X-qlusive. | dinsdag 16 mei 2006 @ 00:34 |
Beste AutoFok!kers!! ik zit al een tijd te speuren naar de modellen van Nissan, namelijk de Silvia, 200SX en de 180SX. Maar het probleem is dat ik deze 3 modellen niet uit elkaar kan houden, ook worden deze modellen zover ik nog weet niet verkocht in Europa, en ik denk dat Japan (zoals ze gewoonlijk doen ![]() Nou wil ik (tussen willen en krijgen zit een groot verschil ![]() ![]() ik weet wel dat het om de S14/S15 model gaat maar dat heeft met bouwjaar te maken.... Heeft er iemand wat info over deze modellen, waarom er 3 namen (Silvia/200SX/180SX) zijn van dit tog op elkaar lijkend model. zijn ze allemaal achterwiel aangedreven. welke blokken erin hangen, welke prijs ik zou moet gaan denken (exclusief importeren en occasion), etc etc (nog iets op alle foto's van het internet is de stuur rechts, behalve van de foto's die ik gemaakt heb, die van Ahoy) PICS: ![]() ![]() (Nissan Silvia S15, 100% Tuning in Ahoy) Dit was trouwens liefde op het eerste gezicht ![]() ![]() ![]() (Nissan Silvia (oud), 100% Tuning in Ahoy) ![]() ![]() beetje standaard plaatjes vinden van deze modellen, ho maar! ![]() je kerkent deze modellen misschien van de TV!! want ze zijn razend populair geworden via hun D1 racing (D1 = drifting) in Amerika en Japan Wat info zou super zijn ! ![]() alvast bedankt. | |
ThaFreak | dinsdag 16 mei 2006 @ 00:36 |
http://www.sxoc.nl/geschiedenis.html leesvoer die oranje is trouwens een s14 met een s15 neus ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 16 mei 2006 @ 00:36 |
van Nissans heb ik geen verstand, maar ik heb je tag wel even gefixt. | |
2Mini | dinsdag 16 mei 2006 @ 00:38 |
Deze Nissans zijn geil... Topmerk! | |
Yngwie | dinsdag 16 mei 2006 @ 01:11 |
Zou zelf de voorkeur geven aan een Skyline als er toch geimporteerd gaat worden ![]() | |
t0n | dinsdag 16 mei 2006 @ 09:17 |
Oranje Nissan: http://www.streetdreams.nl/cars/hkspower.html Eugene's Nissan: http://www.gofaster.nl/site/index.php?Section=ItemDetail&itemId=69 | |
jacco | dinsdag 16 mei 2006 @ 09:50 |
Wat een kut auto's zeg | |
t0n | dinsdag 16 mei 2006 @ 09:52 |
Nice Jac... ![]() | |
X-qlusive. | dinsdag 16 mei 2006 @ 10:51 |
quote:thanks! maakt het weer een beetje duidelijker ![]() quote:ik heb persoonlijk niks met een skyline (mooie auto maar het doet me niks), ik wil een auto waarvan mensen zeggen 'WOW wat voor auto is dat?, vette bak man!' inplaats kijk papa! een skyline ![]() heeft er iemand specificaties..?? of een site met de specificaties, want de nissan site's van Europa kent deze modellen niet. | |
noidea | dinsdag 16 mei 2006 @ 11:00 |
180sx (is nooit in Nederland geleverd) en S13 200sx zijn verschillend qua motor en aandrijflijn. 180sx heeft een 2 liter met t28 turbo. S13 200sx heeft standaard een 1.8 liter met T25 turbo. 1.8 CA18DET met T25 turbo = 170pk 2.0 SR20DET met T28 turbo = 205pk Ik zelf heb een 200sx S13 met SR20DET blok. En voor de andere modellen is genoeg op internet te vinden. | |
X-qlusive. | dinsdag 16 mei 2006 @ 11:10 |
quote:aha jij heb er een beetje verstand van! ken jij mij dan het verschil uitleggen tussen de modellen Silvia/200SX/180SX, heeft dat alleen met motor en aandrijflijn te maken of ook met de uiterlijk...?? en zijn modellen met het stuur links redelijk aanwezig (omdat Japan met stuur rechts rijdt en dat is de land van herkomst van die bakken). | |
noidea | dinsdag 16 mei 2006 @ 11:26 |
180sx en 200sx S13 zijn qua uiterlijk gelijk aan elkaar. 180sx is wel alleen linksgestuurd omdat deze alleen in Japan is verkocht, hetzelfde geld voor de S13 Silvia. De S13 Silvia heeft andere lampen en een andere achterkant. Echter zijn er voor S13 en S14 ook Silvia modellen, dus wel iets ingewikkelder. Echter de 200sx S13 en S14 hebben ook facelifts gehad door de jaren heen, dus dan is de voorbumper weer iets anders. Trouwens voor een prijsindicatie en het importeren van zo'n auto kan je het beste contact opnemen met Henk van Prophecy Imports. http://www.prophecy-imports.com [ Bericht 21% gewijzigd door noidea op 16-05-2006 11:37:02 ] | |
X-qlusive. | dinsdag 16 mei 2006 @ 11:35 |
quote:dus als ik een linksgestuurde bak wil moet ik een 200SX (vanaf een S13) of een silvia (vanaf S14) nemen..?? en hoe zit dat met onderhoud en raparatie voor de standaard onderdelen..?? ken ik dat gewoon bij de nissan dealer doen of moet dat ook geimporteerd worden..?? ![]() | |
noidea | dinsdag 16 mei 2006 @ 11:39 |
S13 en S14 zijn allebei gewoon linksgestuurd te verkrijgen. Onderhoud en reparatie moet je nooit bij een dealer laten doen (uitzonderingen daargelaten). De meeste hebben nog nooit een 200sx gezien. Voor aftermarket spullen moet je het meeste wel uit Japan halen, heb ik ook gedaan. 2 Liter motorblok, coilovers, cams etc. S13 Silivia zijn alleen rechtsgestuurd te krijgen naar ik weet. | |
GSi | dinsdag 16 mei 2006 @ 12:21 |
![]() 200 SX Drift video, ik camera, maatje bestuurder ![]() | |
noidea | dinsdag 16 mei 2006 @ 13:15 |
quote:Haha, khad em al gezien op sxoc, wel knap zo zonder lsd. | |
jacco | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:03 |
Om het hier dan toch een beetje op te vrolijken, één van onze bedrijfsauto's![]() ![]() ![]() | |
noidea | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:19 |
quote:Cool, ben alleen niet zo'n fan van stickers. Maar specs? | |
jacco | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:26 |
quote:Er worden eerst wat nieuwe speeltjes op gemonteerd dan maar eens kijken wat de specs zijn. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
X-qlusive. | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:27 |
quote:word hard sparen ![]() en aangerzien het een populaire bak is in Amerika en Japan is er veel te vekrijgen neem ik aan, Probleem lijkt mij dat als je het haalt uit Japan dat de spullen dan ook in het japans zijn.... ![]() ik zag ook dat de S13 met opstaande koplampen is, neh ![]() quote:dat is het model wat ik het mooist vind!! ![]() | |
jacco | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:29 |
Dit zijn iig de onderdelen Interior Nardi Race steering wheel Snap off steering wheel adapter Defi 60 mm water temp Gauge Defi 60 mm boost Gauge Defi link bf meter Gauge conrol unit II SLM Oil temp Gauge AEM Wideband O2 Meter Air/Fuel Ratio Gauge Apexi S-AFC2 HKS boost controller APEXi Turbo Timer Nismo 4pt Harness Seat Belt Recaro Sports Seats Cusco Rollcage Cusco Rear up strut bar Drift turn button HKS Full cut defencer Engine Invidia Turbo outlet downpipe Invidia Cat-back exhaust G200-Ti Cat Converter 550CC Venom injectors Z32 AFM Greddy Front Mounted Intercooler-kit Greddy oil catch tank Vivid Turbo Manifold (needs to be placed) GARRETT GT2871R TURBO GT-2871R Turbocharger Dual Ball Bearing Flexible water and oil turbo feeds High performance oil cooler kit with thermostat HKS dumpvalve Greddy Aluminum drift oil pan HKS Intake Air Filter Two electric radiator race fans Koyo radiator Suspension and Wheels Steering Rods JIC front coilovers Tein drift rear coilovers Cusco 2-way LSD drift Diff 80% Skyline R33 GTR 4pods brake calipers 2x Ultralite 8.5x18 Et 35 Taka allow wheel 2x Ultralite 9.5x18 Et 35 Taka allow wheel Toyo Tires proxes T1R 225/40/18 Toyo Tires proxes T1R 255/35/18 15 mm alloy spacer kit front 25 mm alloy spacer kit rear Exterior NH538 (Honda color) White S15 Japanese Conversion Custom made S15 front end conversion(metal) Wise Sports S15 Front bumper with carbon pieces S15 Carbon hood Wise Sports Rear bumper Wise Sports Side steps Wise Sports Wide rear fenders Megan Racing MD62 Drift Carbon Wing | |
jacco | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:32 |
quote:Het zijn 2 modellen aan elkaar, officieel is het dan een S14,5. | |
X-qlusive. | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:36 |
quote:dus wat je me ook duidedelijk maakt is dat de silvia en de 200SX 1 pot nat is en dat er eigenlijk geen verschil qua uiterlijk is..?? | |
jacco | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:36 |
quote:Ik heb nog plek over in een container uit Japan dus als je nog spullen nodig hebt, laat het even weten. | |
noidea | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:39 |
quote:Jawel, de auto is een 200sx S14 maar de voorkant is van een S15 | |
jacco | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:40 |
quote:De auto is een S14 maar er zit een S15 neus opgebouwd, als je de auto's apart hebt zijn het dus twee heel verschillende auto's | |
X-qlusive. | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:40 |
quote:haha heb je nog ff paar jaar..... eerst is ff me opleiding afmaken, goed orienteren en kijken wat ik precies wil en sparen niet te vergeten ![]() heb jij trouwens site waar ik die mooie bakken ken bewonderen van je?! [ Bericht 7% gewijzigd door X-qlusive. op 16-05-2006 15:48:12 ] | |
t0n | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:47 |
Die nieuwe turbo van die s14,5 spooled als 'n debiel... als je de auto start... doet de turbo al draaien... ballbearing for the win... zelfs op idle'en met 'n tikkie gas... heb je al bijna boost... hele goede keus deze turbo... | |
t0n | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:49 |
quote:S15's zijn lelijk... Die 2004 D1 auto van Nobuteru Taniguchi... die achterkant... ![]() | |
X-qlusive. | dinsdag 16 mei 2006 @ 16:21 |
quote:volgens mij is de verschil tussen de silvia en de 200SX/180SX de achterkant qua achterlichten, de SX is een doorlopend achterlicht en de silvia is apart (denk ik via de foto's die ik gevonden heb) | |
jacco | dinsdag 16 mei 2006 @ 16:35 |
Dit is een S13![]() ![]() Dit is een S14 ![]() ![]() Dit is een S14A ![]() ![]() Dit is een S15 ![]() ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door jacco op 16-05-2006 16:41:18 ] | |
X-qlusive. | dinsdag 16 mei 2006 @ 17:31 |
thanks jacco! dat maakt t een heel stuk makkelijker...... ![]() | |
K33T | dinsdag 16 mei 2006 @ 17:44 |
Je bent 16, schat ik? Hoe oud ben je? | |
X-qlusive. | dinsdag 16 mei 2006 @ 19:39 |
quote:almost 19, ben al bezig voor m'n 2e proces techniek diploma | |
#ANONIEM | dinsdag 16 mei 2006 @ 22:36 |
I Just Love The S15 ![]() | |
t0n | dinsdag 16 mei 2006 @ 23:31 |
