abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:12:18 #76
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_37962394
als in bougie vonkt en verbrand beetje benzine/rotzooi en dat rookt?
pi_37962886
Ik heb nog nooit een rokende bougie gehad hoor, ook nie toen k net een uur gereden had, weet nie of t kwaad kan als ie rookt.. Hier ook best veel rollerbanken vandaag, maar k weet altijd precies waar ze staan, ben namelijk aangemeld bij rollerbank.nl. Wel 2 motorjoden tegen gekomen, maar t bleef gelukkig alleen maar bij nakijken
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. (Albert Einstein)
pi_37964102
Godverdomme. Heb het nu al gehad met mijn scooter..

Betaal ik 13 ( ) euro voor zo'n speciale injectie bougie.. ( zat er eerst ook al in) Doet ie het nog niet.. Heb hem nu helemaal gedemonteerd, mijn vader kijkt er dalijk nog even na, en dan gaat hij waarschijnlijk morgen naar de peugeot-scooterdealer.

Eens kijken wat het daar gaat kosten.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_37964124
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:57 schreef Diemietuhriej het volgende:
Godverdomme. Heb het nu al gehad met mijn scooter..

Betaal ik 13 ( ) euro voor zo'n speciale injectie bougie.. ( zat er eerst ook al in) Doet ie het nog niet.. Heb hem nu helemaal gedemonteerd, mijn vader kijkt er dalijk nog even na, en dan gaat hij waarschijnlijk morgen naar de peugeot-scooterdealer.

Eens kijken wat het daar gaat kosten.
jetforces zijn gewoon kut
zaterdag waarschijnlijk sr50r ofzo
pi_37964204
Membraanplaatjes gechecked ?

Of sleutel je zelf niet aan je scoot... ?
pi_37964294
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:00 schreef Drifter__ het volgende:
Membraanplaatjes gechecked ?

Of sleutel je zelf niet aan je scoot... ?
Jawel, maar aan het blok niet zozeer.. Ik vraag het dalijk wel aan men vader..

Van het blok zelf weet ik niet zoveel af.. maar hoe en wat zit het met de membraamplaatjes dan?
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:04:22 #82
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_37964353
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:17 schreef NickDT het volgende:
Vorige week had ik een digitale camera vastgezet op me stuur en een stukje gaan rijden door Zierikzee. Hieronder het linkje Ik vond het zelf wel vet geworden alleen het is wel jammer dat de camera het met hogere snelheid het niet echt bijhoud Laat maar wete wat jullie ervan vinden

Filmpje: Klik

Foto's:

[[url=http://xyrus.xs4all.nl/cpg145/albums/yamaha_dt/normal_dt1_brommerforum.gif]afbeelding][/url]

[[url=http://xyrus.xs4all.nl/cpg145/albums/yamaha_dt/normal_dt2_brommerforum.gif]afbeelding][/url]

[[url=http://xyrus.xs4all.nl/cpg145/albums/yamaha_dt/normal_dt3_brommerforum.gif]afbeelding][/url]

[[url=http://xyrus.xs4all.nl/cpg145/albums/yamaha_dt/normal_dt4_brommerforum.gif]afbeelding][/url]
dat je jezelf ff tegen een boom aanrijd.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_37964381
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:02 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Jawel, maar aan het blok niet zozeer.. Ik vraag het dalijk wel aan men vader..

Van het blok zelf weet ik niet zoveel af.. maar hoe en wat zit het met de membraamplaatjes dan?
Membraan losmaken. En eruit halen. Dan licht erdoor heen laten schijnen. Licht mag er niet doorheen schijnen, anders heb je nieuwe membraanplaatjes nodig.
Kleppen moet ook goed gesloten zijn.

Die zilveren kleppen aan de zijkant moeten helemaal tegen de plaatjes gedrukt zijn(zwarte dingen).
pi_37967140
bah, net bijna 2 uur bezig geweest met m'n uitlaat...en nou is ie nogsteeds niet glad...kut pekel heeft die hele uitlaat aangevreten helemaal verpest, gecorodeerd als de ziekte
wel goede reden om een nieuwe uitlaat te kopen
pi_37967407
Bijna 10.000km en nog altijd een zeer mooie uitlaat

1x per 2 maanden Olieen of WD40

[ Bericht 34% gewijzigd door Drifter__ op 18-05-2006 22:10:31 ]
pi_37968000
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:04 schreef Drifter__ het volgende:

jammer dat er weinig tot geen originele aprilia uitlaatjes te koop staan die er ook nog en beetje uitzien...
pi_37968091
Jah dat wel, vaak zien ze er erg verrot uit!
pi_37968878
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:04 schreef Drifter__ het volgende:

Kun je daar wat meer over vertellen ?
Wat spuit je allemaal in met dat spul en wat olie je allemaal ?
pi_37970541

Binnenkant

Slechte foto's.. Ik weet het.. Mijn telefoon is eventjes weg dus kan geen goede foto's maken.
pi_37970889
Kleppen moeten dichtzijn, schijn eens licht door de zijkant, dus door de ijzeren kleppen.
Kijk of het licht doorheen schijnt.
pi_37972985
he drifter__ hoe kan ik het best m'n nieuwe cilinder + krukasje in rijden??
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:49:36 #93
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_37973267
meer olie, goed warmdraaien en langzaam rijden
hoeveel km dat bij een scooter is weet ik niet
pi_37974083
-Jah, wanden goed insmeren(met vinger) met olie. Niet teveel.

-Ik neem aan ook nieuwe lagers gelijk he ? Je rijdt namelijk je lagers in, niet je krukas

-5 min stationair laten draaien.

- Ga niet langzaam optrekken, dat is niet goed voor je zuiger. Kan een luie zuiger veroorzaken
> warmloper mogelijk

-Dan ff gaan rijden. Eerste 100km niet harder dan 60km/h. Stoten gas geven van ong 5 sec tot 60km/h en dan uit laten rollen naar 50km/h. En weer herhalen.

-Van 100km tot 400-500km, opletten dat je niet te lang op top blijft rijden. Korte stukken mogen wel en ook niemand achterop!

- 400-500km = ingereden

succes
  vrijdag 19 mei 2006 @ 00:24:20 #95
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_37974331
5 minuten stationair? ik doe voordat ik wegga elke keer al 2 minuten
en mag je bij sc00ts na 100km de 60 al raken
en dat over langzaam optrekken.. dat valt best mee hoor.. je drijfstang rekt genoeg uit hoor als je gewoon tijdens inrijden soms stevig doortrekt..door stevig op te trekken tijdens inrijden krijg je juist eerder vastloper.. en zo erg is een stootrandje niet hoor rij je zo weg (in je inrijd periode)
pi_37974510
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 00:24 schreef fs180 het volgende:
5 minuten stationair? ik doe voordat ik wegga elke keer al 2 minuten
en mag je bij sc00ts na 100km de 60 al raken
en dat over langzaam optrekken.. dat valt best mee hoor.. je drijfstang rekt genoeg uit hoor als je gewoon tijdens inrijden soms stevig doortrekt..door stevig op te trekken tijdens inrijden krijg je juist eerder vastloper.. en zo erg is een stootrandje niet hoor rij je zo weg (in je inrijd periode)
-Voordat je weggaat? Rijd je elke keer je scooter in ofzo? Gaat hier over inrijden he
Ik draai me scooter nooit stationair warm, scooter starten > helm op. FF checken of alles het doet. Rustig ff warmrijden

-Euh, ja , zal ik je nog wat vertellen? Veel mensen beweren dat inrijden pure onzin is
-Omdat je in de inrijd-periode zit, ga je denken, ik moet rustig optrekken enzo. Ik bedoel dus dat je gewoon normaal moet optrekken
pi_37978452
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:01 schreef Drifter__ het volgende:
Kleppen moeten dichtzijn, schijn eens licht door de zijkant, dus door de ijzeren kleppen.
Kijk of het licht doorheen schijnt.
Dus zeg maar als je er in de binnenkant doorheen kijkt, tegen een lamp aan, moet het dan pikkedonker zijn of mag er wel 'wat' licht doorheen gaan. Het werkt zeg maar als een soort dimmer voor het licht nu.. Het valt er gewoon doorheen, ma bij 1 klep valt er echt gewoon duidelijk een lichtstraal doorheen.. Nieuw membraam halen dan?
Oh en die kleppen aan de zijkant, die steken hartstikke uit, hoort dat?

Maar ik snap niet helemaal hoe dat ervoor kan zorgen dat je scooter niet meer start.. Heeft hij dan geen lucht meer voor een volledige verbranding ofzo?

Ik zal straks als ik thuis ben even duidelijk foto's maken van het membraam..
pi_37983951
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 08:44 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Dus zeg maar als je er in de binnenkant doorheen kijkt, tegen een lamp aan, moet het dan pikkedonker zijn of mag er wel 'wat' licht doorheen gaan. Het werkt zeg maar als een soort dimmer voor het licht nu.. Het valt er gewoon doorheen, ma bij 1 klep valt er echt gewoon duidelijk een lichtstraal doorheen.. Nieuw membraam halen dan?
Oh en die kleppen aan de zijkant, die steken hartstikke uit, hoort dat?

Maar ik snap niet helemaal hoe dat ervoor kan zorgen dat je scooter niet meer start.. Heeft hij dan geen lucht meer voor een volledige verbranding ofzo?

Ik zal straks als ik thuis ben even duidelijk foto's maken van het membraam..
Je schijnt dus licht richting die kleppen en kijkt dan via onder( door het gat) of er licht doorheen schijnt. Zo ja, nieuwe membraanplaatjes halen. Het is beter als je gelijk carbon-plaatjes haalt

Kleppen moeten echt helemaal dicht zijn. En jah het zal wel iets met lucht te maken hebben

[ Bericht 5% gewijzigd door Drifter__ op 19-05-2006 12:03:46 ]
pi_37984348
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 00:14 schreef Drifter__ het volgende:
-Jah, wanden goed insmeren(met vinger) met olie. Niet teveel.

-Ik neem aan ook nieuwe lagers gelijk he ? Je rijdt namelijk je lagers in, niet je krukas

-5 min stationair laten draaien.

- Ga niet langzaam optrekken, dat is niet goed voor je zuiger. Kan een luie zuiger veroorzaken
> warmloper mogelijk

-Dan ff gaan rijden. Eerste 100km niet harder dan 60km/h. Stoten gas geven van ong 5 sec tot 60km/h en dan uit laten rollen naar 50km/h. En weer herhalen.

-Van 100km tot 400-500km, opletten dat je niet te lang op top blijft rijden. Korte stukken mogen wel en ook niemand achterop!

- 400-500km = ingereden

succes
merci

edit:
die olie zal de dealer er wel in gedaan hebben en dat van de krukas wist ik niet precies mar het zijn dus de lagers die ingereden moeten worden
enne 5 minuten stationair draaien in de eerste 100km doen of net zo lang tot dat ik 500km heb gereden?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:08:44 #100
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_37986443
warmdraaien zou ik altijd doen.. later dan wel geen 5 minuten, maar tock
ik doe het dus ook bijna elke keer voordat ik weg ga, gewoon omdat ik dan niet 10 minutjes rustiger moet rijden, maar gewoon stationair alles op elkaar in laat werken

ow en vraag voor de zekerheid aan je dealer of hij dr extra olie bij heeft gegooid en hoeveel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')