abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37985184
Ik vond het een goede film, 7/10. De sfeer in de film sprak me erg aan, mede door de mooie shots van de verschillende locaties waar de hoofdrolspelers zijn. Jammer alleen dat Tom Hanks niet helemaal overtuigend is als Langdon, het voornaamste wat hij doet is verbaasd kijken... Ik kan me wel voorstellen dat je zonder de achtergrondinformatie uit het boek de film af en toe moeilijk kan volgen. De uitleg die je krijgt is wel goed en mooi in beeld gebracht (het morphen van oude en nieuwe tijd is echt goed gedaan, net als het uitbeelden van gedachtes a la A Beautiful Mind), maar het is wel heel veel informatie en soms van het ene naar het andere onderwerp in korte tijd.

Silas kreeg in de zaal enkele mensen flink aan het schrikken, waardoor andere mensen juist weer erg moesten lachen om de kreten van verschrikte mensen

Al met al heb ik wel het idee dat er meer in de film had kunnen zitten. Maar hij is niet zo slecht als de meeste critici ons willen doen geloven. Mijn idee is dat mensen de film van tevoren al kut vonden en die mening ook niet meer wilden bijstellen.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:32:36 #102
149345 StunningCunt
So what you boring little cunt
pi_37985185
Het probleem met het boek (en met de film nog meer) , is dat de kijker zich slim voelt en denkt een waarheid te ontdekken.
De meeste mensen denken er echter over na, en gaan na wat ze geloven.
Maar nu met de film, zijn er veel "minder denkende" mensen (zo noem ik ze maar ff) die het boek niet hebben gelezen en na het zien van de film denken het wiel opnieuw te hebben uitgevonden.
Die roepen dadelijk weer van het geloof dit en dat....

Ikzeld geloof niet, maar ik laat me dus niet leiden door dit boek/film. Ik ben bang dat er veel mensen zijn die dit wel doen. Het is goed dat het boek aanzet tot nadenken, maar niet klakkeloos alles voor waarheid aannemen is een must.
A lapse of perception
pi_37985325
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:32 schreef StunningCunt het volgende:
Ikzeld geloof niet, maar ik laat me dus niet leiden door dit boek/film. Ik ben bang dat er veel mensen zijn die dit wel doen. Het is goed dat het boek aanzet tot nadenken, maar niet klakkeloos alles voor waarheid aannemen is een must.
Het is ook heel makkelijk de theorie uit het boek te geloven. Wat is aannemelijker: Jezus was getrouwd met een vrouw, verwekte een kind en werd gekruisigd. Dood. Of: Jezus was ongetrouwd, werd gekruisigd, stond na drie dagen weer op en ging op een wolk naar de hemel
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:38:27 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37985419
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:36 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Het is ook heel makkelijk de theorie uit het boek te geloven. Wat is aannemelijker: Jezus was getrouwd met een vrouw, verwekte een kind en werd gekruisigd. Dood. Of: Jezus was ongetrouwd, werd gekruisigd, stond na drie dagen weer op en ging op een wolk naar de hemel
Mag ik een helplijn?
De 50/50 Joker?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37985486
Ik vond het een vermakelijke film. Maar het had van mij allemaal wel iets spectaculairder gemogen, en ik vind dat er niet echt chemistry is tussen de twee hoofdrolspelers. Je krijgt nooit het idee dat Langdon en Sophie elkaar echt mogen (en meer), terwijl dat volgens mij wel de bedoeling was. Maargoed, ik heb een leuke avond gehad en er bestaan veel slechtere films dan dit, dus ik ben tevreden
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:46:30 #106
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37985722
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:32 schreef StunningCunt het volgende:
Het probleem met het boek (en met de film nog meer) , is dat de kijker zich slim voelt en denkt een waarheid te ontdekken.
De meeste mensen denken er echter over na, en gaan na wat ze geloven.
Maar nu met de film, zijn er veel "minder denkende" mensen (zo noem ik ze maar ff) die het boek niet hebben gelezen en na het zien van de film denken het wiel opnieuw te hebben uitgevonden.
Die roepen dadelijk weer van het geloof dit en dat....

Ik zie het probleem niet... Laat die mensen geloven wat ze willen. Iedereen creëert zijn complot theorietjes op zijn tijd. En als je het niet can creëren, dan neem je ze gewoon over van anderen
Float like a butterfly, sting like a bee
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:59:59 #107
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_37986191
Ik vond de rol van Leigh Teabing echt top vertolkt door Ian Mckellen
Slokkie bier
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:02:05 #108
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37986253
Ik vond de rol van Langdon ook wel geslaagd. Ik weet niet hoe jullie het boek hebben gelezen, maar in de engelse versie is Langdon toch een man rond de 50 niet echt dun en zeker geen avonturier.... Door het gehele boek is hij ook vaak verbaast....
pi_37986877
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:59 schreef Silentium het volgende:
Ik vond de rol van Leigh Teabing echt top vertolkt door Ian Mckellen
Ik ook, maar heb dan ook een zwak voor Mckellen
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:27:18 #110
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_37987005
Volgens Sony de beste openingsdag van een film ooit in Nedereland, en als ik zo de kritieken van de eerste kijkers hier zie denk ik dat het allemal wel eens mee kan gaan vallen. De kijkers beslissen toch of het een kaskraker of flop wordt niet de critici.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:41:24 #111
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37987413
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:27 schreef Chielus het volgende:
Volgens Sony de beste openingsdag van een film ooit in Nedereland, en als ik zo de kritieken van de eerste kijkers hier zie denk ik dat het allemal wel eens mee kan gaan vallen. De kijkers beslissen toch of het een kaskraker of flop wordt niet de critici.
Zo is dat
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:48:32 #112
27074 Dezz
The Dog
pi_37987648
Morgenavond ga ik 'm zien, yeah
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_37988858
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:27 schreef Chielus het volgende:
Het is ook klinklare onzin om deze film als een slecht geheel te beschouwen. Het verhaal waarop de film zich baseert leent zich prima voor een verfilming, maar voegt vrijwel niets toe aan een van de populairste boeken ooit.
Ik heb het boek vanwege het irritante bijna kinderlijke taalgebruik niet eens uitgelezen, maar vond de film wel heel erg te pruimen. Geen klassieker, maar best het kijken waard.

Wanneer mensen Dan Brown als een goed schrijver beschouwen, zullen diezelfden teleurgesteld worden door de film. Op het witte doek worden de tekortkomingen van zijn boek namelijk pijnlijk duidelijk. De lezers dienen daarom maar te accepteren dat van een matig verhaal over het algemeen geen briljante verfilming zal volgen.

Niet-lezers en filmliefhebbers zullen verder lang niet zo demonstratief over de film vallen als vele, in mijn ogen snobistische, recensenten.

Niet af laten schrikken; gewoon gaan zien.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:39:55 #114
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_37989263
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:09 schreef GoodNews het volgende:
Harrison Ford was een betere cast geweest ipv Tom Hanks.
Nou in Firewall is Harrison nu niet dat denderend. Naar mijn idee is hij een beetje passee
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:46:25 #115
45206 Pietverdriet
pi_37989471
De stemverdeling verteld het hele verhaal prachtig
http://imdb.com/title/tt0382625/ratings

Kijk ook naar de demografie van de mensen die stemmen.
pi_37990466
Audrey met lang haar .
pi_37990863
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
De stemverdeling verteld het hele verhaal prachtig
http://imdb.com/title/tt0382625/ratings

Kijk ook naar de demografie van de mensen die stemmen.
Dat het buiten de VS hoger gewaardeerd wordt verbaasd met niets. Wel grappig dat tot nu toe vrouwen 18 <> 44 het een stuk hoger waarderen dan mannen (hoewel er minder gestemd hebben) en dat het < 18 en > 44 vrijwel gelijk ligt tussen de seksen.
pi_37991092
Geweldig bericht op het IDMB board:

Dan Brown is right now writing a novel that will follow up DVC titled "The Warhol Code". It will be about a detective finding out from Andy Warhol's paintings that Jesus and Judas were gay lovers that sticked cans of Campbell's soup up their asses, and that Jesus came back to earth on the 20th century and had an affair with Marylin Monroe. The film version will be directed by Pedro Almodovar and will star Heath Ledger as the detective and George Takei as his sidekick/lover and will have hardcore gay orgies at the end of the film with Catholic and Episcopalian priests. The soundtrack of the film will be composed by Elton John, Michael Jackson and recently discovered secret tracks from Freddy Mercury. It will beat Titanic's record at the box office with One trillion dollars and will win every Oscar the next year after the film, which the entire crew will use as dildos.

http://imdb.com/title/tt0382625/board/flat/43681635
  vrijdag 19 mei 2006 @ 15:54:53 #119
45206 Pietverdriet
pi_37991690
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:28 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Dat het buiten de VS hoger gewaardeerd wordt verbaasd met niets.
Hoezo?
quote:
Wel grappig dat tot nu toe vrouwen 18 <> 44 het een stuk hoger waarderen dan mannen (hoewel er minder gestemd hebben) en dat het < 18 en > 44 vrijwel gelijk ligt tussen de seksen.
Ja, en ook dat de top 1000 stemmers het echt ongelofelijk laag hebben gewaardeerd, en dat vrouwen de film duidelijk veel hoger waarderen dan mannen.
pi_37991793
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:35 schreef Frank-NL het volgende:

Dan Brown is right now writing a novel that will follow up DVC titled "The Warhol Code". It will be about a detective finding out from Andy Warhol's paintings that Jesus and Judas were gay lovers that sticked cans of Campbell's soup up their asses, and that Jesus came back to earth on the 20th century and had an affair with Marylin Monroe. The film version will be directed by Pedro Almodovar and will star Heath Ledger as the detective and George Takei as his sidekick/lover and will have hardcore gay orgies at the end of the film with Catholic and Episcopalian priests. The soundtrack of the film will be composed by Elton John, Michael Jackson and recently discovered secret tracks from Freddy Mercury. It will beat Titanic's record at the box office with One trillion dollars and will win every Oscar the next year after the film, which the entire crew will use as dildos.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37991878
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoezo?
Omdat er daar volgens mij wat meer conservatieve Dan Brown haters wonen
quote:
Ja, en ook dat de top 1000 stemmers het echt ongelofelijk laag hebben gewaardeerd, en dat vrouwen de film duidelijk veel hoger waarderen dan mannen.
Top 1000 stemmers is waarschijnlijk net zo'n elitair groepje als de criticasters die in lachen uitbarstten in Cannes. Kan ik niet echt wakker van liggen.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:03:26 #122
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_37991924
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:35 schreef Frank-NL het volgende:

Is dat echt?
pi_37991975
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:03 schreef Frollo het volgende:

[..]

Is dat echt?
quote:
When is your next novel coming out?
Because my novels are so research-intensive, they take a couple of years to write. My next novel will be another Robert Langdon adventure (picking up, in fact, where The Da Vinci Code left off). Currently, there is no release date scheduled because the book is not yet near completion.
http://www.danbrown.com/meet_dan/faq.html
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:05:31 #124
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37991984
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoezo?
[..]

Maakt het uit? Ik vond de film goed
pi_37992037
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:01 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Omdat er daar volgens mij wat meer conservatieve Dan Brown haters wonen
[..]

Top 1000 stemmers is waarschijnlijk net zo'n elitair groepje als de criticasters die in lachen uitbarstten in Cannes. Kan ik niet echt wakker van liggen.
Ik kan me ook heel goed inbeelden wie er allemaal een 1 hebben gegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')