Onlangs reed ik met mijn Koreaanse kornuit Zhang rustig in onze bolide door de straten van het altijd pittoreske Spanbroek.
Natuurlijk is het aan te raden in een stad als Spanbroek rustig aan te doen, in verband met het altijd drukke verkeer en de talloze zebrapaden die op elke hoek van de straat dreigen op te duiken.
Wanneer wij in onze pas gestolen lowrider dan ook een zebrapad naderden, stopte ik beheerst de wagen en glimlachten we beiden vrolijk naar de overstekende stadsgenoten.
Echter, vandaag zagen wij iemand zómaar oversteken!
Het was bijna niet te geloven, en we vonden het moeilijk te beseffen, maar het gebeurde;
overstekend wild!.
Op een volstrekt willekeurig gedeelte van de straat, met een zebrapad nog geen 40 meter verderop, staken twee belhamels zomaar de weg over!
Na thuis gearriveerd te zijn, en weer enigzins tot rust gekomen, besloten Zhang en ik een plan te smeden om de brutale rekels een lesje te leren.
Niemand zou het immers in zijn bolle schedel moeten halen om in het overvolle Spanbroek zo roekeloos de straat over te steken! Niet zolang Zhang en ik toekijken!
In het holst van de nacht slopen Zhang en ik opnieuw richting de dorpsstraat, ter hoogte van de boerderij van Ingrid en Irma.
Zhang maakte zijn rugtas open en liet mij breed grijnzend onze nieuwste aanwist zien..
Het oprolbare zebrapad!
![]()
Terwijl Zhang de wacht hield rolde ik zenuwachtig het zebrapad voor mij uit.
We parkeerden ons straatmonster op de hoek van de dorpsstraat, en gingen afwachten tot de twee belhamels weer uit school zouden komen, en zich veilig zouden wanen door het zebrapad te kiezen.
Toen de heren het pad naderde trapte ik het gas vol in, en reden we dat tuig dwars voor hun sodemieter!
BAM! "Dat zal ze leren!", schreeuwde ik luidkeels terwijl Zhang iets in het Koreaans uitkraamde.
Bloedend lagen de twee jongemannen op straat, met niemand die hen een helpende hand wilde aanbieden.
Immers, het zebrapad hadden wij reeds weer opgerold, en iedereen weet dat je aangereden kan worden indien je oversteekt op een plaats zonder zebrapad. Eigen risico, eigen schuld.
Zo hebben Zhang en ik niet alleen de jongens, maar ook de gehele stad Spanbroek voor eens en altijd duidelijk gemaakt dat het oversteken van de straat op willekeurige plaatsen, levensgevaarlijk kan zijn.
Dus denk eraan! Steek alleen over, op het zebrapad!
De groeten,
Een voldane Postbode.
Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.