Mên, stevig aan de koffie, met de vriendin afgesproken dat er niet gepraat werd, uitgeslapen...
Want oooeeeeh, het zou allemaal zoooo ingewikkeld zijn en je moest zoooooo goed opletten...
Tering wat een deceptie
![]()
.
Raadsels/Mysteries van een dusdanig slap niveau waar zelfs de gemiddelde adventure gamer nog van moet huilen, dan is Indiana Jones nog van een hoger niveau... Oeeeeh, een anagram, geschreven door een man die er bij ligt als de Vitruvian man van Leonardo da Vinci.. En het anagram verwijst vervolgens ook naar Leonardo da Vinci! Briljant! Hoe kom je er op! Einstein!
![]()
.
Acteerprestaties? Nou poeh hé, gedurende een film van 2,5 uur maar liefst 4 verschillende gezichtsuitdrukkingen van de hoofdrolspelers, fucking indrukwekkend man! Oscarmateriaal!
En de dialogen ook:
Vent: "Bladiebla...Vaticaan...Blabla...Ridders.....Yadayada...Nazaat van Jezus..."
Wijf: "Ah, tof, okidokie, maar wat gaan we eten?"
Nee echt, briljant...
Wordt de film dan nog gered door spectaculaire beelden? Wow, een eindscene met een groot bos op de achtergrond... SCHIT-TER-END!!! Of hé, een achtervolging van 50 meter die eindigt met een op-het-nippertje-ontsnapping door nog net voor een voorbijkomende vrachtwagen te rijden! VER-NIEUW-END!!! Wel nee joh, pleur er een paar kasteeltjes in, daar is het volk was wel van onder de indruk
![]()
.
Oftewel, nee, ik vond er geen reet aan... En heb echt constant zitten wachten op een spectaculaire plotwending waardoor ik plotseling wél op zou moeten letten... Maar nee... Zelfs stomdronken met een waterpijp aan m'n lippen zou ik deze flutromannetjes-film nog geheel kunnen ontleden...
Conclusie; ik hoop toch echt dat de film níets met het boek te maken heeft, anders kan ik het lezende deel van de bevolking met zijn lovende kritieken echt niet meer serieus nemen...
Wil je een avonturenfilm met leukere raadseltjes, mysteries en actie, pak dan gewoon ff de dvd van National Treasure...
En wil je een goed geacteerde, niet slaapverwekkende film die handelt over de kerk en hoe die ten val gebracht zou kunnen worden, huur dan lekker Stigmata...
Maar laat deze film toch in godsnaam aan je voorbij gaan...
![]()
.
[ Bericht 0% gewijzigd door kastanova op 21-05-2006 02:10:54 ]