Maar wat denk je ?quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:44 schreef benxx het volgende:
MMMM, mooi rijtje.
Cruyff, Puskas, Socrates, Platini.
Waren wel de besten van hun tijd
quote:Versloegen de moffen Duitsers in de voorronde van het Wk-54 mety bijna dubele cijfers.
Nee hoorquote:Op woensdag 17 mei 2006 01:17 schreef Tigertje het volgende:
[..]
Speelden de Duitsers niet met een B-elftal toen?
Mwaoh... We hadden van rankrijk ook niet gewonnen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:28 schreef Terreros85 het volgende:
Nederland 1998
Nee, met een dopingteam.quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:17 schreef Tigertje het volgende:
[..]
Als God bestaat, dan spreekt hij Duits. En houdt hij niet van voetbal. Dat was toen wel duidelijk ...quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:26 schreef Cyclopssss het volgende:
Als je die beelden van de 2e helft tegen de Duitsers in '74 terugziet, kan je er met je verstand niet bij, dat die bal er gewoon geen enkele keer meer in is gegaan. Dat moet toch wel een soort vloek geweest zijn....mooi rijtje trouwens. Socrates....
Waarom niet? Het was in die tijd het enige elftal - op de Duitsers met véél geluk na - dat het totaalvoetbal van Cruyff en co kon weerstaan. Zelfs geen enkele goal tegen gekregen in de kwalificaties, maar door een scheidsrechterlijke dwaling (totaal onterechte afgekeurde goal in de laatste minuten tegen Nederland) mocht Nederland naar het WK met een beter doelsaldo en België niet ... (toen waren WK's nog exclusief trouwens ...)quote:
Maar dan had België dus ook tot de finale moeten gereiken? Dat hadden ze nooit gered.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waarom niet? Het was in die tijd het enige elftal - op de Duitsers met véél geluk na - dat het totaalvoetbal van Cruyff en co kon weerstaan. Zelfs geen enkele goal tegen gekregen in de kwalificaties, maar door een scheidsrechterlijke dwaling (totaal onterechte afgekeurde goal in de laatste minuten tegen Nederland) mocht Nederland naar het WK met een beter doelsaldo en België niet ... (toen waren WK's nog exclusief trouwens ...)
Onzin.... de finale was de allerslechtse wedstrijd van de hollanders, die gewoon compleet van slag waren ... de enige kans die ze kregen was toen Cruyff door kon gaan op Sepp Maier en nogal lafjes afspeelde op Rep (die later beweerde dat hij Johan ervan verdacht bang te zijn geweest te missen, tegen de beresterke Maier en dat hij daarom afspeelde op Rep, die er veel slechter voorstond) ...quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:26 schreef Cyclopssss het volgende:
Als je die beelden van de 2e helft tegen de Duitsers in '74 terugziet, kan je er met je verstand niet bij, dat die bal er gewoon geen enkele keer meer in is gegaan. Dat moet toch wel een soort vloek geweest zijn....mooi rijtje trouwens. Socrates....
Dat weet je dus maar nooit, Goethals is tot aan zijn dood blijven zweren dat dit hét wk was dat de Belgen hadden kunnen winnen. Qua "team" op het veld was dat een van zijn allerbeste ooit, vond hij. (en voor iemand die 7 Europacupfinales haalde later als trainer wil dat toch ook wel wat zeggen)quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar dan had België dus ook tot de finale moeten gereiken? Dat hadden ze nooit gered.
Ik bedoelde '86 joh....quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
België 1974 ...
België had in 1990 een schitterend elftal en speelde bij vlagen allicht het betere voetbal op het toernooi. België had toen ook een schitterend elftal met Preud'Homme, Albert, Demol, Degryse, Scifo, Ceulemans, Gerets, Grun, ...quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:45 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Belgie goed in 1990???
duhquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:45 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Belgie goed in 1990???
was inderdaad fabelachtig ! Ongelooflijk dat die nooit echt doorbrak tot de wereldtop.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:16 schreef tong80 het volgende:
Ik vond Scifo de beste speler op het WK-90.
Maradonaquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:45 schreef Beschouw het volgende:
Vergeten we Maradonna niet?
Ja is zonde had en wereldster kunnen worden. Maar ja dat had Nilis ook.Verkeerde land geboren.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:43 schreef BramKVO het volgende:
[..]
was inderdaad fabelachtig ! Ongelooflijk dat die nooit echt doorbrak tot de wereldtop.
Louise Ciccone?quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:45 schreef Beschouw het volgende:
Vergeten we Maradonna niet?
darmee geef je zelf toch aan dat NL'ers (eigenlijk vooral Ajax) vooral door de jaren 70 (en ajax uit jaren 90) een zekere naam hebben in Europa. Vele NL'ers zijn heus niet beter dan Belgische spelers, en zijn ook maar middenmotors, maar spelen wel bij Europese topclubs. Heeft er ook mee te maken dat NL'ers veel mondiger zijn en zichzelf beter kunnen verkopen. Kijk maar naar heineken en Phillips.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 01:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja is zonde had en wereldster kunnen worden. Maar ja dat had Nilis ook.Verkeerde land geboren.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 01:57 schreef Perico het volgende:
Ik sluit me aan bij Brazilie 1982. Socrates was een geweldenaar op het middenveld en de shirts die ze droegen waren ook echt mooi. Hij is later arts geworden, die rare comeback bij die Engelse club voor een wedstrijd had 'ie niet moeten doen, maar ach..
In 1986 was de brille er al wat af. Maar ik heb nooit meer een beter middenveld gezien dan Brazilie 1982, puur genieten, wat een techniek en inventiviteit. Die gasten hielden gewoon van mooi voetballen met plezier, waar op een WK ook altijd veel landen anti-voetbal spelen (en ver komen).
De droge feiten zijn anders:quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:16 schreef BramKVO het volgende:
[..]
duhBelgie speelde toen samen met Brazilie wellicht het beste voetbal van het tornooi ! Na het spel vd eerste ronde waren ze als outsider voor de titel getipt na hun indrukwekkend spel. De Engelsen werden volledig verloren gespeeld (oa 2x op de paal) en id 119de minuut een fabelachtige goal van Platt
![]()
Het was zelfs zo dat Hongerije met een B-elftal speelde en ze wonnen dacht ik met 8-0 ofzoiets. Maar daarna is het misgegaan.quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:17 schreef Tigertje het volgende:
[..]
Brazilië was waardeloos in 1990.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:16 schreef BramKVO het volgende:
[..]
duhBelgie speelde toen samen met Brazilie wellicht het beste voetbal van het tornooi ! Na het spel vd eerste ronde waren ze als outsider voor de titel getipt na hun indrukwekkend spel. De Engelsen werden volledig verloren gespeeld (oa 2x op de paal) en id 119de minuut een fabelachtige goal van Platt
![]()
Droge feiten zijn zo vaak anders.....quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:24 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
De droge feiten zijn anders:
Uitgeschakeld in de tweede ronde, slechts gewonnen van Uruguay en Zuid-Korea (jaja). Verloren van Spanje en Engeland. Poepoe.....
Belgie was beter in 86.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:33 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Droge feiten zijn zo vaak anders.....
Uruguay had een goeie ploeg, evenals Spanje. En de nederlaag tegen Engeland was volkomen onverdiend. België was inderdaad gewoon goed in 1990. Een stuk beter bovendien dan Nederland![]()
Was geen zwakke verdediging hoor...... dat is een mythe. Alleen de keeper was niet goed. Maar rechtsback Leandro was de beste ter wereld, Oscar was een no nonsense centrumverdediger en Junior en Luizinho waren van nature dan wel geen verdedigers, maar ze konden gewoon overal spelen en deden dat heel goed.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:15 schreef Leatherface het volgende:
Brazilië 1982 had uiteraard een middenveld om van te watertanden, maar had een zwakke verdediging en speelde erg naief.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:23 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Was geen zwakke verdediging hoor...... dat is een mythe. Alleen de keeper was niet goed. Maar rechtsback Leandro was de beste ter wereld, Oscar was een no nonsense centrumverdediger en Junior en Luizinho waren van nature dan wel geen verdedigers, maar ze konden gewoon overal spelen en deden dat heel goed.
Een zwakke verdediging had het Argentinië van Maradona, Kempes, Bertoni en Ardiles er niet onder gekregen. En eerder konden de Schotten er ook al niks tegen beginnen, terwijl die toen ook heel goede aanvallers hadden, zoals Kenny Dalglish.
Nou ja, niet in het mes vind ik.... de Italiaanse goals ontstonden niet uit counters ofzo. Als je al een schuldige wil aanwijzen, dan de nogal lakse Cerezo. Eén Italiaanse goal ontstond toen hij een bal blind door het midden speelde en ik had bij de F-jes al begrepen wat voor doodzonde dat is. Maar goed, Cerezo was een middenvelderquote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:26 schreef Leatherface het volgende:
[..]Dit heb ik dan een beetje verkeerd geinterpreteerd. Misschien ben ik te veel afgegaan op de fatale wedstrijd tegen de Italianen, waarin ze in feite in het mes liepen.
Italie had sowieso een schitterend team, zo kun je het natuurlijk ook stellen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:33 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Nou ja, niet in het mes vind ik.... de Italiaanse goals ontstonden niet uit counters ofzo. Als je al een schuldige wil aanwijzen, dan de nogal lakse Cerezo. Eén Italiaanse goal ontstond toen hij een bal blind door het midden speelde en ik had bij de F-jes al begrepen wat voor doodzonde dat is. Maar goed, Cerezo was een middenvelder![]()
Jazeker! Ik zal dan ook nooit roepen dat Italië onterecht heeft gewonnen. Het is gewoon jammer dat die Braziliaanse elftal geen wereldkampioen is geworden, terwijl dat ze in 1994 en 2002 met weinig indrukwekkende ploegen wel lukte.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:35 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Italie had sowieso een schitterend team, zo kun je het natuurlijk ook stellen.
Nederlanders zijn nu eenmaal avontuurlijker ingesteld. Je maakt mij niet wijs dat Ceulemans,van Himst en Coppens nooit de kans hebben gehad op een grote transfer.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:56 schreef BramKVO het volgende:
Maar toch heeft Belgie met Pfaff, Preud'Homme, Gerets, Van Himst, Van Moer, Coppens, Scifo, Ceulemans, ... zeker klasbakken gehad.
Pardon ?quote:
Argentinië suf spelen in 1990 was niet zo heel moeilijk. Brazilië was degelijk, maar speelde zonder franje en heel defensief. Ze hadden zo'n houthakker/verdediger, Mauro Galvao als ik het me goed herinner, wat een verschrikking was dat zeg. Beste speler was nog Alemao, erg goed maar een controlerende middenvelder nota bene.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze speelden de Argentijnen helemaal suf. Paal. Lat en weet ik veel wat nog meer stond een doelpunt in de weg. Met het eerste schot op doel en met één van de spaarzame counters scoorde Cannigia. Het onrecht was geschied. Brazilië was niet briljant in 1990 maar desondanks de beste ploeg.
Nee, Coppens kon op een gegeven moment naar elke Europese topper, maar mocht van Beerschot niet vertrekken. (pré-bosman tijdperk hé) Idem voor Van Himst en Ceulemans. En dan komt daar nog eens bij dat toen die laatste speelde Belgie gewoon zelfs een tijd 3de op de Uefa-ranking stond. Waarom zou je dan naar het buitenland verhuizen ...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nederlanders zijn nu eenmaal avontuurlijker ingesteld. Je maakt mij niet wijs dat Ceulemans,van Himst en Coppens nooit de kans hebben gehad op een grote transfer.
wat heeft dat er nu mee te zien ?? Het gaat erom dat ze er fantastisch voetbal brachten, en ook een zeer sterke ploeg hadden die geen wereldkampioen is geworden. Niet zo sterk als Hongarije bvb, maar waren toen wel top van Europa. Ze hadden in 90 een betere ploeg dan in 86. Engeland werd volledig verloren gespeeld hoor in die match ...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:24 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
De droge feiten zijn anders:
Uitgeschakeld in de tweede ronde, slechts gewonnen van Uruguay en Zuid-Korea (jaja). Verloren van Spanje en Engeland. Poepoe.....
ehm ik heb ook een top 100 van Pele gezien en daar stonden Pfaff, Ceulemans en VD Elst bij hoor ??quote:Op vrijdag 19 mei 2006 19:06 schreef tong80 het volgende:
Om eeuwige roem te vergaren.
Rensenbrink was de beste speler in de jaren 70 die in Belgi:e speelde werd 2de bij de verkiezing van speler van het jaar achter Beckenbauer. Maar Pele heeft hem niet in zijn top 100 staan. Wel Willy van der kerkhof. Er staan 9 Nederlanders bij maar maar één Belg en dat is Preud'homme. Zelfs Paul van Himst staat ewr niet bij.
Eeuwige roem vergaar je nu eenmaal niet in kleine landen zoals Nederland en België. Keizer en Moelijn staan er namelijk ook niewt bij om over Abe Lenstara maar te zwijgen.
Tja, aan je taal te zien ben je een Vlaming, verblind door chauvinisme......grapje.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:39 schreef BramKVO het volgende:
[..]
wat heeft dat er nu mee te zien ?? Het gaat erom dat ze er fantastisch voetbal brachten, en ook een zeer sterke ploeg hadden die geen wereldkampioen is geworden. Niet zo sterk als Hongarije bvb, maar waren toen wel top van Europa. Ze hadden in 90 een betere ploeg dan in 86. Engeland werd volledig verloren gespeeld hoor in die match ...
Ben geen Vlaming, maar ben het wel met hem eens. Het verschil tussen de ploegen van '86 en '90 zat hem niet in kwaliteit maar in geluk. Dat hadden ze in 1986 volop en in 1990 totaal niet.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Tja, aan je taal te zien ben je een Vlaming, verblind door chauvinisme......grapje.
Welke spelers maakten dan, afgezien van Enzo Scifo, het verschil in 1990 ten opzichte van 1986?
Scifo speelde natuurlijk een grote rol maar ook de nieuwe licthing bestaande uit Marc Degryse, Bruno Versavel, Stephan De Mol, Philippe Albert, Marc Emmers, Michel Preud"Homme en Marc Wilmots was kwaliteitsvol.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Tja, aan je taal te zien ben je een Vlaming, verblind door chauvinisme......grapje.
Welke spelers maakten dan, afgezien van Enzo Scifo, het verschil in 1990 ten opzichte van 1986?
In '90 brachten ze gewoon veel beter voetbal dan in '86.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik heb aan België 86 mooiere herinneringen.quote:Op maandag 22 mei 2006 19:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In '90 brachten ze gewoon veel beter voetbal dan in '86.
Wie in beide WK's iig in topvorm was, was Rik Desaedeleerquote:Op maandag 22 mei 2006 19:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb aan België 86 mooiere herinneringen.
Kaje was in topvorm net als Pfaff, Vercauteren en Gerets waren wereldtop.
In 90 was alleen Scifo buitencattegorie.
België trof Maradona daar had iedereen van verloren.
Mee eens, belgie-rusland blijft voor mij de mooiste wedstrijd ooit op een wk!quote:Op maandag 22 mei 2006 19:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb aan België 86 mooiere herinneringen.
Kaje was in topvorm net als Pfaff, Vercauteren en Gerets waren wereldtop.
In 90 was alleen Scifo buitencattegorie.
België trof Maradona daar had iedereen van verloren.
Oppassen voor de raketten van rusland!quote:Op maandag 22 mei 2006 20:41 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Wie in beide WK's iig in topvorm was, was Rik Desaedeleer
Haaaaahaaaaaa , moet der nog zand zijn ! moet der nog zand zijn ... haaahaa Ik ka, ik ka, ik kan nie meer roepen !quote:
Wie niet ...quote:Op maandag 22 mei 2006 21:32 schreef Beschouw het volgende:
Ik mis Rik nog iedere wedstrijd
quote:Op maandag 22 mei 2006 21:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Voor wie Rik ook nog teveel mist hebben we ook nog deze ...
http://users.pandora.be/willie148/filmkes/rik%20de%20sadel.wmv
Het anti Beenhakker topic mag je openen hoorquote:Op maandag 22 mei 2006 21:40 schreef Zwansen het volgende:
ik blijf nog steeds voor nederland 1990.
Van Basten, Rijkaard en Gullit in hun glorietijden. Koeman idem dito. De spelers van PSV die 2 jaar eerder de EC-1 nog wonnen etc.
Helaas liep het iets anders.
Als ik hem in WK open wordt ie toch gelijk gesloten. Als ik hem in VBL open wordt ie naar WK verplaatst en wordt ie daar weer dichtgegooid.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het anti Beenhakker topic mag je openen hoor
je vergeet de NL'ers van KV Mechelen en Anderlecht toen.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:40 schreef Zwansen het volgende:
ik blijf nog steeds voor nederland 1990.
Van Basten, Rijkaard en Gullit in hun glorietijden. Koeman idem dito. De spelers van PSV die 2 jaar eerder de EC-1 nog wonnen etc.
Helaas liep het iets anders.
"Het lijkt wel een Belgisch hospitaal!"quote:Op maandag 22 mei 2006 21:32 schreef Beschouw het volgende:
Ik mis Rik nog iedere wedstrijd
quote:Zo riep hij tijdens het verslag van een Europa Cup-wedstrijd van Anderlecht eens: "Jef, doe eens iets" waarop Jef Jurion de bal voor het eerst van zijn leven met links van grote afstand in het doel schoot...
Uit de tijd dat de Belgische competitie nog enigzins wat voorstelde............quote:Op maandag 22 mei 2006 14:40 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Scifo speelde natuurlijk een grote rol maar ook de nieuwe licthing bestaande uit Marc Degryse, Bruno Versavel, Stephan De Mol, Philippe Albert, Marc Emmers, Michel Preud"Homme en Marc Wilmots was kwaliteitsvol.
edit : even opgezocht, dit was de selectie:
1 PREUD'HOMME MICHEL KV Mechelen
2 GERETS ERIC PSV Eindhoven
4 CLIJSTERS LEO KV Mechelen
5 VERSAVEL BRUNO KV Mechelen
7 DEMOL STÉPHANE FC Porto
8 VAN DER ELST FRANKY KV Brugge
9 DEGRYSE MARC SC Anderlecht
10 SCIFO VICENZO AJ Auxerre
11 CEULEMANS JAN KV Brugge
13 GRÜN GEORGES SC Anderlecht
16 DE WOLF MICHEL KV Kortrijk
Wisselspelers
20 DE WILDE FILIP SC Anderlecht
3 ALBERT PHILIPPE KV Mechelen
6 EMMERS MARC KV Mechelen
12 BODART GILBERT Standard CL
14 CLAESEN NICOLAS FC Antwerp
15 DE SART JEAN-FRANÇOIS FC Liégeois
17 PLOVIE PASCAL FC Antwerp
18 STAELENS LORENZO KV Brugge
19 VAN DER LINDEN MARC SC Anderlecht
21 WILMOTS MARC KV Mechelen
22 VERVOORT PATRICK SC Anderlecht
Paolo Rossi, Altobelli, Bruno Conti, Marco Tardelli, wat een schitterend team inderdaad. Beetje moeilijke voorronde zonder Rossi gehad, maar zeker geen zwak counterland.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:35 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Italie had sowieso een schitterend team, zo kun je het natuurlijk ook stellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |