abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37836402
Voor een proefje in m'n stageklas (groep 4) wil ik tuinkerszaadjes kopen. Ik wil namelijk laten zien wat het verschil is als je wel of geen water geeft

Maar waar kan ik die zaadjes kopen? Gewoon bij de BoerenBond, of moet ik dan naar zo'n natuur-producten winkel gaan?
pi_37836614
Ik heb ze gehaald bij de Intratuin een tijd geleden. Dus ik zou een tuincentrum proberen, maar bij de boerenbond vind je ze ook vast wel.

Tuinkers is leuk! Het groeit als een gek en dat vinden kinderen nog leuker dan ik!
Geweldig als je op dag 1 iets zaait, op dag 2 zie je al sprietjes en op dag 3 zie je ze bijna letterlijk groeien!
pi_37836648
En het groeit gewoon goed als ik het op een schoteltje leg met vochtig toiletpapier op de bodem?
pi_37836691
quote:
Op maandag 15 mei 2006 09:29 schreef Impry het volgende:
En het groeit gewoon goed als ik het op een schoteltje leg met vochtig toiletpapier op de bodem?
ja.... ok erg leuk is in een eierdopje met watjes erin, of een (leeg) half ei....

en zaadjes idd bij tuincentra, of boerenbond(achtige)
uit een aspergernest
pi_37836738
Ok, prima, bedankt voor de info!
pi_37838594
Gewoon bij de deka en AH bij ons. In het rek met bloemenzaden enzo.
pi_37838908
Je kan het idd bij ieder tuincentrum kopen. En vaak ook wel in de supermarkt of bouwmarkt.

Ik heb dit proefje al eens in groep 2 gedaan, en toen bij de vleeswarenafdeling van de surpermarkt van die saladebakjes gehaald. Hier zit een doorzichtig plastic dekseltje op, waardoor het een soort van kastje wordt, en de plantje veel sneller groeien.

Het is erg leuk om ieder kind zo'n bakje te geven. Kunnen ze er zelf voor zorgen, en mee naar huis nemen om op te eten.

Je zou ook bakjes van klei kunnen maken, en goed afbakken in een kleioven. Heb je direct weer een handvaardigheidopdracht.

Als je toch bezig bent met voorwaarden om plantjes te laten groeien, zou ik ook een bakje in het donker zetten: plantjes hebben licht nodig. Bij andere plantjes had je misschien ook nog wat met voedingsstoffen kunnen doen (mest), maar tuinkers heeft een voorraadje in z'n zaadjes zitten, waardoor het op watjes kan groeien. Misschien nog een beetje te moeilijk voor groep 4.

Succes!

PS volgens mij duurt het langer dan een dag voordat je wat op ziet komen. Ik zou dus op maandag beginnen met zaaien, zoadat je t/m vrijdag elke dag kan kijken.
pi_37844657
Het groeien van plantjes hoort in F&F, ik neem hem ff mee
  maandag 15 mei 2006 @ 15:23:26 #9
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_37846032
Ook bij de Plus gewoon in de supermarkt te krijgen. Net als zoveel andere kruiden.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')