Maar wel als de defacer een medewerker van Nike zou zijn geweest. En als je dan als groot bedrijf een beetje schaapachtig reageerd en het niet zo erg vind.... dan geeft dat vrijgeleide voor anderen (inclusief niet-medewerkers) om het ook te doen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:19 schreef Catch22- het volgende:
Als ik nu een ander forum deface, zegge partyflock en ik zet daar over het Nike logo neer en plomp over Just do it, dan valt nike toch ook niets te verwijten?
Dan ligt Fok! ook platquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:45 schreef hardstylesage het volgende:
nu ik er aan denk, de tweakers site platgooien, dat zou die nerds nog eens diep in hun ego raken
Sebasser, wil jij een euro verdienen?![]()
God de Gekstuh!!!quote:Op zondag 21 mei 2006 22:48 schreef minze het volgende:
Buiten het feit dat T.net in dit geval redelijk gelijk heeft maar het uiteraard weer tot in het extreme trekt (lame doen met andermans naam kan iedere 13-jarige puber doen...) vindt ik niet dat TS in dit geval terecht gepakt wordt....
hij kan _niet_ hoofdeljk aansprakelijk gesteld worden en IP-logs kunnen ook aantonen dat hij niet lame heeft zitten doen met de T.net naam.... Dat kan ook door een of andere geweest zijn die het niet zo op GoT en T.net heeft...
en:quote:Boeiend
ik ben ADMIN:D
WHEHE![]()
ik pwn jullie
en:quote:Pss, Wij hebben niks gehacked.
dat heeft een andere gozer gedaan en die heeft zijn inlog gegevens openbaar gemaakt en die heb ik veranderd en ja ..
Affijn, zo zijn er nog wel 20 quotes te vinden waarin Sebasser haarfijn verteld dat ie beschikking heeft over admin gegevens, tips om de boel te verkloten, etc, etc...quote:Verwijder Gebied : Geloof
Weet u het zeker?
Ja / Nee
druk ik op ja komt er een EO pagina niet gevonden 404
Het wetboek van Minze? Dat ken ik niet. Blijkbaar heb je het nog niet helemaal begrepen. Nou dan zal ik het nog een keer uitleggen, op een manier zodat jouw advocaat het ook snapt. De Hoge Raad der Nederlanden heeft bij arrest van 30 oktober 1925 (NJ 1926, p. 157, Aldebaran) vastgesteld dat bij onrechtmatige schadeveroorzaking door verschillende personen ieder van de schadeveroorzakers hoofdelijk aansprakelijk was voor de gehele schade.quote:Op zondag 21 mei 2006 22:48 schreef minze het volgende:
Buiten het feit dat T.net in dit geval redelijk gelijk heeft maar het uiteraard weer tot in het extreme trekt (lame doen met andermans naam kan iedere 13-jarige puber doen...) vindt ik niet dat TS in dit geval terecht gepakt wordt....
hij kan _niet_ hoofdeljk aansprakelijk gesteld worden en IP-logs kunnen ook aantonen dat hij niet lame heeft zitten doen met de T.net naam.... Dat kan ook door een of andere geweest zijn die het niet zo op GoT en T.net heeft... Het is gewoon een kortzichtige reactie... Maar wel begrijpelijk. Menig advocaat zou (buiten het feit dat ze geen fuck verstand hebben van de door T.net gevoerde terminologie) ook twijfels stellen aan de bewijs voering. Het is te makkelijk te manipuleren. Volgens artikel 1 in het wetboek van Minze is internetcriminaliteit nog teveel ondergeschoven om een zaak te hebben. Als je deze matige daad van de hacker al criminaliteit kunt noemen, waar vervolgens een hele bult SCRIPTKIDDIES mee aan de haal gaan.
Overigens, persoonlijk vind ik T.net een leuke (soms goede) nieuwsbron en informatieleverancier, maar het niveau van arrogantie dat metname (let op: metname, de rest is ook erg) in de expert-fora rondhangt (programmeren etc.) is om van te nekken. Ook is de nieuwsfeed om politieke/financiele redenen rete traag... De enige waar ik daar iig een beetje respect voor heb is de oprichter. Maar dat staat buiten dit verhaal en ik gedraag me verder ook netjes
en maak er ook regelmatig gebruik van.
Ik vind trouwens dat de meningen rondom Christenen in dit geheel wel even buiten beschouwing gelaten mogen worden. Een ander forum had hetzelfde mee gedaan kunnen worden en dan had je ook niet over Christenen lopen zeuren..!
quote:Op zondag 21 mei 2006 23:47 schreef maartena het volgende:
[..]
God de Gekstuh!!!
God de gekstuh deel 2
Je vergeet even het feit dat naast de IP logs, hij ook zelf in de bovenstaande topics heeft toeggegeven dat hij op het EO forum heeft lopen kloten. Als de EO dan ook nog eens met IP logjes komen welke mooi overeenkomen met het IP adres van Sebasser, dan is de beslissing gewoon snel gemaakt natuurlijk.
En terecht.
Een kleine quote uit bovenstaande topics:
[..]
en:
[..]
en:
[..]
Affijn, zo zijn er nog wel 20 quotes te vinden waarin Sebasser haarfijn verteld dat ie beschikking heeft over admin gegevens, tips om de boel te verkloten, etc, etc...
Of hij nou de persoon is geweest die GoT bovenaan het forum heeft gezet, doet eigenlijk niet eens ter zake. Het feit alleen al dat je hebt zitten kloten op een forum van een ander is genoeg reden voor een ban van Tweakers.net.
Sebasser is gewoon een beetje een loser die het voor zichzelf heeft verkloot, en nu boos is dat ie niet meer op de irc server van tweakers.net mag.....Tja... eigen schuld denk ik dan maar.
Tis trouwens ook opvallend dat arme Sebasser ook niet meer durft te reageren in dit topic
In de door jou aangehaalde arresten is het te bewijzen dat deze mensen inderdaad physiek tot een groep behoorden en daarom ook aansprakelijk moeten zijn voor de schade. Echter in dit geval kan je tenzij je direct bewijs hebt dat Sebasser inderdaad één van die gene is geweest die een van jullie geregistreerde merknamen heeft misbruikt op het EO-forum hem niet toewijzen tot deze groep en hem dus hiervoor ook niet aansprakelijk stellen. Het hacken van het forum en het misbruiken van jullie merknamen zijn namelijk twee opzichzelf staande misdrijven en het feit dat hij het forum gehackt heeft bewijst absoluut niet dat hij ook daadwerkelijk jullie merknaam heeft misbruikt.quote:Op maandag 22 mei 2006 01:47 schreef zeef het volgende:
De wet is van 1992 de arresten zijn ouder en nieuwer. Het gaat er niet zozeer om of iets op straat anders is dan digitaal. Groepje personen maakt samen schade -> eigenaar van beschadigd object kan verhalen. Schade moet causaal verband hebben met optreden persoon/groep. Een persoon uit groep kan hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden voor alle (nog te verwachten) schade. Totdat de politiek de wet verandert of de Hoge Raad een andere uitspraak doet is het E o S.
voor zover ik weet waren tweakers en fok gescheiden een aantal maanden/jaren terug?quote:
Klopt, dat bewijsstuk heb ik dus ook primair in de vorm van een IRC log, aangevuld met secundair de forumpostings op FOK! en tertiar een paar e-mails waarin we de sanctie bespreken.quote:Op maandag 22 mei 2006 02:20 schreef Biotje het volgende:
[..]
In de door jou aangehaalde arresten is het te bewijzen dat deze mensen inderdaad physiek tot een groep behoorden en daarom ook aansprakelijk moeten zijn voor de schade. Echter in dit geval kan je tenzij je direct bewijs hebt dat Sebasser inderdaad één van die gene is geweest die een van jullie geregistreerde merknamen heeft misbruikt op het EO-forum hem niet toewijzen tot deze groep en hem dus hiervoor ook niet aansprakelijk stellen. Het hacken van het forum en het misbruiken van jullie merknamen zijn namelijk twee opzichzelf staande misdrijven en het feit dat hij het forum gehackt heeft bewijst absoluut niet dat hij ook daadwerkelijk jullie merknaam heeft misbruikt.
En om in EO stijl te blijven:quote:Op maandag 22 mei 2006 02:51 schreef zeef het volgende: Een der betrapte personen heeft dat gedaan en zijn excuses aangeboden aan alle partijen. Dat siert hem. De ander loopt overal te janken hoe dom en fout en gemeen en nerdy wij wel niet zijn. Waar wij het lef vandaan halen om hem te bannen. Welnu mijn beste : If you can’t do the time, don’t do the crime.
Ik mag zuuf graag, maar als jullie hem willen ruilen voor Copycat, doe ik een strik eromheen en mag je hem zo meenemen ... krijg je de hele Dufschuurquote:Op maandag 22 mei 2006 02:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Och, had fok maar 3% van de professionaliteit van Tweakers.
Who cares, hij kan ze ook niet gaan dwingen hem weer toe te laten, en daar gaat het hier om.quote:Op maandag 22 mei 2006 09:34 schreef Woutey het volgende:
ach jongen, er is geen enkel rechtsgeldig bewijs tegen je, l
Oh zo, nee inderdaad.quote:Op maandag 22 mei 2006 09:36 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Who cares, hij kan ze ook niet gaan dwingen hem weer toe te laten, en daar gaat het hier om.
Als je alleen een reply wilt doen voor het reply'en... laat dat dan...quote:Op maandag 22 mei 2006 09:34 schreef Woutey het volgende:
ach jongen, er is geen enkel rechtsgeldig bewijs tegen je, laat de nerds lekker cool die mailtjes sturen en "de directie" van Tweakers.net BV in beraad gaan aan de keukentafel van de moeder van een van hen.
Jij ook bedankt voor deze nuttige toevoeging!quote:Op maandag 22 mei 2006 09:49 schreef minze het volgende:
[..]
Als je alleen een reply wilt doen voor het reply'en... laat dat dan...
No problemo!quote:Op maandag 22 mei 2006 10:08 schreef Woutey het volgende:
[..]
Jij ook bedankt voor deze nuttige toevoeging!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |