abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2468907
Zijn er meer mensen die dat hebben? Dan ga je de kerstboom zetten en de rest van het huis ook versieren, en dan moeten alle dozen van zolder. En voor je bij de dingen bent die je nodig hebt heb je je eerst een half uur door alle versleten troep heen worstelen die je de laatste twintig jaar opgespaard hebt.

Ik kom uit zo'n familie. Kapot of niet, alles gaat na de kerst weer in de doos naar zolder. Tot volgend jaar. En zo gaat het al een jaar of twintig.

Vandaag heb ik, na al die jaren, eens alles gesorteerd. De score: 6 dozen (elke doos zo'n 2 keer het formaat van een schoendoos) vol rotzooi. Onder meer een stuk of veertig denneappels voor kerststukjes. Een stuk of 20 kapotte kerstballen uit een erfenisje van vorig jaar (en andere kerstrommel van dat mens. We hadden eigenlijk alleen een beeldengroep gevraagd.). En zo'n 60 gebroken cq op een andere manier versleten kaarsen. Waarvan het overgrote deel in eightieskleurtjes/met eighties-print.

En jullie ervaringen met 'kerstrommel'?

woensdag 12 december 2001 @ 21:52:16 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_2469224
Nee, ik doe niet aan kerstbomen.
Vroeger wel toen ik nog een klein jochie was en thuis woonde, precies dezelfde situatie als jij nu hebt
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 12 december 2001 @ 21:53:37 #3
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_2469252
bij ons gaan alle kapotte dingen meteen weg..

alleen de piek niet, hebben we nu al zo lang als ik me kan herinneren, maar er is wel een topje vanaf

verder is het meestal niet zo'n troepje.. alleen wel veel spulletjes van m'n zus en mij die we op de basisschool hebben gemaakt ooit, en die nog steeds bewaard worden

Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
  woensdag 12 december 2001 @ 22:03:39 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_2469442
Oh ja, en dat gekloot met de lichtjes die in een onmogelijke knoop zitten
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 12 december 2001 @ 22:47:42 #5
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_2470100
De dozen waarin de kerstversieringen inzitten beginnen muf te ruiken.

Oh ja: géén lichtjes!
Dat wordt dus weer een bezoek aan de Blokker of de eerste de beste winkel die ik tegenkom.

The Internets, I needs it..
pi_2522686
GééN lichtjes?!? wij hebben 4 slingers met 1200 lampjes over omdat er 2 grote bomen uit de tuin zijn weggehaald, heb ze uit verveling maar rond me kamer gehangen...
  maandag 17 december 2001 @ 18:55:46 #7
10710 gday
propria cures
pi_2522718
Thuis bij m'n ouders gebruikten we ook alles totdat het uit elkaar viel . Rare kerstballen die totaal niet bij elkaar pasten enzo.. toen ben ik daar een keer over gaan klagen, omdat ik een boom met 2 kleuren kerstballen (goud en blauw bijvoorbeeld) veel mooier vond. Daar was m'n moeder voor gezwicht .
Maar 1 ding is gebleven: een kitscherig ogend sterretje met gekleurde knipperende lampjes, bovenop de boom.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  donderdag 20 december 2001 @ 03:22:30 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2553046
Ik heb op m'n 15e ooit een eigen 150m hoog (kunst)boompje gekocht. Xenos-boompje van 50 of zo, met inschroefbaar stammetje (erg romantisch................not) en een doos enorme roze en parelmoerwitte (wie verzint het?) kerstzooi en strikjes...
Heb verder nog veel van die trash voor op de schoorsteenmantel en ben van plan het dit jaar niet van de vliering af te halen. Bite the dust!

Mijn ouders daarentegen hebben een extreem gave 180m hoge kunstboom met voor elke takken een layer, waar je ze in kunt schuiven. Ook hebben ze altijd hele mooie rode klassieke ballen gehad. DIE boom geeft echt een kerstgevoel, in tegenstelling tot mijn Kitsch-boompje.

Hadden jullie trouwens vroeger ook van die papieren klokken als huiskamerversiering?
En maakten jullie je eigen kerststukjes?

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_2553171
quote:
Op donderdag 20 december 2001 03:22 schreef SEMTEX het volgende:
Hadden jullie trouwens vroeger ook van die papieren klokken als huiskamerversiering?
Ja, we (beter gezegd: ik) hebben dit jaar zelfs nieuwe gekocht omdat de oude klokken na 20 jaar trouwe dienst echt letterlijk uit elkaar vielen. Te koop bij Blokker, voor wie interesse heeft.
En ja, we maken nog altijd onze eigen kerststukjes. Eigenlijk alleen m'n vader, maar goed. Dat is dan ook gelijk het enige wat hij aan het kerstinterieur bijdraagt. (als het aan hem ligt komt er een boom te staan met paarse, roze, rode, groene, blauwe, zilveren, gouden en witte ballen door elkaar. Alles wat er de afgelopen 20 jaar opgespaard is, dus. Dat doe ik mijn ogen niet aan. De boom in huize Postinggirl is dit jaar strak rood, zilver en wit.)
  donderdag 20 december 2001 @ 08:17:18 #10
17702 DaMSWer
Stuiterend Door Het Leven
pi_2553272
we hebben geen zolder, dus dat scheelt hahaha.. maar inderdaad, je weet zo af en toe echt niet waar de troep vandaan komt.
PoGo uitgespeeld LVL 40
Volgens sommige foksters een lieverd :)
Ik neuk je, beuk je, kreuk je, deuk je,ik steek je aan en stamp je uit als een peukje!!
  donderdag 20 december 2001 @ 08:44:43 #11
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_2553333
quote:
Op donderdag 20 december 2001 03:22 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb op m'n 15e ooit een eigen 150m hoog (kunst)boompje gekocht. Xenos-boompje van 50 of zo, met inschroefbaar stammetje (erg romantisch................not) en een doos enorme roze en parelmoerwitte (wie verzint het?) kerstzooi en strikjes...
Heb verder nog veel van die trash voor op de schoorsteenmantel en ben van plan het dit jaar niet van de vliering af te halen. Bite the dust!

Mijn ouders daarentegen hebben een extreem gave 180m hoge kunstboom met voor elke takken een layer, waar je ze in kunt schuiven. Ook hebben ze altijd hele mooie rode klassieke ballen gehad. DIE boom geeft echt een kerstgevoel, in tegenstelling tot mijn Kitsch-boompje.

Een voorliefde voor groot?
What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
  donderdag 20 december 2001 @ 10:51:02 #12
2724 prodent
Wrong is Right!
pi_2554107
haha, de kerstboom opzetten en een dood dier versieren
  donderdag 20 december 2001 @ 10:52:06 #13
2724 prodent
Wrong is Right!
pi_2554118
quote:
Op woensdag 12 december 2001 21:53 schreef sundae het volgende:
bij ons gaan alle kapotte dingen meteen weg..

alleen de piek niet,

haha, vanaf volgend jaar is de piek niets meer waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')