10-mei-2006quote:Politie grijpt in na feest in Pijnacker
PIJNACKER-NOOTDORP - Na een feest in Pijnacker heeft de politie zaterdagnacht ingegrepen omdat zij melding had gekregen dat er onder een deel van de feestgangers een explosieve sfeer was ontstaan.
Er zijn 16 mensen opgepakt. Vier agenten raakten gewond. Volgens bezoekers is er erg hard door de ME opgetreden. Een EHBO-medewerker meldt dat hij gescheurde kleding en plassen bloed op straat heeft zien liggen. Jongeren hebben aangifte gedaan van de manier waarop de politie is opgetreden. Burgemeester Buddenberg van Pijnacker beslist morgen of er een onderzoek komt naar de gang van zaken.
11-05-06quote:Relschopper wilde agente wurgen’
PIJNACKER-NOOTDORP - Eén van de personen die zaterdagavond betrokken was ...
AD TV: Onrust in Pijnacker houdt aan na politierel
De Rijksrecherche gaat het optreden van de ME in Pijnacker onderzoeken. FOTO ANP
1/2VOLGENDE ....bij ongeregeldheden in Pijnacker - Nootdorp heeft tijdens de rellen geprobeerd een politieagente te wurgen. De man wordt gezocht voor poging tot doodslag.
Volgens een woordvoerder van politie Haaglanden heeft de man een vrouwelijke politieagent bij de keel gegrepen. De agente werd door collega’s ontzet. In de consternatie die volgde, werd zij door een politiehond gebeten.
De wurgpoging was niet de aanleiding voor de rellen die uitbraken, toen de 2500 bezoekers de feesttent rond half één verlieten. Dat was de arrestatie van een man die betrokken was bij een vechtpartij. Zo’n vijftig mensen keerden zich tijdens de aanhouding tegen de politie, die daarop charges uitvoerde. Later werd ook de woning van burgemeester Buddenberg van Pijnacker-Nootdorp met eieren bekogeld. 35 mensen hebben een klacht ingediend tegen het in hun ogen gewelddadige optreden van de ME. Volgens hen zou daar geen aanleiding voor zijn geweest.
Buddenberg wordt op internet ervan beschuldigd dat hij zijn dochter vlak voor het ingrijpen van de ME uit de feesttent heeft gehaald. ,,Dit verhaal klopt niet,’’ laat hij weten. ,,Ik ben kort voor twaalf uur de tent uitgelopen. Tot mijn verrassing trof ik mijn dochter aan bij de fietsen. Daarop zijn we samen naar huis gefietst.’’
Ook de reacties zijn tekenend.quote:Rol burgemeester Pijnacker onderzocht
PIJNACKER - Er komt een onafhankelijk onderzoek naar de rol van burgemeester F. Buddenberg bij de ongeregeldheden...
Burgemeester F. Buddenberg. (Foto - Frank Jansen)
afgelopen weekeinde in Pijnacker. Dat werd gisteravond bekend tijdens een vergadering van de gemeenteraad van Pijnacker-Nootdorp. De raad steunde een motie waarin de VVD vroeg om nader onderzoek.
Eerder op de dag werd al bekend dat de Rijksrecherche op verzoek van de politie onderzoek gaat doen naar het optreden van de Mobiele Eenheid in Pijnacker. In een feesttent vond een concert plaats met onder meer een optreden van rapper Ali B. Na het feest ontstonden buiten vechtpartijen. De politie greep volgens getuigen buitensporig hard in. (ANP)
Google Afbeeldingenquote:Laatste verdachte rellen Pijnacker vrij
PIJNACKER - De politie heeft de laatste van de zestien aangehouden verdachten van de rellen in Pijnacker vrijgelaten.
De zestienjarige jongen werd opgepakt voor openlijke geweldpleging en poging tot doodslag, vorige week zaterdag na afloop van een feest in Pijnacker. In totaal zestien bezoekers werden aangehouden.
De politie kreeg naar aanleiding van het optreden tientallen klachten binnen van feestgangers, die vinden dat de politie te hard heeft opgetreden.
Tientallen mensen die erna aangifte doen, is dat ook normaal?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:18 schreef BrauN het volgende:
Wat is het probleem? Beetje zuipen, beetje feesten, loopt wel eens fout, beetje knokken met de ME. Er zijn geen doden gevallen hoor.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:22 schreef BrauN het volgende:
Het schijnt trouwens allemaal best meegevallen te zijn... de media heeft het nogal aangedikt.
Klik hier voor de bron.
I'm feeling lucky: Uit de eerste hit: '‘Ik doe het alleen’, zegt een ME’er, ‘als de tegenpartij ook rugnummers draagt. Weten we meteen wie de stenengooiers zijn.’'quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:20 schreef Yildiz het volgende:
Ik kan me bijvoorbeeld zo herinneren dat
Bron via Google, op ME rugnummer ombudsman
[..]
Zouden de ME'ers wat te verbergen hebben?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:32 schreef gronk het volgende:
[..]
I'm feeling lucky: Uit de eerste hit: '‘Ik doe het alleen’, zegt een ME’er, ‘als de tegenpartij ook rugnummers draagt. Weten we meteen wie de stenengooiers zijn.’'
Wel, we hebben identificatieplicht. Waar zijn godverdomme de rugnummers van de ME?
Waarom denk je dat al die Amerikaanse eenheden die wel nummers regelmatig hun nummers aftapen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:35 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zouden de ME'ers wat te verbergen hebben?
Wilde gok, zodat ze niet herkenbaar in beeld komen, zodat ze geen rechtszaak aan hun broek krijgen als het leven slaan uit een 14-jarige omdat ze 'daartoe opdracht kregen'.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Waarom denk je dat al die Amerikaanse eenheden die wel nummers regelmatig hun nummers aftapen?
Ik ken een hoop mensen die daar waren die nacht. En die zeggen allemaal dat de aanwezigheid van de ME overbodig was. Dat er niet meer agressie dan normaal was (dus hooguit wat dronken boertjes die ruzie maken met elkaar). En dat de agressie puur afkomstig was van de ME die puur op oorlog uit was.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:35 schreef Yildiz het volgende:
Nee, even serieus nu, hoe zijn de ervaringen met de ME, en dan met name tijdens dit feest?
*hap: Ik heb je niet tegengehouden het topic eerder te openen. Ik zeg in de OP al waarom ik het nu open.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:42 schreef PsyCha het volgende:
zo hey! jij bent er snel bij.
Samengevat, misbruik van macht? Doet de ME dat? Hoeveel?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik ken een hoop mensen die daar waren die nacht. En die zeggen allemaal dat de aanwezigheid van de ME overbodig was. Dat er niet meer agressie dan normaal was (dus hooguit wat dronken boertjes die ruzie maken met elkaar). En dat de agressie puur afkomstig was van de ME die puur op oorlog uit was.
En dat zijn allemaal zonder uitzondering brave borsten die nimmer betrokken zijn geweest bij vechtpartijen of andere agressie. En ik kan me zelf ook niet voorstellen waarom er ME nodig was, ik ben zelf vroeger vaak in de tent geweest, en d'r is echt zelden agressie en nog nooit heb ik een "grimmige sfeer" ofzo waargenomen.
Nee, dit is echt puur te wijten aan ME die even lekker wilden gaan matten
Laatste punt, ook dat heb ik gehoord ja. Dat het goedkoop op Ali B werd afgeschoven.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
't Toverwoord voor de aanwezigheid van de ME was trouwens allochtoon. Ali B trad op, dus het geweldige brein van de burgemeester dacht dat er misschien wel eens allochtonen naar de tent zouden kunnen komen. Dus dan moet je natuurlijk wel alvast preventief de ME klaar hebben staan. En dan natuurlijk vol in beeld en lekker provocerend![]()
Dat dit eigenlijk al jaren een gezelligfeest is, waar meer dan een normale politie-aanwezig nooit noodzakelijk was, dat vergat meneer gelijk bij het enge woord allochtoon.
Ocharme, zijn de ME'ertjes niet goed geïntegreerd?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:50 schreef Hephaistos. het volgende:
Las van de week in een krant een gemeenteraads-lid die dit wijtte aan het feit dat Pijnacker een dorp is. Doordat de ME gewend is om in de stad op te treden, kennen ze de lokale dorps-gebruiken niet. En volgens diegene was dat dorps-gebruik dus, dat als er ruzie was, er een paar klappen werden uitgedeeld en iedereen daarna weer vrolijk wegliep met elkaar.
Tja...
Tja, als je ADO-hoolies gewend bent, en je komt opeens tegen 13 jarige dorps-jongens te staan. Dan zou ik ook verward raken als ME-er...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ocharme, zijn de ME'ertjes niet goed geïntegreerd?
De ME is er regelmatig gewoon op uit om lekker te knokken. Dat kunnen voetballerhooligans en de ME-ers zelf je zelf bevestigen. Vraag maar eens aan voetbalbezoekers hoe de ME zelf graag een partijtje provoceerd. Als ze dat bij een groep hooligans doen dan wordt er even lekker gemat en is iedereen blij.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:44 schreef Yildiz het volgende:
Samengevat, misbruik van macht? Doet de ME dat? Hoeveel?
Die was al 3 uur daarvoor vertrokken zelfs. Na een optreden zonder noemenswaardige voorvallen. Toen de rellen uitbraken hadden de feestgangers al een paar uur DJ Jean achter de rug.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Laatste punt, ook dat heb ik gehoord ja. Dat het goedkoop op Ali B werd afgeschoven.
Volgens mij was ie al 2 uur voor het einde weg, toch?
Ik zie het probleem daarvan ook niet echt eigenlijk, bovendien waren het geen ME'ers daar.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:50 schreef Hephaistos. het volgende:
Las van de week in een krant een gemeenteraads-lid die dit wijtte aan het feit dat Pijnacker een dorp is. Doordat de ME gewend is om in de stad op te treden, kennen ze de lokale dorps-gebruiken niet. En volgens diegene was dat dorps-gebruik dus, dat als er ruzie was, er een paar klappen werden uitgedeeld en iedereen daarna weer vrolijk wegliep met elkaar.
Het waren geen ME'ers.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Echt belachelijk hoe de ME zich daar heeft gedragen. Maar goed, dat is niet de eerste keer. Nr's lijken me inderdaad een goed plan. Stelletje doorgesnoven hooligans in uniform zijn het (naja, een groot deel iig).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |