abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38657679
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:59 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Hoe kan het eigenlijk dat je meer dan 100 euro aan huurtoeslag krijgt Ik heb ook een kamer van 325 en krijg 40 euro.
Inkomen en servicekosten kijken ze naar. Misschien zit daar verschil in bij jullie.
Ik heb een huur van 450 en krijg 170 euro huurtoeslag
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_38657695
Kheb gewoon een IVAR, Expedit was me te hip.

En hoe het komt dat ik (hopelijk!!) zoveel toeslag krijg weet ik niet, misschien vanwege mijn leeftijd (21), inkomen (weinig), kale huur (270) of de soort woning ofzo? Ik weet het ook niet precies.

En bedankt voor de complimenten, maar het is nog lang niet af. Het inrichten is pas net begonnen .
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_38657737
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 15:02 schreef Syrena het volgende:

[..]

Inkomen en servicekosten kijken ze naar. Misschien zit daar verschil in bij jullie.
Ik heb een huur van 450 en krijg 170 euro huurtoeslag
Mijn inkomen is 0 (lager kan niet geloof ik ) en mijn servicekosten zijn hoog, daarom verbaasde het me ook zo.

edit: ik ben wel twee jaar ouder, misschien ligt het daar aan..
  donderdag 8 juni 2006 @ 16:00:41 #94
67385 ROG
Go on, say it.
pi_38659947
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:59 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Hoe kan het eigenlijk dat je meer dan 100 euro aan huurtoeslag krijgt Ik heb ook een kamer van 325 en krijg 40 euro.
Zelfstandige woonruimte met eigen toegang/voorzieningen versus een niet zelfstandige kamer?
pi_38803003
Dat behang is leuk, vooral in combinatie met die lamp. Gefeliciteerd hoor!
pi_38804209
Dankjewel!

Ondertussen staat er ook een kledingkast in en begint de chaos een beetje te verdwijnen. Ik ben bezig met het groen verven van een tafeltje. Er is nog genoeg te doen, maar vanwege weinig geld/warmte/drukke stage staat dat even op een laag pitje.
pi_38804585
Ik ben nog steeds jaloers Laat het even weten als er daar weer eentje vrijkomt
Ik heb een vriendin in Utrecht ook al opgedragen om haar buren weg te pesten.
Tap tap tap
pi_38806202
Leuk behang zeg!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 17:52:43 #99
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_38819128
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:00 schreef ROG het volgende:

[..]

Zelfstandige woonruimte met eigen toegang/voorzieningen versus een niet zelfstandige kamer?
Met een niet zelfstandige kamer krijg je sowieso geen huurtoeslag.
pi_38821114
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 17:52 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Met een niet zelfstandige kamer krijg je sowieso geen huurtoeslag.
Soms wel, geloof ik. Ik weet alleen niet wat de voorwaarden zijn.
Tap tap tap
  dinsdag 13 juni 2006 @ 19:02:37 #101
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_38821312
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 18:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Soms wel, geloof ik. Ik weet alleen niet wat de voorwaarden zijn.
Een eigen voordeur is de voorwaarde, zolang je die hebt wordt je woonruimte gezien als zelfstandig.
pi_38821522
Kan ik huurtoeslag krijgen?

Als je inkomen te laag is in verhouding tot de huur, kom je mogelijk in aanmerking voor huurtoeslag.

Bewoners van zelfstandige woningen kunnen huurtoeslag aanvragen wanneer hun nettohuur ('kale' huur plus enkele servicekosten) hoger is dan ¤193,50.

Kamerbewoners krijgen alleen huurtoeslag wanneer zij in een 'aangewezen woongebouw' wonen én de nettohuur ('kale' huur plus enkele servicekosten) hoger is dan ¤193,50.

http://www.sshu.nl

Maargoed, dit geldt voor aangewezen woongebouwen, dat is van voor 1997 ofzo:

Tot 1 juli 1997 konden onzelfstandige woningen, die gebruikt werden voor studentenhuisvesting, de status van 'aangewezen woongebouw' krijgen. Met deze status kunnen de bewoners in aanmerking komen voor huurtoeslag. Voor onzelfstandige woningen die ná 1 juli 1997 door SSH Utrecht zijn aangekocht, kan deze status niet meer worden aangevraagd.
Tap tap tap
  dinsdag 13 juni 2006 @ 19:23:13 #103
67385 ROG
Go on, say it.
pi_38822148
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 19:02 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Een eigen voordeur is de voorwaarde, zolang je die hebt wordt je woonruimte gezien als zelfstandig.
Een zelfstandige woonruimte wordt pas als zelfstandig gezien als er eigen voorzieningen zijn (keuken/douche/toilet) en eventueel een eigen voordeur.
Zo is een zelfstandige studio met een kale huurprijs die ondet het maximum blijft, in bijvoorbeeld een gedeeld grachtenpand een zelfstandige woning. Hoewel je dan geen eigen voordeur hebt telt je eigen toegangsdeur als voordeur (mits afsluitbaar).
pi_38832778
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:47 schreef Quinazoline het volgende:
Lamp:
[afbeelding]
Leuk idee. *onthoudt*
...
pi_39497250
Tis alweer even geleden, maar toch maar weer een update: Alles is zo'n beetje ingericht, mijn tafeltjes is groen (eigenlijk precies de verkeerde kleur) geschilderd, en de loodgieter is op dit moment bezig om de stortbak, douche en wastafel te vervangen. Ik dacht dat ie alleen voor de wastafel kwam, maar blijkbaar dus niet .
De 'woonkamer'

Ik ben trouwens nog wel bezig met het aankleden. Op de vensterbank staan nu alweer 6 groene potjes met plantjes erin.
En die lamp wordt ook nog wel vervangen, denk ik.
pi_39497342
Het ziet er erg leuk uit.
En inderdaad, het tafeltje kleurt niet echt bij het behang. Maar het heeft dan ook wel weer wat
pi_39497362
Dat tafeltje is echt lelijk ja . Maar die verf stond er nog, dus ik wilde het gewoon proberen. Ik vermoed dat ik dat nog wel een keer ga overschilderen, of er iets anders aan ga doen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:35:15 #108
62419 CherryLips
chocoholic
pi_39501297
ik ben nog steeds verschrikkelijk jaloers
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 4 juli 2006 @ 18:03:37 #109
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_39564303
En toen was de loodgieter weg, en toen lekten zowel de douche als de wastafel. Als ik de douche aanzet, heb ik behalve een straal omlaag ook een straal omhoog, dus dat is niet heel erg handig. Maandag komen ze het fixen.
pi_39564569
Correctie: de doucheslang lekt aan twee kanten, dus zowel een straal omhoog, als een straal omlaag. En nog een beetje water uit de douchekop.
pi_39636053
Correctie 2: Behalve de doucheslang is ook de afvoer van de wasbak zodanig gemonteerd dat als ik het water na een handwasje laat weglopen, al het water aan de onderkant uit de afvoerpijp, over mijn tegels/vloer, naar de de douche loopt. Dat compenseert weer voor het tekort aan water dat uit de douche komt denk ik.

Wat een ontzettende slechte loodgieter was dat zeg. Ik verwacht echt dat de stortbak van de wc er nog af gaat vallen, want ik kan me niet voorstellen dat ie dat dan wel goed gedaan heeft.
pi_39636754
als ik t zo hoor, had ie beter niks kunnen doen
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')