abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37941641
Ik heb google gezocht, de search gebruikt maar daar zijn alleen maar online-smoelenboeken te zien.

Ik zoek dus een programma waarmee je je eigen smoelenboek offline kan maken. Het is ook niet de bedoeling dat het ooit eens online gepubliceerd kan worden. Zeg maar een fotoalbum maken alleen dan met een fotootje en een paar regels informatie over die persoon. In pdf is dit natuurlijk best te maken maar daar blijf je oneindig naar beneden scrollen als je er aardig wat personen in hebt zitten. Het zou dus leuk zijn als het visueel er dus ook echt als een boekje uit ziet.

Nog een eis(ik weet het ik verwacht veel) je moet makkelijk personen eruit kunnen gooien en toevoegen en op bijvoorbeeld achternaam kunnen laten sorteren.

Weet iemand welk programma ik hiervoor kan gebruiken??
pi_37941699
Je kunt toch meerdere pagina's in een PDF maken?
pi_37942512
Je kunt in PDF meerdere pagina's, pagina wijzers, hoofdstukken enz. maken dus dat scrollen is het probleem niet.
Echter kun je met PDF weer niet makkelijk foto's eruit gooien of toevoegen.
Een speciaal programma weet ik niet maar je zou natuurlijk in Word oid kunnen maken wat jij wilt en deze met een PDF printer om kunnen zetten naar PDF.
Dit is even de snelste/makkelijkste manier die ik zo kan verzinnen.
pi_37947295
word is niet het meest fijne programma om met fotootjes en uitlijning te werken dus ik denk dat dat heel vaak om mysterieuze redenen gaat verspringen enzo...

Toch raar dat er wel scripts worden aangeleverd om zelf een online smoelenboek te maken, maar dat er geen offline variant is...

In ieder geval bedankt voor je reactie
pi_37949980
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:38 schreef Gose het volgende:
word is niet het meest fijne programma om met fotootjes en uitlijning te werken dus ik denk dat dat heel vaak om mysterieuze redenen gaat verspringen enzo...

Toch raar dat er wel scripts worden aangeleverd om zelf een online smoelenboek te maken, maar dat er geen offline variant is...

In ieder geval bedankt voor je reactie
Hmm zoals?
Ik zou er zo geen weten eigenlijk (behalve gewoon online fotoboeken als het ware die je ook zou kunnen gebruiken.)
Het hoeft natuurlijk geen Word te zijn, zoals je terecht zegt is dat niet het meest geweldige programma daarvoor.
Er zijn echter 'programma's' die zich installeren als printer zodat wanneer jij op afdrukken klikt dit gewoon in een PDFje komt en kan dus vanuit willekeurig programma.
pi_37953301
http://www.didgeweb.com/frames.html?/smoelenboek/faqpage.html

hier staat een kopje waar kan ik de scripts vandaan halen. en ze zeggen dus dat je die misschien gratis of tegen betaling van ze kan krijgen...dit idee is het wel, alleen dan dus offline en makkelijk uit te printen dat je het gewoon makkelijk op papier in een boekje aan mensen mee kan geven..
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:28:17 #7
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_37957074
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:38 schreef Gose het volgende:
Raar? Dat is juist heel erg logisch. In de eerste plaats omdat de drempel om zoiets te maken veel lager is in een webbased omgeving, en ten tweede omdat hier simpelweg veel meer vraag naar zal zijn.
pi_37958369
meestal is software gewoon lokaal te krijgen en wordt er óók een webbased versie van uitgebracht, dat is tenminste mijn ervaring. Maargoed die discussie doet er niet toe, ik heb een lokaal programma of oplossing nodig
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:35:16 #9
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_37960868
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:12 schreef Gose het volgende:
meestal is software gewoon lokaal te krijgen en wordt er óók een webbased versie van uitgebracht, dat is tenminste mijn ervaring. Maargoed die discussie doet er niet toe, ik heb een lokaal programma of oplossing nodig
Welkom in de tijd van de webapps
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:27:53 #10
55396 Gose
doelloos
pi_38116384
kick....

niemand die ooit zelf zoiets heeft willen maken ofzo??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')