jetforces zijn gewoon kutquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:57 schreef Diemietuhriej het volgende:
Godverdomme. Heb het nu al gehad met mijn scooter..
Betaal ik 13 () euro voor zo'n speciale injectie bougie.. ( zat er eerst ook al in) Doet ie het nog niet.. Heb hem nu helemaal gedemonteerd, mijn vader kijkt er dalijk nog even na, en dan gaat hij waarschijnlijk morgen naar de peugeot-scooterdealer.
Eens kijken wat het daar gaat kosten.![]()
Jawel, maar aan het blok niet zozeer.. Ik vraag het dalijk wel aan men vader..quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:00 schreef Drifter__ het volgende:
Membraanplaatjes gechecked ?
Of sleutel je zelf niet aan je scoot... ?
dat je jezelf ff tegen een boom aanrijd.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:17 schreef NickDT het volgende:
Vorige week had ik een digitale camera vastgezet op me stuur en een stukje gaan rijden door Zierikzee. Hieronder het linkjeIk vond het zelf wel vet geworden alleen het is wel jammer dat de camera het met hogere snelheid het niet echt bijhoud
Laat maar wete wat jullie ervan vinden
![]()
Filmpje: Klik
Foto's:
[[url=http://xyrus.xs4all.nl/cpg145/albums/yamaha_dt/normal_dt1_brommerforum.gif]afbeelding][/url]
[[url=http://xyrus.xs4all.nl/cpg145/albums/yamaha_dt/normal_dt2_brommerforum.gif]afbeelding][/url]
[[url=http://xyrus.xs4all.nl/cpg145/albums/yamaha_dt/normal_dt3_brommerforum.gif]afbeelding][/url]
[[url=http://xyrus.xs4all.nl/cpg145/albums/yamaha_dt/normal_dt4_brommerforum.gif]afbeelding][/url]
Membraan losmaken. En eruit halen. Dan licht erdoor heen laten schijnen. Licht mag er niet doorheen schijnen, anders heb je nieuwe membraanplaatjes nodig.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:02 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Jawel, maar aan het blok niet zozeer.. Ik vraag het dalijk wel aan men vader..
Van het blok zelf weet ik niet zoveel af.. maar hoe en wat zit het met de membraamplaatjes dan?
jammer dat er weinig tot geen originele aprilia uitlaatjes te koop staan die er ook nog en beetje uitzien...quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:04 schreef Drifter__ het volgende:
Bijna 10.000km en nog altijd een zeer mooie uitlaat![]()
1x per 2 maanden Olieen of WD40
Kun je daar wat meer over vertellen ?quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:04 schreef Drifter__ het volgende:
Bijna 10.000km en nog altijd een zeer mooie uitlaat![]()
1x per 2 maanden Olieen of WD40
-Voordat je weggaat? Rijd je elke keer je scooter in ofzo? Gaat hier over inrijden hequote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:24 schreef fs180 het volgende:
5 minuten stationair? ik doe voordat ik wegga elke keer al 2 minuten
en mag je bij sc00ts na 100km de 60 al raken
en dat over langzaam optrekken.. dat valt best mee hoor.. je drijfstang rekt genoeg uit hoor als je gewoon tijdens inrijden soms stevig doortrekt..door stevig op te trekken tijdens inrijden krijg je juist eerder vastloper.. en zo erg is een stootrandje niet hoorrij je zo weg (in je inrijd periode)
Dus zeg maar als je er in de binnenkant doorheen kijkt, tegen een lamp aan, moet het dan pikkedonker zijn of mag er wel 'wat' licht doorheen gaan. Het werkt zeg maar als een soort dimmer voor het licht nu.. Het valt er gewoon doorheen, ma bij 1 klep valt er echt gewoon duidelijk een lichtstraal doorheen.. Nieuw membraam halen dan?quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:01 schreef Drifter__ het volgende:
Kleppen moeten dichtzijn, schijn eens licht door de zijkant, dus door de ijzeren kleppen.
Kijk of het licht doorheen schijnt.
Je schijnt dus licht richting die kleppen en kijkt dan via onder( door het gat) of er licht doorheen schijnt. Zo ja, nieuwe membraanplaatjes halen. Het is beter als je gelijk carbon-plaatjes haaltquote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:44 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Dus zeg maar als je er in de binnenkant doorheen kijkt, tegen een lamp aan, moet het dan pikkedonker zijn of mag er wel 'wat' licht doorheen gaan. Het werkt zeg maar als een soort dimmer voor het licht nu.. Het valt er gewoon doorheen, ma bij 1 klep valt er echt gewoon duidelijk een lichtstraal doorheen.. Nieuw membraam halen dan?
Oh en die kleppen aan de zijkant, die steken hartstikke uit, hoort dat?
Maar ik snap niet helemaal hoe dat ervoor kan zorgen dat je scooter niet meer start.. Heeft hij dan geen lucht meer voor een volledige verbranding ofzo?
Ik zal straks als ik thuis ben even duidelijk foto's maken van het membraam..
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:14 schreef Drifter__ het volgende:
-Jah, wanden goed insmeren(met vinger) met olie. Niet teveel.
-Ik neem aan ook nieuwe lagers gelijk he ? Je rijdt namelijk je lagers in, niet je krukas
-5 min stationair laten draaien.
- Ga niet langzaam optrekken, dat is niet goed voor je zuiger. Kan een luie zuiger veroorzaken
> warmloper mogelijk
-Dan ff gaan rijden. Eerste 100km niet harder dan 60km/h. Stoten gas geven van ong 5 sec tot 60km/h en dan uit laten rollen naar 50km/h. En weer herhalen.
-Van 100km tot 400-500km, opletten dat je niet te lang op top blijft rijden. Korte stukken mogen wel en ook niemand achterop!
- 400-500km = ingereden
succes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |