Ik wil weten wat je vandaag gedaan hebt.quote:
quote:Op zondag 13 augustus 2006 01:41 schreef static het volgende:
Lees de vorige topics eens.
Anyway, ben opgestaan met een ontbijtje bestaande uit een boerenomelet met toast en thee, daarna naar Lagos 3 (één van de vijf locaties waar ik werk), toen voor lunch naar Frenchies gegaan (heeeeerlijke pizza's), daarna naar het call-center tot het eind van de dag.
Daarna wilde een heerlijke duik nemen in het zwembad van het hotel, maar dat staat inmiddels leeg omdat het schoongemaakt wordt.
Als dinner een Italian sandwich (vergelijkbaar met die van de Subway) genomen, daarna weer gewerkt vanuit mijn kamer (Crystal Reports sucks!), toen mijn hotelrekening betaald van de afgelopen week (149.000 Naira) en naar de bar gegaan. Daar een biertje gedronken en even bijgepraat (ik behoor ondertussen tot het meubilair).
Heb toen vier biertjes besteld voor op mijn kamer zodat ik nog een stukje van het laatste deel van de Matrix kon zien (op Mnet), iets wat ik beter niet zou kunnen doen (wat een kutfilm).
Nooit darmproblemen gehad omdat ik erg, heel erg picky ben m.b.t. het restaurant waar ik ga eten (zie eerdere topics).
Wel óf verkouden met veel gehoest en genies, of helemaal normaal. Nu ga ik me zo omkleden om naar de Ynot te gaan (club) om wat te drinken en de licht-show te besturen (oude hobby van me).
Maar als je de vorige topics had gelezen had je hier veel van terug kunnen vinden, inclusief foto's.
Wat voor enge spinnen heb je daar eigenlijk? Ikzelf heb een kleine paar jaar in Zuid Afrika gewoond en daar was weinig engs behalve dat ik in de eerste week een hele foute spin wilde pakken om even naar buiten te zetten.quote:Op zondag 13 augustus 2006 01:44 schreef static het volgende:
Ohw, en ik word lekgestoken door allerlei insecten; muggen, spinnen, bed-bugs, en nog een roedel aan beestjes die ik niet ken. Fumigating werkt voor een halve dag, dus daar is niet tegenop te boksen.
Maakt niet uit wel merk, alle spinnen/insecten zijn eng.Vind het he-le-maal niets dat gekrioel. Loop dan ook meestal met oogkleppen rond, behalve in mijn hotel waar wel eens wat langs komt huppelen. Een soort van springende spin in de badkamer ofzo. Of een mier ter grootte van een rol toiletpapier. Ik ben dan zo'n held die de receptie belt.quote:Op zondag 13 augustus 2006 01:50 schreef Stali het volgende:
[..]
Wat voor enge spinnen heb je daar eigenlijk? Ikzelf heb een kleine paar jaar in Zuid Afrika gewoond en daar was weinig engs behalve dat ik in de eerste week een hele foute spin wilde pakken om even naar buiten te zetten.
Klopt allemaal. De stokbroodjes tonijnsalade op de begane grond van Frenchies zijn goed te doen:)quote:Op zondag 13 augustus 2006 10:38 schreef bassieVL het volgende:
Bij Frenchies kun je inderdaad goede pizza's krijgen. Ook in de bakkerij onder hebben ze lekkere dingen. Tegenover bij Planet 44 kun je ook wel een aardig hapje eten.
Het lekkerste ontbijt haalde ik altijd bij Cool Cafe. Erg lekker brood, croissants, donuts en dat soort dingen.
Waar je zitquote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:49 schreef Oksel het volgende:
Sorry voor het niet volgen van je topics.. heb ook geen zin om het allemaal door te lezen, maar ben wél erg nieuwsgierig naar:
Kun je heerljk een tijdje van met sabatical als je terug bentquote:
En vervolgens een jaartje sabatical in Nigeria.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Kun je heerljk een tijdje van met sabatical als je terug bent
Ja, kan ik wel even gebruiken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Kun je heerljk een tijdje van met sabatical als je terug bent
Weet ik nog niet.quote:
Teeeringquote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:44 schreef static het volgende:
Na een week van rellen, opstootjes en schietpartijen (we mochten zelfs een tijdje niet meer tussen de locaties reizen) zat ik er vanavond zelf midden in.
Kwam terug van het Eko hotel waar ik wat had gegeten, rijdt de chauffeur een andere auto aan met als gevolg een flinke deuk en krassen.
Nou, de poppen waren aan het het dansen, de eigenaar van de auto sprong eruit, begon als een debiel te schreeuwen, met als gevolg dat er een roedel Nigerianen op afkwam die zich er ook subiet mee gingen bemoeien. Toen ze zagen dat er een blanke in de auto zat waren de rapen helemaal klaar; van alle kanten werd de auto geblokkeerd, ze probeerden me uit de auto te trekken - mijn chauffeur werd ondertussen zowat gemolesteerd door een zwarte rolmops die uit de andere auto kwam rollen - eisten geld, wilden de sleutels afpakken, etc. Het argument 'jij met je a-sociale 4x4 met zo'n rijke blanke erin haalt het in zijn hoofd om een normale personenauto aan te rijden'.
Geen fijne ervaring, gelukkig kom ik dispatch bellen die meteen een paar auto's stuurde om me te ontzetten. Geen idee hoe het nu met die chauffeur gaat.
Ik trek maar een biertje open.
De ambassade en het consulaat zijn allebei gesloten in Lagos. Er is wel een oranjevereniging. Ik weet alleen niet of die veel feestjes organiseren. Heb er destijds geen contact mee gehad.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:11 schreef static het volgende:
Kwam overigens afgelopen zaterdag een paar Nederlanders in de Ynot tegen (er lopen hier zo'n tweehonderd rond) en die adviseerde me om me in te schrijven bij de ambassade (helemaal vergeten toen ik hier kwam) vanwege de leuke wekelijkse feestjes, koningedag, etc.
Stom.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:11 schreef static het volgende:
Kwam overigens afgelopen zaterdag een paar Nederlanders in de Ynot tegen (er lopen hier zo'n tweehonderd rond) en die adviseerde me om me in te schrijven bij de ambassade (helemaal vergeten toen ik hier kwam) vanwege de leuke wekelijkse feestjes, koningedag, etc.
Stom.
Bedoel je deze: http://www.mfa.nl/abj-en/dutchmen_in_nigeria/dutchmen_in_lagos ?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 08:27 schreef bassieVL het volgende:
[..]
De ambassade en het consulaat zijn allebei gesloten in Lagos. Er is wel een oranjevereniging. Ik weet alleen niet of die veel feestjes organiseren. Heb er destijds geen contact mee gehad.
die bedoel ik inderdaad. alleen stonden er geen contactgegevens bij. Ik weet dat er ook een nederlandse school is. daar vieren ze ook sinterklaas. Ik was toen rond die tijd in Lagos.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:44 schreef static het volgende:
[..]
Bedoel je deze: http://www.mfa.nl/abj-en/dutchmen_in_nigeria/dutchmen_in_lagos ?
Ga je nog terug dan of blijf je in Nederland.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:11 schreef static het volgende:
Laatste nacht; toch wel een vreemd gevoel na al die maanden.
Gisteren al afscheid genomen van mijn vriendjes en vriendinnetjes van de Ynot, was best indrukwekkend.
Tsja, was toch wel even slikken, heb toch een band met die jongens opgebouwd. Overigens sowieso meer met de locals dan met mijn 'mede'blanken.quote:Dearest ------,
I write on behalf of the other ------ dispatchers and our valued drivers ,all whom have been singing your praise for your good and outstanding qualities to wish you farewell and best regards in your future endearvours.
We are sad to bid you byebye but you have to forge ahead,be assured that the memories of your kind gestures shall not be forgotten so soon.
Many thanks.
N. komt volgende week met haar kindje over uit NY, ben benieuwd.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:02 schreef Ole het volgende:
Zie je straks wel weer verschijnen!
lievvvquote:
Ach, dat zit bij static ook een beetje in de familie hoor!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:29 schreef PLAE@ het volgende:
hoeveel k extra per maand kreeg je daar nou zeg maar?
Het zou voor mij toch een grote verleiding zijn. Maar goed ik wil oolrogsverslaggever worden. Misschien ben ik sowieso zwakzinnig
Ben er ook pas een dag, maar hoorde het van mijn tante die even op bezoek kwam; geen idee wanneer ze komen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:45 schreef Ole het volgende:
[..]
lievvv
Dan zullen E en M binnenkort ook wel terug zijn uit F.
Heb ze nog niet gezien iig..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |