abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38219709
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:44 schreef prupke het volgende:

[..]

Minimalisme heb ik moeten opzoeken in het woordenboek en ik heb fotos gezocht en gelezen en gevraagd en gedaan.
Wat ik ben tegen gekomen is dat minimalisme een kunstvorm is.. door middel van zo weinig mogelijk een krachtig iets te maken (minimalisme komt schijnbaar vaak voor in architectuur)
[afbeelding]
dit bv

minimalistisch : zo weinig, zo min, zo klein, zo miniem, mogelijk.
maar iets wat minimalistisch is wil niet zeggen dat het minimalisme is. (denk ik dan)

Ik probeer gewoon het onderwerp te begrijpen en uit te leggen hoe ik dat zie.
Daarom dus deze discussie over wat en waarom.

Ik kijk er dus zo tegen aan en anderen hebben daar een andere mening over en dat mag
Alleen wel jammer dat als ik dus vind dat er maar 4 fotos aan mijn interpretatie van minimalisme voldoen dat ik dan niet kan/mag stemmen.

Edit RonaldV: op verzoek van Prup de link gefixt. De link verneukte de lay-out nog veel erger, dus dit is bij wijze van uitzondering even acceptabel.
Elke wedstrijd heeft regels, en deze fotowedstrijd heeft dus ook regels, waaronder stemregels en daar heb je je aan te houden, dus heel simpel of je stemt op 5 foto's of je stemt niet.
[En het kan maar zo zijn dat er voor de sluitingsdatum nog 10 foto's binnen komen die wel aan jouw ideeen voldoen
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_38219850
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:06 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Leuk dat je meedoet! Je foto zou wel een beetje soep kunnen gebruiken, hij komt erg flets over zo.

Ik heb ook eens zitten klooien met wat foto's zonder franje.
1/
[afbeelding]
2/
[afbeelding]
3/
[afbeelding]

Ik ben zelf het meest tevreden met nr. 2. Wat vinden jullie ervan?
Ben het met je eens.
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:34:09 #278
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_38220113
Ik doe denk ik met deze mee maar ik twijfel nog, valt dit volgens jullie onder minimalisme?

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:36:31 #279
79550 Ymke
your ghost
pi_38220156
Wat vind je er zelf minimalistisch aan?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:37:44 #280
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_38220169
een object en niet te druk.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:39:02 #281
79550 Ymke
your ghost
pi_38220196
Dan kan je het insturen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:43:15 #282
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_38220262
hahaha, ok dan, heb het gedaan, heb toch geen tijd meer om een andere foto te maken.
pi_38221065
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:44 schreef prupke het volgende:

[..]

Minimalisme heb ik moeten opzoeken in het woordenboek en ik heb fotos gezocht en gelezen en gevraagd en gedaan.
Wat ik ben tegen gekomen is dat minimalisme een kunstvorm is.. door middel van zo weinig mogelijk een krachtig iets te maken (minimalisme komt schijnbaar vaak voor in architectuur)
[afbeelding]
dit bv

minimalistisch : zo weinig, zo min, zo klein, zo miniem, mogelijk.
maar iets wat minimalistisch is wil niet zeggen dat het minimalisme is. (denk ik dan)

Ik probeer gewoon het onderwerp te begrijpen en uit te leggen hoe ik dat zie.
Daarom dus deze discussie over wat en waarom.

Ik kijk er dus zo tegen aan en anderen hebben daar een andere mening over en dat mag
Alleen wel jammer dat als ik dus vind dat er maar 4 fotos aan mijn interpretatie van minimalisme voldoen dat ik dan niet kan/mag stemmen.

Edit RonaldV: op verzoek van Prup de link gefixt. De link verneukte de lay-out nog veel erger, dus dit is bij wijze van uitzondering even acceptabel.
Dat is dus precies wat ik bedoel, (zonder jou persoonlijk aan te vallen hoor). Allerlei mensen hebben de definitie van minimalisme opgezocht en zich in de stroming verdiept. Prachtig natuurlijk, die nieuw verworven kennis, en ook mooi dat er over gediscussieerd wordt.

Alleen slaan sommige mensen dan weer door als ze vinden dat er te weinig foto's aan de definitie -of zoals jij terecht zegt: hun interpretatie daarvan- voldoen. Dat is imho een typisch verschijnsel bij het toepassen van net verworven kennis: rigide toepassen. Het begrip is nog niet vertrouwd genoeg om de reikweidte ervan aan te kunnen voelen, dus de net geleerde definitie wordt naar de letter losgelaten op alles dat langs komt. Stel dat er hier een grote vernieuwer binnnen het minimalisme langs zou komen (okay, niet erg waarschijnlijk), dan zou je m niet eens als minimalist (h)erkennen. Dus doe me een lol, en ga geen scherprechter lopen spelen met een definitie die je nog geen maand kent.

En zoals ik al zei: het is een thema, geen dogma, vrije interpretatie van thema's is toegestaan.

En je mag natuurlijk best stemmen, alleen zul je moeten accepteren dat er 1 foto die niet aan jouw interpretatie van minimalisme voldoet 1 punt krijgt. Doe wat creatiefs met dat ene punt, gun m aan de foto die het minst aan het thema voldoet, of die in jouw ogen geen enkele kans maakt of wat dan ook: maak er een statement mee
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 26 mei 2006 @ 10:27:35 #284
61490 PoseidonVS
Wie ikke???
pi_38224303
Mijn poging om met beperkte middellen een sterk beeld neer te zetten:

1

2

Schapenwolkjes, gezien door mijn D30 en een pola filter.
Mijn eigen voorkeur gaat uit naar de 1e, iemand die het daar niet mee eens is?
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
  vrijdag 26 mei 2006 @ 10:51:06 #285
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_38224767
Jammer van de donkere vlekken, maar dat hoort er nu eenmaal bij met zo'n polasiratie-filter. Ik vind de 2de trouwens mooier, met die diagonale lijnen.
Life is what you make it.
pi_38224775
Ik vind de tweede wat meer hebben Poseidon, kan niet goed zeggen waarom. Misschien omdat er duidelijker een structuur in zit .

Ik heb nu dit:

Maar ik twijfel nog of ik het minimalistisch genoeg vind.. Straks nog even aan te gang om een betere plaat te krijgen .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:10:02 #287
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_38225237
Hij is wel mooi Elefes. Ook wel binnen het thema, voor zover ik het snap.
Ik vind het wel een beetje jammer dan het blaadje er iig links niet geheel opstaat.
Life is what you make it.
pi_38225658
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:10 schreef Schanulleke het volgende:
Hij is wel mooi Elefes. Ook wel binnen het thema, voor zover ik het snap.
Ik vind het wel een beetje jammer dan het blaadje er iig links niet geheel opstaat.
Kan nog geregeld worden, het is een beetje bijgesneden
Ben flink aan het stoeien/spelen met hoe ik hem het beste kan uitsnijden precies.. Ik heb nog heel eventjes om daar over te denken mocht ik niets beters meer maken.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:37:59 #289
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_38225801
Ik zou in ieder geval het blaadje er helemaal opzetten, zo zonde als net dat puntje er niet opstaat. Verder vind ik de compositie en vooral de kleurtjes wel mooi

PoseidonVS, ik vind de 2e foto leuker. Ze passen allebei goed bij het onderwerp, maar ik vind het patroon van de laatste mooier
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:24:13 #290
262 Re
Kiss & Swallow
pi_38227287
ik zou het puntje er lekker aflaten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_38231881
Ik ben nog even wat aan de slag gegaan met een paar ideetjes, en dit is wat er uit is gekomen:

#1:

#2:

#3:

En nog een keer de foto uit mijn vorige post, maar dan met het blaadje er helemaal op:

#4:

Iemand suggesties? Ik twijfel nog wat in te sturen, maar neig naar de thee/vakjes foto, omdat dat eens iets heel anders is.
pi_38231999
Ik ga voor #3, Elefes
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:42:03 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_38232050
#3 idd , maar waarom pickwick
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_38232349
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:42 schreef Re het volgende:
#3 idd , maar waarom pickwick
Dat was hier voorradig
Ik ga voor #3, tnx voor het commentaar .
pi_38232630
Offy, wat een snelheid! Ongelofelijk
pi_38232737
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:01 schreef Elefes het volgende:
Offy, wat een snelheid! Ongelofelijk
Je zou bijna denken dat ze niets te doen heeft
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:10:13 #297
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_38232906
Ja, dat vind ik dan nou weer jammer
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:43:59 #298
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_38234092
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:37 schreef Elefes het volgende:
Ik ben nog even wat aan de slag gegaan met een paar ideetjes, en dit is wat er uit is gekomen:

#1:
[afbeelding]

Iemand suggesties? Ik twijfel nog wat in te sturen, maar neig naar de thee/vakjes foto, omdat dat eens iets heel anders is.
op deze manier is het effect sterker vind ik:

Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 26 mei 2006 @ 15:52:03 #299
95752 crew  Chell
Kluns
pi_38234414
Zo issie mooi ja Shark!

Overigens: er wordt ontzettend veel gediscussieerd over het onderwerp en wat wel en niet minimalisme zou zijn en dat de meeste foto's het niet zouden zijn, maar er zijn wel al 36 inzendingen ofzo! Het is dus blijkbaar wel een stuk laagdrempeliger onderwerp en het feit dat er nu veel nieuwe mensen mee durven doen, valt ook wat voor te zeggen lijkt mij

ik heb ook maar eens wat ingestuurd na 100 jaar lurken en nooit meedoen
pi_38234479
mooi hoor
You've just been F'd in the A
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')