Bah bah bah. 't Is ook bij iedereen anders. Ik ben ook niet altijd vrolijk, hoor. Heb ook mijn buien. Meestal voordat ik ongesteld wordt (PMSquote:Op donderdag 13 juli 2006 21:54 schreef Fuente het volgende:
[..]
Nou dat scheelt danIk wordt megachagerijnig en krijg zo'n rottig opgeblazen gevoel.
En als het nou gewoon menstruatie was, maar het was een soort van doorbraakbloeding, met dezelfde verschijnselen als een menstruatie en dan nog langer ook grrrrr
Nou ja, het gaat eigenlijk prima, op dat ene kleine dingetje na dan, en dat is niet eens echt een lichamelijk 'probleem'. Het is ook niet zo dat onze relatie eronder lijdt, dat niet, maar ik zou me zelf seksueel gezien eigenlijk liever weer als vroeger voelen... zin hebben i.p.v. maken, zeg maar. Maar ik ga toch nog een nieuwe lading halen, ik voel me toch veiliger met dan zonder...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:47 schreef Pearly het volgende:
Toch maar wel stoppen? Zonde .. maar ja, wat niet gaat, gaat niet natuurlijk!
Check, migrainemuts meld zichquote:Op maandag 17 juli 2006 15:47 schreef Natalie het volgende:
Ik heb net de dokter gebeld. Ik heb af en toe last van migraine, en sinds ik die ring gebruik is het alleen maar erger geworden. Afgelopen weekend zelfs plannen moeten cancelen omdat ik het niet aankon.
Volgens de beschrijving valt iemand met migraine in een risicogroep en moet je contact opnemen met de arts als het erger wordt. Net gedaan. Wordt zo teruggebeld en dan krijg ik te horen wat voor actie ik moet ondernemen...
dat hebben ze me hier idd ook geadviseerd...quote:Op maandag 17 juli 2006 18:39 schreef zoeperzazke het volgende:
Dan moet je doorringen. Mijn moeder had dat ook, migraine in de stopweek. Omdat de hormoonaanvoer dan ineens vermindert krijg je dat dus ineens. Als je langere poos doorringt en minder ongesteld wordt heb je ook minder hoofdpijn.
dat kan, hier heb ik bij de eerste ring wel doorbraakbloedingen gehad, dus denk dat dat de een voor de ander isquote:Op maandag 17 juli 2006 19:09 schreef zoeperzazke het volgende:
Hm, ben ik het zelf niet mee eens. Vanaf de eerste ring heb ik doorgeringd, ben nu een keer of 5 ongesteld geweest in een jaar denk ik, en ik heb nog geen 1 doorbraakbloeding gehad...
Het lastige van de verscheidenheid aan anti concepties die er bestaan is dat niet alles voor iedereen weggelegd is, helaaS!quote:Op maandag 17 juli 2006 18:38 schreef Fuente het volgende:
Ik moet zeggen dat ik sinds ik de ring gebruik tijdens mijn menstruatie vreselijke hoofdpijnen heb. Had ik met de pil ook, maar tijdens m'n menstruatie is het nu erger. Tussendoor komt het echter amper voor.
En ik ben nog steeds aan het vloeien
Dat is het probleem, toen ik dus afgelopen maand voor het eerst wou doorringen werd ik meteen na het inbrengen van de nieuwe ring ongesteld, dat duurde ruim een week. Toen 3 dagen niets, en nu weer.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:39 schreef zoeperzazke het volgende:
Dan moet je doorringen. Mijn moeder had dat ook, migraine in de stopweek. Omdat de hormoonaanvoer dan ineens vermindert krijg je dat dus ineens. Als je langere poos doorringt en minder ongesteld wordt heb je ook minder hoofdpijn.
heb je eigenlijk ook medicijnen voor migraine?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:03 schreef Natalie het volgende:
En de ring is eruit... eens zien of het nu snel beter gaat met m'n hoofd.
Is dat zo? als ik migraine heb neem ik wel eens wat imigran van mijn vriend, maar slechts een heel klein snippertje, als ik teveel neem word ik helemaal stijf en vreselijk benauwd, alsof ik echt geen adem meer kan halen. Heb nooit een link gezocht met de ring...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je eigenlijk ook medicijnen voor migraine?
mij is nl verteld dat de imigran en ring niet goed samen gaat en naramig en ring weer wel
Nee, geen medicijnen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je eigenlijk ook medicijnen voor migraine?
mij is nl verteld dat de imigran en ring niet goed samen gaat en naramig en ring weer wel
Ja! Het lijkt er tenminste sterk op.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:05 schreef annoylikethewind het volgende:
Beetje een gekke vraag, maar hebben de mensen die (wel eens) gestopt zijn met de ring ook last van ontwenningsverschijnselen?
En Natalie, al nieuws over je migraine, heeft het uithalen geholpen?
