FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [Nissan] Silvia, 200SX, 180 SX
X-qlusive.dinsdag 16 mei 2006 @ 00:34
Beste AutoFok!kers!!

ik zit al een tijd te speuren naar de modellen van Nissan, namelijk de Silvia, 200SX en de 180SX. Maar het probleem is dat ik deze 3 modellen niet uit elkaar kan houden, ook worden deze modellen zover ik nog weet niet verkocht in Europa, en ik denk dat Japan (zoals ze gewoonlijk doen ) de leukste modellen voor hun zelf houden.

Nou wil ik (tussen willen en krijgen zit een groot verschil ) later waarschijnlijk een Silvia (200SX/180SX), dat word waarschijnlijk importeren maar welke moet ik nou hebben
ik weet wel dat het om de S14/S15 model gaat maar dat heeft met bouwjaar te maken....

Heeft er iemand wat info over deze modellen, waarom er 3 namen (Silvia/200SX/180SX) zijn van dit tog op elkaar lijkend model. zijn ze allemaal achterwiel aangedreven. welke blokken erin hangen, welke prijs ik zou moet gaan denken (exclusief importeren en occasion), etc etc (nog iets op alle foto's van het internet is de stuur rechts, behalve van de foto's die ik gemaakt heb, die van Ahoy)

PICS:


(Nissan Silvia S15, 100% Tuning in Ahoy)

Dit was trouwens liefde op het eerste gezicht


(Nissan Silvia (oud), 100% Tuning in Ahoy)



beetje standaard plaatjes vinden van deze modellen, ho maar!

je kerkent deze modellen misschien van de TV!! want ze zijn razend populair geworden via hun D1 racing (D1 = drifting) in Amerika en Japan


Wat info zou super zijn !

alvast bedankt.
ThaFreakdinsdag 16 mei 2006 @ 00:36
http://www.sxoc.nl/geschiedenis.html leesvoer

die oranje is trouwens een s14 met een s15 neus
Alexxxxxdinsdag 16 mei 2006 @ 00:36
van Nissans heb ik geen verstand, maar ik heb je tag wel even gefixt.
2Minidinsdag 16 mei 2006 @ 00:38
Deze Nissans zijn geil... Topmerk!
Yngwiedinsdag 16 mei 2006 @ 01:11
Zou zelf de voorkeur geven aan een Skyline als er toch geimporteerd gaat worden
t0ndinsdag 16 mei 2006 @ 09:17
Oranje Nissan:
http://www.streetdreams.nl/cars/hkspower.html

Eugene's Nissan:
http://www.gofaster.nl/site/index.php?Section=ItemDetail&itemId=69
jaccodinsdag 16 mei 2006 @ 09:50
Wat een kut auto's zeg
t0ndinsdag 16 mei 2006 @ 09:52
Nice Jac...
X-qlusive.dinsdag 16 mei 2006 @ 10:51
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:36 schreef ThaFreak het volgende:
http://www.sxoc.nl/geschiedenis.html leesvoer

die oranje is trouwens een s14 met een s15 neus
thanks! maakt het weer een beetje duidelijker
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:11 schreef Yngwie het volgende:
Zou zelf de voorkeur geven aan een Skyline als er toch geimporteerd gaat worden
ik heb persoonlijk niks met een skyline (mooie auto maar het doet me niks), ik wil een auto waarvan mensen zeggen 'WOW wat voor auto is dat?, vette bak man!' inplaats kijk papa! een skyline


heeft er iemand specificaties..?? of een site met de specificaties, want de nissan site's van Europa kent deze modellen niet.
noideadinsdag 16 mei 2006 @ 11:00
180sx (is nooit in Nederland geleverd) en S13 200sx zijn verschillend qua motor en aandrijflijn. 180sx heeft een 2 liter met t28 turbo. S13 200sx heeft standaard een 1.8 liter met T25 turbo.

1.8 CA18DET met T25 turbo = 170pk
2.0 SR20DET met T28 turbo = 205pk

Ik zelf heb een 200sx S13 met SR20DET blok.

En voor de andere modellen is genoeg op internet te vinden.
X-qlusive.dinsdag 16 mei 2006 @ 11:10
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:00 schreef noidea het volgende:
180sx (is nooit in Nederland geleverd) en S13 200sx zijn verschillend qua motor en aandrijflijn. 180sx heeft een 2 liter met t28 turbo. S13 200sx heeft standaard een 1.8 liter met T25 turbo.

1.8 CA18DET met T25 turbo = 170pk
2.0 SR20DET met T28 turbo = 205pk

Ik zelf heb een 200sx S13 met SR20DET blok.

En voor de andere modellen is genoeg op internet te vinden.
aha jij heb er een beetje verstand van!

ken jij mij dan het verschil uitleggen tussen de modellen Silvia/200SX/180SX, heeft dat alleen met motor en aandrijflijn te maken of ook met de uiterlijk...?? en zijn modellen met het stuur links redelijk aanwezig (omdat Japan met stuur rechts rijdt en dat is de land van herkomst van die bakken).
noideadinsdag 16 mei 2006 @ 11:26
180sx en 200sx S13 zijn qua uiterlijk gelijk aan elkaar. 180sx is wel alleen linksgestuurd omdat deze alleen in Japan is verkocht, hetzelfde geld voor de S13 Silvia.
De S13 Silvia heeft andere lampen en een andere achterkant. Echter zijn er voor S13 en S14 ook Silvia modellen, dus wel iets ingewikkelder.

Echter de 200sx S13 en S14 hebben ook facelifts gehad door de jaren heen, dus dan is de voorbumper weer iets anders.

Trouwens voor een prijsindicatie en het importeren van zo'n auto kan je het beste contact opnemen met Henk van Prophecy Imports. http://www.prophecy-imports.com

[ Bericht 21% gewijzigd door noidea op 16-05-2006 11:37:02 ]
X-qlusive.dinsdag 16 mei 2006 @ 11:35
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:26 schreef noidea het volgende:
180sx en 200sx S13 zijn qua uiterlijk gelijk aan elkaar. 180sx is wel alleen linksgestuurd omdat deze alleen in Japan is verkocht, hetzelfde geld voor de S13 Silvia.
De S13 Silvia heeft andere lampen en een andere achterkant. Echter zijn er voor S13 en S14 ook Silvia modellen, dus wel iets ingewikkelder.

Echter de 200sx S13 en S14 hebben ook facelifts gehad door de jaren heen, dus dan is de voorbumper weer iets anders.
dus als ik een linksgestuurde bak wil moet ik een 200SX (vanaf een S13) of een silvia (vanaf S14) nemen..??

en hoe zit dat met onderhoud en raparatie voor de standaard onderdelen..?? ken ik dat gewoon bij de nissan dealer doen of moet dat ook geimporteerd worden..??
noideadinsdag 16 mei 2006 @ 11:39
S13 en S14 zijn allebei gewoon linksgestuurd te verkrijgen. Onderhoud en reparatie moet je nooit bij een dealer laten doen (uitzonderingen daargelaten). De meeste hebben nog nooit een 200sx gezien. Voor aftermarket spullen moet je het meeste wel uit Japan halen, heb ik ook gedaan.
2 Liter motorblok, coilovers, cams etc.

S13 Silivia zijn alleen rechtsgestuurd te krijgen naar ik weet.
GSidinsdag 16 mei 2006 @ 12:21
Click here to see Video

200 SX Drift video, ik camera, maatje bestuurder
noideadinsdag 16 mei 2006 @ 13:15
quote:
Haha, khad em al gezien op sxoc, wel knap zo zonder lsd.
jaccodinsdag 16 mei 2006 @ 15:03
Om het hier dan toch een beetje op te vrolijken, één van onze bedrijfsauto's

noideadinsdag 16 mei 2006 @ 15:19
quote:
Cool, ben alleen niet zo'n fan van stickers.
Maar specs?
jaccodinsdag 16 mei 2006 @ 15:26
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:19 schreef noidea het volgende:

[..]

Cool, ben alleen niet zo'n fan van stickers.
Maar specs?
Er worden eerst wat nieuwe speeltjes op gemonteerd dan maar eens kijken wat de specs zijn.











X-qlusive.dinsdag 16 mei 2006 @ 15:27
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:39 schreef noidea het volgende:
S13 en S14 zijn allebei gewoon linksgestuurd te verkrijgen. Onderhoud en reparatie moet je nooit bij een dealer laten doen (uitzonderingen daargelaten). De meeste hebben nog nooit een 200sx gezien. Voor aftermarket spullen moet je het meeste wel uit Japan halen, heb ik ook gedaan.
2 Liter motorblok, coilovers, cams etc.

S13 Silivia zijn alleen rechtsgestuurd te krijgen naar ik weet.
word hard sparen , maar een kennis van mij deed special spullen halen uit amerika voor z'n Civic, probleem was duurde 4 maanden voordat het eindelijk verscheept werd dat hij het hebt gecanceld. Als je aftermarket spullen importeerd moet je denken van een wachttijd van 2 maanden ofzow?

en aangerzien het een populaire bak is in Amerika en Japan is er veel te vekrijgen neem ik aan, Probleem lijkt mij dat als je het haalt uit Japan dat de spullen dan ook in het japans zijn....

ik zag ook dat de S13 met opstaande koplampen is, neh ik heb de S14 of S15
quote:
dat is het model wat ik het mooist vind!! en welke type is dat nou? de 200SX S14?
jaccodinsdag 16 mei 2006 @ 15:29
Dit zijn iig de onderdelen

Interior
Nardi Race steering wheel
Snap off steering wheel adapter
Defi 60 mm water temp Gauge
Defi 60 mm boost Gauge
Defi link bf meter Gauge conrol unit II
SLM Oil temp Gauge
AEM Wideband O2 Meter Air/Fuel Ratio Gauge
Apexi S-AFC2
HKS boost controller
APEXi Turbo Timer
Nismo 4pt Harness Seat Belt
Recaro Sports Seats
Cusco Rollcage
Cusco Rear up strut bar
Drift turn button
HKS Full cut defencer

Engine
Invidia Turbo outlet downpipe
Invidia Cat-back exhaust G200-Ti
Cat Converter
550CC Venom injectors
Z32 AFM
Greddy Front Mounted Intercooler-kit
Greddy oil catch tank
Vivid Turbo Manifold (needs to be placed)
GARRETT GT2871R TURBO GT-2871R Turbocharger Dual Ball Bearing
Flexible water and oil turbo feeds
High performance oil cooler kit with thermostat
HKS dumpvalve
Greddy Aluminum drift oil pan
HKS Intake Air Filter
Two electric radiator race fans
Koyo radiator

Suspension and Wheels
Steering Rods
JIC front coilovers
Tein drift rear coilovers
Cusco 2-way LSD drift Diff 80%
Skyline R33 GTR 4pods brake calipers
2x Ultralite 8.5x18 Et 35 Taka allow wheel
2x Ultralite 9.5x18 Et 35 Taka allow wheel
Toyo Tires proxes T1R 225/40/18
Toyo Tires proxes T1R 255/35/18
15 mm alloy spacer kit front
25 mm alloy spacer kit rear

Exterior
NH538 (Honda color) White
S15 Japanese Conversion
Custom made S15 front end conversion(metal)
Wise Sports S15 Front bumper with carbon pieces
S15 Carbon hood
Wise Sports Rear bumper
Wise Sports Side steps
Wise Sports Wide rear fenders
Megan Racing MD62 Drift Carbon Wing
jaccodinsdag 16 mei 2006 @ 15:32
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:27 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

dat is het model wat ik het mooist vind!! en welke type is dat nou? de 200SX S14?
Het zijn 2 modellen aan elkaar, officieel is het dan een S14,5.
X-qlusive.dinsdag 16 mei 2006 @ 15:36
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:32 schreef jacco het volgende:

[..]

Het zijn 2 modellen aan elkaar, officieel is het dan een S14,5.
dus wat je me ook duidedelijk maakt is dat de silvia en de 200SX 1 pot nat is en dat er eigenlijk geen verschil qua uiterlijk is..??
jaccodinsdag 16 mei 2006 @ 15:36
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:27 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

word hard sparen , maar een kennis van mij deed special spullen halen uit amerika voor z'n Civic, probleem was duurde 4 maanden voordat het eindelijk verscheept werd dat hij het hebt gecanceld. Als je aftermarket spullen importeerd moet je denken van een wachttijd van 2 maanden ofzow?

en aangerzien het een populaire bak is in Amerika en Japan is er veel te vekrijgen neem ik aan, Probleem lijkt mij dat als je het haalt uit Japan dat de spullen dan ook in het japans zijn....

ik zag ook dat de S13 met opstaande koplampen is, neh ik heb de S14 of S15
[..]

dat is het model wat ik het mooist vind!! en welke type is dat nou? de 200SX S14?
Ik heb nog plek over in een container uit Japan dus als je nog spullen nodig hebt, laat het even weten.
noideadinsdag 16 mei 2006 @ 15:39
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:36 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

dus wat je me ook duidedelijk maakt is dat de silvia en de 200SX 1 pot nat is en dat er eigenlijk geen verschil qua uiterlijk is..??
Jawel, de auto is een 200sx S14 maar de voorkant is van een S15
jaccodinsdag 16 mei 2006 @ 15:40
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:36 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

dus wat je me ook duidedelijk maakt is dat de silvia en de 200SX 1 pot nat is en dat er eigenlijk geen verschil qua uiterlijk is..??
De auto is een S14 maar er zit een S15 neus opgebouwd, als je de auto's apart hebt zijn het dus twee heel verschillende auto's
X-qlusive.dinsdag 16 mei 2006 @ 15:40
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:36 schreef jacco het volgende:

[..]

Ik heb nog plek over in een container uit Japan dus als je nog spullen nodig hebt, laat het even weten.
haha heb je nog ff paar jaar..... eerst is ff me opleiding afmaken, goed orienteren en kijken wat ik precies wil en sparen niet te vergeten

heb jij trouwens site waar ik die mooie bakken ken bewonderen van je?!

[ Bericht 7% gewijzigd door X-qlusive. op 16-05-2006 15:48:12 ]
t0ndinsdag 16 mei 2006 @ 15:47
Die nieuwe turbo van die s14,5 spooled als 'n debiel... als je de auto start... doet de turbo al draaien... ballbearing for the win... zelfs op idle'en met 'n tikkie gas... heb je al bijna boost... hele goede keus deze turbo...
t0ndinsdag 16 mei 2006 @ 15:49
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:40 schreef jacco het volgende:

[..]

De auto is een S14 maar er zit een S15 neus opgebouwd, als je de auto's apart hebt zijn het dus twee heel verschillende auto's
S15's zijn lelijk... Die 2004 D1 auto van Nobuteru Taniguchi... die achterkant...
X-qlusive.dinsdag 16 mei 2006 @ 16:21
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:49 schreef t0n het volgende:

[..]

S15's zijn lelijk... Die 2004 D1 auto van Nobuteru Taniguchi... die achterkant...
volgens mij is de verschil tussen de silvia en de 200SX/180SX de achterkant qua achterlichten, de SX is een doorlopend achterlicht en de silvia is apart (denk ik via de foto's die ik gevonden heb)
jaccodinsdag 16 mei 2006 @ 16:35
Dit is een S13



Dit is een S14



Dit is een S14A



Dit is een S15



[ Bericht 13% gewijzigd door jacco op 16-05-2006 16:41:18 ]
X-qlusive.dinsdag 16 mei 2006 @ 17:31
thanks jacco! dat maakt t een heel stuk makkelijker......
K33Tdinsdag 16 mei 2006 @ 17:44
Je bent 16, schat ik?

Hoe oud ben je?
X-qlusive.dinsdag 16 mei 2006 @ 19:39
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:44 schreef K33T het volgende:
Je bent 16, schat ik?

Hoe oud ben je?
almost 19, ben al bezig voor m'n 2e proces techniek diploma
#ANONIEMdinsdag 16 mei 2006 @ 22:36
I Just Love The S15
t0ndinsdag 16 mei 2006 @ 23:31
die s14 van dennis gaat best hard
X-qlusive.dinsdag 16 mei 2006 @ 23:40
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:31 schreef t0n het volgende:
die s14 van dennis gaat best hard
dennis is..??

btw wat mag ik verwachten qua verbruik (standaard natuurlijk ) moet ik nog ergens mee rekening houden vanwege de turbo of andere kleine dingen (typische dingen van deze auto)..??

[ Bericht 6% gewijzigd door X-qlusive. op 16-05-2006 23:47:44 ]
X-qlusive.dinsdag 16 mei 2006 @ 23:44
EDIT -komt wat nieuws-
Furbwoensdag 17 mei 2006 @ 06:52
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 19:39 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

almost 19, ben al bezig voor m'n 2e proces techniek diploma
19 jaar en niet wetend hoe google te gebruiken voor zulke dingen?
Intelligencewoensdag 17 mei 2006 @ 09:24
Op het fotoalbum van www.twenteracingscene.com staan wel fotos van een standaard 200sx van een clublid, en er staan ook ergens op onze site foto's van een niet standaard 200sx van een clublid haha. Gewoon naar Automaxx Summer Editiion gaan (als bezoeker) kan je ze in t echt zien
t0nwoensdag 17 mei 2006 @ 12:58
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:40 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

dennis is..??
Rode S14 met Toyo stikker..
X-qlusive.woensdag 17 mei 2006 @ 13:47
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 06:52 schreef Furb het volgende:

[..]

19 jaar en niet wetend hoe google te gebruiken voor zulke dingen?
lol en jij er maar van uitgaan dat IEDEREEN met een pc omgaat, yeah

het idee was dat ik mensen met 'verstand ervaan' mij wat info lieten zien, niet dat ik houdje touwtje alles maar geloof van het internet
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:58 schreef t0n het volgende:

[..]

Rode S14 met Toyo stikker..
mooie bak alleen het model is iets te oud voor mij, houw meer van die S14a en de S15 voorkant
#ANONIEMwoensdag 17 mei 2006 @ 19:34
verbruik, 1op10 tot 1op8 ongv
X-qlusive.woensdag 17 mei 2006 @ 19:47
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 19:34 schreef Estolan het volgende:
verbruik, 1op10 tot 1op8 ongv
niet mis voor een turbo bak



wat ik eruit snapte was dat dit een S14 is met een S15 voorkant..... (mooiste combinatie vind ik) maare neem aan dat dan de helft van de voorkant moet aangepast worden, zoals bumper, moterkap en zijkappen bij de voorwielen, aangezien de voorlampen van de S14 meer hoekig zijn zouden namelijk de S15 koplampen niet passen. correct?
ThaFreakwoensdag 17 mei 2006 @ 19:51
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 19:47 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

niet mis voor een turbo bak

[[url=http://fapomatic.com/thumbs/20/img_0966.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://fapomatic.com/thumbs/20/img_0961.jpg]afbeelding][/url]

wat ik eruit snapte was dat dit een S14 is met een S15 voorkant..... (mooiste combinatie vind ik) maare neem aan dat dan de helft van de voorkant moet aangepast worden, zoals bumper, moterkap en zijkappen bij de voorwielen, aangezien de voorlampen van de S14 meer hoekig zijn zouden namelijk de S15 koplampen niet passen. correct?
zijn complete ombouwkits voor te krijgen
bij sommige goedkopere kits kan het zijn dat je ze zelf nog moet aanpassen om het 100% strak te krijgen
jaccowoensdag 17 mei 2006 @ 19:57
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 19:47 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

niet mis voor een turbo bak

[[url=http://fapomatic.com/thumbs/20/img_0966.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://fapomatic.com/thumbs/20/img_0961.jpg]afbeelding][/url]

wat ik eruit snapte was dat dit een S14 is met een S15 voorkant..... (mooiste combinatie vind ik) maare neem aan dat dan de helft van de voorkant moet aangepast worden, zoals bumper, moterkap en zijkappen bij de voorwielen, aangezien de voorlampen van de S14 meer hoekig zijn zouden namelijk de S15 koplampen niet passen. correct?
mooie stikker op de auto
X-qlusive.woensdag 17 mei 2006 @ 20:01
ik moet nog ff uitzoeken wat de bouwjaren zijn, zodat ik ken zien wat en welke modellen der precies uit zien. ook moet ik nog ff technische specificaties opzoeken van standaard modelen, maar weet wel dat de silvia/200SX hetzelfden zijn alleen de namen verschillen per regio (Japan + Amerika).

er zijn helaas moeilijk site's te vinden van deze bakken, de meesten zijn tuning-site's en zoals ik al zei worden deze modellen niet verkocht hier dus officiele site's zijn er niet van Europa.

maar word wijzer met de minuut
X-qlusive.woensdag 17 mei 2006 @ 20:05
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 19:57 schreef jacco het volgende:

[..]

mooie stikker op de auto
lett me guess de JDM per4mance of de moterkap stikker ?
#ANONIEMwoensdag 17 mei 2006 @ 20:08
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 19:47 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

niet mis voor een turbo bak
het zuipt toch wel als een ketter

mijn 200SX S13 reed 400km op 65L SuperPlus
ShaoliNwoensdag 17 mei 2006 @ 20:11
Mooie auto's
X-qlusive.woensdag 17 mei 2006 @ 20:14
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:08 schreef Estolan het volgende:

[..]

het zuipt toch wel als een ketter

mijn 200SX S13 reed 400km op 65L SuperPlus
SPOILER
wel eens gekeken wat een impreza doet
#ANONIEMwoensdag 17 mei 2006 @ 20:16
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:14 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]
SPOILER
wel eens gekeken wat een impreza doet
?????? huh ???????
X-qlusive.woensdag 17 mei 2006 @ 20:19
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:16 schreef Estolan het volgende:

[..]

?????? huh ???????
nou een standaard impreza (naar mijn weten) doet 1/5 a 1/4 als hij aan t scheuren is laat staan als je em tuned !
jaccowoensdag 17 mei 2006 @ 20:21
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:05 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

lett me guess de JDM per4mance of de moterkap stikker ?
jij mag niet meer raden

grmbl iets met signature
#ANONIEMwoensdag 17 mei 2006 @ 20:26
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:19 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

nou een standaard impreza (naar mijn weten) doet 1/5 a 1/4 als hij aan t scheuren is laat staan als je em tuned !
nou dacht het niet hoor!


1op8 is voor de meeste wel een gem. 1op4 doe is gezond man, dan heb je echt geen stock blok
jaccowoensdag 17 mei 2006 @ 20:28
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:26 schreef Estolan het volgende:

[..]

nou dacht het niet hoor!


1op8 is voor de meeste wel een gem. 1op4 doe is gezond man, dan heb je echt geen stock blok
of een Hummer
X-qlusive.woensdag 17 mei 2006 @ 20:31
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:28 schreef jacco het volgende:

[..]

of een Hummer
nou zo vreemd is dat niet hoor met een civc 1.6 B16A2 blok (200 pk, non turbo) haal je ook makkelijk 1/7 als je aan het scheuren ben
jaccowoensdag 17 mei 2006 @ 20:34
Maar weer eens een paar foto's voor de verzameling

X-qlusive.woensdag 17 mei 2006 @ 20:39
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:34 schreef jacco het volgende:
Maar weer eens een paar foto's voor de verzameling

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
O M G vraagje jacco? heb jij veel foto's... en zo jah ken jij die dan misschien versturen per filedump ofzow in een rar. bestand..??
quote:
The S15 debuted in 1999. Essentially an evolution of the original 200SX of seven years earlier, but available with a 6 speed manual transmission. A review states:

The Silvia is certainly no bad thing - progressive and predictable rear wheel drive power oversteer with a reassuring trace of turn-in understeer. A wonderful, elastic and tractable engine (that clearly reflects the years of development), good steering and competent brakes.

The SR20DET responds very well to mods; exhaust and boost will net 270 hp or more, up from the stock Aus figure of 197 hp. The S15 was never introduced into the U.S. market.
BRON
jaccowoensdag 17 mei 2006 @ 20:54
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:39 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

O M G vraagje jacco? heb jij veel foto's... en zo jah ken jij die dan misschien versturen per filedump ofzow in een rar. bestand..??
[..]
Ik heb wel aardig wat foto's ja Het is namelijk mijn werk

En nee die gaan niet verstuurd worden.

Wat je wel kan doen is eens op nissan zoeken en topicstarter met mijn naam dan heb ik het idee dat je nogal wat topics tegen gaat komen met foto's.
X-qlusive.woensdag 17 mei 2006 @ 21:07
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:54 schreef jacco het volgende:

Wat je wel kan doen is eens op nissan zoeken en topicstarter met mijn naam dan heb ik het idee dat je nogal wat topics tegen gaat komen met foto's....
Topic's van Jacco !

hehe thanks for the idea

leuk werk heb jij trouwens (jaloers, hint hint )
Edwin_Swoensdag 17 mei 2006 @ 21:12
Hey Jacco, is die knakenbak van eus nou nog niet klaar?
X-qlusive.woensdag 17 mei 2006 @ 21:16
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:07 schreef X-qlusive. het volgende:

leuk werk heb jij trouwens (jaloers, hint hint )
wat voor werk doe je eigenlijk Jacco, als ik vragen mag?

ben monteur, fotograaf, hobbieist, pr-man, etc...??
jaccowoensdag 17 mei 2006 @ 21:21
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:12 schreef Edwin_S het volgende:
Hey Jacco, is die knakenbak van eus nou nog niet klaar?
Nee ECU is waarschijnlijk kapot.
jaccowoensdag 17 mei 2006 @ 21:21
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:16 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

wat voor werk doe je eigenlijk Jacco, als ik vragen mag?

ben monteur, fotograaf, hobbieist, pr-man, etc...??
Ik ben mede eigenaar van Gofaster BV en studeer HBO journalistiek.
Edwin_Swoensdag 17 mei 2006 @ 21:24
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:21 schreef jacco het volgende:

[..]

Nee ECU is waarschijnlijk kapot.
Heeft ie niet weer een kabelbreuk? Toen hij laatst bij ons was voor die MAF was er ook iets met de bedrading ofzo...
jaccowoensdag 17 mei 2006 @ 21:27
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:24 schreef Edwin_S het volgende:

[..]

Heeft ie niet weer een kabelbreuk? Toen hij laatst bij ons was voor die MAF was er ook iets met de bedrading ofzo...
Nee ze hebben alles door gemeten, ze dachten dat er iets met de injectoren was. Maar die zijn allemaal goed. Echt een vaag probleem.
Edwin_Swoensdag 17 mei 2006 @ 21:33
Toch maar naar de echte expert?
jaccowoensdag 17 mei 2006 @ 21:36
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:33 schreef Edwin_S het volgende:
Toch maar naar de echte expert?
Daar staat hij al, kan je nagaan
jaccowoensdag 17 mei 2006 @ 21:41
X-qlusive.woensdag 17 mei 2006 @ 21:48
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:41 schreef jacco het volgende:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
vind die leuk hoor, mij pesten met plaatjes
t0ndonderdag 18 mei 2006 @ 09:43
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:36 schreef jacco het volgende:

[..]

Daar staat hij al, kan je nagaan
Kom je zondag nog mee?
DeBastaarddonderdag 18 mei 2006 @ 12:06
SX'en rulen, heb er zelf ook een =)
jaccodonderdag 18 mei 2006 @ 12:53
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 09:43 schreef t0n het volgende:

[..]

Kom je zondag nog mee?
Ik denk dat het een andere keer gaat worden, maar misschien wel.
GizartFRLdonderdag 18 mei 2006 @ 13:04
Ik mis de echte Silvia's nog.
De S12
Staat op streetfire nog een filmpje van mijn oude.
t0ndonderdag 18 mei 2006 @ 13:45
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:53 schreef jacco het volgende:

[..]

Ik denk dat het een andere keer gaat worden, maar misschien wel.
Ben zelf ook later... moet me auto ophalen bij polijster.. spreek je voor die tijd wel..
X-qlusive.donderdag 18 mei 2006 @ 18:20
Here are some basic specs for those looking to know the differences on the Nissan SR20DET Engines. There have been basically 3 generations of the SR20DET. Which one is better, it doesn't really matter, especially since there are very few engines out there that will be left stock for very long. Most customers will install them as stock as possible, but will soon upgrade fuel, turbo, intake, and intercooler, if they have not done so already when they order a conversion package.

Specifications for RED Top SR20DET

180SX 91-93 and Silvia 91-93




Displacement: 1998cc (2.0 liter)

Cam type: DOHC 16 valve, chain driven cam sprockets

Bore and stroke: 86mm x 86mm

Compression: 8.5 : 1

Horsepower: 205ps at 6000rpm

Torque: 203 ft/lbs at 4000rpm

Stock boost: 7 psi

Throttle body bore: 60mm

Injector size: 370cc/min

Turbo specs:

Compressor: T-25, 60 trim 56mm BCI-1 compressor.

Turbine: T-25, 62 trim 53.8mm 0.64 A/R turbine housing.

Center Section: Journal bearings

Performance:

The stock turbo will be safe to 13-15 psi. After that, the turbo is past its efficiency range, and power increases will fall off and are not worth the risk of turbo damage. The engine should produce 230-250 RWHP at safe boost.





Specifications for Black Top SR20DET

180SX 94-98



Displacement: 1998cc (2.0 liter)

Cam type: DOHC 16 valve, chain driven cam sprockets

Bore and stroke: 86mm x 86mm

Compression: 8.5 : 1

Horsepower: 205hp at 6000rpm

Torque: 203 ft/lbs at 4000rpm

Stock boost: 7 psi

Throttle body bore: 60mm

Injector size: 370cc/min

Turbo specs:

Compressor: T-25, 60 trim 56mm BCI-1 compressor.

Turbine: T-25, 62 trim 53.8mm 0.64 A/R turbine housing.

Center Section: Journal bearings

Performance:

The stock turbo will be safe to 13-15 psi. After that, the turbo is past its efficiency range, and power increases will fall off and are not worth the risk of turbo damage. The engine should produce 230-250 RWHP at safe boost.





Specifications for Black Top S14 T28 VTC

Silvia 95-98



Horsepower: 220hp at 6000rpm

Torque: 203 ft/lbs at 4800rpm

Turbo specs:

Compressor: T-28, 60 trim 60 mm BCI-1 compressor in T-04B housing

Turbine: T-25, 62 trim 53.8mm 0.64 A/R turbine housing.

Center Section: Ball Bearing

S14 SR20DET's use a different ECU and harness, these are extremely expensive and hard to find.

Variable valve timing system and a different turbo are the significant changes from the S13 SR20DET engines.

S13 uses 'low port' intake design vs. S14 'high port' design.

Performance:

The stock turbo will be safe to 13-15 psi. After that, the turbo is past its efficiency range, and power increases will fall off and are not worth the risk of turbo damage. The stock engine should produce 250-260 RWHP at safe boost using stock turbo. Upgrading turbo, fuel and rest of need parts will yield 300-375.





Specifications S15 Black Top SR20DET

S15 Silvia 99-



Horsepower: 250ps at 6000rpm

Transmission: 6 Speed, Close Ratio

Injector size: 480cc/min

Turbo specs:

Compressor: T-28, 60 trim 60 mm BCI-1 compressor in T-04B housing

Turbine: Inconel turbine wheel. Cast divider wall between turbine discharge and wastegate.

Center Section: Ball Bearing

This engine is expensive and hard to get. If you are on a tight budget, please consider other options as the money you save from buying this engine can be better used to build up a really nice Red Top.

Additions: 6 speed manual transmission. The 6 speed cannot be used on the S13 and S14 motors, and uses a different driveshaft. Speed sensor is located in the differential. The 6 speed is cool, but is not as strong as the 5 speed from the older cars. There is basically 6 gears inside the same housing that was designed to hold 5 gears. This makes the gears smaller and weaker, therby breaking more often.
Volvomandonderdag 18 mei 2006 @ 23:37
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:41 schreef jacco het volgende:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
En hier driftend in actie. Foto is niet gemaakt door mij!

X-qlusive.vrijdag 19 mei 2006 @ 00:27
het grappige is... dat je alleen maar over deze auto's ziet in de vorm van driften, terwijl je met deze bakken ook gewoon kent racen of sprintjes doen

alleen dat gewoon racen word denk ik moeilijk vanwege de acterwiel aandrijving maar het is zeker mogelijk!

vraagje!

hoeveel toeren kunnen deze blokken draaien (zonder al te veel schade aan te brengen of de slijtage extreem te verhogen) ik weet dat de honda blokken 9200 toeren kunnen draaien (11000 is mogelijk, maar dan gaat je blok niet lang mee!), de RX7 ken ook 9000, M3 8500, Supra 7500 (weet niet zeker). en in het bovenstaande stukje info staat dat er eeb 6-bak is maar volgens hun is de 5-bak het krachtigste, is dat zo of is een 6-bak net zo goed hedendaags van de 200SX blokken?
K33Tvrijdag 19 mei 2006 @ 00:29
8500 toeren denk ik. Heb exact dezelfde blok ook in een ouwe skyline gezien (nee, geen GTS-T/GT-R). En het rood van de tachometer begon tussen 8000 en 9000. En een reguliere rb26dett blok gaat vanaf 9000rpm in rood, te tunen vanaf 13.000 rpm in rood.
X-qlusive.vrijdag 19 mei 2006 @ 01:17
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 00:29 schreef K33T het volgende:
8500 toeren denk ik. Heb exact dezelfde blok ook in een ouwe skyline gezien (nee, geen GTS-T/GT-R). En het rood van de tachometer begon tussen 8000 en 9000. En een reguliere rb26dett blok gaat vanaf 9000rpm in rood, te tunen vanaf 13.000 rpm in rood.
maar soms zijn de wijzerplaten ook een kit, die voor honda verkrijgbaar is gaat pas bij 10000 in het rood, terwijl (zover ik weet) bijna alle honda's 8800/9200 toeren draaien.

rb26dett zei je he

dan is de vraag, welke blokken passer er dan in een silvia zonder al te veel ophang aanpassingen, ik dacht namelijk dat een SR22DET het grootste blok was dat in een 200SX zat ?
jaccovrijdag 19 mei 2006 @ 10:37
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:37 schreef Volvoman het volgende:

[..]

En hier driftend in actie. Foto is niet gemaakt door mij!

[afbeelding]
De foto is gemaakt door een fotograaf waar wij mee samenwerken. Hij heeft ook veel foto's gemaakt die op onze site staan en in ons magazine.
DeBastaardvrijdag 19 mei 2006 @ 13:33
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 01:17 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

maar soms zijn de wijzerplaten ook een kit, die voor honda verkrijgbaar is gaat pas bij 10000 in het rood, terwijl (zover ik weet) bijna alle honda's 8800/9200 toeren draaien.

rb26dett zei je he

dan is de vraag, welke blokken passer er dan in een silvia zonder al te veel ophang aanpassingen, ik dacht namelijk dat een SR22DET het grootste blok was dat in een 200SX zat ?
SR22DET is nooit standaard geleverd? Dat is een opgeboord blok.
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 00:29 schreef K33T het volgende:
8500 toeren denk ik. Heb exact dezelfde blok ook in een ouwe skyline gezien (nee, geen GTS-T/GT-R). En het rood van de tachometer begon tussen 8000 en 9000. En een reguliere rb26dett blok gaat vanaf 9000rpm in rood, te tunen vanaf 13.000 rpm in rood.
Weet je zeker dat dat geen N/A blok was?

Normaal houd het voor een S13 wel al op bij de 7500 en dan zit je hem echt al ver te pushen hoor. Natuurlijk als je er veel geld in pompt kom je verder....

13000rpm klinkt mij een beetje als broodje aap maar ok.
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 00:27 schreef X-qlusive. het volgende:
het grappige is... dat je alleen maar over deze auto's ziet in de vorm van driften, terwijl je met deze bakken ook gewoon kent racen of sprintjes doen

alleen dat gewoon racen word denk ik moeilijk vanwege de acterwiel aandrijving maar het is zeker mogelijk!
Uhh, alle echte "racewagens" hebben RWD ? Met de goede setup en stuurmanskunsten kom je een heel eind.
X-qlusive.vrijdag 19 mei 2006 @ 17:26
en de blokken dan van een skyline, die gaan tog verder als 7500 RPM, over praat je dan ook over pushen en heel dik opfokken..??
jaccovrijdag 19 mei 2006 @ 17:49
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:26 schreef X-qlusive. het volgende:
en de blokken dan van een skyline, die gaan tog verder als 7500 RPM, over praat je dan ook over pushen en heel dik opfokken..??
Originele redline van een R34 GTR is 8000, maar in de praktijk kan je daar nog wel overheen.
jaccovrijdag 19 mei 2006 @ 17:50
foutje
DeBastaardvrijdag 19 mei 2006 @ 19:06
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:26 schreef X-qlusive. het volgende:
en de blokken dan van een skyline, die gaan tog verder als 7500 RPM, over praat je dan ook over pushen en heel dik opfokken..??
Daar kan je vast wel overheen, maar dan moet je niet denken aan getallen als 13000rpm ofzo hoor.
X-qlusive.vrijdag 19 mei 2006 @ 19:08
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 19:06 schreef DeBastaard het volgende:

[..]

Daar kan je vast wel overheen, maar dan moet je niet denken aan getallen als 13000rpm ofzo hoor.
nee joh gekkie

ik moet zeggen, vin veel toeren onwijs gaaf! maar dan praat ik over 9000/9500 max, niet 13000, dat is meer voor de motor fiets of een rotatiemotor.
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:49 schreef jacco het volgende:

[..]

Originele redline van een R34 GTR is 8000, maar in de praktijk kan je daar nog wel overheen.
maarja tuurlijk ken je met vele motoreren meer toeren draaien als het daarvoor gemaakt is, maar dat houdt meestal wel in dat je blok vreselijk snel slijt, ik heb geen idee wat de standaard blokken max km kunnen draaien (ik denk ongeveer 250.000 en meer) maar als ik een blok wil gaan opfokken moet het wel ongeveer 180.000 km kunnen draaien zonder problemen (kleine problemen daar buiten gelaten, met opfokken ken er altijd wel wat mis gaan)

maar zijn de mogelijkheden goed genoeg met de SR20DET om ongeveer 400+ pk's eruit tehalen(neem aan dat het blok wel versterkt moet worden als je hoog gaat boosten en flink op gaat voeren)?

[ Bericht 24% gewijzigd door X-qlusive. op 19-05-2006 19:35:33 ]
DeBastaardvrijdag 19 mei 2006 @ 22:41
400pk is zeker te doen hoor, helemaal als je er gesmede zuigers etc. in doet. Kan het blok makkelijk hebben
ChrisM55zaterdag 20 mei 2006 @ 10:29
Is zeker te doen, op internet staat ergens een filmpje van een SR20DET met 668PK.
X-qlusive.zaterdag 20 mei 2006 @ 14:07
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 10:29 schreef ChrisM55 het volgende:
Is zeker te doen, op internet staat ergens een filmpje van een SR20DET met 668PK.
ja maar, ik bedoel op een manier dat je niet je blok snel opblaast of iets dergelijks. Namelijk ken veel mensen die hun civic blok (B16A/B16A2 blok) een turbo/kompressor erop gooien en 400+ pk's, maar die blokken geven allemaal problemen, t is wel leuk maar dat blok ken nou eenmaal dat niet aan

ik wil gewoon een blok dat betrouwbaar (tuurlijk er kunnen altijd problemen voorkomen, maar niet dat ik om de 6 maanden weer voor de deur staat omdat er iets mis is) is zonder dat ik kans heb mijn blok opblaast omdat ik hem te veel opgefokt heb.

[ Bericht 1% gewijzigd door X-qlusive. op 20-05-2006 14:20:39 ]
jaccozaterdag 20 mei 2006 @ 14:16
Als je op zo'n manier een motor wilt tunen zul je er wel rekening mee moeten houden dat er altijd iets mee kan gebeuren. Dat geld voor een SR20 en voor een RB26, je kan er heel veel pk's uit halen. Maar je moet er altijd rekening mee houden dat hoe je je blok ook bouwt er altijd wat mee kan gebeuren.

Ik denk wel dat je betrouwbaar een RB26 tot de 600 pk kan bouwen, maar ga je daarboven zitten dan word het een ander verhaal. Maar als je echt een betrouwbaar blok wilt bouwen met alles erop en eraan dan moet je wel over een hele dikke portemenee beschikken. Hetzelfde geld natuurlijk voor het SR20 blok.
X-qlusive.zaterdag 20 mei 2006 @ 16:03
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:16 schreef jacco het volgende:
Als je op zo'n manier een motor wilt tunen zul je er wel rekening mee moeten houden dat er altijd iets mee kan gebeuren. Dat geld voor een SR20 en voor een RB26, je kan er heel veel pk's uit halen. Maar je moet er altijd rekening mee houden dat hoe je je blok ook bouwt er altijd wat mee kan gebeuren.

Ik denk wel dat je betrouwbaar een RB26 tot de 600 pk kan bouwen, maar ga je daarboven zitten dan word het een ander verhaal. Maar als je echt een betrouwbaar blok wilt bouwen met alles erop en eraan dan moet je wel over een hele dikke portemenee beschikken. Hetzelfde geld natuurlijk voor het SR20 blok.
dat spreekt voor zich!

maar dit doe je ook niet ff in 1 jaar (althans meeste mensen niet ) ik denk dat deze projekt langer gaat duren als 5 jaar, maar dat maakt niet uit dan zie je de auto beetje bij beetje opgebouwd worden (vind ik persoonlijk het leukst). en de bedragen daar wil ik nogeneens over beginnen die zijn taboe

de spullen vergaren voor je bak en tunen is ook niet zo'n probleem, maar de auto importeren lijk me de grootste probleem qua verkrijgbaarheid, welke model je wil, welk blok, etc etc. dan zit ik te denken.... zijn ze nog wel te krijgen of wat dat een heuse zoektocht..??
jaccozaterdag 20 mei 2006 @ 16:23
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 16:03 schreef X-qlusive. het volgende:

[..]

dat spreekt voor zich!

maar dit doe je ook niet ff in 1 jaar (althans meeste mensen niet ) ik denk dat deze projekt langer gaat duren als 5 jaar, maar dat maakt niet uit dan zie je de auto beetje bij beetje opgebouwd worden (vind ik persoonlijk het leukst). en de bedragen daar wil ik nogeneens over beginnen die zijn taboe

de spullen vergaren voor je bak en tunen is ook niet zo'n probleem, maar de auto importeren lijk me de grootste probleem qua verkrijgbaarheid, welke model je wil, welk blok, etc etc. dan zit ik te denken.... zijn ze nog wel te krijgen of wat dat een heuse zoektocht..??
Als jij aan geeft welke auto je wilt hebben en daarbij je budget aangeeft, kan ik voor je kijken wat er in Japan berschikbaar is. Het transport en de import zijn bij de prijs in begrepen. Wij kunnen ook de auto op NL kenteken voor je krijgen.
#ANONIEMzaterdag 20 mei 2006 @ 18:21
WOEHOE binnenkort de 1e S15 op NL kenteken
jaccozondag 21 mei 2006 @ 11:52
Heel goed Estolan, wat ben jij weer goed op de hoogte

X-qlusive.zondag 21 mei 2006 @ 14:47
quote:
Op zondag 21 mei 2006 11:52 schreef jacco het volgende:
Heel goed Estolan, wat ben jij weer goed op de hoogte

[afbeelding] [afbeelding]
wat een bak he
#ANONIEMzondag 21 mei 2006 @ 22:46
quote:
Op zondag 21 mei 2006 20:25 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Ja 2JZ's zijn niet goedkoop he
mwah valt ook wel weer mee
#ANONIEMzondag 21 mei 2006 @ 22:46
quote:
Op zondag 21 mei 2006 11:52 schreef jacco het volgende:
Heel goed Estolan, wat ben jij weer goed op de hoogte

[afbeelding] [afbeelding]
Yup die ja, maarja dat wist ik al lang , voordat het op sxoc kwam iig

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2006 22:46:58 ]
Fiets-toeterzondag 21 mei 2006 @ 23:19
Henk spammed die bak overal!
jaccomaandag 22 mei 2006 @ 09:52
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:46 schreef Estolan het volgende:

[..]

Yup die ja, maarja dat wist ik al lang , voordat het op sxoc kwam iig
Zo hé stoer man
DeBastaardmaandag 22 mei 2006 @ 10:07
Mooi ding die S15 ja, henk liet hem me zien, voordat ie op SXOC gepost werd. Wrede auto =)
beschuitdinsdag 23 mei 2006 @ 10:27
dacht dat t hier over de silvia ging ei'k
Fiets-toeterdinsdag 23 mei 2006 @ 11:26
*reactie is nvt meer.

[ Bericht 77% gewijzigd door Fiets-toeter op 23-05-2006 14:27:07 ]
ThaFreakdinsdag 23 mei 2006 @ 13:13
supra-chat is gone, hou het aub ontopic, over de supra lopen verschillende topic waar gepraat kan worden!!