abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38885974
Het zal heel lastig worden zaterdag, maar ik ben er wel bij.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_38890208
Goed zo F1Bas, veel succes alvast!

Op de counter, Gijs van Manen opstellen en hop. Die Meric gewoon neermaaien.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_38898410
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 17:39 schreef methodmich het volgende:
Goed zo F1Bas, veel succes alvast!

Op de counter, Gijs van Manen opstellen en hop. Die Meric gewoon neermaaien.
Zelfs mèt knipoog is dat een verwerpelijke opmerking!

Nee, voor een speler als Meric ga je naar het "stadion". Nou ken ik volgens mij niemand van de Vogels, maar zo'n voetballer hebben ze vast niet rondlopen. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!

Zelf kan ik zaterdag helaas niet, maar ik zal RTVNH in de gaten houden. Hup Turkiyem!
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
pi_38929009
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:27 schreef Sersjee het volgende:

[..]

Nee, voor een speler als Meric ga je naar het "stadion". Nou ken ik volgens mij niemand van de Vogels, maar zo'n voetballer hebben ze vast niet rondlopen. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!
André Kemper. Een heuse topper.

Steinraht ook trouwens, helemaal niets mis mee. Net als de Gijs van Manen van voor de winterstop.
www.thuisuiteten.nl
pi_38929446
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:19 schreef methodmich het volgende:

[..]

André Kemper. Een heuse topper.

Steinraht ook trouwens, helemaal niets mis mee. Net als de Gijs van Manen van voor de winterstop.
Dennis van der Steen in vorm is ook een erg leuke voetballer.
pi_38929494
Absoluut. En Knüppe, als die er eens een keer zin in heeft, zo eens in de zeven potjes, wil ook wel eens wat leuks laten zien.

Succes morgen trouwens!!
www.thuisuiteten.nl
pi_38929606
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:38 schreef methodmich het volgende:
Absoluut. En Knüppe, als die er eens een keer zin in heeft, zo eens in de zeven potjes, wil ook wel eens wat leuks laten zien.

Succes morgen trouwens!!
Dank je, zullen 'we' hard nodig hebben morgen. Jij ook succes morgen!! Bekijk je even de twee toekomstige Vogels voor me?

Knüppe is te wisselvallig inderdaad.

[ Bericht 4% gewijzigd door F1Bas op 16-06-2006 20:50:43 ]
pi_38929946
Nou, die ene Vogel zit in Griekenland.

Maar die heb ik al zo vaak zien spelen, dus die hebben geen geheimen meer voor mij!
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 17 juni 2006 @ 17:37:50 #209
120136 Gluttony
there is no spoon
pi_38948032
Ondertussen staat het 0-1 voor IJsselmeervogels na een fout van de keeper van Turkiyemspör. De wedstrijd is live te volgen op RTV Utrecht.
I want to have a real life...but I don't know where to download it.
pi_38948079
Kijk, nu wordt het helemaal spannend.
That's all folks!
  zaterdag 17 juni 2006 @ 18:26:54 #211
120136 Gluttony
there is no spoon
pi_38949116
0-3 voor de Vogels! Het lijkt erop dat Turkiyemspor down and out is.
I want to have a real life...but I don't know where to download it.
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 juni 2006 @ 18:56:40 #212
7889 tong80
Spleenheup
pi_38949849
De rooien weer eens landskampioen. Hebben met 0-3 gewonnen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_38950092
Mooi, hebben die Turken weer 'niks' .
pi_38962025
Wat een superdag was het weer, ongelooflijk

Gewoon 0-3 winnen in Amsterdam als het er echt om gaat. De uitslag was ook gewoon dik verdiend. Uitgerekend Jan de Graaf scoort zijn eerste goal op zo'n belangrijk moment.

Daarvoor waren de Turken iets sterker zonder echte kansen te krijgen. Na de 0-1 was Türkiyemspor helemaal nergens meer, heel vreemd. Na de 0-2 en 0-3 was het helemaal afgelopen en had het zeker 0-5 moeten worden, maar ach.

De busreis daarna was natuurlijk een groot feest.

De huldiging om 22.00 uur op het strand in Spakenburg was ook erg mooi en daarna nog een groot feest op de Westmaat
pi_38962276
O ja, Methodmich ook gefeliciteerd, ook een prima prestatie.

Nu ga ik slapen, morgen weer vroeg op om te werken
pi_38966078
Van harte F1Bas, erg mooi!

Hier het verslag van VoZ, met een mogelijke verklaring waarom de Turken ineens overrompeld werden:
quote:
IJsselmeervogels verorbert ook grand dessert

18 juni
Na een smakelijk voorgerecht (de afdelingstitel) en een copieus diner (de zaterdagtitel) was de honger van veelvraat IJsselmeervogels nog niet gestild. Gelet op de uitslag van de heenwedstrijd om de algehele amateurtitel tegen Türkiyemspor (1-2) leek het verorberen van het grand dessert aanvankelijk de nodige problemen op te leveren, maar uiteindelijk werd ook deze klus moeiteloos geklaard.

Op de afgetekende zege die IJsselmeervogels tegen de ambitieuze Amsterdammers wist te behalen (0-3) viel namelijk helemaal niets af te dingen. Als de formatie van trainer Willem Leushuis in de slotfase wat meer accuratesse in de afwerking had getoond zou de nederlaag voor Türkiyemspor zelfs desastreuze vormen hebben aangenomen. Voor het eerst sinds het seizoen 1994-1995 behaalde IJsselmeervogels op glorieuze wijze de meest aansprekende titel bij de amateurs. Was het elf jaar geleden Erik Assink - de toekomstige oefenmeester van Spakenburg - die in zijn eerste seizoen aan de rode zijde van De Westmaat met zijn neus in de boter viel, nu was het dus Leushuis die, eveneens in zijn debuutjaar bij IJsselmeervogels, met zijn uitgebalanceerde elftal een dergelijk huzarenstukje wist te realiseren.

Degenen die vorige week voorspelden dat IJsselmeervogels ondanks de nederlaag op eigen veld op voorhand zeker niet kansloos was op het veld van zondagvierdeklasser SDW, hadden het bij het rechte eind. Hoewel het elftal van trainer Simon Kistemaker vooral in het eerste half uur een superieure indruk achterliet, kreeg IJsselmeervogels in de resterende speeltijd nog zoveel kansen, dat een overwinning zeker nog tot de mogelijkheden had behoord. Bovendien was na afloop van de eerste ontmoeting duidelijk geworden dat Türkiyemspor het in de return moest stellen zonder de twee geschorste verdedigers Aytekin Demirtas en Yucel Gundogdu. Vooral de absentie van laatstgenoemde speler, een sterke organisator en een voorbeeldig aanvoerder, zou de club die tien jaar geleden nog in de derde klasse uitkwam, lelijk opbreken. Zijn vervanger Ersin Sahin slaagde er geen ogenblik in Gundogdu te doen vergeten.

Maar ook IJsselmeervogels had vooraf de nodige personele problemen. Naast de geblesseerde vormgever Dogan Corneille en de geschorste centrale verdediger Stanley Tailor, moest ook linkspoot Christian Opschoor wegens een schorsing verstek laten gaan. Voor hem speelde Gijs van Manen, de naar Jong FC Utrecht vertrekkende revelatie uit de eerste seizoenshelft. Verder had Leushuis nog een tactisch foefje in petto voor zijn collega. Hoewel Tim van Breukelen op het wedstrijdformulier stond, werd in de warming up reeds duidelijk dat spits Jan de Graaf een plek in de basisopstelling was toebedeeld. André Kemper fungeerde daarom als schaduwspits, terwijl aanvallende middenvelder Dennis Knüppe het als verdedigende middenvelder mocht proberen. De gok van Leushuis zou uitstekend uitpakken, want Jan de Graaf - volgend seizoen actief voor Huizen - kon mede door een goal en een assist op een prima wedstrijd terugkijken.

Op het door een kleine 2000 toeschouwers omzoomde sportpark Spieringhorn in het Amsterdamse stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer zorgde in het eerste gedeelte van de wedstrijd alleen het onophoudelijke Turkse tromgetroffel voor wat opwinding. Voor de rest viel er in vergelijking met vooral de eerste helft van de heenwedstrijd, die een aaneenschakeling van boeiende momenten voor de beide doelen had opgeleverd, hoegenaamd niets te beleven. In deze fase kwam echter al wel aan het licht dat IJsselmeervogels in tactisch opzicht zijn zaakjes uitstekend voor elkaar had. Het centrale verdedigingsduo Jeroen Rijsdijk en Remko Pieterse, twee prima op elkaar ingespeelde linkspoten, kwam nooit in de problemen tegen het gevaarlijke duo Regillio Simons (vorige week nog tweemaal succesvol) en Marcel Oerlemans. Ook de linksbenige rechterspits Hursut Meric, de absolute uitblinker uit de eerste ontmoeting, faalde nadrukkelijk. Zijn opponent Henri de Graaf had zijn lesje geleerd en gaf de door verschillende eerstedivisieclubs begeerde balvirtuoos geen centimeter ruimte. Meric werd na twintig minuten door Kistemaker naar de linkerkant gedirigeerd. Prompt bereidde de man die later nog enkele keren van positie zou wisselen met de al even fletse Germaine Levant, na zijn eerste en tevens laatste geslaagde passeeractie de enige kans van de thuisclub uit het eerste bedrijf voor. Zijn lage voorzet kon door Rijsdijk uit de doelmond worden gehaald. Legden de Amsterdammers vorige week nog een aantal flitsende aanvallen op de mat, nu kwamen ze niet verder dan zinloze lange halen van achteruit. Kortom, het op Engelse leest geschoeide voetbal waar ploegen die onder leiding staan van karaktertrainer Simon Kistemaker het patent op hebben en dat door een lepe tegenstander als IJsselmeervogels zo gemakkelijk te bespelen is.

De Spakenburgers wachtten rustig het moment af om toe te slaan. In de 32-ste minuut werd een blunder van doelman Sander van der Lugt de thuisclub noodlottig. Na een verre uitttrap van Sander Duindam ging Jan de Graaf samen met de sluitpost het luchtduel aan, waarna de broer van Rijnsburgse Boys-verdediger Erwin van der Lugt kennelijk zo in de war raakte dat hij de bal miste. De Graaf, die enkele minder geslaagde invalbeurten achter de rug had en enkele jaren geleden nog in de belangstelling stond van clubs als FC Utrecht en Heerenveen, had vervolgens geen enkele moeite om de bal in het lege doel te deponeren. Türkiyemspor zou deze fikse tegenvaller niet meer te boven komen. Want behoudens enkele kansjes voor Levant en Oerlemans was de ploeg ook in het tweede bedrijf niet bij machte om pressie uit te oefenen op het heiligdom van Duindam. De donderspeech van Kistemaker had zijn uitwerking volledig gemist.

Het conditioneel ijzersterke IJsselmeervogels had de regie in handen en zette de toon op het middenveld. De smaakmakers van de opponent, die overigens nadrukkelijk lonkt naar een plek in een eventuele topklasse, gaven niet thuis. En dat was vooral de verdienste van de gasten die op momenten dat ze er daadwerkelijk moeten staan nooit verzaken. Nadat Kwong-Wah Steinraht, die in de eerste helft ook al een grote kans onbenut had gelaten, eerst nog een vrije trap van Van der Steen op de lat had gekopt, moest de kampioen van de zondaghoofdklasse A zich met nog een klein half uur op de klok definitief gewonnen geven. André Kemper, zoals gewoonlijk weer moeilijk van de bal te krijgen, schoot het leer hard en droog achter de kleurrijke invaller-keeper Fifi Lima Pires: 0-2. De voormalige doelman van Deltasport moest de plek tussen de palen innemen omdat Van der Lugt bij het openingsdoelpunt van Jan de Graaf een hamstringblessure had opgelopen. Twee minuten later kon de man die regelmatig op doldrieste wijze te keer gaat voor de tweede keer de altijd zo trieste gang naar het net maken, nadat Steinraht een vlijmscherpe counter uiterst koelbloedig had afgerond. Van der Steen en Van Manen verzorgden op voorbeeldige wijze het voorbereidende werk.

Lima Pires zou in het verdere verloop van de wedstrijd vooral opvallen door een aantal lachwekkende uittrappen die voortdurend balverlies opleverden. Ook de overigens goed leidende scheidsrechter Dennis van Aken (Duiven) zou enkele keren de aandacht op zich vestigen. In een kort tijdsbestek deelde de Gelderlander, die vorig seizoen ook al de beslissende wedstrijd om de algemeen amateurtitel (ASWH-Argon) mocht leiden, voor onbenulligheden vier gele kaarten uit, die hij broederlijk zou verdelen over beide ploegen. Namens de thuisclub werden Meric en Cabeza de klos, terwijl bij de gasten Van der Steen en Kemper er aan moesten geloven. Leushuis liet enkele wisselspelers ook nog in het succes delen. Van Breukelen, Schouten en Bakker namen de plaatsen in van respectievelijk Van der Steen, Van Manen en Steinraht. Ook Kistemaker probeerde in de slotfase nog te redden wat er redden viel, maar de wissels die hij inbracht sorteerden geen enkel effect. De Graaf en Schouten misten in de slotminuten nog enkele riante kansen om Türkiyemspor nog dieper in het moeras te drukken. IJsselmeervogels maalde er niet om. De club had andermaal gedemonstreerd boven zichzelf uit te kunnen stijgen als de situatie erom vraagt. Trainer Leushuis was de koning te rijk: "We hebben in feite geen kans weggegeven. Die lange ballen waren een kolfje naar onze hand. Wat een bekroning van een toch al geslaagd seizoen."
Enkele dingen die me hieruit opvallen:

- tactisch foefje met Jan de Graaf, leuk verzonnen door de Sigaar
- Lima Pires in het doel na rust!
- waarom mag Van Aken nadat hij vorig jaar faalde bij ASWH - Argon wéér een amateurfinale fluiten?

Hoe dan ook een waardig opvolger voor ons! Zeker omdat ik het zaterdagvoetbal een warm hart toedraag is dit extra mooi. En wij zijn nu tweede geworden achter de landskampioen.

Overigens loopt zaterdag nog verder uit, nu 23-15 qua titels met zondag.

En op 19 augustus ASWH tegen de Vogels voor de Supercup, ook leuk.
www.thuisuiteten.nl
pi_38966203
Dat van die scheidsrechter viel me ook al op, hoe krijgt hij het voor elkaar.

Gefeliciteerd Bas!
That's all folks!
pi_38966398
www.thuisuiteten.nl
pi_38967424
Dank je Vaduz en MM.

- De scheidsrechter was redelijk maar durfde weinig in te grijpen en was nogal inconsequent.

- Voor de rest klopte het verslag aardig met mijn beleving.

- Voor MM, de supercup zou wel leuk zijn, enig idee waar die gespeeld wordt?
pi_38968066
Daar wordt volgens mij om geloot. Vorig jaar mochten wij thuis spelen tegen Genemuiden.
www.thuisuiteten.nl
pi_38969528
Wie is die inval-keeper dan, en wat is er met hem?!
pi_38969797
quote:
Op zondag 18 juni 2006 13:47 schreef Yeahinho het volgende:
Wie is die inval-keeper dan, en wat is er met hem?!
Een grote lange neger, die niet kan uittrappen.

Deze dus:

Vijf minuten nadat hij erin kwam kreeg hij er meteen 2 om zijn oren. De 2e goal was trouwens prachtig om te zien.

Op het einde had hij nog een paar aardige reddingen maar dat was soms meer geluk dan wijsheid.

Steinraht heeft trouwens een erg knappe vriendin en Taylor hing bijna om elke Spakenburgs meisje haar nek

[ Bericht 9% gewijzigd door F1Bas op 18-06-2006 14:08:29 ]
  Trouwste user 2022 zondag 18 juni 2006 @ 15:46:59 #223
7889 tong80
Spleenheup
pi_38972635
Leuk om te lezen allemaal

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_38975090
Lima Pires zat ook een seizoen bij Deltasport. Het is een echte clown. Met van alles en nog wat bezig, maar als het er op aankomt pakt hij weinig ballen. Heeft het ook als prof nog geprobeerd bij Telstar, zonder succes. Wel een bijzonder kleurrijk figuur.
www.thuisuiteten.nl
pi_38976399
quote:
Op zondag 18 juni 2006 17:15 schreef methodmich het volgende:
Wel een bijzonder kleurrijk figuur.
Bij de Turken selecteren ze gewoon op een kleurtje
pi_39007194
En overigens ook bijzonder:

"Fifi" moest twee jaar terug wegens ruzie opstappen bij Türkiyemspor. Vervolgens ging hij naar Deltasport en bij aanvang van dit seizoen naar Haaglandia. Daar had De Wolf hem na twee of drie potten al niet meer nodig.

Tot verbazing van veel amateurclubs en volgers van amateurvoetbal wist hij het geregeld te krijgen om in januari te worden overgeschreven naar Türkiyemspor!!! Hoogst ongebruikelijk. Het lukt soms wel eens spelers om van een zondagclub naar een zaterdagclub over te stappen in de winterstop, meestal vanwege "veranderd werk", maar van de ene naar de andere zondagclub, ook nog eens beiden uitkomend in dezelfde afdeling, dat was uniek. Maar goed, Türkiyemspor had een vervanger van de geblesseerde Sanchez nodig en "Fifi" zat thuis. Ze gooiden het op een verhuizing van Rotterdam naar Amsterdam.....
www.thuisuiteten.nl
pi_39007247
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:55 schreef methodmich het volgende:
Nou, die ene Vogel zit in Griekenland.

Maar die heb ik al zo vaak zien spelen, dus die hebben geen geheimen meer voor mij!
Nu valt het me pas op, ik bedoelde dus die twee vogels die nu nog speelden voor EVV.
pi_39007440
Oh, die waren ook alle twee op vakantie.

Maar daar zou ik niet te veel van verwachten hoor. Die Beurskens gaat het tweede in, wat ik begrepen heb, en Joordens mag de opengevallen plek van Remko Pieterse innemen in de A-selectie.
www.thuisuiteten.nl
pi_39007462
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:19 schreef methodmich het volgende:

"Fifi" moest twee jaar terug wegens ruzie opstappen bij Türkiyemspor.
Ah, Fifi is dus een algemeen begrip.

Ik vond het als zo vreemd dat er de hele tijd 'Fifi is rood ole ole' werd gezongen.
pi_39007504
"Fifi" doet altijd rare dingen. Oefenpotje tegen SHO nog in augustus 2005 met Haaglandia. Gaat ie bij corners zingen "Bakker is homofiel, lalalala". Dat is dan Geert Bakker, spits van SHO. Die kerel spoort niet helemaal en probeert altijd te provoceren. Ondertussen vergeet hij dan te keepen.

Zie trouwens het amateurclubjetopic voor een link naar beelden van EVV - ASWH, dan kan je Sjoerd twee keer zien scoren.
www.thuisuiteten.nl
pi_39007612
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:34 schreef methodmich het volgende:
"Fifi" doet altijd rare dingen. Oefenpotje tegen SHO nog in augustus 2005 met Haaglandia. Gaat ie bij corners zingen "Bakker is homofiel, lalalala". Dat is dan Geert Bakker, spits van SHO. Die kerel spoort niet helemaal en probeert altijd te provoceren. Ondertussen vergeet hij dan te keepen.

Zie trouwens het amateurclubjetopic voor een link naar beelden van EVV - ASWH, dan kan je Sjoerd twee keer zien scoren.
Ik ben benieuwd naar de rol van Sjoerd, zal in eerste instantie voor de bank zijn vrees ik.
pi_39007703
Dat zal ook wel. Perfect geschikt als ze 1-0 voorkomen en dan met zijn snelheid erin zetten om te counteren. Hij heeft zich na de winterstop goed ontwikkeld, dus wellicht kan hij sneller dan verwacht de basis in. De variant van zaterdag kan ook, dat hij voorin gaat spelen met Winter en dan Kemper als 10.

Hoewel, Lex komt ook natuurlijk....
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')