abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37908637
en omdat de vorige al weer vol was en er vast nog veel mensen van deze kwaal last zullen gaan krijgen, hier deeltje drie

Het vorige deel:
Verstandskiezen laten trekken #2

laatste post:
quote:
en over 3 uurtjes voor de tweede keer eerst nog even squashen... weet iemand of dat misschien niet zo slim is?
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:01:04 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_37908989
Heb er al 2 laten trekken. Heb eigenlijk meer last van die gore bloedsmaak erna dan de behandeling zelf.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:05:39 #3
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_37909138
Vorige week dinsdag links laten trekken (Bij Cnossen @ ZKH Gooi Noord)

Linksonder lag dwars, dat was ff hakken. Linksboven lag makkelijk, was er zo uit.
5 dagen antibiotica gehad en spoelen met Corsodyl. Kreeg ook een recept voor pijnstillers maar die heb k niet genomen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:28:45 #4
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37913990
Ik heb nog twee verstandskiezen. Die andere twee lagen verkeerd en zijn er een aantal jaren geleden al uitgeboord. Die laatste twee zitten goed in de kaak en zowel ik als de kaakchirurg vonden dat ze nog wel mochten blijven zitten.

Mocht ik er ooit last van krijgen, dan gaan ze overigen wel weg.
(Un)masking for the greater good.
pi_37917255
en weer twee minder, ging een stuk moeizamer dan de vorige keer, hoop wrikken, in heel veel stukjes eruit in plaats van mooi in 1 stuk... nu maar eens kijken hoe lag de verdoving nog werkt, hij prikte precies in m'n zenuw, hele tong stond onder stroom...
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:06:55 #6
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_37917308
Ik heb er 1 uit laten snijden, want die zat helemaal scheef tegen de rest van het gebit.
Duurde nog geeneens 5 minuten en daarna in princiepe geen last ervan gehad, enkel dat er opeens een
'lege' ruimte zit, maar na verloop van tijd gaat die ook weer dicht.
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:15:01 #7
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37917614
Oh jawel, dat duurt effies, maar als 't goed is heb je daar verder geen last van.
Mij mij deden ze er een gaasje in om het goed te laten helen.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:15:58 #8
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_37917655
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:15 schreef Natalie het volgende:
Oh jawel, dat duurt effies, maar als 't goed is heb je daar verder geen last van.
Mij mij deden ze er een gaasje in om het goed te laten helen.
Klopt ik had ook z'on gaasje
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_37917686
ja, die had ik ook, maar die is er na een half uurtje inmiddels weer uit, verdoving werkt nog steeds nu maar eens kijken hoe het met hechtingen geneest, die had ik vorige keer niet
pi_38996648
Hmmm, ik mag over een maandje... Ze moeten er al een jaar uit maar verder amper last van gehad en dus ben ik zo laks om dan maar geen afspraak te maken met de kaakchirurg, alleen de afgelopen 2 a 3 dagen is het echt minder prettig allemaal. Nou ja, veel spoelen met lysterine en ibuprofennetjes nemen en dan is het wel te doen...

Heerlijk hoe horror verhalen afwisselen met meevallers, bij mij moeten ze er alle 4 uit. 2 zitten er volgens mij nog helemaal onder het tandvlees en zitten redelijk schuin. Wordt dus allemaal nog wat dit gedoe, kansloze dingen die verstandskiezen Hopelijk is het niet te lang te erg want eigenlijk wilde ik de week erna op vakantie!)
pi_39008138
de mijne zijn er vandaag uit gegaan (aan de linkerkant)

