Bij mij is eergisteren ook mijn verstandskies rechtsonder getrokken. Hoewel ik het geluk heb dat al mijn verstandskiezen normaal zijn doorgekomen, en ook staan zoals ze moeten staan ging het tandvlees rond betreffende kies toch ontsteken, en dat was...vervelend. Dus ik ging spoelen met Bocasan op aanraden van de tandarts maar daar ging het dus niet van over.
Afijn, woensdagmorgen werd ik wakker en een pijn dat ik had maar NIET de kies zelf, daar voelde ik helemaal niets van. Nou goed, kon ik dezelfde dag nog langskomen. Ik was doodzenuwachtig (en dan ECHT) dus ik lig in die stoel, hij kijkt eens 2 sec en zegt dan "mja das goed ontstoken he...nou dan ga ik je een prikje geven, en dan geven we 'm een duwtje".
Nou het zweet liep me letterlijk langs mn rug, dus ik krijg spuitjes, eerst aan de binnenkant, voelde ik niets van, maar aan de buitenkant was een gemene. Toen moest ik in de wachtkamer gaan wachten tot de verdoving helemaal ingewerkt was. Ik dacht eerst nog van 'das ook erg plaatselijk zeg' maar uiteindelijk was mn halve mond gevoelloos
![]()
Ondertussen werd ik misselijk van de zenuwen, dus ik ging me op die bank in de wachtkamer liggen, asistente in paniek naar me toe.
Dus ik zeg droogjes van "nou ik ben misselijk, maar ik leef verder nog wel" Naja, 15 min gelegen, was het over....tot ze me kwamen halen, weer direct nerveus. Wat deed ie nou, het leek op een soort van priem die ie onder die kies stak. Ik proefde acuut bloed, maar zijn woorden "ow dat is een makkie" stelden me vreemd genoeg gerust. Hij pakte een tang, en het duurde misschien 4 seconden en de kies was er uit.
Voor alle mensen die dit gaan krijgen:
je voelt er he-le-maal niets van. Het doet gewoon geen pijn, alleen het kraakt wel een beetje, dat is misschien wat eng. Achteraf gezien stelde het echt niets voor, dat ik me daar zo druk voor heb gemaakt zeg.
Ik kreeg ook een gaasje in dat gat gestopt, moest ik 30 min op bijten, en daarna mocht die er uit. Ik mocht niet spoelen, en aan de andere kant eten. Nou goed, dat heb ik dus gedaan. Ik ben woensdag (de dag van trekken) wel thuis gebleven. Ben in bed gaan liggen, want ik was toch wat...mja..draaierig (maar ik had 's morgens ook niet gegeten). De dag erna (dus gisteren) wel weer gewoon gaan werken.
Niets aan de hand. Ik heb meer dan genoeg horrorverhalen gehoord, vandaar dat ik zo zenuwachtig was, maar echt...het stelt gewoon niets voor.