abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37950080
Maar je ziet wat er gebeurt als je hem (waarschijnlijk) niet om hebt....
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:07:51 #27
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_37950547
mensen, mensen. De beste stuurlui.....zitten op dit moment gewoon op de ABN2

Is het echt nodig om nu vanuit je luie bureaustel al allerlei conclusies te trekken. De ABN2 is 2000km verwijderd van welke ooggetuige dan ook. Niemand weet wat er gebeurd is behalve die 9 overgebleven helden die nu de zware hele zware taak hebben om de boot en Hans thuis te brengen.

Zullen we eerst gewoon even afwachten wat er wel gebeurd is en dan pas gaan concluderen?
pi_37950616
Wie concludeert hier iets...?
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:15:04 #29
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37950783
zo neem je nog afscheid in new york en zo kom je tussen 6 plankjes thuis wat een raar gevoel is dat.

maar tis idd beter om eerst af te wachten tot er meer bekend is.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37950892
pi_37950910
Ten eerste mijn deelneming aan Hans zijn famile, zijn vrienden en het team.

Toch weer een teken dat zeezeilen onder deze omstandigheden niet geheel aan gevaren ontbloot is.

Ben heel benieuwd wat voor een gevolg hier aan gegeven wordt aangaande de wedstrijd/etappe. Zoals zo vaak zal men wel 'doorgaan', want Hans zou dat zo gewild hebben, waar ik ook wel in geloof, maar toch lijkt me enig respect door 'langzamer' te varen en elkaar verder veilig in Portsmouth te krijgen wel op zijn plaats. In vorige races waar doden vielen ging de race gewoon door. Dus ben benieuwd.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_37951026
Van http://team.abnamro.com :

The crew are no longer in racing mode but are making their way to Portsmouth as quickly as possible and will make a decision on further participation in the race during the Portsmouth stopover.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_37951466
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

na 40 minuten in het water gelegen te hebben vonden ze hem en na 60 minuten hadden ze hem aan boord.
Als het donker was, zal het ook niet echt gemakkelijk zijn geweest.
pi_37951587
Z'n vrouw is ook nog zwanger van hun tweede kind. Wat naar zeg.
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:37:01 #35
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37951634
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:35 schreef Nouk het volgende:
Z'n vrouw is ook nog zwanger van hun tweede kind. Wat naar zeg.
dat is het zeker, hij zou nooit zijn 2e kind kunnnen zien wat triest allemaal
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37951769
Ja het is echt heel erg, echt feestelijk zal het allemaal niet meer worden. .
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:53:47 #37
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_37952151
Op VS zie je het ook eerst de AAB2 die omdraait en vervolgens de andere boten die richting AAB2 varen
echt heftig dit
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:12:39 #38
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37952687
quote:
ABN AMRO statement: Hans Horrevoets a crew member aboard ABN AMRO TWO, one of the two ABN AMRO yachts competing in the Volvo Ocean Race 2005 – 2006, died earlier this morning after failing to regain consciousness after being swept overboard from the boat. The young crew, who have sailed this boat so well, are devastated.

ABN AMRO TWO was sailing downwind in 25 to 30 knots of wind under mainsail, fractional spinnaker and staysail. Sebastien Josse, skipper of ABN AMRO TWO, was at the helm, Hans, 32 of the Netherlands was trimming the spinnaker sheet, Nick Bice, Andrew Lewis and Lucas Brun were also on deck. A wave washed back down the deck and when the water cleared Hans was no longer on deck.

ABN AMRO TWO navigator Simon Fisher explained the incident, “Immediately Seb hailed a ‘man overboard’ initiated man overboard procedures and put in place GPS positioning. The spinnaker was immediately dropped, the staysail furled and the starboard dagger board lowered. The engine was switched on and we attempted to motor-sail back on a reciprocal course. Due to the strong headwinds it was decided we drop the main, and go under motor alone as it was difficult to maintain a direct course to the man overboard position.

“Once Hans was located, Simeon Tienpoint put on his dry-suit, harness and diving gear in order to assist in the recovery.

“Hans was lifted back on board and the Accident and Emergency department at Derriford Hospital, Plymouth, UK (race emergency medical care backup) was notified that we had a major medical emergency and to stand by. In the meantime Hans was moved down below. No pulse was found so CPR (cardio pulmonary resuscitation) was initiated by the crew’s medics George Peet and Nick Bice, assisted by Andrew Lewis, Lucas Brun and Luke Malloy, all of whom are medically trained for such emergencies. CPR was stopped at 0420GMT. Unfortunately our attempts to resuscitate him were not successful.”

ABN AMRO TWO Skipper Sebastien Josse said, “We are all devastated by the events that took place this morning and all our thoughts are for Hans’ family. I would like to stress that throughout the whole MOB (man overboard) procedure the whole crew handled themselves calmly, professionally and with the utmost maturity. It is with deep regret that we were unable to resuscitate Hans.”

Jan Berent Heukensfeldt Jansen, Managing Director of TEAM ABN AMRO said, “We are all shocked and devastated by this terrible news and our thoughts now are very much with Hans’ family. We are all aware of the risks that sailors face, but nothing can prepare you for this kind of tragedy. My thoughts are also with the crew who I understand behaved in the most professional manner and reacted immediately. I wish them a safe passage home.”

Glenn Bourke, Chief Executive Volvo Ocean Race said, “All of us at the Volvo Ocean Race are deeply saddened to learn of the loss of ABN AMRO TWO crew member Han Horrevoets. At this time our thoughts are with Hans’ family and friends, his fellow crew members and all the members of TEAM ABN AMRO.

“Ocean racing carries inherent risks and we do our utmost to minimize those risks with the mandatory safety equipment we have on board. However, when an accident like this occurs it is a shock to everyone associated with the race. The Volvo Ocean Race family is a close-knit community and we will all lend whatever support is needed at this tragic time.”

ABN AMRO TWO is 1,420 nautical miles from Portsmouth. The boat is under sail and the crew are making their way towards landfall as quickly as possible where a decision will be made on their further participation in the race.

Hans Horrevoets

Hans Horrevoets, 32, was the oldest crew member of ABN AMRO TWO. He and his partner Petra have one daughter.

Hans was onboard ABN AMRO TWO when they broke the world 24 hour speed record for a monohull. They covered 563 miles in 24 hours on 11 January during Leg 2 of the race, from Cape Town to Melbourne.

Hans was part of the judging panel for ABN AMRO TWO and helped selected the high potential young sailors who formed the crew. He was the fifth professional crew member on board ABN AMRO TWO and joined the six high potential sailors who he helped to chose before the race. Hans was asked by Seb Josse to join the team on board after two other crew members withdrew.

As a helmsman/trimmer he brought with him a wealth of experience, including participating in the 1997-1998 edition of the Volvo Ocean Race (formerly the Whitbread Round the World Race) on board Brunel Sunergy with Roy Heiner. He also competed in a number of other high profile races and regattas.
bron: volvooceanrace.org
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37952958
Mooi stuk van vor.

Hij is dus "gewoon" overboord geslagen dankzij een hoge golf....

Wat erg btw dat z'n vrouw ook nog in verwachting is Hij zal z'n 2e kindje nooit kunnen zien
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:41:04 #40
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37953576
http://www.nos.nl/nosstudiosport/beeld_en_geluid/index.html

hier nog interview op de radio met Hans Bouscholten en wat van het journaal
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37953856
Ik hoop dat ze besluiten de race uit te zeilen, als dit je passie is en je toch niks meer kan terugdraaien, is de grootste eer om nog namens jou een mooi resultaat neer te zetten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:41:36 #42
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37955558
Wat een verschrikkelijk nieuws. Allereerst gaan mijn gedachten uit naar de nabestaanden.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_37957157
Shit, ik lees het nu pas, wat een verschrikkelijk nieuws.
sig verwijderd door FA
pi_37958403
Wat een verschrikkelijk bericht.... sterkte voor de nabestaanden. Het lichaam van Hans is nog aan boord, dat lijkt me helemaal te bizar voor de rest van de crew
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 mei 2006 @ 19:13:55 #45
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37960154
quote:
Heiner: Dit is niet te bevatten

Uitgegeven: 18 mei 2006 17:08
Laatst gewijzigd: 18 mei 2006 17:24
PORTSMOUTH - Roy Heiner, technisch directeur van de twee zeezeilteams van ABN AMRO in de Volvo Ocean Race, kon donderdagmiddag het tragische nieuws over de dood van bemanningslid Hans Horrevoets nog niet bevatten.

De oud-olympiër (brons in Atlanta in 1996) was bezig zijn eigen V60-boot vanuit Zuid-Portugal naar Portsmouth over te varen toen hij van het dodelijke ongeluk aan boord van de ABN AMRO II op de hoogte werd gesteld. Heiner maakte meteen rechtsomkeert om later het vliegtuig naar Engeland te pakken.

"Het is zo onwezenlijk. Ik ben nu hier aan het zeilen, terwijl Hans er niet meer is", liet Heiner weten. "Hans was een goede zeilvriend van mij. Ik kende hem zo'n jaar of tien, sinds het project met de BrunelSunergy in de zeilrace om de wereld."

Heiner durfde zich nog niet uit te spreken over de ware toedracht van het dodelijke ongeval. "Ik weet wel dat de boot door hoge golven heenging. Als je dan overboord slaat, zou dat kunnen betekenen dat je niet bent aangelijnd. Of dat verplicht is in deze race? Dat is afhankelijk van de specifieke regels op de boot. Maar ook als je wel bent aangelijnd, kan er iets kapot gaan. Het is dus nu nog te vroeg om conclusies te trekken."

Gevaarlijk

Heiner: "Natuurlijk is zeezeilen een gevaarlijke sport. In elk geval gevaarlijker dan thuis op de bank zitten. Oceaanzeilers zijn zich zeker van de risico's bewust, maar zijn daar niet voortdurend mee bezig. Als je in de auto de straat opgaat, denk je ook niet steeds wat er allemaal zou kunnen gebeuren."
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_37961289
Er was net uitgebreide aandacht voor het overlijden van Hans Horrevoets in het Sportjournaal. Hans Bouscholte was ook in de studio. Ze denken niet dat Horrevoets door onderkoeling is overleden. Het water was op dat moment 14 graden en daarin zou je 5 uur moeten kunnen overleven in gewone kleding, in de speciale pakken zelfs nog langer. Ze dachten wel dat hij aangelijnd was, omdat dat 's nachts eigenlijk altijd het geval is. De lijn zou gebroken kunnen zijn of er is iets misgegaan bij het bevestigen. Ze lieten ook allemaal oude interviews met Horrevoets zien van eerder in deze Volvo Ocean Race, waarin hij het zelf heeft over de veiligheid en over het aanlijnen en reddingsvesten. Frappant was dat hij daarin ook zei dat ze reddingsvesten minder belangrijk vonden, het was vooral zaak om aan boord te blijven. Al zou je van boord raken, was de kans toch klein dat je het nog zou overleven...
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:55:39 #47
67385 ROG
Go on, say it.
pi_37961783
Volgens RTL Nieuws is het voor de Two nog twee dagen (rustig) varen naar Portsmouth, Hans blijft tot dan aan boord omdat het onmogelijk is er per heli bij te komen.
pi_37962256
Tributes to Hans http://www.volvooceanrace(...)testohans/index.aspx

Met ook geluidsfragmenten van de andere schippers over Horrevoets
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:29:16 #49
127004 maril
Smeetsfan
pi_37965531
Vreselijk, wens zijn familie, vrouw(die zwanger is) en dochtertje heel veel sterkte

[ Bericht 90% gewijzigd door maril op 18-05-2006 21:34:56 ]
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_37969238
Ik hoop dat hij een mooie tribute krijgt, want het is toch een man die zich ingezet heeft voor het aanzien van nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')