abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 mei 2006 @ 16:41:05 #101
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38374834
lekker dan. ik denk dat ik maar een half jaartje niet meer naar de beurs kijk. al heb ik wat kanttekeningen bij je eerdere stuk(ken) selang, stapelen de negatieve factoren zich op, geen zweet, maar van dit soort dingen wordt een mens niet blij.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 16:45:09 #102
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_38375013
quote:
consumentenvertrouwen vs daalt minder sterk dan verwacht

30 mei 2006, 16:04 uur

amsterdam (dow jones)--het amerikaanse consumentenvertrouwen is in mei gedaald, maar minder hard dan vooraf werd aangenomen. de index zakte van 109,8 in april tot 103,2 in mei, aldus cijfers van onderzoeksinstituut conference board.

het vertrouwen is daarmee hoger dan verwacht. vooraf geraadpleegde economen rekenden op een niveau van 100,0.

de deelindex die de mening van de amerikaanse consument over de huidige situatie weergeeft daalde van 136,2 tot 132,5. de verwachtingsindex daalde van 92,3 tot 83,7. met deze laatste deelindex wordt de verwachting weergegeven voor de komende zes maanden.

de conference board geldt als een onafhankelijk non-profit onderzoeksinstituut dat indices berekent voor het amerikaanse ministerie van handel. voor de berekening van het consumentenvertrouwen benadert de conference board 5000 huishoudens. de universiteit van michigan, dat ook maandelijks cijfers over het consumentenvertrouwen naar buiten brengt, benadert 300 huishoudens voor de berekening van het cijfer.

het consumentenvertrouwen geldt als een belangrijke barometer voor de consumentenbestedingen die goed zijn voor tweederde van de omvang van de amerikaanse economie.
er is dus ook wel degelijk goed nieuws.
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:38:20 #103
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_38390781
consumer confidence zegt niets..
Overal verstand van.
  woensdag 31 mei 2006 @ 05:53:08 #104
13911 Atahualpa
Live from Taiwan !
pi_38397838
quote:
op dinsdag 30 mei 2006 16:41 schreef el. het volgende:
maar van dit soort dingen wordt een mens niet blij.
maar jij hoort juist blij te zijn!
voor een lange termijn belegger is het juist gunstig als de koersen dalen, zolang de lange termijn vooruitzichten van de bedrijven waarin je belegt maar goed blijven. en aan de lange termijn vooruitzichten is het laatste half jaar niets veranderd.

je hebt nog steeds dezelfde aandelen, de 'echte' waarde daarvan (bepaald door de 'earnings power') is nog steeds hetzelfde. maar je profiteert wel van:
1. lagere vermogensbelasting
2. de mogelijkheid om nieuw geld (salaris, dividend inkomsten,...) tegen gunstiger voorwaarden te (her)beleggen.

vooral dat laatste punt moet je niet onderschatten. hoe dieper de dip en hoe langer die duurt, des te meer aandelen kun je met hetzelfde geld verwerven en deste beter de inkomstengroei op lange termijn.
vergeet niet dat de opbrengst van een aandelen belegging op zeer lange termijn nooit meer kan zijn de som van alle door het bedrijf gemaakte winsten. het is dus zaak om met hetzelfde geld zoveel mogelijk aandelen te verwerven. en hoe dieper en langer een dip is, deste meer aandelen kun je met hetzelfde geld kopen.
Babyvet roeleert !
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:01:55 #105
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38412987
wat betreft mijn lt visie ben ik ook niet ongelukkig, maar punt 2 gaat voor mij niet op, ik zit er max in en heb geen cash over. het is meer de gedachte dat ik door mijn starre lt planning altijd blijf zitten. begrijp me niet verkeerd, ik heb nu precies allemaal aandelen waar ik blij mee ben, de rommel is eruit en ik zie het ook niet somber in. alleen op dagen zoals de afgelopen weken kijk je achteraf en dan denk je, als ik toen was uitgestapt en nu weer was ingestapt, dan had ik ¤'s.

het is gewoon puur dat achteraf verhaal wat me niet bevalt. ik moet erbij zeggen dat ik me vandaag realiseerde dat ik inmiddels allang weer was ingestapt, ik had nooit het volle pond gepakt. maar je kent het verhaal, ik denk dat elke belegger dat heeft, achteraf had je liever dit en dat .... ik moet ook niet zeiken ik weet het.
.
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:07:14 #106
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38413216
enige hoop is dat ahold ook gewoon weer dividend gaat uitkeren. qua koers zit ik prima, maar als 'stilzitter' heb je er graag wat dividend bij. desondanks denk ik dat dit nogsteeds een tof aandeel is om te hebben, niet voor de komende paar maanden, meer voor lt dus ook. en ze kunnen er nog altijd uit, ik heb ze gekocht om een ritje te maken naar een koersdoel wat ik allang heb gehaald (deels gecashed destijds). het is gewoon dat ik er nog heil in zie, daarom heb ik ze nog. en nee selang, ik had ze niet op de bodem.
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:22:00 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38413840
ahold is natuurlijk ook leuk als speculatie dat het bedrijf wordt opgebroken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:37:20 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38414446
quote:
op woensdag 31 mei 2006 16:01 schreef el. het volgende:
wat betreft mijn lt visie ben ik ook niet ongelukkig, maar punt 2 gaat voor mij niet op, ik zit er max in en heb geen cash over.
maar als we de komende 1-2 jaar gaan dalen of op een lager niveau stabiliseren dan neem ik aan dat je wel nieuw geld binnenkrijgt om te investeren. een scenario met lagere koersen is dan gunstiger. hoe langer de markt 'laag' blijft hoe beter.
quote:
het is meer de gedachte dat ik door mijn starre lt planning altijd blijf zitten. begrijp me niet verkeerd, ik heb nu precies allemaal aandelen waar ik blij mee ben, de rommel is eruit en ik zie het ook niet somber in. alleen op dagen zoals de afgelopen weken kijk je achteraf en dan denk je, als ik toen was uitgestapt en nu weer was ingestapt, dan had ik ¤'s.
blijven zitten is een verstandige strategie voor lt, want je kunt de markt toch nauwelijks timen. ikzelf ga het voor mijn instappunt nog één keer proberen om relatief laag in te stappen en daarna verkoop ik in principe ook niet meer. hooguit eens in de paar jaar een beetje schuiven.
ik heb geen haast (gezien de marktomstandigheden). het komende jaar ga ik eens rustig mijn verlanglijstje afmaken.
Mijn reisverslagen
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:02:36 #109
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38419355
quote:
op woensdag 31 mei 2006 16:22 schreef selang het volgende:
ahold is natuurlijk ook leuk als speculatie dat het bedrijf wordt opgebroken.
dat is de voornaamste reden dat ik ze nog even hou. er komt iets uitrollen vroeg of laat, of de us tak gaat er (deels) uit, of een overname, of schuitema wordt helemaal overgenomen. de eerste staat me het meest aan, ben ik gelijk van dat dollar risico af, wat dat aangaat, hoe eerder hoe beter.
quote:
op woensdag 31 mei 2006 16:37 schreef selang het volgende:
maar als we de komende 1-2 jaar gaan dalen of op een lager niveau stabiliseren dan neem ik aan dat je wel nieuw geld binnenkrijgt om te investeren. een scenario met lagere koersen is dan gunstiger. hoe langer de markt 'laag' blijft hoe beter.
op die termijn wel ja, als de boel nu maar niet klapt, maar dat is ook niet iets wat ik zie gebeuren.
quote:
blijven zitten is een verstandige strategie voor lt, want je kunt de markt toch nauwelijks timen. ikzelf ga het voor mijn instappunt nog één keer proberen om relatief laag in te stappen en daarna verkoop ik in principe ook niet meer. hooguit eens in de paar jaar een beetje schuiven.
ik heb geen haast (gezien de marktomstandigheden). het komende jaar ga ik eens rustig mijn verlanglijstje afmaken.
ik moet zeggen dat elk jaar dat ik meer beleg (en dan hoef ik niet eens te handelen, gewoon het volgen van nieuws, cijfers e.d.), ik meer feeling krijg. de aanpassingen die ik onlangs heb gemaakt heb ik ook gemaakt na tijden van kijken. dus helemaal stilzitten kan ik niet, ik moet zeggen dat ik daar de opgedane kennis ook te handig voor vind.
pi_38436038
nog steeds veel wisselvalligheid in de beurs, maar vandaag tot nu toe een goede dag in ieder geval.
pi_38472668
vroeg me af of er een klein programma ter beschikking is waardoor ik een kleine venster open met de te kiezen aandelen waarvan de actuele waardes erop komen. zodat ik niet altijd aandeel per aandeel moet zoeken.
maakt het ook makkelijker, hoef ik maar 1 blik op te werpen en ik ben er klaar mee.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 13:55:14 #112
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38473571
quote:
op vrijdag 2 juni 2006 13:25 schreef asspirine het volgende:
vroeg me af of er een klein programma ter beschikking is waardoor ik een kleine venster open met de te kiezen aandelen waarvan de actuele waardes erop komen. zodat ik niet altijd aandeel per aandeel moet zoeken.
maakt het ook makkelijker, hoef ik maar 1 blik op te werpen en ik ben er klaar mee.
op dft kun je je eigen portefeuille samenstellen, dus ook simuleren. oké, het is geen klein venster, maar je kunt wel je eigen selectie maken.
pi_38478101
en vanaf nu niet meer vandaag.
quote:
op donderdag 1 juni 2006 14:19 schreef #ANONIEM het volgende:
nog steeds veel wisselvalligheid in de beurs, maar vandaag tot nu toe een goede dag in ieder geval.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_38499918
tvp. ik was het topic even kwijt, maar ben terug.

nu ik in mei alles verkocht had (begin mei, eind april portefeuille overboord gezet), wordt het nu wel erg aantrekkelijk om binnenkort weer in te stappen... maar goed, kan het geld ook wel goed gebruiken, dus laat het maar even...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 4 juni 2006 @ 11:35:35 #115
57047 macondo
pi_38524228
lucky bastard...
Overal verstand van.
pi_38524319
quote:
op zondag 4 juni 2006 11:35 schreef macondo het volgende:
lucky bastard...
het was inderdaad niet meer dan geluk. hoewel de klappen volgens mij nog wel meevallen... wat denk jij, correctie of hebben we de top echt gehad en gaan we nu weer lekker down?
  zondag 4 juni 2006 @ 18:24:16 #117
57047 macondo
pi_38535458
ik acht het zelf wel reeel dat we nu gewoon een hele zomer blijven hangen op hetzelfde niveau.. 430-450 of zo..
Overal verstand van.
  zondag 4 juni 2006 @ 18:45:53 #118
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_38535980
quote:
op zondag 4 juni 2006 18:24 schreef macondo het volgende:
ik acht het zelf wel reeel dat we nu gewoon een hele zomer blijven hangen op hetzelfde niveau.. 430-450 of zo..
en wanneer gaan we dan onderuit?
  zondag 4 juni 2006 @ 23:34:48 #119
57047 macondo
pi_38546613
quote:
op zondag 4 juni 2006 18:45 schreef jimmyjames het volgende:

[..]

en wanneer gaan we dan onderuit?
onderuit, hoezo? het klinkt misschien als een man-van-de-wereld om te roepen dat we hard onderuit moeten gaan, maar ik zie niet in waarom. de meeste bedrijven in de aex verdienen geld als water, en keren ook nog royaal dividend uit. ik zie de beurs daarom helemaal niet (echt) zakken.
Overal verstand van.
  zondag 4 juni 2006 @ 23:36:30 #120
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_38546680
quote:
op zondag 4 juni 2006 23:34 schreef macondo het volgende:

[..]

onderuit, hoezo?
ik baseer me slechts op wat ik hier lees.
  maandag 5 juni 2006 @ 13:23:05 #121
57047 macondo
pi_38556695
quote:
op zondag 4 juni 2006 23:36 schreef jimmyjames het volgende:

[..]

ik baseer me slechts op wat ik hier lees.
dat is karig bronmateriaal. gebruik de informatie en meningen hier als achtergrondmateriaal, dat lijkt me meer dan voldoende.
Overal verstand van.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:17:17 #122
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38586934
quote:
op maandag 22 mei 2006 13:46 schreef selang het volgende:
unilever gesplitst 1:3

wat heeft dat in hemelsnaam voor zin?
dat kost de onderneming (en dus beleggers) alleen maar extra geld en voor speculanten is het ook slechter, o.a. omdat bij handel in opties de transactiekosten hoger worden.
verhandelbaarheid is ook geen argument want de prijs van één aandeel lag netjes op 50-60 euro.
en nu sbm weer (1 op 4). zezeiden eerder dat ze dit zouden overwegen bij een koers van 100¤.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 15:19:29 #123
58063 uppie83
Sousousou
pi_38593022
even een heel ander vraagje.

ik heb al een aantal keren op het punt gestaan om ook te gaan beleggen. het probleem is echter dat ik door de bomen het bos niet meer zie en daarom elke keer eigenlijk afhaak.

hoe zijn jullie allemaal begonnen en waar heb je toen je informatie vandaan gehaald?
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  dinsdag 6 juni 2006 @ 17:56:50 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38597516
en het goede nieuws is:
het geld dat jullie op de bank hebben + jullie salaris is veel meer waard geworden !
met hetzelfde geld kun je nu namelijk meer aandelen (=echte assets!) kopen.

bovenstaande klinkt misschien flauw, maar zo kijk ik er dus serieus tegenaan
Mijn reisverslagen
pi_38597901
quote:
op dinsdag 6 juni 2006 17:56 schreef selang het volgende:
en het goede nieuws is:
het geld dat jullie op de bank hebben + jullie salaris is veel meer waard geworden !
met hetzelfde geld kun je nu namelijk meer aandelen (=echte assets!) kopen.

bovenstaande klinkt misschien flauw, maar zo kijk ik er dus serieus tegenaan
haha, ik kreeg net een brief met de tegemoetkoming in verhuiskosten voor mijn baan (ook wel tekenbonus genoemd ). dan heb je toch wel direct weer zin om wat mooie kansen in de markt op te zoeken....
  dinsdag 6 juni 2006 @ 18:14:38 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38598000
quote:
op dinsdag 6 juni 2006 18:11 schreef drive-r het volgende:

[..]

haha, ik kreeg net een brief met de tegemoetkoming in verhuiskosten voor mijn baan (ook wel tekenbonus genoemd ). dan heb je toch wel direct weer zin om wat mooie kansen in de markt op te zoeken....
gefeliciteerd
en persoonlijk zou ik het geld nog even in de knip houden.
maar ja, wie ben ik
Mijn reisverslagen
pi_38598506
quote:
op dinsdag 6 juni 2006 18:14 schreef selang het volgende:

[..]

gefeliciteerd
en persoonlijk zou ik het geld nog even in de knip houden.
maar ja, wie ben ik
doe ik ook, ga wel even wat leuke speeltjes kopen voor ik begin, meer in de richting van pakken, overhemden, schoenen, alles waar ik nu maar 1 mooi paar van heb .
  dinsdag 6 juni 2006 @ 18:42:54 #128
58063 uppie83
Sousousou
pi_38599005
quote:
op dinsdag 6 juni 2006 15:19 schreef uppie83 het volgende:
even een heel ander vraagje.

ik heb al een aantal keren op het punt gestaan om ook te gaan beleggen. het probleem is echter dat ik door de bomen het bos niet meer zie en daarom elke keer eigenlijk afhaak.

hoe zijn jullie allemaal begonnen en waar heb je toen je informatie vandaan gehaald?
ik wordt hier toch niet genegeerd he??
pi_38607906
quote:
op dinsdag 6 juni 2006 18:42 schreef uppie83 het volgende:

[..]

ik wordt hier toch niet genegeerd he??
als je een aandeel koopt, koop je eigenlijk een stukje bedrijf. als dat bedrijf winst maakt, besluit het meestal een deel van de winst opnieuw te investeren en een deel uit te keren aan de aandeelhouders. dit laatste noemt men dividend. dit ontvang je nadat er 25 % belasting over betaald is.
het bedrijf kan ook meer waard woorden. in dat geval is jouw aandeel ook meer waard geworden en is er sprake van koerswinst. let wel: het gaat er niet per se om of het bedrijf werkelijk meer waard geworden is. zolang genoeg beleggers dit maar denken gaat de koers omhoog.

als je aandelen koopt loop je risico. het verleden heeft laten zien dat er jaren zijn dat je 20% rendement maakt, maar ook jaren zijn dat je 20 % verliest. over een langere periode heeft een gemiddeld aandeel echter een mooi rendement opgeleverd van zo'n 8 %. (vandaar dat banken ook adviseren om alleen te beleggen als je winst wil maken op lange termijn)

als je weinig geld hebt kun je ook (via banken) in beleggingsfondsen instappen. zo'n beleggingsfonds koopt een mandje met aandelen. zo spreid je het risico en laat je de fondsmanger de beslissingen nemen.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:28:56 #130
57047 macondo
pi_38609200
ach ja, een sign on bonus... hoeveel is dat ongeveer drive-r?

en @uppie83, als je weinig verstand van beleggen en/of (meestal en) weinig vermogen hebt om te beleggen dan zijn beleggingsfondsen of indextrackers iets voor jou. ik zou je een index tracker aanraden, bv de ishares aex tracker. dan beleg je in een keer in alle bedrijven in de aex index en ontvang je nog het dividend ook. lekker makkelijk, goedkoop en gespreid.
Overal verstand van.
pi_38610032
quote:
op dinsdag 6 juni 2006 22:28 schreef macondo het volgende:

en @uppie83, als je weinig verstand van beleggen en/of (meestal en) weinig vermogen hebt om te beleggen dan zijn beleggingsfondsen of indextrackers iets voor jou. ik zou je een index tracker aanraden, bv de ishares aex tracker. dan beleg je in een keer in alle bedrijven in de aex index en ontvang je nog het dividend ook. lekker makkelijk, goedkoop en gespreid.
ik vind het altijd wat ongemakkelijk om over dergelijk zaken te praten, sorry. zover ik weet is het voor mj ongeveer 50% meer dan een goeie strategy consultant in nederland zou betalen, kan je daar iets mee? maar voor een student is het vrij veel, gelukkig krijg ik het pas nadat ik ben begonnen. ik denk dat ik anders het grootste gedeelte had uitgegeven.
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:32:46 #132
58063 uppie83
Sousousou
pi_38613598
quote:
op dinsdag 6 juni 2006 22:28 schreef macondo het volgende:

is er een makkelijke manier om deze fondsen/trackers te vergelijken??? zijn de uberhaupt te vergelijken?

verder is dit idd misschien wel een tijdelijke oplossing nu ik nog niet super veel te besteden heb (was van plan om mijn spaarrekening te gebruiken, dat geld ligt maar te liggen). ik neem aan dat ik op de sites van deze trackers/fondsen wel wat meer uitleg kan vinden over de werking e.d.?
pi_38643276
wat is jullie mening over diensten zoals trendtraders en indexkraker? (zie www.beursplaza.nl voo r rmeer info). dit zijn diensten die dagelijks adviezen geven over de beurzen tegen maandelijkse betaling. de moeite waard, of pure geldverspilling? (overigens vind ik het altijd wel leuk om de (gratis) analyses te lezen op bovengenoemde website).
  donderdag 8 juni 2006 @ 01:26:45 #134
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38644271
het beste advies geef je jezelf, meer kan ik niet zeggen. analisten zitten er ook vaak naast, maak je eigen planning. nou dat was mijn advies dus.
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:10:11 #135
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38647958
hm, lekkere start vandaag.
reageren we tegenwoordig ook al op japan met de beurs ? ik vind het allemaal wat overtrokken en heb het idee dat dat beetje renteverhoging allangin de koers zit. euro daalt weer, olie ging gisteren 2% onderuit en er is geen recessie ofzo. kortom, .... kortom.
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:15:22 #136
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_38649831
quote:
op donderdag 8 juni 2006 10:10 schreef el. het volgende:
hm, lekkere start vandaag.
reageren we tegenwoordig ook al op japan met de beurs ?
japan is toch de tweede economie van de wereld? niet geheel onbelangrijk in dat geval.
quote:
ik vind het allemaal wat overtrokken en heb het idee dat dat beetje renteverhoging allangin de koers zit. euro daalt weer, olie ging gisteren 2% onderuit en er is geen recessie ofzo. kortom, .... kortom.
sterker nog, in japan lijkt het allemaal voorspoedig te gaan (behalve op de beurs dus). alhoewel in niet helemaal de cijfers van japan paraat heb. maar goed, eigenlijk gaat het mondiaal gezien qua economische groei erg goed, dus de sterke dalingen lijken niet geheel gerechtvaardigd.

ik sta in ieder geval klaar met een flinke zak geld om binnenkort flink in te kopen. (dat had ik al eerder gezegd, maar heb mijn aankopen toch maar uitgesteld).
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:21:51 #137
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38650017
het is een beetje overdreven om de hele dag licht lager te gaan, vervolgens adhv wall street diep rood te gaan en dan nog eens extra rood gaan de volgende morgen adhv azië, daar gaat het mij om. maar goed, ze doen maar, ik vind het prima. en jij ook, want je staat klaar, succes met je instap !
  donderdag 8 juni 2006 @ 16:46:06 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38661823
de situatie in japan is wel degelijk zeer belangrijk voor ons.

japan is de grootste financier van de amerikaanse tekorten. voor het eerst sinds lange tijd gaat de rente in japan omhoog en is de economie aan het groeien. dat betekent dat de investment case voor het kopen van amerikaanse obligaties vermindert, wat weer een opwaardse druk op de amerikaanse rente geeft. en zoals ik eerder al schreef gaat die stijgende rente ons de das om doen.

verder is het misschien zo dat veel van de huidige koersdalingen moeilijk te begrijpen zijn omdat het nieuws nog goed is. maar je moet je realiseren dat het nieuws altijd achterloopt. de economische ontwikkelingen zijn een gevolg van een omslag in het denken van de massa, waarvan de beurs de beste graadmeter is. de beursontwikkeling is dus niet het gevolg van de economische ontwikkeling maar is instantaan. het nieuws komt later pas, als mensen de gevolgen hebben geinventariseerd. de meeste mensen denken overigens dat het andersom is en kopen daarom als het nieuws goed is en verkopen als het nieuws slecht is.

ik verwacht de eerste winstwaarschuwingen pas in het najaar.
Mijn reisverslagen
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:35:31 #139
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38663661
pssst ik heb een hele domme vraag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
thanks
  vrijdag 9 juni 2006 @ 18:58:37 #140
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38702675
quote:
op donderdag 8 juni 2006 16:46 schreef selang het volgende:
de situatie in japan is wel degelijk zeer belangrijk voor ons.

japan is de grootste financier van de amerikaanse tekorten. voor het eerst sinds lange tijd gaat de rente in japan omhoog en is de economie aan het groeien. dat betekent dat de investment case voor het kopen van amerikaanse obligaties vermindert, wat weer een opwaardse druk op de amerikaanse rente geeft. en zoals ik eerder al schreef gaat die stijgende rente ons de das om doen.
daar zeg je wat ja.
pi_38704346
wijsheid van de dag: "als wordt geschreven dat beleggen steeds populairder wordt, dan kun je beter uitstappen."
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 10 juni 2006 @ 00:07:08 #142
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_38711950
quote:
op donderdag 8 juni 2006 17:35 schreef plae@ het volgende:

pssst ik heb een hele domme vraag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
thanks
pssssst sla eens een boek over economie open voordat je uberhaupt gaat beleggen. naja, moet ik nodig zeggen ik ga uitstappen en heb de schade best wel binnen de perken gehouden.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 00:10:41 #143
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38712049
ow die vraag had eigenlijk niks met beleggen te maken hoor.

antworoden mag hoor
  donderdag 15 juni 2006 @ 15:57:21 #144
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38887041
maar het hoeft niet natuurlijk, .
zitten er nog mensen met hoofdpijn hier ?
  donderdag 15 juni 2006 @ 16:24:54 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38887981
ik vind het geweldig die koersdalingen
het is altijd leuk als je geld meer waard wordt.
en tijdens de 2007-2008 recessie heb je dan de kans om tegen belachelijk lage koersen een mooie portefeuille voor lange termijn aan te schaffen. dat wordt the buying opportunity of a lifetime...

btw: overmorgen vertrek ik voor 2 weken fietsen in the middle of nowhere zonder beurs, internet etc...
zullen jullie een beetje voorzichtig doen zonder mij ?
wacht even met verder crashen tot ik weer terug ben aub
Mijn reisverslagen
  vrijdag 16 juni 2006 @ 20:37:41 #146
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_38929460
quote:
op donderdag 15 juni 2006 15:57 schreef el. het volgende:
maar het hoeft niet natuurlijk, .
zitten er nog mensen met hoofdpijn hier ?
geen echte hoofdpijn, ik heb de dalingen eergisteren aangegrepen om weer eens wat bij te kopen en een beleggingsfonds om te ruilen voor een ander fonds. heb ing bijgekocht vanwege de lage k/w verhouding, zit veel opwaarts potentieel in voor de lange termijn. ben dus eigenlijk best tevreden
Bankiertje
  vrijdag 16 juni 2006 @ 23:54:42 #147
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38934382
ik verwacht ook wel e.e.a. van ing, ik heb ze ook. mooi bedrijf.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:02:53 #148
57047 macondo
pi_39055629
doet u mij maar een plukje abn..
Overal verstand van.
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:44:10 #149
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_39060030
want ? oké, ze mogen best naar de 25 in betere tijden, maar ik vind het een doodsaai aandeel.
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:45:30 #150
57047 macondo
pi_39073483
saaiheid is prima voor een aandeel. abn heeft een veel hoger dividendrenemdent, plus is een mogelijk overnameprooi.
Overal verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')