die s14 van dennis gaat best hard ![]() | |
X-qlusive. | dinsdag 16 mei 2006 @ 23:40 |
quote:dennis is..?? btw wat mag ik verwachten qua verbruik (standaard natuurlijk ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door X-qlusive. op 16-05-2006 23:47:44 ] | |
X-qlusive. | dinsdag 16 mei 2006 @ 23:44 |
EDIT -komt wat nieuws- | |
Furb | woensdag 17 mei 2006 @ 06:52 |
quote:19 jaar en niet wetend hoe google te gebruiken voor zulke dingen? | |
Intelligence | woensdag 17 mei 2006 @ 09:24 |
Op het fotoalbum van www.twenteracingscene.com staan wel fotos van een standaard 200sx van een clublid, en er staan ook ergens op onze site foto's van een niet standaard 200sx van een clublid haha. Gewoon naar Automaxx Summer Editiion gaan (als bezoeker) kan je ze in t echt zien ![]() | |
t0n | woensdag 17 mei 2006 @ 12:58 |
quote:Rode S14 met Toyo stikker.. | |
X-qlusive. | woensdag 17 mei 2006 @ 13:47 |
quote:lol en jij er maar van uitgaan dat IEDEREEN met een pc omgaat, yeah ![]() het idee was dat ik mensen met 'verstand ervaan' mij wat info lieten zien, niet dat ik houdje touwtje alles maar geloof van het internet ![]() quote:mooie bak ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 17 mei 2006 @ 19:34 |
verbruik, 1op10 tot 1op8 ongv ![]() | |
X-qlusive. | woensdag 17 mei 2006 @ 19:47 |
quote:niet mis voor een turbo bak ![]() ![]() ![]() wat ik eruit snapte was dat dit een S14 is met een S15 voorkant..... (mooiste combinatie vind ik) maare neem aan dat dan de helft van de voorkant moet aangepast worden, zoals bumper, moterkap en zijkappen bij de voorwielen, aangezien de voorlampen van de S14 meer hoekig zijn zouden namelijk de S15 koplampen niet passen. correct? | |
ThaFreak | woensdag 17 mei 2006 @ 19:51 |
quote:zijn complete ombouwkits voor te krijgen ![]() bij sommige goedkopere kits kan het zijn dat je ze zelf nog moet aanpassen om het 100% strak te krijgen ![]() | |
jacco | woensdag 17 mei 2006 @ 19:57 |
quote:mooie stikker op de auto ![]() ![]() | |
X-qlusive. | woensdag 17 mei 2006 @ 20:01 |
ik moet nog ff uitzoeken wat de bouwjaren zijn, zodat ik ken zien wat en welke modellen der precies uit zien. ook moet ik nog ff technische specificaties opzoeken van standaard modelen, maar weet wel dat de silvia/200SX hetzelfden zijn alleen de namen verschillen per regio (Japan + Amerika). er zijn helaas moeilijk site's te vinden van deze bakken, de meesten zijn tuning-site's en zoals ik al zei worden deze modellen niet verkocht hier dus officiele site's zijn er niet van Europa. maar word wijzer met de minuut ![]() | |
X-qlusive. | woensdag 17 mei 2006 @ 20:05 |
quote:lett me guess ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 17 mei 2006 @ 20:08 |
quote:het zuipt toch wel als een ketter ![]() mijn 200SX S13 reed 400km op 65L SuperPlus ![]() | |
ShaoliN | woensdag 17 mei 2006 @ 20:11 |
Mooie auto's | |
X-qlusive. | woensdag 17 mei 2006 @ 20:14 |
quote: SPOILER | |
#ANONIEM | woensdag 17 mei 2006 @ 20:16 |
quote:?????? huh ??????? | |
X-qlusive. | woensdag 17 mei 2006 @ 20:19 |
quote:nou een standaard impreza (naar mijn weten) doet 1/5 a 1/4 als hij aan t scheuren is ![]() ![]() | |
jacco | woensdag 17 mei 2006 @ 20:21 |
quote:jij mag niet meer raden ![]() ![]() grmbl iets met signature | |
#ANONIEM | woensdag 17 mei 2006 @ 20:26 |
quote:nou dacht het niet hoor! 1op8 is voor de meeste wel een gem. 1op4 doe is gezond man, dan heb je echt geen stock blok | |
jacco | woensdag 17 mei 2006 @ 20:28 |
quote:of een Hummer | |
X-qlusive. | woensdag 17 mei 2006 @ 20:31 |
quote:nou zo vreemd is dat niet hoor ![]() ![]() | |
jacco | woensdag 17 mei 2006 @ 20:34 |
Maar weer eens een paar foto's voor de verzameling![]() ![]() ![]() | |
X-qlusive. | woensdag 17 mei 2006 @ 20:39 |
quote:O M G ![]() ![]() quote: | |
jacco | woensdag 17 mei 2006 @ 20:54 |
quote:Ik heb wel aardig wat foto's ja ![]() En nee die gaan niet verstuurd worden. Wat je wel kan doen is eens op nissan zoeken en topicstarter met mijn naam dan heb ik het idee dat je nogal wat topics tegen gaat komen met foto's. | |
X-qlusive. | woensdag 17 mei 2006 @ 21:07 |
quote:Topic's van Jacco ! hehe thanks for the idea ![]() leuk werk heb jij trouwens ![]() ![]() | |
Edwin_S | woensdag 17 mei 2006 @ 21:12 |
Hey Jacco, is die knakenbak van eus nou nog niet klaar? ![]() | |
X-qlusive. | woensdag 17 mei 2006 @ 21:16 |
quote:wat voor werk doe je eigenlijk Jacco, als ik vragen mag? ben monteur, fotograaf, hobbieist, pr-man, etc...?? | |
jacco | woensdag 17 mei 2006 @ 21:21 |
quote:Nee ECU is waarschijnlijk kapot. | |
jacco | woensdag 17 mei 2006 @ 21:21 |
quote:Ik ben mede eigenaar van Gofaster BV en studeer HBO journalistiek. | |
Edwin_S | woensdag 17 mei 2006 @ 21:24 |
quote:Heeft ie niet weer een kabelbreuk? Toen hij laatst bij ons was voor die MAF was er ook iets met de bedrading ofzo... | |
jacco | woensdag 17 mei 2006 @ 21:27 |
quote:Nee ze hebben alles door gemeten, ze dachten dat er iets met de injectoren was. Maar die zijn allemaal goed. Echt een vaag probleem. | |
Edwin_S | woensdag 17 mei 2006 @ 21:33 |
Toch maar naar de echte expert? ![]() | |
jacco | woensdag 17 mei 2006 @ 21:36 |
quote:Daar staat hij al, kan je nagaan ![]() | |
jacco | woensdag 17 mei 2006 @ 21:41 |
![]() ![]() ![]() | |
X-qlusive. | woensdag 17 mei 2006 @ 21:48 |
quote:vind die leuk hoor, mij pesten met plaatjes ![]() | |
t0n | donderdag 18 mei 2006 @ 09:43 |
quote:Kom je zondag nog mee? | |
DeBastaard | donderdag 18 mei 2006 @ 12:06 |
SX'en rulen, heb er zelf ook een =) | |
jacco | donderdag 18 mei 2006 @ 12:53 |
quote:Ik denk dat het een andere keer gaat worden, maar misschien wel. | |
GizartFRL | donderdag 18 mei 2006 @ 13:04 |
Ik mis de echte Silvia's nog. De S12 ![]() Staat op streetfire nog een filmpje van mijn oude. ![]() | |
t0n | donderdag 18 mei 2006 @ 13:45 |
quote:Ben zelf ook later... moet me auto ophalen bij polijster.. spreek je voor die tijd wel.. | |
X-qlusive. | donderdag 18 mei 2006 @ 18:20 |
Here are some basic specs for those looking to know the differences on the Nissan SR20DET Engines. There have been basically 3 generations of the SR20DET. Which one is better, it doesn't really matter, especially since there are very few engines out there that will be left stock for very long. Most customers will install them as stock as possible, but will soon upgrade fuel, turbo, intake, and intercooler, if they have not done so already when they order a conversion package. Specifications for RED Top SR20DET ![]() 180SX 91-93 and Silvia 91-93 Displacement: 1998cc (2.0 liter) Cam type: DOHC 16 valve, chain driven cam sprockets Bore and stroke: 86mm x 86mm Compression: 8.5 : 1 Horsepower: 205ps at 6000rpm Torque: 203 ft/lbs at 4000rpm Stock boost: 7 psi Throttle body bore: 60mm Injector size: 370cc/min Turbo specs: Compressor: T-25, 60 trim 56mm BCI-1 compressor. Turbine: T-25, 62 trim 53.8mm 0.64 A/R turbine housing. Center Section: Journal bearings Performance: The stock turbo will be safe to 13-15 psi. After that, the turbo is past its efficiency range, and power increases will fall off and are not worth the risk of turbo damage. The engine should produce 230-250 RWHP at safe boost. Specifications for Black Top SR20DET ![]() 180SX 94-98 Displacement: 1998cc (2.0 liter) Cam type: DOHC 16 valve, chain driven cam sprockets Bore and stroke: 86mm x 86mm Compression: 8.5 : 1 Horsepower: 205hp at 6000rpm Torque: 203 ft/lbs at 4000rpm Stock boost: 7 psi Throttle body bore: 60mm Injector size: 370cc/min Turbo specs: Compressor: T-25, 60 trim 56mm BCI-1 compressor. Turbine: T-25, 62 trim 53.8mm 0.64 A/R turbine housing. Center Section: Journal bearings Performance: The stock turbo will be safe to 13-15 psi. After that, the turbo is past its efficiency range, and power increases will fall off and are not worth the risk of turbo damage. The engine should produce 230-250 RWHP at safe boost. Specifications for Black Top S14 T28 VTC ![]() Silvia 95-98 Horsepower: 220hp at 6000rpm Torque: 203 ft/lbs at 4800rpm Turbo specs: Compressor: T-28, 60 trim 60 mm BCI-1 compressor in T-04B housing Turbine: T-25, 62 trim 53.8mm 0.64 A/R turbine housing. Center Section: Ball Bearing S14 SR20DET's use a different ECU and harness, these are extremely expensive and hard to find. Variable valve timing system and a different turbo are the significant changes from the S13 SR20DET engines. S13 uses 'low port' intake design vs. S14 'high port' design. Performance: The stock turbo will be safe to 13-15 psi. After that, the turbo is past its efficiency range, and power increases will fall off and are not worth the risk of turbo damage. The stock engine should produce 250-260 RWHP at safe boost using stock turbo. Upgrading turbo, fuel and rest of need parts will yield 300-375. Specifications S15 Black Top SR20DET ![]() S15 Silvia 99- Horsepower: 250ps at 6000rpm Transmission: 6 Speed, Close Ratio Injector size: 480cc/min Turbo specs: Compressor: T-28, 60 trim 60 mm BCI-1 compressor in T-04B housing Turbine: Inconel turbine wheel. Cast divider wall between turbine discharge and wastegate. Center Section: Ball Bearing This engine is expensive and hard to get. If you are on a tight budget, please consider other options as the money you save from buying this engine can be better used to build up a really nice Red Top. Additions: 6 speed manual transmission. The 6 speed cannot be used on the S13 and S14 motors, and uses a different driveshaft. Speed sensor is located in the differential. The 6 speed is cool, but is not as strong as the 5 speed from the older cars. There is basically 6 gears inside the same housing that was designed to hold 5 gears. This makes the gears smaller and weaker, therby breaking more often. | |
Volvoman | donderdag 18 mei 2006 @ 23:37 |
quote:En hier driftend in actie. Foto is niet gemaakt door mij! ![]() | |
X-qlusive. | vrijdag 19 mei 2006 @ 00:27 |
het grappige is... dat je alleen maar over deze auto's ziet in de vorm van driften, terwijl je met deze bakken ook gewoon kent racen of sprintjes doen ![]() alleen dat gewoon racen word denk ik moeilijk vanwege de acterwiel aandrijving maar het is zeker mogelijk! vraagje! hoeveel toeren kunnen deze blokken draaien (zonder al te veel schade aan te brengen of de slijtage extreem te verhogen) ik weet dat de honda blokken 9200 toeren kunnen draaien (11000 is mogelijk, maar dan gaat je blok niet lang mee!), de RX7 ken ook 9000, M3 8500, Supra 7500 (weet niet zeker). en in het bovenstaande stukje info staat dat er eeb 6-bak is maar volgens hun is de 5-bak het krachtigste, is dat zo of is een 6-bak net zo goed hedendaags van de 200SX blokken? | |
K33T | vrijdag 19 mei 2006 @ 00:29 |
8500 toeren denk ik. Heb exact dezelfde blok ook in een ouwe skyline gezien (nee, geen GTS-T/GT-R). En het rood van de tachometer begon tussen 8000 en 9000. En een reguliere rb26dett blok gaat vanaf 9000rpm in rood, te tunen vanaf 13.000 rpm in rood. ![]() | |
X-qlusive. | vrijdag 19 mei 2006 @ 01:17 |
quote:maar soms zijn de wijzerplaten ook een kit, die voor honda verkrijgbaar is gaat pas bij 10000 in het rood, terwijl (zover ik weet) bijna alle honda's 8800/9200 toeren draaien. rb26dett zei je he ![]() dan is de vraag, welke blokken passer er dan in een silvia zonder al te veel ophang aanpassingen, ik dacht namelijk dat een SR22DET het grootste blok was dat in een 200SX zat ? | |
jacco | vrijdag 19 mei 2006 @ 10:37 |
quote:De foto is gemaakt door een fotograaf waar wij mee samenwerken. Hij heeft ook veel foto's gemaakt die op onze site staan en in ons magazine. | |
DeBastaard | vrijdag 19 mei 2006 @ 13:33 |
quote:SR22DET is nooit standaard geleverd? Dat is een opgeboord blok. quote:Weet je zeker dat dat geen N/A blok was? Normaal houd het voor een S13 wel al op bij de 7500 en dan zit je hem echt al ver te pushen hoor. Natuurlijk als je er veel geld in pompt kom je verder.... 13000rpm klinkt mij een beetje als broodje aap maar ok. quote:Uhh, alle echte "racewagens" hebben RWD ? Met de goede setup en stuurmanskunsten kom je een heel eind. | |
X-qlusive. | vrijdag 19 mei 2006 @ 17:26 |
en de blokken dan van een skyline, die gaan tog verder als 7500 RPM, over praat je dan ook over pushen en heel dik opfokken..?? | |
jacco | vrijdag 19 mei 2006 @ 17:49 |
quote:Originele redline van een R34 GTR is 8000, maar in de praktijk kan je daar nog wel overheen. | |
jacco | vrijdag 19 mei 2006 @ 17:50 |
foutje | |
DeBastaard | vrijdag 19 mei 2006 @ 19:06 |
quote:Daar kan je vast wel overheen, maar dan moet je niet denken aan getallen als 13000rpm ofzo hoor. | |
X-qlusive. | vrijdag 19 mei 2006 @ 19:08 |
quote:nee joh gekkie ![]() ik moet zeggen, vin veel toeren onwijs gaaf! maar dan praat ik over 9000/9500 max, niet 13000, dat is meer voor de motor fiets of een rotatiemotor. quote:maarja tuurlijk ken je met vele motoreren meer toeren draaien als het daarvoor gemaakt is, maar dat houdt meestal wel in dat je blok vreselijk snel slijt, ik heb geen idee wat de standaard blokken max km kunnen draaien (ik denk ongeveer 250.000 en meer) maar als ik een blok wil gaan opfokken moet het wel ongeveer 180.000 km kunnen draaien zonder problemen (kleine problemen daar buiten gelaten, met opfokken ken er altijd wel wat mis gaan) maar zijn de mogelijkheden goed genoeg met de SR20DET om ongeveer 400+ pk's eruit tehalen(neem aan dat het blok wel versterkt moet worden als je hoog gaat boosten en flink op gaat voeren)? [ Bericht 24% gewijzigd door X-qlusive. op 19-05-2006 19:35:33 ] | |
DeBastaard | vrijdag 19 mei 2006 @ 22:41 |
400pk is zeker te doen hoor, helemaal als je er gesmede zuigers etc. in doet. Kan het blok makkelijk hebben ![]() | |
ChrisM55 | zaterdag 20 mei 2006 @ 10:29 |
Is zeker te doen, op internet staat ergens een filmpje van een SR20DET met 668PK. | |
X-qlusive. | zaterdag 20 mei 2006 @ 14:07 |
quote:ja maar, ik bedoel op een manier dat je niet je blok snel opblaast of iets dergelijks. Namelijk ken veel mensen die hun civic blok (B16A/B16A2 blok) een turbo/kompressor erop gooien en 400+ pk's, maar die blokken geven allemaal problemen, t is wel leuk maar dat blok ken nou eenmaal dat niet aan ![]() ik wil gewoon een blok dat betrouwbaar (tuurlijk er kunnen altijd problemen voorkomen, maar niet dat ik om de 6 maanden weer voor de deur staat omdat er iets mis is) is zonder dat ik kans heb mijn blok opblaast omdat ik hem te veel opgefokt heb. [ Bericht 1% gewijzigd door X-qlusive. op 20-05-2006 14:20:39 ] | |
jacco | zaterdag 20 mei 2006 @ 14:16 |
Als je op zo'n manier een motor wilt tunen zul je er wel rekening mee moeten houden dat er altijd iets mee kan gebeuren. Dat geld voor een SR20 en voor een RB26, je kan er heel veel pk's uit halen. Maar je moet er altijd rekening mee houden dat hoe je je blok ook bouwt er altijd wat mee kan gebeuren. Ik denk wel dat je betrouwbaar een RB26 tot de 600 pk kan bouwen, maar ga je daarboven zitten dan word het een ander verhaal. Maar als je echt een betrouwbaar blok wilt bouwen met alles erop en eraan dan moet je wel over een hele dikke portemenee beschikken. Hetzelfde geld natuurlijk voor het SR20 blok. | |
X-qlusive. | zaterdag 20 mei 2006 @ 16:03 |
quote:dat spreekt voor zich! maar dit doe je ook niet ff in 1 jaar (althans meeste mensen niet ![]() ![]() ![]() ![]() de spullen vergaren voor je bak en tunen is ook niet zo'n probleem, maar de auto importeren lijk me de grootste probleem qua verkrijgbaarheid, welke model je wil, welk blok, etc etc. dan zit ik te denken.... zijn ze nog wel te krijgen of wat dat een heuse zoektocht..?? | |
jacco | zaterdag 20 mei 2006 @ 16:23 |
quote:Als jij aan geeft welke auto je wilt hebben en daarbij je budget aangeeft, kan ik voor je kijken wat er in Japan berschikbaar is. Het transport en de import zijn bij de prijs in begrepen. Wij kunnen ook de auto op NL kenteken voor je krijgen. | |
#ANONIEM | zaterdag 20 mei 2006 @ 18:21 |
WOEHOE binnenkort de 1e S15 op NL kenteken ![]() | |
jacco | zondag 21 mei 2006 @ 11:52 |
Heel goed Estolan, wat ben jij weer goed op de hoogte ![]() ![]() ![]() | |
X-qlusive. | zondag 21 mei 2006 @ 14:47 |
quote:wat een bak he ![]() | |
#ANONIEM | zondag 21 mei 2006 @ 22:46 |
quote:mwah valt ook wel weer mee | |
#ANONIEM | zondag 21 mei 2006 @ 22:46 |
quote:Yup die ja, maarja dat wist ik al lang ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2006 22:46:58 ] | |
Fiets-toeter | zondag 21 mei 2006 @ 23:19 |
Henk spammed die bak overal! | |
jacco | maandag 22 mei 2006 @ 09:52 |
quote:Zo hé stoer man ![]() | |
DeBastaard | maandag 22 mei 2006 @ 10:07 |
Mooi ding die S15 ja, henk liet hem me zien, voordat ie op SXOC gepost werd. Wrede auto =) | |
beschuit | dinsdag 23 mei 2006 @ 10:27 |
dacht dat t hier over de silvia ging ei'k ![]() | |
Fiets-toeter | dinsdag 23 mei 2006 @ 11:26 |
*reactie is nvt meer. [ Bericht 77% gewijzigd door Fiets-toeter op 23-05-2006 14:27:07 ] | |
ThaFreak | dinsdag 23 mei 2006 @ 13:13 |
supra-chat is gone, hou het aub ontopic, over de supra lopen verschillende topic waar gepraat kan worden!! |