
Dus mijn klacht is dat die vuile ballengemeente er voor moet zorgen dat er bij dat station meer ruimte voor fietsen komt of wat mensen moet omleggen, en niet maar lekker onschuldigen van hun fiets beroven zodat ze naar god-weet-wat-hun-bestemming-is kunnen gaan lopen! Dit soort zwakzinnige symptoombestrijding is niets anders dan burgertje pesten! Godver, ik heb toch niks gedaan? Wat kan ik er nou aan doen dat die klotestalling vol zit?! Dat zie je als agent toch als je de situatie bekijkt? Maar dat doen ze dus niet.
Nederland op z'n smalst weer, één stap teveel opzij en je hebt weer een boete of iets dergelijks aan je reet hangen..
Ga boeven vangen ofzo!
(dat laatste heb ik nou altijd al eens willen zeggen)
(en nee, ik ben geen moslim)
[ Bericht 0% gewijzigd door De_Postbode op 18-05-2006 17:17:56 ]