Ik vond de laatste aflevering maar matig in elkaar gezet, aflevering 21 was veel beter gedaan hoewel ook die wat neppe dingen had (Micheal die 10 shots achter elkaar op zelfde punt aan touw hangt).
Ik weet niet het was gewoon niet goed geregisseerd, was gewoon beetje simpel 'oh shit rennen' constant. Ze hadden de spanning ook veel subtieler maar daarom juist sterker kunnen laten weergeven.
En tja het is ook zo nep, eerst rennen ze al 2 minuten over een veld met een auto achter hun aan, om vervolgens iets van 45 sec stil te staan op de landingsbaan, maar die auto die achter hun zat is ineens weg.
Dan gaan ze rennen, door een open veld, terwijl ze al veel gerend hebben dus zelfs rennend kan de politie ze nog pakken met een sprintje.. maar ja vooral dat er nog een helicopter rondvliegt die binnen 20 sec daar kan zijn en ze of dwingt om te gaan liggen of ze gewoon neer te maaien.
Ben het oneens dat als ze wel gewoon in vliegtuig waren gestapt dat dat geen mooie tv zou zijn, ik vind juist dat een succesvolle ontsnappingspoging veel meer kwalitatief is.
Ik snap trouwens niet dat velen hier niet snapten hoe het nou zat met de vice president, kijken jullie maar half of kunnen jullie geen engels of valt het dubbeltje niet zo snel bij jullie? komen aanzetten met 2 opties voor wat het geweest had kunnen zijn, terwijl allebei compleet naast zit.. ik vond het zelfs jammer dat de makers het zo overduidelijk maakten door haar te laten zeggen 'and you thought I couldnt get things done' (oid).
Maar goed mag dus nu wel duidelijk zijn hoop ik dat de company eigenlijk van de vice president af wou, en dat ze dat dus heel duidelijk aan haar hebben gemaakt. Vervolgens moest het zo lijken dat om haar ook meteen het zwijgen op te leggen door haar water te vergiftigen terwijl in werkelijkheid de secret service niet voor de company maar voor de vice president werkte en dus het water van de president vergiftigd werd en de vice president op die manier zich uit haar situatie werkt en er zelfs nog op vooruit gaat.
maar tja ik heb beetje rotgevoel bij deze aflevering... ik had het mooi gevonden als het juist wel allemaal via een strak draaiboek goed was gegaan.. kan je vreemd vinden maar het heeft iets stoers en geniaals over zich als scofield dus echt voor elkaar had gekregen om iedereen te neppen en er mooi vandoor te zijn.. lange vinger en dikke neus naar de politie... we're outta here.
Maar nee inplaats daarvan een amateuristisch kat en muis spel met heel veel ongeloofwaardige neppe momenten en vooral de laatste 2 minuten verkrachten in een klap de hele serie want is gewoon onmogelijk dat ze het einde van dat veld kunnen halen..
wel nep ook dat ze bij sarah niet meteen op dr afrennen en dr pols checken, nee gewoon lekker bij gaan staan en rustig over de radio zeggen 'likely a DOA'..
* Hertog_Martin is teleurgesteld