boven was al door maar stond scheef en was makkelijk te pakken,
onder was haaks onder mijn tandvlees gegroeid, dus deze moest via incisie verwijderd worden en daarna gehecht. Nu de verdoving is uitgewerkt alleen wat zeurende pijn en bloedsmaak, verder vooralsnog alles ok
pi_39154707
hmm na 5 dagen nog steeds dezelfde zeurende pijn toch maar aan de ibuprofen gegaan dus
pi_39532983
Na uitstel, maar geen afstel, was het gisteren bij mij ook zo ver. Normaal gezien was ik er op 13/06 aan de beurt geweest, maar toen belde het tandheelkundig centrum af.
Gisteren dus met een dik half uur vertraging in de stoel gekropen, en daar meer dan een uur in gebleven.
Ik was gelukkig gewaarschuwd dat het een moeilijke bevalling ging zijn, gezien de kaakchirurg op de radiografie had gezien dat ik uitzonderlijk lange wortels heb bij al mijn tanden.
De kies zelf was dus niet zozeer het probleem, die lag achteraf heel op het tafeltje. De wortels zijn er echter in 7 stukjes uitgeboord, gehakt en gewrikt ... Dus het doet toch best pijn nu, vooral slikken.
Gelukkig is het bloederige slijmerige speeksel alweer mijn gewone vloeibare speeksel geworden, want dat vond ik toch het lastigste...
Heeft hier nog iemand antibiotica moeten slikken? Ik heb nu clamoxyl, ibuprofen en een pijnstiller mee naar huis gekregen.
  woensdag 5 juli 2006 @ 10:33:54 #14
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_39533144
Is het slim om ze gelijk alle 4 te laten trekken of eerst links en daarna rechts ?
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?
pi_39536012
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 10:33 schreef Nevada92 het volgende:
Is het slim om ze gelijk alle 4 te laten trekken of eerst links en daarna rechts ?
tegenwoordig worden ze alleen nog maar per 2 getrokken omdat je anders echt niet meer kan eten
pi_39654627
Ik heb vrijdag mijn verstandskiezen rechts laten verwijderen en ik heb echt nergens last van Vrijdag was het allemaal wat beurs en gevoelig maar niets dat een ibuprofennetje niet kon verhelpen en zaterdagochtend was het even iets gevoelig maar dat komt omdat ik er waarschijnlijk op geslapen heb. (ik slaap graag op mijn rechterzij)
Kiezen zitten allemaal redelijk recht en het was ook geen probleem om ze eruit te vissen. Maar dat geluid! Dat vond ik het meest vervelend.

Zit nu heerlijk aan een antibioticakuurtje voor een week (clindamycine) en mondspoelmiddel
29 augustus gaat de linkerkant eruit en als dat net zo gaat als rechts, vind ik het allemaal best.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_39973253
Zo, ik heb het dan ook gehad nu... Vanochtend naar de kaakchirurg geweest en er zijn er 2 uit. Dat ging eigenlijk super vlot en zonder al te veel last, ook nu nog niet (maar ja, ik heb dan ook alweer een ibuprofennetje genomen voor de zekerheid... op aanraden van de kaakchirurg). Het gevoel (wrikken, duwen en trekken) en het geluid is inderdaad het minst prettig van allemaal. Dat met het bloederige speeksel natuurlijk

En 30 augustus gaan de andere 2 eruit... Hopen dat dat net zo soepel gaat. Het minst goede nieuws wat ik kreeg is het feit dat ik de komende 2 a 3 weken niet met mijn gezicht in de zon moet gaan zitten! (Kans op ontsteken wordt anders groter ofzo?). En dat terwijl ik maandag op vakantie ga... Maar ja, het is niet anders. Petje op en het moet goedkomen. Maar van mij, voor nu, dus een positief verhaal... Het hoeft niet allemaal slecht te gaan dus
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:44:00 #18
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_40014584
Vanochtend om 11 uur geweest... zou ik nu al iets anders kunnen drinken dan water
Er stond: als de verdoving uit is gewerkt.. En dat is ie bijna
veni vidi gebanned
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:45:32 #19
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_40014654
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:42 schreef m0ridin het volgende:
Zo, ik heb het dan ook gehad nu... Vanochtend naar de kaakchirurg geweest en er zijn er 2 uit. Dat ging eigenlijk super vlot en zonder al te veel last, ook nu nog niet (maar ja, ik heb dan ook alweer een ibuprofennetje genomen voor de zekerheid... op aanraden van de kaakchirurg). Het gevoel (wrikken, duwen en trekken) en het geluid is inderdaad het minst prettig van allemaal. Dat met het bloederige speeksel natuurlijk

En 30 augustus gaan de andere 2 eruit... Hopen dat dat net zo soepel gaat. Het minst goede nieuws wat ik kreeg is het feit dat ik de komende 2 a 3 weken niet met mijn gezicht in de zon moet gaan zitten! (Kans op ontsteken wordt anders groter ofzo?). En dat terwijl ik maandag op vakantie ga... Maar ja, het is niet anders. Petje op en het moet goedkomen. Maar van mij, voor nu, dus een positief verhaal... Het hoeft niet allemaal slecht te gaan dus
Huh? Ik ga over 4 dagen 5 weken op vakantie en dat had ik gezegd maar was geen probleem
veni vidi gebanned
pi_47924319
Ik moet volgende week naar de kaakchirurg en heb ff wat vragen, vandaar deze kick. Mijn verstandskiezen in mn onderste kaak zullen beiden verwijderd worden en ze zijn niet zichtbaar (liggen onder mn tandvlees) en staan schuin.
Wanneer kun je de eerste pijnstiller nemen? En wanneer mag je weer eten? Moet ik allemaal vloeibaar spul gaan inslaan? Of kan ik dezelfde dag nog weer normaal eten?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 2 april 2007 @ 14:17:50 #21
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_47924793
hmm, je kan een dag van te voren iets nemen, en dan een uur of 2 voordat je weggaat.

eten kan in principe wel maar geen eten waarbij je veel moet kauwen
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_47943813
Ik zou beginnen met vloeibaar voedsel, zeker als ze nog niet bloot liggen wordt het open gesneden en gehecht, en het is niet heel fijn om daarna te eten dee eerste dag... Pijnstillers ben ik een uur na de operatie mee begonnen, een uurtje voordat de verdoving uitgewerkt zou zijn, werkte prima. Gelukkig had ik ook niet veel last, waardoor na 1 dag ibu ik het weer deed zonder pijnstillers.

Eigenlijk had ik meer last van de verdoving, welke hij precies in m'n zenuw prikte, dan van de hechtingen, heb 5 dagen met een deels gevoelloze tong gelopen...
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 23:57:47 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_48064009
Bij mij is eergisteren ook mijn verstandskies rechtsonder getrokken. Hoewel ik het geluk heb dat al mijn verstandskiezen normaal zijn doorgekomen, en ook staan zoals ze moeten staan ging het tandvlees rond betreffende kies toch ontsteken, en dat was...vervelend. Dus ik ging spoelen met Bocasan op aanraden van de tandarts maar daar ging het dus niet van over.

Afijn, woensdagmorgen werd ik wakker en een pijn dat ik had maar NIET de kies zelf, daar voelde ik helemaal niets van. Nou goed, kon ik dezelfde dag nog langskomen. Ik was doodzenuwachtig (en dan ECHT) dus ik lig in die stoel, hij kijkt eens 2 sec en zegt dan "mja das goed ontstoken he...nou dan ga ik je een prikje geven, en dan geven we 'm een duwtje".

Nou het zweet liep me letterlijk langs mn rug, dus ik krijg spuitjes, eerst aan de binnenkant, voelde ik niets van, maar aan de buitenkant was een gemene. Toen moest ik in de wachtkamer gaan wachten tot de verdoving helemaal ingewerkt was. Ik dacht eerst nog van 'das ook erg plaatselijk zeg' maar uiteindelijk was mn halve mond gevoelloos Ondertussen werd ik misselijk van de zenuwen, dus ik ging me op die bank in de wachtkamer liggen, asistente in paniek naar me toe.

Dus ik zeg droogjes van "nou ik ben misselijk, maar ik leef verder nog wel" Naja, 15 min gelegen, was het over....tot ze me kwamen halen, weer direct nerveus. Wat deed ie nou, het leek op een soort van priem die ie onder die kies stak. Ik proefde acuut bloed, maar zijn woorden "ow dat is een makkie" stelden me vreemd genoeg gerust. Hij pakte een tang, en het duurde misschien 4 seconden en de kies was er uit.

Voor alle mensen die dit gaan krijgen: je voelt er he-le-maal niets van. Het doet gewoon geen pijn, alleen het kraakt wel een beetje, dat is misschien wat eng. Achteraf gezien stelde het echt niets voor, dat ik me daar zo druk voor heb gemaakt zeg.

Ik kreeg ook een gaasje in dat gat gestopt, moest ik 30 min op bijten, en daarna mocht die er uit. Ik mocht niet spoelen, en aan de andere kant eten. Nou goed, dat heb ik dus gedaan. Ik ben woensdag (de dag van trekken) wel thuis gebleven. Ben in bed gaan liggen, want ik was toch wat...mja..draaierig (maar ik had 's morgens ook niet gegeten). De dag erna (dus gisteren) wel weer gewoon gaan werken.

Niets aan de hand. Ik heb meer dan genoeg horrorverhalen gehoord, vandaar dat ik zo zenuwachtig was, maar echt...het stelt gewoon niets voor.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_48065147
11 mei is voor mij de GROTE dag...
loop ik daar de rest van de dag met zóooooon bek van hier tot ginder door die stomme verdoving
pi_48086759
Mijn tandarts heeft gezegd nadat er foto's zijn gemaakt van mijn gebit dat ik geen verstandskiezen krijg! Er was echt helemaal niks te zien op de plaats waar ze moesten komen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')