De volledige tracklist met commentaar (VG=Volledig goed, DG=Deels goed):
1.
Darude - Music 2003 (VG:2/DG:0)
Gewoon een lekker binnenkomertje, volgens mij vrij bekend. Nog gebruikt als sample in een nummer dat Flamebringer en ik zijn gaan maken, maar nooit ver mee gekomen zijn.
2.
The Prodigy - Voodoo People (Dust Brothers Remix) 1994 (VG:1/DG:1)
In alternative dance-land een beetje de bekendste remix die gemaakt is. Toen de Chemical Brothers nog Dust Brothers heette. (Waarop eerst Timbob de fout in ging en later Trancelocator, helaas voor hem viel hierbij Trancelocator in z'n eigen val van het laatste dag sturen) Er is nog een speciale video voor uitgebracht. Vorig jaar heeft tevens Pendulum een geweldige remix er van gemaakt. Ik had nog een klein stukje van de bekende stemsample meegepikt zodat ik hoopte dat meer mensen het zouden raden. Als Prodigy-fan kon deze groep natuurlijk niet ontbreken (al zijn er 100e betere nummers van ze)
![]()
Maar The Chemical Brothers (super live @ Rock Werchter 2005) mochten ook niet ontbreken dus ja.
3.
Air - Sexy Boy 1998 (VG:3/DG:0)
Air, altijd leuke nummers maar nooit echt uitschieters, dit was gewoon 1 van de singles. Het beginstukje uit het nummer genomen, waarna net na mijn sample de stem inkomt. Bekender dan ik zelf had verwacht.
4.
Dance 2 Trance - Power Of American Natives 1992 (VG:4/DG:0)
Allen geraden. "Goude Oude" met o.a. Jam van Jam & Spoon achter de schermen.
5.
D.O.G. - Force 2002 (VG:0/DG:0)
Door niemand geraden. Het is dan ook een zware underground-hit. Nou ja daar is het zelfs geen hit. Het is in het dance-genre de track waar ik het langst naar op zoek ben geweest. En ik was benieuwd of iemand het kende uit FIFA 2003. Maar helaas zijn er weinigen die dit spel (nog) kennen.
6.
D*Note - Shed My Skin 2002 (VG:2/DG:0)
Het bewijs dat trance leuk kan zijn. Zeer sfeervol nummer. Trancelocator wees mij enigszins terecht erop dat dit een remix was. Maar aangezien hij vaak zonder remix-naam opduikt heb ik het maar zo gelaten. Voor de liefhebbers de naam van de remix: Mr.Sam's One Night In San Francisco Remix. Al is dit dan gelijk een 10 minuten-stuk
![]()
Maar hij is vast te vinden in de geknipte radio-versie.
7.
Underworld - Born Slippy.NUXX 1996 (VG:1/DG:0)
Waarschijnlijk door iedereen geraden als ik iets gesampled had uit het eerste deel (dat als video/radio-versie bekend is geworden), maar je moet het de mensen niet altijd makkelijk maken. Timbob wist het echter meteen en zelfs met de volledige juiste titel (het andere mogelijke struikelblok van de plaat).
8.
Strike - I Have Peace 1997 (VG:1/DG:0)
Voor mij één van de beste platen aller tijde. (En één waar Flamebringer en ik het al jaren over hebben dat we hem geweldig vinden, maar ja de rest van de wereld kent Strike meer van "U sure do"). Heerlijke invloeden van buitenaf. Heerlijk pianootje. Nog een goeie rap erbij. Wat wil een mens nog meer, en een duidelijk geval van google......maar dat scheen deze contest niet zo in te zijn.
9.
L.A. Style - James Brown Is Dead (Deadly Mix) 1991 (VG:1/DG:3)
Wereldberoemd. En voor mij DE plaat die mij tot de dance-wereld bracht. Die eerste 7 jaar van mijn leven moest ik er niks van hebben.
![]()
Wat heb ik hier toch op staan springen op het bed van mijn toenmalige beste vriend. Deze mix heb ik van mijn eigenste cd maxi geript die ik vorig jaar op e-bay heb gekocht. Zoals veel remixen in die tijd niet meer dan wat toontjes anders laten lopen.
10.
Mr. Oizo - Analog Worms Attack 1999 (VG:1/DG:0)
Opvolger van de wereldberoemde Flat Beat (van de Levi's reclame). Wat een lekkere dance-"herrie" met hiphop-beat. Zo zou er meer muziek gemaakt moeten worden. Gewaardeert door Timbob en door de oortjes van Captain Redbeard. Heel bizarre clip met een gokwedstrijd met hele grote naaktslakken o.i.d.
11.
Future Breeze - Why Don't You Dance With Me 1996 (VG:3/DG:0)
Leuk nummer dat bij mij altijd bekend blijft om zijn gelijktijdigheid met Sash's Encore Un Fois. Gewoon een leuk nummer dat ik er in had gestopt vanwege de "bekendheid". En dat bleek, ook bij de niet-deelnemers volgens mij.
12.
Tiga - (Far From) Home (Digitalism Remix) 2006 (VG:0/DG:0)
Ondanks de stemsample wist niemand het te plaatsen. Ik mag normaal de muziek van Tiga erg, het origineel hiervan vind ik maar niks. Maar deze remix mag er wezen. Lekker destorted. Digitalism is volgens mij een naam om in de gaten te houden. Er komen een hoop remixen van uit de laatste maanden. En ook erg leuk met de 2 dubbele dubbele haken. Maar da's meer iets artistieks.
![]()
13.
Booka Shade - Mandarine Girl 2005 (VG:1/DG:0)
Bij mij bekend geworden door een vraag op het Fok!-forum en daarom alleen al moest hij er in.
![]()
Buiten dat bleek het ook een nummer te zijn dat op vele compilaties is verschenen. Kan natuurlijk mijn goedkeuring ook verdienen, al is het wel 1 van de minder grote voor mijzelf uit mijn contest.
14.
2 Unlimited - No Limit (Automatic Breakbeat Remix) 1992 (VG:3/DG:1)
Wie is er niet mee opgegroeid? Ik iig wel en heb inmiddels al hun cd's en cd-maxi's. Inclusief de duitse en japanse versies van No Limit. Echter de voor mijzelf ouds bekende remix (waarvan ik tevens het origineel kende) blijft de beste van alle 2 Unlimited-remixen en is tevens verschenen op het Album No Limits, het bleek voor jullie een lekkere puntenpakker te zijn.
15.
Showtek - Seid Ihr Bereit 2003 (VG:1/DG:0)
Bij mij bekend geworden dankzij de dvd van sensation die opstond bij een nicht van me. Mijn eerste kennismaking met het voor mij toen nieuwe fenomeen "hardstyle". Ik was benieuwd naar deze goede muziek en kwam er in de 3 jaar erna achter dat het bij deze ene klapper bleef wat hardstyle betreft.......geef mij maar trance
16.
Laidback Luke - Pass The Fury 2004 (VG:0/DG:0)
Live aan het werk gezien in 2004 op het Atlantis-festival hier in Roosendaal. Dit was 1 van de beste nummers, in een set overgoten van de goede smaak. Heel apart dat niemand dit nummer van deze toch bekende nederlandse dj kende. Qua stijl ook vrij "typisch" Laidback Luke.
17.
Plump DJs - Get Kinky 2005 (VG:1/DG:0)
Wederom een googler, waar niemand gebruik van maakte. Gelukkig weet Timbob goede muziek te waarderen.
![]()
18.
Different Gear vs. Sia - Drink To Get Drunk 2001 (VG:2/DG:1)
Samen met Booka Shade's Mandarine Girl het nummer dat Flamebringer niet kende. Toch een erg bekend nummer, en dat bleek. Alleen de artiest dat is een beetje lastig. Timbob en Trancelocator kwamen af met Sia. Gitanki met Different Gear, zoals ik het ook zelf een aantal jaar alleen kende.
Leuke en aparte tekst.
19.
Public Domain - Operation Blade (Bass In The Place...) 2000 (VG:2/DG:0)
Normaal ben ik niet zo'n voorstander van jatten. Maar dit nummer, dat vol jatwerk zit, is toch erg lekker in mekaar gezet. Een uit-je-dak-ga-feestnummerke.
20.
Pendulum - Slam 2005 (VG:1/DG:0)
Mijn eerste kennismaking met dit nummer was op vakantie in Engeland. Later brak het in heel Europa door. Ik kende ze al eerder van een geweldige remix van Pack Of Wolves van Nightbreed. Maar ook zelfstandig verstaan ze het vak en brengen zodoende Drum&Bass weer op de landkaart.
21.
Voodoo & Serano - Give Me The Power 2003 (VG:1/DG:0)
Ik was op zoek naar een heel ander nummer, maar opeens schoot dit met hoofdletters voorbij op Kazaa. De naam riep gewoon op om gedownload te worden, nooit spijt van gehad. Wat een energie. In Duitsland een stuk bekender duo dan in Nederland, gelukkig hebben wij nog Trancelocator.
22.
Aphex Twin - Come To Daddy 1997 (VG:2/DG:0)
Voorganger van Windowlicker, maar door mij pas later gekend. In het begin vond ik hem TE, maar daar ben ik inmiddels in de jaren overheen gegroeid en is deze zelfs voorbij Windowlicker gegaan in mijn achting. Mijn favoriete sample van het geheel. Gewoon lekker waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah.
![]()
En ook zo'n lekkere foute clip erbij, met de lelijke kop van Richard D. James meermalen op kinderhoofdjes geplakt.
23.
Dave Clarke - The Wolf 2002 (VG:1/DG:0)
Redelijk bekend Techno-nummer. Techno is vaak eentonig, maar dit nummer weet toch van begin tot eind te boeien. En Gitanki bleef het iig ook bij
24.
Disco Macabre - The Deejays 1998 (VG:1/DG:0)
Man man man, dit was voor mij een op voorhand 100% score-plaat voor iedereen. Maar dat viel tegen. Alleen trancelocator op het nippertje (en mensen die niet meededen
![]()
). Bekend van het TMF-programma The DJ's en een alias van Marco V en Bejamin Bates. Ik had echt een hogere score verwacht voor deze in mijn ogen zeer goede Nederlandse dance-producers.
25.
Ram Trilogy - Screamer 2003 (VG:0/DG:0)
Onder het motto "safe the best, for last". Mijn nummer 1 aller tijde. Door mijn favoriete DJ (van de 3) uit het alternatieve café waar ik uitga op de draaitafels gelegd. Deze plaat moest ik daarna gewoon hebben. Energie tot je erbij neervalt. Keiharde Drum&Bass met prachtige spanningsboog en heerlijke sample, gepakt uit een dance-nummer uit eind jaren 90, Whole Lotta Love van Goldbug. Ik verwachtte dat mensen dit nummer nog zouden invullen, maar niets van dit alles. Maar wil je een goede introductie op Drum&Bass (NEE MENSEN ER ZITTEN NIET MEER DAN 2 DRUM&BASS NUMMERS IN DEZE CONTEST
![]()
) dan is dit de plaat om er mee te beginnen (samen met Slam natuurlijk
![]()
). Waardig opvolger van No Good (Start The Dance) van The Prodigy als mijn beste nummer allertijde.
Dat was even een hoop typewerk. Ik heb er van genoten om deze contest te maken en de scores bij te houden en dit hele verhaal over veel van mijn dierbare plaatjes te vertellen. Hopelijk ooit nog eens. Timbob veel succes!
En alle deelnemers (en lezers) bedankt
[ Bericht 0% gewijzigd door Laevid op 26-05-2006 13:43:59 ]