Ik kwam laatst een oud tijdschrift tegen. De nuvaring was toen nog niet op de markt, maar wel aangekondigd. Hij werd juist aangekondigd voor nonchalante mensen, omdat je er maar eens in de drie/ vier weken aan hoeft te denken. Je hoeft hem er tenslotte niet uit te halenquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:09 schreef Pearly het volgende:
En inderdaad, de ring is niet geschikt voor nonchalante mensen![]()
Een vriendin van mij wilde het ook zóóóó graag maar die weet bij voorbaat al : ik begin er niet aan want het gaat geheid fout![]()
de ring gaat juist dieper zitten tijdens de sex, dus geen probleemquote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:21 schreef Strangertje het volgende:
Mijn (nieuwe) vriendin gebruikt nu in het geheel geen AC.
Zij (we) heeft interesse in de Nuvaring. Dit op basis van de voordelen zoals de fabrikant die omschrijft, de vergelijking met andere methoden én op basis van de vele reacties hier op het forum !![]()
Ze (we) heeft echter nog een vraagje wat ze niet graag wil voorleggen aan haar Doc.
Ze kan behoorlijk nat worden tijdens het vrijen. Een aardige natte plek op het matras zeg maar.
Heeft iemand ervaring hiermee en dan met name over het al of niet verschuiven (wegglijden/'wegspoelen') van de ring ?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden !
1 keer gehad dat ik erg vochtig was, en bovenop zat, waarbij hij eruit gekomen was.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:39 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
de ring gaat juist dieper zitten tijdens de sex, dus geen probleem
Ze kan de ring er altijd even uithalen tijdens de seks, maar dan moet ze 'm niet vergeten terug te stoppen daarna (zie mijn verhaal hierboven).quote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:21 schreef Strangertje het volgende:
Ze (we) heeft echter nog een vraagje wat ze niet graag wil voorleggen aan haar Doc.
Ze kan behoorlijk nat worden tijdens het vrijen. Een aardige natte plek op het matras zeg maar.
Heeft iemand ervaring hiermee en dan met name over het al of niet verschuiven (wegglijden/'wegspoelen') van de ring ?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden !
Hij blijft inderdaad zitten, maar ik haal hem er ook uit, net als jij. Wij zetten vaak even de wekker voor we seks gaan hebben, aangezien we weleens in slaap willen vallen daarnaquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:52 schreef ruby het volgende:
[..]
Ze kan de ring er altijd even uithalen tijdens de seks, maar dan moet ze 'm niet vergeten terug te stoppen daarna (zie mijn verhaal hierboven).
Maar buiten dat, de ring blijft inderdaad prima vastzitten hoor in het algemeen.
Hè, gadver Ruby.quote:Anders doe je je hand eronder als je naar de wc gaat.![]()
Het was sowieso al wel korter hoor, maar het klopt nu gewoon niet, merk ik ook.. kan het niet echt uitleggen, maar ik heb hierna nog 1 ring en erna kap ik ermee denk ik.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:08 schreef Sabsie het volgende:
Mijn menstruatie duurt ook maar 3 dagen en dan ben ik er helemaal vanaf. Ik vond dit in het begin ook nogal vreemd, omdat ik voordat ik met de Nuvaring begon zeker 5 dagen bezig was.
Ja, dat is dan gewoon een gevoel die je erbij hebt en zeker omdat jij al een keer zwanger bent geweest met de pil...... Ik zou het dan ook niet meer vertrouwen. Als je stopt met de ring, wat voor anticonceptie zou je dan willen? Er blijft niet zoveel meer over.....quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:09 schreef Fuente het volgende:
[..]
Het was sowieso al wel korter hoor, maar het klopt nu gewoon niet, merk ik ook.. kan het niet echt uitleggen, maar ik heb hierna nog 1 ring en erna kap ik ermee denk ik.
Ik heb nog geen flauw idee. Ik denk misschien toch iets van een mirena spiraal dan, al hoor je daar ook niet altijd positieve dingen over.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:19 schreef Sabsie het volgende:
[..]
Ja, dat is dan gewoon een gevoel die je erbij hebt en zeker omdat jij al een keer zwanger bent geweest met de pil...... Ik zou het dan ook niet meer vertrouwen. Als je stopt met de ring, wat voor anticonceptie zou je dan willen? Er blijft niet zoveel meer over.....
Je bedoelt minder?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:28 schreef ruby het volgende:
Ja hoor, dat is heel normaal.
Zonder anticonceptie zoals de pil of de Nuvaring heb ik ook meer bloedverlies. Dus no worries.
OK, maar mijn vriendin was hiervoor aan de pil (Microgynon-30). Je zou dan dus verwachten dat het hetzelfde blijft, maar het is nu (pil -> Nuvaring) ineens veel minder geworden.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:28 schreef ruby het volgende:
Ja hoor, dat is heel normaal.
Zonder anticonceptie zoals de pil of de Nuvaring heb ik ook meer bloedverlies. Dus no worries.
hier ook veel minder last ervanquote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:33 schreef VincentB het volgende:
[..]
OK, maar mijn vriendin was hiervoor aan de pil (Microgynon-30). Je zou dan dus verwachten dat het hetzelfde blijft, maar het is nu (pil -> Nuvaring) ineens veel minder geworden.
Nee hoor, er is niet iets "niet goed" gegaan. Ze draagt de ring netjes zoals het hoort, dus ik neem aan dat ik me dan sowieso geen zorgen hoef te maken.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:13 schreef ruby het volgende:
Maak je maar geen zorgen, dit is heel gewoon. Mijn ongesteldheid stelt dankzij de Nuvaring ook niet veel voor. Alleen maar prettig.
Of is er iets niet helemaal goed gegaan waardoor je twijfelt?
Inderdaad, dat idee heb ik ook.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 09:13 schreef Ynske het volgende:morgen vroeg mag ie er weer in
zeg maar dag tegen de rotzooi, en de migraine
Het klopt bloempjuh dat het duur is, maar ik heb t er wel voor over, ik voel me zoveel beter, vind t prettig dat er continue afgave van hormonen zijn ipv van hormonenbommen te slikkenen mijn menstruatie is een stuk minder heftig
bij mij is het bloeden een stuk terug gelopen dan wanneer ik geen anticonceptie of de pil gebruikte.... ik kan nu zegmaar volstaan met 1 doosje ob normaal comfort, terwijl er normaal ongeveer 1 1/2 tot 2 doosjes ob normaal erdoor heen gingen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:42 schreef Troel het volgende:
Sinds mijn operatie en mijn verlies van 60 kilo is mijn libido nagenoeg nul. Daarnaast is het maar de vraag in hoeverre mijn pil nog wordt opgenomen door mijn lichaam (lang verhaal). Zelf denk ik van wel, aangezien ik zonder pil altijd gigantisch bloedingen en krampen heb en nu niet.
Maar, afgelopen vrijdag heb ik een afspraak gehad bij een orthomoleculair arts en ze raadt me eigenlijk aan om te stoppen met de pil en over te stappen op Mirena of de Nuvaring.
In hoeverre helpt de Nuvaring ook tegen krampen en gigantische bloedingen en dergelijke? Aangezien jullie allemaal gebruikers zijn hoop ik dat jullie me kunnen helpen.
Bianca, ik herken helemaal wat ik hoerboven gequote heb. Alleen ik had het na drie maanden al. Heel gek. Ik ben ermee gestopt en heb nu nergens last meer van. En idd, de nuvaring was ideaal. Jammer.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:45 schreef Bianci76 het volgende:
Hallo meiden,
(....)
Ik heb sinds de afgelopen 2 maanden last van allerlei klachten. Vorige maand dacht ik dat ik tegen een griepje aanhing. Want, ik had last van mijn maag, mijn rug en zere zware benen, mijn borsten deden pijn, ik was/ben ook steeds zo moe. Maar nu ik er weer last van heb, ben ik gaan terugtellen en lijkt het me geen toeval meer. Ik voel me nu ook helemaal lamlendig. Alles doet me zeer. En dat terwijl ik pas volgende week de nuvaring er uit moet halen!
En ik was zo tevreden over de nuvaring. Alhoewel ik niet door kon ringen, ik ben toen een keer 2 weken ongesteld geweest. Ook kon ik hem geen 4 weken inhouden.
(.....)
Groetjes Bianca
Dat is wel een beetje vreemd. Dus omdat iemand je er iemand ánders bij benadelt ga je ergens mee stoppen? Ik zou puur naar mijn eigen klachten kijken in zo'n geval. Als ik een laag libido heb door de nuvaring is dat niet mijn probleem. Als ik me er verder goed bij voel zal ik niet om die reden weggaan bij de ring...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:50 schreef flutterbye het volgende:
Hoe is het eigenlijk met jouw libido? Bij mij was het dus compleet weg, dat was voor mij eigenlijk de doorslaggevende factor om te stoppen met de ring.
enig idee wat een laag libido zou kunnen doen met je relatie?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:27 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje vreemd. Dus omdat iemand je er iemand ánders bij benadelt ga je ergens mee stoppen? Ik zou puur naar mijn eigen klachten kijken in zo'n geval. Als ik een laag libido heb door de nuvaring is dat niet mijn probleem. Als ik me er verder goed bij voel zal ik niet om die reden weggaan bij de ring...
Mijn libido is ook een stuk minder, maar ik vind dat toch echt ook mijn probleem. Los van de gevolgen die het zou kunnen hebben voor je relatie (hier geen problemen hoor), zou ik zelf ook wel blij zijn met wat meer seksdrive. Maar voorlopig ga ik er nog mee door, dus, omdat ik niet echt betere alternatieven zie.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:27 schreef zoeperzazke het volgende:
Als ik een laag libido heb door de nuvaring is dat niet mijn probleem. Als ik me er verder goed bij voel zal ik niet om die reden weggaan bij de ring...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |