Ik kom uit zo'n familie. Kapot of niet, alles gaat na de kerst weer in de doos naar zolder. Tot volgend jaar. En zo gaat het al een jaar of twintig. ![]()
Vandaag heb ik, na al die jaren, eens alles gesorteerd. De score: 6 dozen (elke doos zo'n 2 keer het formaat van een schoendoos) vol rotzooi. Onder meer een stuk of veertig denneappels voor kerststukjes. Een stuk of 20 kapotte kerstballen uit een erfenisje van vorig jaar (en andere kerstrommel van dat mens. We hadden eigenlijk alleen een beeldengroep gevraagd.). En zo'n 60 gebroken cq op een andere manier versleten kaarsen. Waarvan het overgrote deel in eightieskleurtjes/met eighties-print.
En jullie ervaringen met 'kerstrommel'?
alleen de piek niet, hebben we nu al zo lang als ik me kan herinneren, maar er is wel een topje vanaf ![]()
verder is het meestal niet zo'n troepje.. alleen wel veel spulletjes van m'n zus en mij die we op de basisschool hebben gemaakt ooit, en die nog steeds bewaard worden
Oh ja: géén lichtjes! ![]()
Dat wordt dus weer een bezoek aan de Blokker of de eerste de beste winkel die ik tegenkom.
Mijn ouders daarentegen hebben een extreem gave 180m hoge kunstboom met voor elke takken een layer, waar je ze in kunt schuiven. Ook hebben ze altijd hele mooie rode klassieke ballen gehad. DIE boom geeft echt een kerstgevoel, in tegenstelling tot mijn Kitsch-boompje.
Hadden jullie trouwens vroeger ook van die papieren klokken als huiskamerversiering?
En maakten jullie je eigen kerststukjes?
quote:Ja, we (beter gezegd: ik) hebben dit jaar zelfs nieuwe gekocht omdat de oude klokken na 20 jaar trouwe dienst echt letterlijk uit elkaar vielen. Te koop bij Blokker, voor wie interesse heeft.
Op donderdag 20 december 2001 03:22 schreef SEMTEX het volgende:
Hadden jullie trouwens vroeger ook van die papieren klokken als huiskamerversiering?
quote:Een voorliefde voor groot?
Op donderdag 20 december 2001 03:22 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb op m'n 15e ooit een eigen 150m hoog (kunst)boompje gekocht. Xenos-boompje van 50 of zo, met inschroefbaar stammetje(erg romantisch................not) en een doos enorme roze en parelmoerwitte (wie verzint het?) kerstzooi en strikjes...
Heb verder nog veel van die trash voor op de schoorsteenmantel en ben van plan het dit jaar niet van de vliering af te halen. Bite the dust!Mijn ouders daarentegen hebben een extreem gave 180m hoge kunstboom met voor elke takken een layer, waar je ze in kunt schuiven. Ook hebben ze altijd hele mooie rode klassieke ballen gehad. DIE boom geeft echt een kerstgevoel, in tegenstelling tot mijn Kitsch-boompje.
quote:haha, vanaf volgend jaar is de piek niets meer waard.
Op woensdag 12 december 2001 21:53 schreef sundae het volgende:
bij ons gaan alle kapotte dingen meteen weg..alleen de piek niet,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |