Ik zit net even hier bij te lezen en ik lees toevallig dat er meer dreumesen/peuters kampen met een slaapprobleem.
Léons slaapavontuur op zijn nieuwe kamer en in zijn nieuwe bed (peuterbedje) begon voorspoedig. Tot hij doorkreeg dat hij er op ieder moment dat hij dat wilde er zelf uit kon.
Dus vanaf woensdag was het ineens drama. D'rin en er weer uit, d'rin en weer uit, d'rin en weer uit enz. enz. Eerst werden we boos, maar dat werkte niet. Even nagedacht wat er bij die programma's ookal weer gedaan werd en dat uitgeprobeerd (op de kamer gaan zitten en steeds verder weg gaan, zonder op hem te reageren). Nou dat was olie op het vuur! Wat vond hij dát gezellig! Dus geen succes. Uiteindelijk ging hij 2 uur later dan eindelijk van uitputting slapen.
Vrijdag besloten om aan de andere kant te blijven staan en de deurklink vast te houden (dus een beetje wat Leah ook zei, zorgen dat hij er niet uit kan). Dat werkte dus wel! Het was wel huilen, maar hij accepteerde het uiteindelijk toch. Maar ja, je kunt er moeilijk bij blijven staan tot hij slaapt.
Uit nood even een plank onder de klink gezet en weggehaald als hij dan sliep. Maar vannacht kwam hij er dus weer uit, pfffff... weer een uur bezig geweest met hem.
Midden in de nacht kwam ik ineens op het luminieuze idee
![]()
om de klink te verzetten en dat hebben we vandaag dan ook maar gedaan. En joepie, het werkt!
![]()
Hij accepteert dat hij er niet uit kan (net als in zijn ledikant eigenlijk, maar met meer ruimte) en wij kunnen snel bij hem als dat nodig is. Die deur op slot vind ik nl. toch wel een beetje eng idee in het geval van brand bijv.
Ook de babykamer hebben we even de klink omgezet, want dan kan hij straks ook niet onverwacht bij de baby. Léon kan in zijn enthousiasme nogal lomp zijn, dus dat kun je maar beter voor zijn.