abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:30:16 #76
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_37958893
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:51 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ja. Er waren echt een paar shots waar ik bijna met walging naar 'm keek. Niet dat ik iets heb tegen dikke mensen, maar het paste gewoon niet bij de Langdon die ik in m'n hoofd had. En niet bij het beeld van Hanks van zeg 10 jaar geleden.
Ik vond in het vorige topic ook al dat hij er maar matig bijliep op de stills die toen beschikbaar waren. Hij zag er daar erg oud uit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_37958918
Ik ga niet alles verklappen!
Er zitten een paar goede schrikmomenten in met Silas,(hoewel hij in het boek veel enger en gekker overkomt dan in de film! ) verder gaat de film lekker snel zonder dat je de verhaallijn uit het oog verliest. Wat ik erg stoer vond was dat er flashbacks werden gebruikt om lange stukken tekst interessant te houden. Ook was er geen sprake van een verhaallijn over een romance tussen Landon en Sohpie ( gelukkig!! ). Het enige jammere vond ik dat je niet echt mee kan denken met de raadsels, dat was bij het boek wel zo! Maar over het algemeen was ie helemaal leuk!
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:35:36 #78
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37959044
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:30 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vond in het vorige topic ook al dat hij er maar matig bijliep op de stills die toen beschikbaar waren. Hij zag er daar erg oud uit.
Dan hebben jullie het boek toch echt niet goed gelezen. Langdon is wel degelijk een iets te dik en over de 50 mannetje
Float like a butterfly, sting like a bee
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:28:38 #79
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37960607
Heb `m gisteren gezien en zo slecht als de kritieken vond ik `m in de verste verte niet.
Integendeel zelfs. Het eerste uur/ 1,5 uur is (op een paar hele kleine details na) harstikke trouw aan t boek. Het tweede gedeelte van de film is dat wat minder en wordt er wat meer geschrapt. Ook gaat t tempo wat omhoog, terwijl dat in het eerste uur al best hoog lag.
Wel is duidelijk te merken dat Ron Howard er vanuit gaat dat iedereen het boek heeft gelezen en alle details die daarin beschreven worden kent. Er zitten, in tegenstelling tot het boek, wat losse eindjes in het verhaal van de film. Het is inderdaad aan te raden eerst het boek te lezen, zodat je de film wat beter zult begrijpen.
Het acteerwerk is op sommige momenten wat houterig, maar over het algemeen is het erg in orde. Verder ziet de film er erg goed uit. Mooi gefilmd, de muziek past goed bij de stijl van de film en de flashbacks die in het boek voorkomen worden op vernuftige manier verwerkt, ze liggen op een goede manier in korte tijd dat wat je moet weten uit.
The Da Vinci Code zal waarschijnlijk niet de beste film van 2006 worden, maar slecht is ie allerminst. Waarschijnlijk zijn de algemen verwachtingen gewoon te hoog, maar in mijn mening is Howard er wel degelijk in geslaagd het boek op een passende manier naar het witte doek om te zetten.
Zeker een aanrader!

Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_37961486
Ik heb het boek niet gelezen noch de film gezien, maar je weet van tevoren dat de "critici" het niets "mogen" vinden. Het boek is als vermaak bedoeld en moet je niet met hoogdravende kost vergelijken en dat geldt ook voor deze film. Wat dat aangaat slaan critici veelvuldig de plank mis; films hoeven geen boodschap te hebben, het mag best alleen maar amusement zijn. Ongeacht wat de critici zeggen gaan mensen die het boek hebben gelezen er massaal heen.
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:58:19 #81
4180 Hare
Come fly with me!
pi_37961895
Heb hem zojuist ook gezien en kan niet zeggen dat ik onder de indruk was.
Eerste anderhalf uur zeer goede film. Spannender als de meeste films die ik het laatste jaar in de bios heb gezien. Erg interessant ook, de materie waar de film om draait. En zoals al gezegd, leuk gedaan met de flashbacks.

Ben nu eigenlijk wel een klein beetje benieuwd geworden naar of er nou nog enige kern van waarheid in dat verhaal van de erfgenaam zit. Maar ja, eerst maar eens wat meer lezen over de moord op JFK, stukken interessanter

Anyway, op filmtechnisch, acteer en muziekgebied voldoet de film gewoon aan de verwachtingen. Ziet er allemaal goed uit, acteerwerk is degelijk (wat is Audrey toch mooi, bijna net zo als haar naamgenoot ), maar de lokatisch zijn echt gaaf. Mooi in beeld gebracht allemaal. Bettany speelt echt een voortreffelijke bad guy, heerlijk creepy, zorgt ook voor de enige echte spannende momenten in de film.

Maar ja, kan iemand me aub even uitleggen wat er gebeurde met Teabing? Waarom? Waarom?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach ja, en de ontknoping was ook zo afgezaagd als de tering. Was totaal niet opzienbarend meer, en ook de 2e ontknoping was nou niet echt meer nodig geweest. Het was allemaal wel leuk geweest.

Nope, goede film, maar mist de kracht om echt iets geweldigs te zijn. Vond National Treasure leuker

Volgende week X-Men Daar kijk ik pas echt naar uit!!!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_37962962
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:58 schreef Hare het volgende:

Maar ja, kan iemand me aub even uitleggen wat er gebeurde met Teabing? Waarom? Waarom?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:48:30 #83
4180 Hare
Come fly with me!
pi_37963778
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:26 schreef Slayage het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
Tweede deel van me vraag is me nu wel duidelijk, beetje doordenken hare
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_37964034
Is alweer een jaar terug, dat ik et boek heb gelezen. Hoe het allemaal nou zat kan ik me niet meer helder voor de geest halen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:12:44 #85
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_37967920
Hier ook maar even:

Net de film gezien, wel grappig. Nu ben ik zelf zeer slecht op de hoogte van de bijbel, maar ik blijf met de volgende vraag:
SPOILER
Ik neem dus aan dat ik ergens een denkfout maak, maar waar?
pi_37971791
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:12 schreef ShaoliN het volgende:
Hier ook maar even:

Net de film gezien, wel grappig. Nu ben ik zelf zeer slecht op de hoogte van de bijbel, maar ik blijf met de volgende vraag:
SPOILER
Ik neem dus aan dat ik ergens een denkfout maak, maar waar?
Ik heb de film ook net gezien, vond hem erg goed.
SPOILER
Dit is wat ik eruit begrepen heb.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_37973501
Da Vinci Code - SPOILER topic

kijk, wat handig. kunnen julie ook zonder spoilertags verder gaan
pi_37974756
Ik vond de film super!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 00:48:39 #89
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37975014
Was zeker een goede film

Niet het beste wat ik heb gezien. Maar vertelt het verhaal uit het boek goed.

7,5/10 naar mijn mening.
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_37975074
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 00:48 schreef muhammad_ali het volgende:
Was zeker een goede film

Niet het beste wat ik heb gezien. Maar vertelt het verhaal uit het boek goed.

7,5/10 naar mijn mening.
Mijn cijfer zou iets hoger zijn denk ik, edoch zal hij wel een prominent plaatsje krijgen in mijn DVD-collectie

(ergens naast het boek waarschijnlijk)
  vrijdag 19 mei 2006 @ 01:11:38 #91
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_37975648
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:32 schreef snellejelle het volgende:
ik ga er maandag heen, VIP balkon in Tuschinksy, nooit erg
daar heb ik vanavond gezeten en me prima vermaakt. me ook 2x de tyfus geschrokken en ook weel erg geintrigeerd door het verhaal. goed vond ik de 'lardering' met 'historische' scenes die kracht gaven aan de historie.
maar ik denk wel dat als je het boek niet gelezen hebt, het toch vrij moeilijk te volgen is.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 01:12:45 #92
148917 Jay-Z
I Gots 99 probz..
pi_37975679
Boek niet gelezen, film net gezien. Ik snap de kritieken niet want ik vond em dope 14.gif
But a bitch aint one.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 09:47:22 #93
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37979698
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:15 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Ik heb de film ook net gezien, vond hem erg goed.
SPOILER
Dit is wat ik eruit begrepen heb.
klopt
pi_37980209
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:59 schreef search64 het volgende:

[..]

Maar het is ook gewoon een heel slecht boek.....
OK, dat is jouw mening, ik heb een andere mening, net als vele miljoenen anderen.

Het is en blijft fictie en ik denk dat critici nog weleens vergeten dat deze film/dit boek niet probeert de kijkers/lezers op een verkeerd spoor te zetten, maar gewoon een spannend verhaal probeert voor te schotelen.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 10:37:36 #95
24054 search64
Avec le grande
pi_37981354
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:04 schreef Robar het volgende:

[..]

OK, dat is jouw mening, ik heb een andere mening, net als vele miljoenen anderen.

Het is en blijft fictie en ik denk dat critici nog weleens vergeten dat deze film/dit boek niet probeert de kijkers/lezers op een verkeerd spoor te zetten, maar gewoon een spannend verhaal probeert voor te schotelen.
Ah, het argument van de aantallen. Heineken is nog steeds niet lekker, ook al wordt het nog zoveel verkocht.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_37981796
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:37 schreef search64 het volgende:

[..]

Ah, het argument van de aantallen. Heineken is nog steeds niet lekker, ook al wordt het nog zoveel verkocht.
Volgens mij is Heineken bij veel mensen juist niet lekker omdat veel mensen in Nederland roepen dat het niet lekker is.

Anyways. De Da Vinci Code was het eerste boek dat ik las in tien jaar ofzo. Dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal, maar ik vond het een erg vermakelijk boek. Dus ja, wanneer is een boek goed? Het heeft mij in ieder geval goed in mijn grip gehad en ik had toen ik het uit had echt zoiets van "VEEEEEEEEEEEEET!".
pi_37981928
quote:

[..]

Ah, het argument van de aantallen. Heineken isvind ik nog steeds niet lekker, ook al wordt het nog zoveel verkocht.
pi_37982304
quote:

[..]

Wederom jouw mening toch?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 11:14:07 #99
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37982610
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 11:04 schreef Robar het volgende:

[..]

Wederom jouw mening toch?
precies, nog steeds geen goede argumenten waarom het boek dan zo slecht is. En daarnaast: het is en blijft een mening he
  vrijdag 19 mei 2006 @ 11:14:10 #100
19840 Libris
Live from Singapore
pi_37982612
Even tussendoor, een anti DaVinci code flash filmpje in Singlish (Singapore English)
http://www.syfc.org.sg/events/dvc/cinema.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')