abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 mei 2006 @ 22:21:29 #251
24188 Belana
kloon van belana
pi_38284284
Bram wat goed!! Lekker joh Karin

Zoë
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 27 mei 2006 @ 22:22:55 #252
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38284344
Bram en Djulian
Kylian fijne verjaardag en veel plezier op school.

Rottdog, zo begon het bij Léon ook hoor. Wel op het potje willen, maar dan niks doen. Gewoon door blijven doen en ineens zijn daar toch de druppeltjes. Léon moest na iedere druppel wel even opstaan om te kijken en dan ging hij weer zitten voor de volgende druppel enz. Nu doet hij echt een goede plas in 1x en we zetten hem er elke keer op als hij een schone luier voor krijgt. Hij vraagt er nog niet om als hij gewoon bezig is, maar dus wel als hij op de commode ligt. Dus dat doen we dan gewoon, kan nooit kwaad. Maar we zijn nog lang niet luiervrij.
Hij vond het wel heel raar toen hij zijn eerste drolletje erop deed vandaag. Vond hij volgens mij niet echt geweldig.
Maar gewoon blijven doen dus Rottdog.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 22:24:03 #253
24188 Belana
kloon van belana
pi_38284391
Leon ook al nou ja zeg!!
stormy waters...
sailin'
pi_38284412
Amber zegt ook tig keer per dag dat ze moet plassen, maar het gaat haar alleen om het doortrekken van de wc en het handjes wassen daarna (ze zegt ook psssss idd als ik haar op de wc zet en afvegen doet ze ook )
  zaterdag 27 mei 2006 @ 22:25:25 #255
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38284446
Nou ik hang de vlag nog niet uit hoor Belana. Je hoort nl. wel vaker dat het van tijdelijke aard is.
pi_38284471
Bram wat goed

Zoe

Djulian had vandaag een ongelukje op de grond, dus Rick pakt de dweil en maakt het schoon. Djulian vond dat prachtig, die ging express wat druppeltjes laten lopen en met de dweil het opvegen zoals papa had gedaan en toen het schoon was ons aan kijken met een blik van: goed van mij he?
pi_38284498
Met terugval als ze zien dat de baby steeds aandacht & een schone luier krijgt
pi_38284559
klinkt wel goed hoor dutchie, knap van léon!

zoë.

en karin, jippieeee & hoera, goed man bram!!!

kyllian al een heuse kleuter, vast gefeliciteerd grote vent (& trotse mama) en heel veel plezier morgen!
  Jubileum moderator zaterdag 27 mei 2006 @ 22:28:49 #259
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_38284606
Hahaha Djulian !!

Zoë

Iris vind het prachtig, dat zindelijk worden. Ze wil graag "groot meisje" zijn en dan een onderbroekje aan. Nou dat mag en ze geeft ook netjes aan wanneer ze moet plassen. Ze is alleen zo lang bezig met het creeëren van de perfecte wc-ambiance dat het nogal eens voorkomt dat het wc kleedje nat wordt.
De billendoekjes moeten precies daar staan, het krukje moet zo, er moet een recht stukje wc papier klaar hangen, ow nog even foto's kijken op het prikbord op de wc en.... o o......kleedje nat.
Schuchter klinkt het dan "geeft niks he mama?" Nee hoor meisje, geeft niks.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_38284620
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 22:26 schreef poemojn het volgende:
Met terugval als ze zien dat de baby steeds aandacht & een schone luier krijgt
ja, haha hoelang duurt zo'n terugval in hemelsnaam? hier volgens mij tot anna zindelijk is.

djulian grapjas!
pi_38284639
Dylan pakt ook zijn potje of wc verkleiner en zegt dan plassen he mama? Ja Dylan, wil je daarop plassen? NEE! Dus Maar we hebben geen haast ermee hoor
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 27 mei 2006 @ 22:31:15 #262
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_38284726
Het is dat ze zelf met de pot aan kwam en pss zei maar voor de rest dus hier ook vrijblijvend bezig zeg maar. Ik heb het potje tijdje geleden gekocht omdat ze dus als ze slaapt niet plast Zoë blijft dus de hele nacht droog. Zoë ziet ook mijn oppaskindje (3jr) dus naar de wc gaan en wil ook steeds met ons mee naar de wc en idd afvegen en handen wassen is het aller leukst.
pi_38285073
zoe snachts al droog

Lois dat tutten ken ik, djen had daar ook zo'n handje van, nu is ze recordhouder snel plassen dus er is nog hoop

Beef dat ze door hebben waar het moet is toch een begin
pi_38304501
Djulian had gister een muggenbult dachten we, vanmorgn was het een stuk groter en er kwam vocht uit. Het ziet er uit als krentebaard, maar zouniet weten hoe hij daar aan gekomen is en het zijn 4 plekjes in zijn gezicht nu waarvan er 1 open is.
  zondag 28 mei 2006 @ 16:44:27 #265
24188 Belana
kloon van belana
pi_38304549
Liam had dat een tijdje terug ook zomaar ineens anitra, dus dat kan best. ff naar de huisarts morgen, zalf halen
stormy waters...
sailin'
pi_38304931
Ik ga morgen idd maar bellen.
  zondag 28 mei 2006 @ 17:14:52 #267
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_38305332
nu we het over potje en zo hebben.
gisteren zei Maxim " poepoe", dus ik vroeg aan hem " heb je poepoe gedaan?" en toen kwamen er 2 windjes. toeval dacht ik
vandaag zei Maxim weer "poepoe" dus ik kijkin zijn luier en zeg " nee je hebt geen poepoe gedaan". 3 min later had hij dus wel poepoe gedaan, blijkt dus dat hij aangaf dat hij poepoe moest doen, maar ik had het niet door ff beter in de gaten houden dus.
maar vond het toch zo goed dat hij dat aangaf
pi_38309811
Iemand Githa nog gezien?
Vroeg me af hoe het gaat met Jordy zijn handje, ze moesten toch de 23e weer naar z'huis?
  zondag 28 mei 2006 @ 20:22:10 #269
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_38311084
Dankjewel allemaal
zeker voor de fijne tijd in dit topic ook al was ik er de laatste tijd niet veel
  zondag 28 mei 2006 @ 21:57:11 #270
24188 Belana
kloon van belana
pi_38315234
Kyllian en babyfeet! Jullie gaan ons hier verlaten natuurlijk potverdikkie zeg! Kyllian, veel plezier op school mannetje, je bent nu een echte grote jongen
stormy waters...
sailin'
pi_38317288
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:42 schreef babyfeet het volgende:
ja morgen vieren we het echt
hij krijgt allemaal kleine cadeautjes hij is veel blijer met veel dan een groot.

en schoenen maar die heeft hij vandaag al gehad
die andere waren echt te klein (hij heeft nu al maat 28 )
Kyllian alweer vier jaar man! Gefeliciteerd!
(p.s. Wilyan heeft sinds vrijdag ook nieuwe schoenen.. ook maatje 28 )
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 22:29 schreef bixister het volgende:

[..]

ja, haha hoelang duurt zo'n terugval in hemelsnaam? hier volgens mij tot anna zindelijk is.

djulian grapjas!
Wij zeggen hier ook wel 's gekscherend dat Hanne vast eerder zindelijk is dan Wilyan..

Maar alle kindjes die al (BIJNA) zindelijk zijn.
W ~ H ~ T
  zondag 28 mei 2006 @ 23:08:28 #272
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_38318565
Ja en wij hebben weer een ontwikkelings vervandering bij Thijs ontdekt

Thijs heeft het door hoe hij op de bank/sallontafel kan klimmen en klauteren, hij doet het nu een week dus dat heeft hij wel onder de knie.

Gister was ik even in de keuken, terwijl Thijs in de woonkamer was, ga ik even later in de woonkamer kijken, zit Thijs prinsheerlijk op de bank de teletubbies te kijken vol trots
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_38324314
Heb Githa al een tijdje niet meer gezien ook niet op MSN.

Hier weer een ziek kindje , nu denk ik van de BMR-prik. Arme kind wilde gisteren al niet meer eten en we hebben dr maar lekker laten aanklungelen , waarbij de partner wel tig keer gevraagd heeft of het wel opvoedkundig verantwoord was. Alhoewel het toetje er weer heel goed in ging. En toen ze lekker lag te slapen kwam er een oude bommenwerper steeds overvliegen en die apparaten maken wel heel veel lawaai waardoor Isis weer wakker werd ( http://www.112groningen.nl/site/artikel.php?artikel=0D83EMDblk en www.zwartboekdefilm.nl). En nu heeft ze verhoging en eet nog steeds slecht.
  maandag 29 mei 2006 @ 08:56:16 #274
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38324331
Inderdaad Xanthe, waar is Githa?
pi_38324420
Het was dat stiekemurd over Githa begon , ben op het moment zo met de nieuwe kamer, Isis en mezelf bezig dat het me nog niet was opgevallen...
pi_38324552
Ja Githa meid waar ben je? Hopelijk wel alles goed?
Wat gaat iedereen ineens hard hier met de zindelijkheid.
Wij hadden echt gelijk met Jans. Met 2 jaar overdag en snachts droog.

Jans en ik hebben net Bo naar school gebracht en daarna moest Jans naar school. In de auto begon het huilen al. Ik wil thuis blijven. Echt ze was weer helemaal over de rooie. Dit had ze een week of 2 terug ook 1 dag. Voor de rest gaat ze altijd heel graag. Daarom vind ik het oook zo vreemd dat ze dit nu weer had. Op schooltje me ook helemaal vastkamapen tijden het thee drinken. Bij het weg gaan dit keer geen schreeuwpartijen, maar wel heel zielig zwaaien.

Ben blij als ik ze straks weer kan halen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 13:05:17 #277
7074 moussy
kuttekop
pi_38330778
Heeft iemand een tip voor me hoe ik Cas in een onderbroek krijg?

Hij poept en plast op het potje, maar wil absoluut géén onderbroek aan. In zn blote kont lopen vind hij prima. Als ik hem een luier aan doe dan vindt hij het potje niet meer nodig...
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 29 mei 2006 @ 13:11:41 #278
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_38330945
Misschien wil hij nog wel een rompertje aan als overgangssituatie? Of zijn die er niet meer in zijn maat?

Of nee, dat zit waarschijnlijk niet handig met die drukknoopjes op je blote huid
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_38330981
Beterschap Isis!

Hoe ging het ophalen Jessie?

Geen idee Moussy.. Bij Myrthe is zoiets 'aan nieuwe dingen moeten wennen', helpt als je iets neemt met een figuurtje erop dat ze leuk vindt. Is Cas toevallig niet gek op Bob de Bouwer of Dora of weet ik wat?
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 13:25:28 #280
81992 Githa
pi_38331309
Stiekemurd wat lief dat jij de datum niet vergeten was van Jordy zijn arts bezoek. Helaas hebben we ivm met de begrafenis van mijn peetoom het bezoekje moeten verzetten. We zijn dus niet geweest.

Ik heb hier wat minder gepost de laatste dagen, het gaat al een tijdje niet zo lekker en de laatste weken hebben daar niet echt goed aan gedaan.
Even een time-out op alles, maar super dat er hier aan me gedacht wordt. Dat doet me echt goed, al is het máár internet
maar dit hoort hier niet thuis is dit topic
  maandag 29 mei 2006 @ 13:29:52 #281
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_38331451
Githa rustig aan
pi_38331456
Mijn vriend was op de 23e jarig dus was een makkelijke datum om te onthouden.
Maar goed, heel veel sterkte dan Githa Hopelijk doet die time-out je goed.
  maandag 29 mei 2006 @ 13:30:09 #283
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38331465
Maakt niet uit waar het thuishoort Githa. Even een knuffel van ons. Ik vind het heel erg knap dat je toch alles even op een laag pitje zet. de afgelopen tijd wel heel veel voor je kiezen gekregen. Een dikke zoen en ik denk aan je.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 29 mei 2006 @ 13:35:29 #284
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_38331621
sterkte githa
pi_38333198
Gecondoleerd en heel veel sterkte Githa.

Isis is dus echt echt ziek , niet zoals anders dat ze wat verhoging had en hangeriger was. Maar flinke verhoging nu , zachte huiltjes en veel slapen. En dan ook nog slecht willen eten , om toch te zorgen dat ze iets binnen kreeg heb ik een beetje suiker door haar pap gedaan en toen heeft ze bijna de hele bak leeg gegeten. En ze heeft nu een zetpilletje gekregen , hopenlijk zakt de koorts hier weer een beetje van.
  maandag 29 mei 2006 @ 17:23:22 #286
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38338020
Saskia kan zelf naar de wc
Ik hoef alleen de knoop van d'r broek los te maken en dan kan ze de rest zelf Zelf d'r broek naar beneden, zelf het krukje voor de wc zetten en goed gaan zitten.
Na afloop het papiertje is nog wel wat lastig aangezien ze 't liefst de hele rol wil Maar ook zelf d'r broek weer omhoog gaat goed
Erg prettig voor als mama weer misselijk is, dan hoef ik niet boven die pot te hangen

Ik vind 't zooooo knap
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 17:34:22 #287
7074 moussy
kuttekop
pi_38338318
Cas plast staand, die wil niet zitten, dus die gebruikt een potje (of een tasje, bakje, bekertje, als ie maar kan staan ) We hebben een onderbroek gevonden die hij nu al wel 10 minuten aan heeft een super wijde boxershort
pi_38344168
Het wassen van Amber haar haren is echt een drama hier Ze gilt moord en brand. Vooral het uitspoelen gaat niet. Wie heeft tips? Ik denk nl. dat dwang alleen maar averechts werkt. Dan gaat ze er alleen maar meer tegenop zien.
  maandag 29 mei 2006 @ 20:54:46 #289
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38344906
Sinds kort gaat het hier beter, harenwassen. Paar maanden geleden had ik er ook over gepost, kind in paniek, elke dag vragen of d'r haartjes toch alsjeblieft maar niet gewassen hoefden te worden..
Hier is de 'truuk': Papa in kleermakerszit op de grond onder de douche, douchekop vasthoudend. Saskia ligt overdwars op zijn benen en dan heel voorzichtig onder heel veel uitleggen d'r haar natmaken. Dan voorzichtig shampoo erin en dan weer liggend uitspoelen. De laatste twee keer wilde ze wel een washandje voor d'r ogen (maar betekent ook wel weer dat ze papa ondertussen goed genoeg vertrouwd en ze niet hoeft te zien wat ie doet) en ze wil wel d'r speen erbij.
Maar de laatste keren gaat t eigenlijk helemaal zonder ook maar een traan Ow en na afloop natuurlijk d'r schone haren bewonderen en bejubelen

Overigens wassen wij niet zo vaak d'r haar. Vet wordt het nog amper omdat ze nog zo goed als geen talg afscheiden en op een gewone dag wordt 't ook niet echt vies (tenzij ze yoghurt ofzo in d'r haar smeert natuurlijk ) maar meestal houden wij 't weekend aan om d'r haar te wassen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_38345092
O Saskia ook al alleen naar de wc. Geweldig he!

Had ik al verteld dat Jans soms ook dr poepbillen wil afvegen Geen succes overgens Als het nu erg lang duurt met poepen ga ik even een keer extra kijken en vertellen dat ze me echt moet roepen als ze klaar is. Die poephandjes heb ik nu vaak genoeg gezien

Hier gaat het harenwassen nu goed. En als het niet goed ging was het huilen. Maar ja washandje voor de ogen, zeggen hoofd naar achteren te houden. En als ze dat echt niet doen, tja t moet er toch uit. Dan maar even huilen. Hier word het om de dag gewassen. Jans heeft er met regelmaat etensresten in. En Bo speelt elke dag buiten, in de zandbak enzo.
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator maandag 29 mei 2006 @ 21:05:09 #291
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_38345324
Jeutje wat vaak haren wassen! Wij wassen de meisjes nu 1 keer in de 10-14 dagen omdat het haren wassen nu wat makkelijker gaat. Daarvoor was het 1 keer in de 3 weken of als er iets inzat bijv. eten of zand ofzo.
Wij hebben ze veel ons haar laten wassen en laten zien dat papa of mama dan helemaal omhoog naar de (plafond)lamp kijkt, oogjes goed dichtdoet en dan uitspoelen maar.
Dat vonden ze wel grappig en na een paar keer bij ons doen wilden ze het zelf ook wel zo proberen. Daarnaast zijn we van zwitsal shampoo overgestapt op natusan (top tot teen) zeep en dat scheelt volgens Eva ook heleboel "prikooggies".
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 21:13:02 #292
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38345689
Een andere tip is misschien een zwembrilletje? Zo'n chloorbrilletje zeg maar. Heeft hier goed gewerkt. Inmiddels is harenwassen geen drama meer, mits er een washandje in de buurt is
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_38345800
het haren natmaken is dus geen probleem gelukkig, ze gaat dus wel met haar hoofd onder de douchestraal. Misschien maar een de truuk van ET proberen, liggend op schoot, dan moet papa maar even meegaan onder de douche.
En misschien vooral laten zien hoe papa en mama hun haren wassen.

Amber haar haren worden overigens ook niet zo vaak gewassen, alleen als er etensresten inzitten
pi_38345840
brilletje is misschien ook wel een goed idee

*noteert*
pi_38346044
Ja ik vind het anders gewoon smerig. Vroeger waste ik het niet zo vaak. Maar hier spelen ze elke dag buiten en zit er altijd wel iets van zand of eten in
Ik was me eigen haar ook om de dag of om de 2dagen en speel niet eens in de zandbak

En ik ga verder geen hele trukendoos uit de kast halen omdat haren wassen een gewoon iets is. En als je dus brilletjes hoedjes weet ik veel tevoorschijn haal dan denken ze nog dat dat nodig is. Terwijl als ze hun hoofd naar achteren houden en ervaren dat er niks gebeurt er genoeg vertrouwen is om het de volgende keer weer zo te doen. Ja en bv Jans is nogal eens dwars. Die doet gewoon haar hoofd niet achterover. Zelf bescherm ik met de hand waarmee ik niet uitspoel dan dr gezichtje en meestal gaat dit goed. Krijgt ze toch wat in dr oogjes is het natuurlijk huilen, (lees schreeuwen) maar dat is niet anders.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 29 mei 2006 @ 21:26:15 #296
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_38346163
Toen ik nog oppaste had een van de oppas kindjes het zelfde probleem helemaal in panniek met haren wassen.
Toen kwam moeders met het idee iets op het plfond te plakken wat de kleine leuk vond en tijdens het spoelen keek de kleine naar boven en ging het goed...

Het luierwisselen/verschonen is hier ook nog steeds een drama, afleiden lukt alleen smorgens als Thijs aan de papfles lurkt...
Smiddags en in de avonden is het echt een ramp afleiden heltp niet alles wat je hem geeft word even hard terug op de grond gesmeten
Broekjes is geen optie omdat Thijs maar 2 seconden wilt blijven staan en zich dan weer op de grond laat zakken...

Nee ik hoop op de dag dat het ineens ophoud en of hij ineens kan gaan staan
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_38346313
jessie, ik snap je wel, maar wat dan als Amber haar hoofd niet naar achter doet? Lijkt mij dus averechts werken als ik met 2 handen haar hoofd naar achter moet doen en Peter het haar uit gaat spoelen ofzo.
Bar, iets op het plafond plakken is ook wel een goed idee
pi_38346314
Hoe komt het dat Thijs nog niet kan staan?
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 21:30:14 #299
7074 moussy
kuttekop
pi_38346370
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:23 schreef jessie het volgende:

En ik ga verder geen hele trukendoos uit de kast halen omdat haren wassen een gewoon iets is.
Hier gaat dat ook zo, geen geouwehoer, gewoon even haren wassen. En wel vaker dan 1x in de 10-14 dagen
  maandag 29 mei 2006 @ 21:31:26 #300
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_38346432
als ik het wist Jessie had ik je er antwoord op gegeven...
A.s Donderdag mag ik naar de huisarts waarna is doorverwezen ga worden naar de kno arts
Het is een mogelijkheid dat het niet kunnen praten/brabbelen het plotseling omvallen, het niet kunnen staan/lopen en het wagenziek zijn allemaal met elkaar in verbinding staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')