abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37938930
beetje bangmakerij maargoed, moedwillig schade toebrengen is ook vrij kansloos.
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:42:28 #127
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37938990
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:32 schreef boebiedoe het volgende:
Poeh poeh, imponerend betoog hoor. Maar jij weet net zo goed als iedereen dat er van de door jou aangehaalde wetgeving in de praktijk helemaal niets terecht komt en het investeren in eventuele advocaten de moeite niet waard is.
Toch heeft ie gelijk. Met het defacen van de EO Forum website, en het gebruik van Tweakers.net en/of GoT namen krijgen alle GoT gebruikers een slechte naam. Ik kan je verzekeren dat jij ook niet echt blij zal zijn als iemand een website hacked, en daar vervolgens met grote letters "hacked by boebiedoe" op zet.... Alhoewel je zelf niets te maken had met zo'n hack, heeft de hacker wel jouw naam zitten gebruiken. Als vervolgens het ook nog eens leden/users van GoT betrefd die op de EO Forum site dus de GoT/Tweakers naam neerzetten, dan kan ik me voorstellen dat Tweakers.net daar flink kwaad over is.

Je kunt er vrij zeker van zijn dat de eigenaren van Tweakers.net een verontschuldiging en excuus hebben geschreven naar de EO voor het gedrag van haar gebruikers. Een straf voor deze gebruikers in de vorm van een ban is niets meer dan terecht.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37939042
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:36 schreef boebiedoe het volgende:
Nou fijn. Ga nu maar weer terug op GOT de wijsneus uithangen. Jullie offensief jegens Sebasser begint wel behoorlijk droevige wendingen aan te nemen.
Over welk offensief heb je het? Sebasser deed wat fout. Sebasser werd geband. Sebasser ging zeuren en bleef toch terug komen. Sebasser werd wederom geband. Tot zover lees ik alleen nog maar defensieve acties? Voor zover ik kan zien is het zelfs Sebasser die keer op keer een offensief tegen T.net begint, in meer dan een paar topics hier op Fok.
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:45:27 #129
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37939046
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:36 schreef boebiedoe het volgende:
Nou fijn. Ga nu maar weer terug op GOT de wijsneus uithangen. Jullie offensief jegens Sebasser begint wel behoorlijk droevige wendingen aan te nemen.
Volgens mij is de zaak allang afgerond. Sebasser heeft een ban, punt uit, discussie afgelopen. Het is Sebasser zelf die weer zonodig topics over zijn ontevredenheid moet gaan openen op Fok!....

Ik kan je garanderen dat als hij op die EO Site ergens "Fok!Forum" had neer geplant, dat ie hier ook een vette ban van Breuls had gekregen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:45:40 #130
150 zeef
Tweakers.net über mod aap
pi_37939048
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:42 schreef maartena het volgende:

[..]

Toch heeft ie gelijk. Met het defacen van de EO Forum website, en het gebruik van Tweakers.net en/of GoT namen krijgen alle GoT gebruikers een slechte naam. Ik kan je verzekeren dat jij ook niet echt blij zal zijn als iemand een website hacked, en daar vervolgens met grote letters "hacked by boebiedoe" op zet.... Alhoewel je zelf niets te maken had met zo'n hack, heeft de hacker wel jouw naam zitten gebruiken. Als vervolgens het ook nog eens leden/users van GoT betrefd die op de EO Forum site dus de GoT/Tweakers naam neerzetten, dan kan ik me voorstellen dat Tweakers.net daar flink kwaad over is.

Je kunt er vrij zeker van zijn dat de eigenaren van Tweakers.net een verontschuldiging en excuus hebben geschreven naar de EO voor het gedrag van haar gebruikers.
Een straf voor deze gebruikers in de vorm van een ban is niets meer dan terecht.
Daar kwam het zo ongeveer wel op neer ja.Je vergeet alleen de nodige telefoontjes. De EO was NOT amused.
Forum ® us
pi_37939073
Terecht gebannt
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
pi_37939126
En topics openen met "domme t.net crew" als TT is dan erg slim.
pi_37939157
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:19 schreef zeef het volgende:
Moeten, Merknamen en Defacen

Na alle speculaties en beschuldigingen wil ik namens Tweakers.net een aantal dingen wat verhelderen of toelichten.

Wat was er aan de hand? Op dinsdagmorgen werden we gewaarschuwd dat het EO ronduit forum grondig verbouwd werd. De titel van dat forum was op dat moment “Welkom op het GoT < > Gathering of tweakers forum !”. Onderwerpen waren veranderd in onder andere “anale paardensex”. Gathering of Tweakers, Tweakers.net en GoT zijn geregistreerde merknamen van Tweakers.net (waar ik het in het vervolg over Tweakers.net heb mag je ook lezen : VNU Business Publications Benelux BV). Dat wil zeggen dat deze merknamen ons eigendom zijn en wij beslissen wie er wanneer wat mee mag doen. Logisch als je bedenkt wat er in de loop der jaren allemaal aan geld en tijd in deze merknamen is geïnvesteerd.

Vanwege het belang dat wij hebben bij een goede naam van Tweakers.net zijn we uiterst zuinig op ons merk en treden daarom zoveel mogelijk op tegen misbruik. Hetgeen op dinsdag is voorgevallen is een overduidelijk voorbeeld misbruik. Of het nou 2 minuten of 2 dagen is maakt dan ook niet meer uit. Zonder enige vorm toestemming wordt onze naam gekoppeld aan een door diverse mensen begaan strafbaar feit en dat is in het civiele recht een onrechtmatige daad. Voor alle duidelijkheid, de strafbare daad in deze zaak is begaan tegen de EO, de civiele onrechtmatige daad, tegen Tweakers.net.

Op dat moment heb ik namens Tweakers.net de eerst bekende dader van de dadergroep gelijk aansprakelijk gesteld. Een volstrekt normale handeling, gebaseerd op BW 6:162 (onrechtmatige daad) en BW 6:166 groepsaansprakelijkheid. Dat wil zeggen dat voor onrechtmatige daden in groepsverband gepleegd de benadeelde (wij dus) al één lid van die dadergroep hoofdelijk aansprakelijk kunnen stellen voor de geleden en te lijden schade die causaal verband houd met de gepleegde onrechtmatige daad. Er bestaat dus géén plicht om ieder groepslid te identificeren en voor zijn/haar deel aansprakelijk te stellen. In principe is een match al voldoende. Daar is het overigens niet bij gebleven.

Tweakers.net is niet het slachtoffer van een strafbaar feit zoals de EO dat wel is. Wij hebben of gaan dan ook geen aangifte doen van het defacen. Wat we wel kunnen -en zullen- doen is het verhalen van eventuele schade die wij oplopen door dit voorval. Daarom de aansprakelijk stelling in de mails. Is er dan schade? Behalve mijn tijd nog niet. Dat wil echter nog niet zeggen dat daarmee de kous af is, zeker niet wat VNU Business Publications betreft. Mocht bijvoorbeeld de EO bij ons komen aankloppen omdat onze naam daar stond, dan zal ik op de daders –voor zover bekend- de eventuele kosten die dit voor Tweakers.net met zich meebrengt proberen te verhalen. Stel dat een van onze Pricewatch Manager klanten die zegt : “Dat gedoe met de deface van dat EO forum, daar moet ik niks van hebben, ik ben weg”. Dan zou er weldegelijk schade zijn die een rechtstreeks verband heeft met deze onrechtmatige daad.

In dit geval was dat het voor ons ook niet zo heel erg moeilijk te achterhalen waar het een en ander vandaan kwam omdat het in de FOK topics en de IRC logs relatief makkelijk terug is te vinden. Dat is op dat moment al voldoende voor Tweakers.net om de personen die wij kunnen linken aan de deface de toegang tot onze diensten en servers te ontzeggen en stappen te ondernemen. Waar het defacen sowieso al lame is, maakt het gebruik van onze (merk)naam het er niet beter op. In tegendeel zelfs. Vind het dan ook niet gek dat een aantal mensen die onze merknamen misbruikt hebben per direct een ban krijgen op al onze servers. De daaropvolgende mailconversatie hebben jullie in de genoemde topics hier op FOK overigens deels kunnen lezen.

Vind hiervan wat je wil maar besef dat Tweakers.net NOOIT heeft gevraagd om betrokken te worden bij welke hack of deface dan ook. Bezie in dat licht onze reactie naar de mensen die verantwoordelijk waren/zijn voor het defacen van de EO Ronduit fora. Bedenk ook dat wij en dan heb ik het over al die vrijwilligers in de crew en duizenden zeer tevreden users jaren lang ons stinkende best hebben gedaan om Tweakers uit te bouwen tot wat het nu is.

Misbruik van de vruchten het harde werk van al die users en crewleden kunnen en zullen we niet tolereren.
Ik zal het ff samenvatten:

Sebasser bis gepwnd Sebasser bis gepwnd wie unne n00b
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_37939224
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:45 schreef NMe84 het volgende:

[..]

Over welk offensief heb je het? Sebasser deed wat fout. Sebasser werd geband. Sebasser ging zeuren en bleef toch terug komen. Sebasser werd wederom geband. Tot zover lees ik alleen nog maar defensieve acties? Voor zover ik kan zien is het zelfs Sebasser die keer op keer een offensief tegen T.net begint, in meer dan een paar topics hier op Fok.
Tering, maar in zo'n droevige gepeste puber waarvan de hormonen overtoeren maken en de hersenen op minimaal draaien ga je toch geen energie steken. De "professionele" houding van t.net valt mij nogal tegen door een dergelijke jurist hier een betoog te laten houden die ze toch nooit waar zullen en kunnen maken.
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:59:06 #135
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_37939273
Ik wil wel ff zeggen dat de T.net oprichters in een 645 en een nieuwe 330i rijden..
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_37939288
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:59 schreef Catch22- het volgende:
Ik wil wel ff zeggen dat de T.net oprichters in een 645 en een nieuwe 330i rijden..
En Danny in een 2ehands Fiat Panda. Wat is je punt?
  donderdag 18 mei 2006 @ 01:08:32 #137
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37939414
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:51 schreef oinkoink12 het volgende:
Sebasser bis gepwnd Sebasser bis gepwnd wie unne n00b
Wat is dat? "L1MbUrG 1337 Talk" ofzo?
-
  donderdag 18 mei 2006 @ 01:09:24 #138
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37939430
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:59 schreef Catch22- het volgende:
Dus...ze hebben gewoon een beter betaalde baan. Of dacht je dat dat geld allemaal van tweakers.net kwam?
-
pi_37939498
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 01:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Wat is dat? "L1MbUrG 1337 Talk" ofzo?
Zoek is onder een willekeurig topic van Maaikuuul
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_37939501
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 01:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Dus...ze hebben gewoon een beter betaalde baan. Of dacht je dat dat geld allemaal van tweakers.net kwam?
Ja dat hebben ze verkocht aan VNU.
  donderdag 18 mei 2006 @ 01:26:56 #141
40130 pastapappie
Star Wars IV: A New Hope
pi_37939615
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 01:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat geld zal overigens wel allemaal van T.net komen, de oprichters zijn fulltime voor Tweakers.net in dienst.
Haha, jij leest dit
  donderdag 18 mei 2006 @ 01:58:47 #142
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_37939907
Ze zijn er idd fulltime mee bezig en dat zijn hun auto's

dom zijn ze zeker niet. Als je ze neit mag, oke, maar dom nee..

en daarnaast wordt je niet zomaar IP-banned van tweakers en alles wat er mee te maken heeft dus je zal wel iets gedaan hebben
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_37940427
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 01:58 schreef Catch22- het volgende:
Ze zijn er idd fulltime mee bezig en dat zijn hun auto's

dom zijn ze zeker niet. Als je ze neit mag, oke, maar dom nee..

en daarnaast wordt je niet zomaar IP-banned van tweakers en alles wat er mee te maken heeft dus je zal wel iets gedaan hebben
Heir heir.

Hij had trouwens beter een excuus brief kunnen schrijven met zijn preciese actie's erin vermeld om vervolgens te hopen op vergeving (weinig kans).

Maar Sebasser opent vervolgens een topic op Fok!forum en daarin gaat hij de mods afzeiken terwijl hijzelf niet zuiver op de graad is. (geen kans)

Kortom leef ermee. je kans is bekeken.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:20:57 #144
33189 RM-rf
1/998001
pi_37946736
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:55 schreef boebiedoe het volgende:

Tering, maar in zo'n droevige gepeste puber waarvan de hormonen overtoeren maken en de hersenen op minimaal draaien ga je toch geen energie steken. De "professionele" houding van t.net valt mij nogal tegen door een dergelijke jurist hier een betoog te laten houden die ze toch nooit waar zullen en kunnen maken.
Betrapt.. je hebt zeefs' post niet gelezen ....
Die geeft namelijk heel duidelijk en expliciet aan dat er op dit moment geen verdere actie ondernomen wordt behalve dat de gebruiker toegang tot T.net servers wordt ontzegd...
(Wat dus enkel om de IRC erver gaat , waar die gast zn vriendjes zitten, die hij nu net zelf ook wilde verraden en waarmee hij zo nodig wil chatten ... overigens is het erg makkelijk iemand te bannen die kennelijk graag zich herkenbaar maakt als die user naar zijn vriendjes toe)

Enkel wordt wél zijn schuld vastgesteld en aangekondigt dat eventuele schade wel op hem verhaald kan en zal worden (welke op dit moment niet bestaat, maar mocht er een sponsor opstappen vanwege zulke zaken, kun je er donder op zeggen dat men die kluns daarvoor flink laat boeten) ...

het enige belang hierbij is dat T.net héél duidelijk maakt _alles_ te doen tegen zulke scriptkiddies, juist om eventuele sponsoren tevreden te stellen en een morele plicht te voldoen, en om geen ruimte te bieden aan zulk dom scriptkiddie gedrag, dat naar de eigen site terug kan slaan...
Zo'n scriptkiddie maakt verder geen flikker uit, daar lach je over diens domheid ...

Uiteindelijk is het wel erg dom als de indruk ontstaat dat een Internet-community zulk wangedrag van zijn gebruikers zou tollereren.
Bij Danny is waarschijnlijk de enige grond om actie te ondernemen, dat anders zijn griffo-buren in Kampen en zwolle hem misschien boos gaan aankijken, als ze weten dat vanaf zijn site er een aanval ondernomen is op een EO-internetsite
Maar misschien hebben die meer last van het geboor dat nu al maandenlang uit zn huisje klinkt, met die eeuwigdurende verbouwing, en daarna misschien soms wat zweepklappen uit de kelderruimte, tenminste als die niet goed geisoleerd is ....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_37957075
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:55 schreef boebiedoe het volgende:
Tering, maar in zo'n droevige gepeste puber waarvan de hormonen overtoeren maken en de hersenen op minimaal draaien ga je toch geen energie steken.
Dus hoort iedere trieste hersenloze kutpuber overal mee weg te komen?
Had ik dat eerder geweten heej
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:33:52 #146
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_37957269
Roelant regged zich speciaal voor 1 reply, held

hmm 96 post in totaal..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_37957500
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:33 schreef Catch22- het volgende:
Roelant regged zich speciaal voor 1 reply, held
Ik weet waar mijn kansen liggen

Maar reggen deed ik stiekem in 2001 al.
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:26:25 #148
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_37958790
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:29 schreef Repeat het volgende:
En die rechtzaak, das bluf. Wat willen ze doen, je aanklagen bij de hoge raad omdat je via een proxy op een nederige irc server zit?
Hij zit duidelijk fout, in dit topic geeft hij het zelfs toe. Als hij een rechtzaak aangaat verliest hij gegarandeerd, of het nu een belangrijk onderwerp is of niet. Dat komt overigens pas bij de hoge raad na 2x hoger beroep én een cassatie

Ik merk overigens wel dat de sfeer in dit topic na de post van JvS in 1x van t.net-afzeiken naar Sebasser-afzeiken gaat
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:53:26 #149
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37959524
Ik denk dat Sebasser maar afgedropen is en weer in zijn schulp is gekropen.
-
pi_37960084
talpa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')