Het is ook heel makkelijk de theorie uit het boek te geloven. Wat is aannemelijker: Jezus was getrouwd met een vrouw, verwekte een kind en werd gekruisigd. Dood. Of: Jezus was ongetrouwd, werd gekruisigd, stond na drie dagen weer op en ging op een wolk naar de hemelquote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:32 schreef StunningCunt het volgende:
Ikzeld geloof niet, maar ik laat me dus niet leiden door dit boek/film. Ik ben bang dat er veel mensen zijn die dit wel doen. Het is goed dat het boek aanzet tot nadenken, maar niet klakkeloos alles voor waarheid aannemen is een must.
Mag ik een helplijn?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:36 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Het is ook heel makkelijk de theorie uit het boek te geloven. Wat is aannemelijker: Jezus was getrouwd met een vrouw, verwekte een kind en werd gekruisigd. Dood. Of: Jezus was ongetrouwd, werd gekruisigd, stond na drie dagen weer op en ging op een wolk naar de hemel![]()
Ik zie het probleem niet... Laat die mensen geloven wat ze willen. Iedereen creëert zijn complot theorietjes op zijn tijd. En als je het niet can creëren, dan neem je ze gewoon over van anderenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:32 schreef StunningCunt het volgende:
Het probleem met het boek (en met de film nog meer) , is dat de kijker zich slim voelt en denkt een waarheid te ontdekken.
De meeste mensen denken er echter over na, en gaan na wat ze geloven.
Maar nu met de film, zijn er veel "minder denkende" mensen (zo noem ik ze maar ff) die het boek niet hebben gelezen en na het zien van de film denken het wiel opnieuw te hebben uitgevonden.
Die roepen dadelijk weer van het geloof dit en dat....
Ikzeld geloof niet, maar ik laat me dus niet leiden door dit boek/film. Ik ben bang dat er veel mensen zijn die dit wel doen. Het is goed dat het boek aanzet tot nadenken, maar niet klakkeloos alles voor waarheid aannemen is een must.
Ik ook, maar heb dan ook een zwak voor Mckellenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:59 schreef Silentium het volgende:
Ik vond de rol van Leigh Teabing echt top vertolkt door Ian Mckellen
Zo is datquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:27 schreef Chielus het volgende:
Volgens Sony de beste openingsdag van een film ooit in Nedereland, en als ik zo de kritieken van de eerste kijkers hier zie denk ik dat het allemal wel eens mee kan gaan vallen. De kijkers beslissen toch of het een kaskraker of flop wordt niet de critici.
Het is ook klinklare onzin om deze film als een slecht geheel te beschouwen. Het verhaal waarop de film zich baseert leent zich prima voor een verfilming, maar voegt vrijwel niets toe aan een van de populairste boeken ooit.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:27 schreef Chielus het volgende:
Volgens Sony de beste openingsdag van een film ooit in Nedereland, en als ik zo de kritieken van de eerste kijkers hier zie denk ik dat het allemal wel eens mee kan gaan vallen. De kijkers beslissen toch of het een kaskraker of flop wordt niet de critici.
Nou in Firewall is Harrison nu niet dat denderend. Naar mijn idee is hij een beetje passeequote:Op donderdag 18 mei 2006 15:09 schreef GoodNews het volgende:
Harrison Ford was een betere cast geweest ipv Tom Hanks.
Dat het buiten de VS hoger gewaardeerd wordt verbaasd met niets. Wel grappig dat tot nu toe vrouwen 18 <> 44 het een stuk hoger waarderen dan mannen (hoewel er minder gestemd hebben) en dat het < 18 en > 44 vrijwel gelijk ligt tussen de seksen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
De stemverdeling verteld het hele verhaal prachtig
http://imdb.com/title/tt0382625/ratings
Kijk ook naar de demografie van de mensen die stemmen.
Hoezo?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:28 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Dat het buiten de VS hoger gewaardeerd wordt verbaasd met niets.
Ja, en ook dat de top 1000 stemmers het echt ongelofelijk laag hebben gewaardeerd, en dat vrouwen de film duidelijk veel hoger waarderen dan mannen.quote:Wel grappig dat tot nu toe vrouwen 18 <> 44 het een stuk hoger waarderen dan mannen (hoewel er minder gestemd hebben) en dat het < 18 en > 44 vrijwel gelijk ligt tussen de seksen.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:35 schreef Frank-NL het volgende:
Geweldig bericht op het IDMB board:
Dan Brown is right now writing a novel that will follow up DVC titled "The Warhol Code". It will be about a detective finding out from Andy Warhol's paintings that Jesus and Judas were gay lovers that sticked cans of Campbell's soup up their asses, and that Jesus came back to earth on the 20th century and had an affair with Marylin Monroe. The film version will be directed by Pedro Almodovar and will star Heath Ledger as the detective and George Takei as his sidekick/lover and will have hardcore gay orgies at the end of the film with Catholic and Episcopalian priests. The soundtrack of the film will be composed by Elton John, Michael Jackson and recently discovered secret tracks from Freddy Mercury. It will beat Titanic's record at the box office with One trillion dollars and will win every Oscar the next year after the film, which the entire crew will use as dildos.
http://imdb.com/title/tt0382625/board/flat/43681635
Omdat er daar volgens mij wat meer conservatieve Dan Brown haters wonenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoezo?
Top 1000 stemmers is waarschijnlijk net zo'n elitair groepje als de criticasters die in lachen uitbarstten in Cannes. Kan ik niet echt wakker van liggen.quote:Ja, en ook dat de top 1000 stemmers het echt ongelofelijk laag hebben gewaardeerd, en dat vrouwen de film duidelijk veel hoger waarderen dan mannen.
Is dat echt?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:35 schreef Frank-NL het volgende:
Geweldig bericht op het IDMB board:
Dan Brown is right now writing a novel that will follow up DVC titled "The Warhol Code". It will be about a detective finding out from Andy Warhol's paintings that Jesus and Judas were gay lovers that sticked cans of Campbell's soup up their asses, and that Jesus came back to earth on the 20th century and had an affair with Marylin Monroe. The film version will be directed by Pedro Almodovar and will star Heath Ledger as the detective and George Takei as his sidekick/lover and will have hardcore gay orgies at the end of the film with Catholic and Episcopalian priests. The soundtrack of the film will be composed by Elton John, Michael Jackson and recently discovered secret tracks from Freddy Mercury. It will beat Titanic's record at the box office with One trillion dollars and will win every Oscar the next year after the film, which the entire crew will use as dildos.
http://imdb.com/title/tt0382625/board/flat/43681635
quote:
http://www.danbrown.com/meet_dan/faq.htmlquote:When is your next novel coming out?
Because my novels are so research-intensive, they take a couple of years to write. My next novel will be another Robert Langdon adventure (picking up, in fact, where The Da Vinci Code left off). Currently, there is no release date scheduled because the book is not yet near completion.
Maakt het uit? Ik vond de film goedquote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoezo?
[..]
Ja, en ook dat de top 1000 stemmers het echt ongelofelijk laag hebben gewaardeerd, en dat vrouwen de film duidelijk veel hoger waarderen dan mannen.
Ik kan me ook heel goed inbeelden wie er allemaal een 1 hebben gegevenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:01 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Omdat er daar volgens mij wat meer conservatieve Dan Brown haters wonen
[..]
Top 1000 stemmers is waarschijnlijk net zo'n elitair groepje als de criticasters die in lachen uitbarstten in Cannes. Kan ik niet echt wakker van liggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |