quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:44 schreef prupke het volgende:[..]
Minimalisme heb ik moeten opzoeken in het woordenboek
![]()
en ik heb fotos gezocht en gelezen en gevraagd en gedaan.
Wat ik ben tegen gekomen is dat minimalisme een kunstvorm is.. door middel van zo weinig mogelijk een krachtig iets te maken (minimalisme komt schijnbaar vaak voor in architectuur)
[
afbeelding]
dit bv
![]()
minimalistisch : zo weinig, zo min, zo klein, zo miniem, mogelijk.
maar iets wat minimalistisch is wil niet zeggen dat het minimalisme is. (denk ik dan)
Ik probeer gewoon het onderwerp te begrijpen en uit te leggen hoe ik dat zie.
Daarom dus deze discussie over wat en waarom.
Ik kijk er dus zo tegen aan en anderen hebben daar een andere mening over en dat mag
Alleen wel jammer dat als ik dus vind dat er maar 4 fotos aan mijn interpretatie van minimalisme voldoen dat ik dan niet kan/mag stemmen.
Edit RonaldV: op verzoek van Prup de link gefixt. De link verneukte de lay-out nog veel erger, dus dit is bij wijze van uitzondering even acceptabel.
Dat is dus precies wat ik bedoel, (zonder jou persoonlijk aan te vallen hoor). Allerlei mensen hebben de definitie van minimalisme opgezocht en zich in de stroming verdiept. Prachtig natuurlijk, die nieuw verworven kennis, en ook mooi dat er over gediscussieerd wordt.
Alleen slaan sommige mensen dan weer door als ze vinden dat er te weinig foto's aan de definitie -of zoals jij terecht zegt: hun interpretatie daarvan- voldoen. Dat is imho een typisch verschijnsel bij het toepassen van net verworven kennis: rigide toepassen. Het begrip is nog niet vertrouwd genoeg om de reikweidte ervan aan te kunnen voelen, dus de net geleerde definitie wordt naar de letter losgelaten op alles dat langs komt. Stel dat er hier een grote vernieuwer binnnen het minimalisme langs zou komen (okay, niet erg waarschijnlijk), dan zou je m niet eens als minimalist (h)erkennen. Dus doe me een lol, en ga geen scherprechter lopen spelen met een definitie die je nog geen maand kent.
En zoals ik al zei: het is een thema, geen dogma, vrije interpretatie van thema's is toegestaan.
En je mag natuurlijk best stemmen, alleen zul je moeten accepteren dat er 1 foto die niet aan jouw interpretatie van minimalisme voldoet 1 punt krijgt. Doe wat creatiefs met dat ene punt, gun m aan de foto die het minst aan het thema voldoet, of die in jouw ogen geen enkele kans maakt of wat dan ook: maak er een statement mee
Mijn DeviantART gallery,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd