abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 mei 2006 @ 13:01:43 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_37812540
Nu we een jaar in ons nieuwe huisje wonen zijn we eindelijk klaar voor de laatste puntjes op de i. Volgend weekend wordt eindelijk de patio bestraat zodat ik die af kan werken en ook het dakterras/balkon ga ik dan onder handen nemen.

De huidige situatie van de Patio (ong 2,5 x 2,5 dus echt groot is het niet) Ik heb de foto's vanaf het dakterras genomen omdat het er anders niet helemaal oppast. Ik kan niet ver genoeg weg gaan staan namelijk omdat het allemaal zo klein is

De totale patio:

Genomen richting het slaapkamerraam (onze slaapkamer zit beneden en de woonkamer boven)

Genomen richting de schuur en het pad naar de ingang van de woning.

En dan hebben we ook nog een dakterras, ongeveer dezelfde afmetingen.

Genomen in de richting van de patio:

Straatzijde:

Ik ben zover mogelijk naar achteren gelopen in de eetkamer om een totaalplaat te krijgen:

En een fotootje vanuit het raam van de huiskamer:

De tuin krijgt een zwarte bestrating van getrommelde steentjes van 10x10. Er komen miniborders langs de randen waarvoor ik nog beplanting moet verzinnen. Aangezien ik niet zo goed ben met bewateren zullen dat waarschijnlijk rotsplanten gaan worden. Tegen de gevel van de schuur (waar nu die kapotte deur staat) komen klimplanten, ook die moet ik nog verzinnen. Ik wil van die grijze massa af, maar weet nog niet wat voor soort klimplant ik er neerzet. Het moet er eentje zijn die winterhard is, tegen schaduw kan, hechtwortels heeft maar ook bloemen, dus klimop of wingerd valt al af.

Voor wat betreft het dakterras ben ik er nog niet uit. De stoelen krijgen zwart/wit geblokte kussens en de parasol heb ik al gekocht en neergezet. Voor de rest moet ik nog verzinnen hoe het gaat worden. Maar dat zal vanzelf gaan als ik eenmaal in het tuincentrum rondloop verwacht ik.

Zowel in de patio als bij het balkon moet ik iets zien te verzinnen om te voorkomen dat de katten overlopen. Ze moeten nu nog binnenblijven omdat er eentje vorig jaar via het dakterras van de buren bij de buren op de koffie ging. De buurman schrok zich rot toen er ineens een kat op z'n bank lag te slapen Moeten we dus écht iets op verzinnen.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 14 mei 2006 @ 13:06:11 #2
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_37812632
Ik zie trouwens dat er bij het resizen van de foto's e.e.a. mis is gegaan. Ff voor de duidelijkheid, ons huis heeft wel degelijk rechte lijnen ipv die getande dingetjes die je nu ziet

Edit: Als er nog iemand ideëen heeft voor wat betreft de klimplanten hoor ik dat graag. Ik ben het internet al aan het afstruinen, maar ik kan niet echt iets vinden.
  zondag 14 mei 2006 @ 15:34:43 #3
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37816050
Flugel, voor de plantjes verwijs ik je naar F&F. Daar hebben ze er véél meer verstand van. Voor klus-/aankleed-/accesoiresdingen kun je uiteraard wel heel goed in K&W terecht.
Maar overweeg even of je topic niet beter naar F&F kan...
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 14 mei 2006 @ 16:53:43 #4
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_37818314
quote:
Op zondag 14 mei 2006 15:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Flugel, voor de plantjes verwijs ik je naar F&F. Daar hebben ze er véél meer verstand van. Voor klus-/aankleed-/accesoiresdingen kun je uiteraard wel heel goed in K&W terecht.
Maar overweeg even of je topic niet beter naar F&F kan...
De plantjesvraag heb ik ook al in F&F gesteld. Ik wilde dit topic hier openen om de voortgang van de tuin en het dakterras te laten zien. En daar komen ook accessoires e.d. bij kijken.

Maar als je denkt dat ie toch beter in F&F past kun je 'm daar wel naartoe schoppen.
pi_37818524
Wat een leuk dakterras en leuk tuintje zeg! Apart huis volgens mij maar het klink erg tof!

Wij wonen hier nu anderhalf jaar maar hebben ook nog niet echt iets aan het balkon gedaan...dus ik lees lekker mee en kijk of ik ook wat leuke tips kan krijgen
  zondag 14 mei 2006 @ 17:05:40 #6
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_37818650
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:00 schreef Suuz_ het volgende:
Wat een leuk dakterras en leuk tuintje zeg! Apart huis volgens mij maar het klink erg tof!

Wij wonen hier nu anderhalf jaar maar hebben ook nog niet echt iets aan het balkon gedaan...dus ik lees lekker mee en kijk of ik ook wat leuke tips kan krijgen
Het huis heeft idd een wat aparte indeling, staat op een perceel van 60m2, maar ze hebben er in totaal toch zo'n 75 m2 woonruimte uit weten te persen. (excl tuin, dakterras en schuur). Je kunt het zien als een appartement, maar dan over 2 verdiepingen verdeeld.

Beneden kom je binnen door dat gangetje naast de patio en dan heb je pas de voordeur. Daar zit ook de hal met de trap naar boven. Dan beneden aan de straatzijde een logeerkamer, aan de patiozijde zit de slaapkamer en daarnaast de badkamer. Boven hebben we de woonkamer, een halfopen keuken en aan het dakterras grenst nog de eetkamer. Hoewel het klein lijkt qua afmetingen hebben we ruimte genoeg.

En zowel in zomer als winter is dit de ideale indeling. Zomers is het beneden in de slaapkamers lekker koel en 's winters in de huiskamer lekker behaaglijk omdat warmte opstijgt en de huiskamer dus boven zit.
pi_37818664
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:01 schreef flugeltje het volgende:
De totale patio:
[afbeelding]
Ziet er bekend uit

Ik moet ook nog eens verzinnen wat ik er mee ga doen.

Wat betreft klimop: hou er wel rekening mee dat die dus ook je berging -in- komt aangezien de platen niet geheel dicht zijn. Tenzij je dit zelf alsnog gaat doen natuurlijk.
  zondag 14 mei 2006 @ 17:13:32 #8
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_37818826
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:06 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ziet er bekend uit

Ik moet ook nog eens verzinnen wat ik er mee ga doen.

Wat betreft klimop: hou er wel rekening mee dat die dus ook je berging -in- komt aangezien de platen niet geheel dicht zijn. Tenzij je dit zelf alsnog gaat doen natuurlijk.
Hé vlakbij-buurman!

Het is de bedoeling dat de kieren in de berging/schuur vanuit de binnenzijde nog dichtgekit worden. Dan is het daar ook wat beter geïsoleerd en hoef ik heel m'n verfspullen niet steeds mee naar binnen te sjouwen in de winter...

Volgende week is hier in ieder geval al te zien hoe de bestrating in de patio eruit komt te zien, wie weet kom je nog op ideëen. Ik heb het idee zelf van een andere tuin in onze wijk. Daar vond ik foto's van op internet.

Voorbeeld van soortgelijke patio als die van ons, maar dan klaar:

We kwamen trouwens deze week tot de ontdekking dat ze een lantaarnpaal voor ons dakterras gepland hebben. Zit hooguit 50 cm tussen paal en gevel. Ook weer iets waar ik iets op moet zien te verzinnen, want zo'n paal zie ik niet zitten.

Ook wil ik (stiekem) een geveltuintje maken, maar dan moeten we wachten tot ze van de gemeente helemaal klaar zijn hier in de straat. Zie het niet zitten om de boel weer af te moeten breken.
  zondag 14 mei 2006 @ 20:17:49 #9
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37824472
quote:
Op zondag 14 mei 2006 16:53 schreef flugeltje het volgende:

[..]

De plantjesvraag heb ik ook al in F&F gesteld. Ik wilde dit topic hier openen om de voortgang van de tuin en het dakterras te laten zien. En daar komen ook accessoires e.d. bij kijken.

Maar als je denkt dat ie toch beter in F&F past kun je 'm daar wel naartoe schoppen.
Prima! Zolang het met klussen en wonen minus flora en fauna te maken heeft, laten we het lekker hier

Leuk huis flugel, zo te zien! Die patio die je als voorbeeld laat zien is echt prachtig. ik zou dat idee ongegeneerd jatten
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37825127
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:13 schreef flugeltje het volgende:
Hé vlakbij-buurman!

Het is de bedoeling dat de kieren in de berging/schuur vanuit de binnenzijde nog dichtgekit worden.
Ah dan is het goed. Klimop in je berging is ook niet echt prettig lijkt me
quote:
Dan is het daar ook wat beter geïsoleerd en hoef ik heel m'n verfspullen niet steeds mee naar binnen te sjouwen in de winter...

Volgende week is hier in ieder geval al te zien hoe de bestrating in de patio eruit komt te zien, wie weet kom je nog op ideëen. Ik heb het idee zelf van een andere tuin in onze wijk. Daar vond ik foto's van op internet.

Voorbeeld van soortgelijke patio als die van ons, maar dan klaar:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ben benieuwd welke woningtype dit is trouwens.
quote:
We kwamen trouwens deze week tot de ontdekking dat ze een lantaarnpaal voor ons dakterras gepland hebben. Zit hooguit 50 cm tussen paal en gevel. Ook weer iets waar ik iets op moet zien te verzinnen, want zo'n paal zie ik niet zitten.
De dichtsbijzijnde bij mij staat 1-2meter naast mn huis, dus hier geen probleem mee. Buren iets verderop hebben hem precies voor het eetkamerraam staan.
quote:
Ook wil ik (stiekem) een geveltuintje maken, maar dan moeten we wachten tot ze van de gemeente helemaal klaar zijn hier in de straat. Zie het niet zitten om de boel weer af te moeten breken.
Mjah, denk niet dat dat echt gaat lukken. Of anders gewoon ze eerst alles laten bestraten en daarna zelf even aan de gang en het zaakje openbreken?

Trouwens belachelijk dat jullie straks de laatste zijn met bestrating voor de deur.
  zondag 14 mei 2006 @ 20:53:50 #11
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_37825532
quote:
Op zondag 14 mei 2006 20:40 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ah dan is het goed. Klimop in je berging is ook niet echt prettig lijkt me
[..]

Ben benieuwd welke woningtype dit is trouwens.
Zijn die woningen die bij ons aan de achterzijde staan.
quote:
De dichtsbijzijnde bij mij staat 1-2meter naast mn huis, dus hier geen probleem mee. Buren iets verderop hebben hem precies voor het eetkamerraam staan.
Dat is helemaal irritant ja, ik heb al een klacht ingediend bij de gemeente. Ben benieuwd of ze er iets mee gaan doen. Met een lantaarnpaal op zich heb ik niet zo'n problemen, wel als ie op 50 cm van m'n gevel staat.
quote:
Mjah, denk niet dat dat echt gaat lukken. Of anders gewoon ze eerst alles laten bestraten en daarna zelf even aan de gang en het zaakje openbreken?
Dat is idd de bedoeling, gewoon een paar rijtjes weghalen en er plantjes inzetten. Maar dan moet ik dus wel eerst wachten tot ze hier klaar zijn. Zal binnen een paar weken wel het geval zijn.
quote:
Trouwens belachelijk dat jullie straks de laatste zijn met bestrating voor de deur.
We zitten nu bijna anderhalf jaar in het zand/modder. Vooral nu is het erg omdat ze wit zand gestort hebben. Net alsof we op het strand zijn, je zakt tot je enkels weg... Ik draag dus slippers als ik naar m'n auto loop en verwissel daar van schoenen. Anders kan ik een halve zandbak uit m'n schoenen schudden.

maar goed, het einde is in zicht. Ben heel benieuwd hoe het er straks uitziet met bestrating. En m'n tuintje natuurlijk, maar die foto's volgen volgende week.
pi_37833693
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:13 schreef flugeltje het volgende:
Veel gemeentes schilderen 1 kant van zo'n kap zwart als je overlast meld. Iets wat je zelf ook prima kunt doen natuurlijk. (Maar als die echt zo dicht bij je gevel zit, dan komt er vermoedelijk al een speciale kap op of wordt die iets verzet)
  maandag 15 mei 2006 @ 16:10:13 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37847672
quote:
Op maandag 15 mei 2006 00:32 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Veel gemeentes schilderen 1 kant van zo'n kap zwart als je overlast meld. Iets wat je zelf ook prima kunt doen natuurlijk. (Maar als die echt zo dicht bij je gevel zit, dan komt er vermoedelijk al een speciale kap op of wordt die iets verzet)
Dat denk ik ook en anders zul je zelf met een spuitbuis aan de gang moeten (Wel eerst melden bij de gemeente natuurlijk )
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:58:32 #14
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_37961907
Nou, ze hebben de paal ietwat anders neergezet, maar hij staat nog min of meer voor m'n terras. Erg blij word ik er niet van, maar we moeten het ermee doen. De gemeente is aan het kijken naar een oplossing. Afwachten dus.
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:01:36 #15
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_37962015
Ik wil je wel helpen flugelchen Voor een kratje bier is het binnen een dag af
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:08:27 #16
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_37962240
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:01 schreef skippy22 het volgende:
Ik wil je wel helpen flugelchen Voor een kratje bier is het binnen een dag af
Dat zou dan een stuk goedkoper zijn dan wat het ons nu kost...

Voor de bestrating komt er een heuse stratenmaker, de beplanting ga ik zelf doen.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:53:06 #17
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_38017341
Nou, vandaag zou het dus gaan gebeuren... Zou....

Het bleek te nat te zijn voor de stratenmaker, gevolg is dat m'n tuintje er nog net zo bijligt als op de bovenste foto, alleen dan met nog een fikse plas water erbij

Vrijdag gaan we in de herkansing.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:50:03 #18
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_38226177
Ik heb voor de zekerheid zojuist maar even gebeld met de stratenmaker. Toen ik buiten keek zag ik de bui namelijk al hangen ( ) Maar hij gaat toch komen vanmiddag, dus m'n tuintje gaat vandaag afkomen

Helaas ligt @home eruit en ik kan geen foto's uploaden van m'n werkpc, ik zal echter de voortgang compleet vastleggen en zodra m'n internet het weer doet krijgen jullie de foto's...
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:57:40 #19
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38226448
Eindelijk flugel!! Wordt vast prachtig. Ik ben heel benieuwd!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 13:07:22 #20
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_38228660
Jaaa, ze zijn bezig

In de stromende regen, dus ze zijn zeikesnat. Ik heb best wel medelijden nu.

Ik zorg maar voor extra vaak koffie, blijven ze lekker warm vanbinnen....
  Moderator vrijdag 26 mei 2006 @ 13:37:06 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_38229562
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:07 schreef flugeltje het volgende:
Jaaa, ze zijn bezig

In de stromende regen, dus ze zijn zeikesnat. Ik heb best wel medelijden nu.

Ik zorg maar voor extra vaak koffie, blijven ze lekker warm vanbinnen....

En zo hoort het ook; vanmiddag ze een lekker biertje voorschotelen en om 3 uur nog een lekkere bak koffie
  vrijdag 26 mei 2006 @ 13:41:46 #22
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_38229760
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En zo hoort het ook; vanmiddag ze een lekker biertje voorschotelen en om 3 uur nog een lekkere bak koffie
sh*t... bier....

Dat heb ik nooit in huis....
  Moderator vrijdag 26 mei 2006 @ 13:47:42 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_38230002
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:41 schreef flugeltje het volgende:

[..]

sh*t... bier....