quote:
Op woensdag 17 mei 2006 00:53 schreef Super7fighter het volgende:Hoe kan het dat Edaoudi samen met de Marokkaanse intellectueel Mohammed Cheppih Hirsi Ali
ontmaskerde als niet-moslim?
Dat was niet zo moeilijk, dat "ontmaskeren". Het is nu niet bepaald zo dat ze een geheim van maakte dat ze het niet zo had met de islam waarin ze was opgegroeid.
quote:
Sjeik Imam Fawaz schreef op hoog literair niveau een overweldigende betoog tegen Magans uitroepen. En wat deed zij? Bij een gebrek aan een weerwoord deed ze bij de politie aangifte van bedreiging!
Dus als ik op hoog literair niveau een "overweldigende betoog" aan jouw adres richt, waarbij ik je bij wijze van spreken dood wens, nadat je al talloze bedreigingen hebt ontvangen en zelfs bent moeten onderduiken, dan mag dat zomaar? Goed dat ik het weet.
quote:
Wat voor concrete dingen heeft Magan gedaan in de politiek?
Hirsi ali heeft een Kamer aanwezigheidspercentage van net 20% wat bijzonder weinig is. Zij heeft nooit voorstellen ingediend, iets wat noodzakelijk is als men iets wil veranderen. Ze is absoluut gefaald in haar kamerplichten.
Ondertussen kon zij wel door heel Europa en Amerika reizen en lezingen geven en congressen bezoeken, presentaties van haar boek geven. Bij lezingen en het bezoeken van congressen komen er snel vergoedingen van een paar duizend euro in je pocket. Dus hoezo geen zelfverrijking, van dat geld is nooit iets naar mensenrechtsorganisaties of hulpstichtingen gegaan.
Wie zegt dat Hirsi Ali een verplichting heeft om het geld dat ze op een eerlijke manier verdient te storten aan mensenrechtenorganisaties of hulpstichtingen? Dan zouden zowat alle politici hun loon moeten weggeven, volgens jou?
Na ja, goed. Ik vind haar ook wel een one-issue-politica, maar tegen dit soort van overdreven hate-speech van jouw kant wil ik toch wel even ingaan. Je speelt het namelijk vooral op de vrouw. Dat vrouwenbesnijdenis alleen in bepaalde gebieden voorkomt, weet ik ook wel. Maar haar stelling is eerder dat de sociale structuur in moslimlanden vaak dat soort praktijken in stand houdt, dat dat onmenselijk is, en dat machthebbers in de islam (imams, mullahs, whatever) meer aan controle onderhevig moeten zijn.
Ze had net zo goed uit Pakistan afkomstig kunnen zijn en op het nippertje ontsnapt zijn aan een rituele verkrachting of een eremoord. Zou het voor jou een verschil uitmaken als ze dat ook aan "de islam" zou wijten? Want ook dat soort praktijken blijken in moslimlanden door geestelijken stilzwijgend te worden goedgekeurd.