De plantjesvraag heb ik ook al in F&F gesteld. Ik wilde dit topic hier openen om de voortgang van de tuin en het dakterras te laten zien. En daar komen ook accessoires e.d. bij kijken.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Flugel, voor de plantjes verwijs ik je naar F&F. Daar hebben ze er véél meer verstand van. Voor klus-/aankleed-/accesoiresdingen kun je uiteraard wel heel goed in K&W terecht.
Maar overweeg even of je topic niet beter naar F&F kan...
Het huis heeft idd een wat aparte indeling, staat op een perceel van 60m2, maar ze hebben er in totaal toch zo'n 75 m2 woonruimte uit weten te persen. (excl tuin, dakterras en schuur). Je kunt het zien als een appartement, maar dan over 2 verdiepingen verdeeld.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:00 schreef Suuz_ het volgende:
Wat een leuk dakterras en leuk tuintje zeg! Apart huis volgens mij maar het klink erg tof!
Wij wonen hier nu anderhalf jaar maar hebben ook nog niet echt iets aan het balkon gedaan...dus ik lees lekker mee en kijk of ik ook wat leuke tips kan krijgen
Ziet er bekend uitquote:
Hé vlakbij-buurman!quote:Op zondag 14 mei 2006 17:06 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ziet er bekend uit
Ik moet ook nog eens verzinnen wat ik er mee ga doen.
Wat betreft klimop: hou er wel rekening mee dat die dus ook je berging -in- komt aangezien de platen niet geheel dicht zijn. Tenzij je dit zelf alsnog gaat doen natuurlijk.
Prima! Zolang het met klussen en wonen minus flora en fauna te maken heeft, laten we het lekker hierquote:Op zondag 14 mei 2006 16:53 schreef flugeltje het volgende:
[..]
De plantjesvraag heb ik ook al in F&F gesteld. Ik wilde dit topic hier openen om de voortgang van de tuin en het dakterras te laten zien. En daar komen ook accessoires e.d. bij kijken.
Maar als je denkt dat ie toch beter in F&F past kun je 'm daar wel naartoe schoppen.
Ah dan is het goed. Klimop in je berging is ook niet echt prettig lijkt mequote:Op zondag 14 mei 2006 17:13 schreef flugeltje het volgende:
Hé vlakbij-buurman!
Het is de bedoeling dat de kieren in de berging/schuur vanuit de binnenzijde nog dichtgekit worden.
Ben benieuwd welke woningtype dit is trouwens.quote:Dan is het daar ook wat beter geïsoleerd en hoef ik heel m'n verfspullen niet steeds mee naar binnen te sjouwen in de winter...
Volgende week is hier in ieder geval al te zien hoe de bestrating in de patio eruit komt te zien, wie weet kom je nog op ideëen. Ik heb het idee zelf van een andere tuin in onze wijk. Daar vond ik foto's van op internet.
Voorbeeld van soortgelijke patio als die van ons, maar dan klaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
De dichtsbijzijnde bij mij staat 1-2meter naast mn huis, dus hier geen probleem mee. Buren iets verderop hebben hem precies voor het eetkamerraam staan.quote:We kwamen trouwens deze week tot de ontdekking dat ze een lantaarnpaal voor ons dakterras gepland hebben. Zit hooguit 50 cm tussen paal en gevel. Ook weer iets waar ik iets op moet zien te verzinnen, want zo'n paal zie ik niet zitten.
Mjah, denk niet dat dat echt gaat lukken. Of anders gewoon ze eerst alles laten bestraten en daarna zelf even aan de gang en het zaakje openbreken?quote:Ook wil ik (stiekem) een geveltuintje maken, maar dan moeten we wachten tot ze van de gemeente helemaal klaar zijn hier in de straat. Zie het niet zitten om de boel weer af te moeten breken.
Zijn die woningen die bij ons aan de achterzijde staan.quote:Op zondag 14 mei 2006 20:40 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ah dan is het goed. Klimop in je berging is ook niet echt prettig lijkt me
[..]
Ben benieuwd welke woningtype dit is trouwens.
Dat is helemaal irritant ja, ik heb al een klacht ingediend bij de gemeente. Ben benieuwd of ze er iets mee gaan doen. Met een lantaarnpaal op zich heb ik niet zo'n problemen, wel als ie op 50 cm van m'n gevel staat.quote:De dichtsbijzijnde bij mij staat 1-2meter naast mn huis, dus hier geen probleem mee. Buren iets verderop hebben hem precies voor het eetkamerraam staan.
Dat is idd de bedoeling, gewoon een paar rijtjes weghalen en er plantjes inzetten. Maar dan moet ik dus wel eerst wachten tot ze hier klaar zijn. Zal binnen een paar weken wel het geval zijn.quote:Mjah, denk niet dat dat echt gaat lukken. Of anders gewoon ze eerst alles laten bestraten en daarna zelf even aan de gang en het zaakje openbreken?
We zitten nu bijna anderhalf jaar in het zand/modder. Vooral nu is het erg omdat ze wit zand gestort hebben. Net alsof we op het strand zijn, je zakt tot je enkels weg... Ik draag dus slippers als ik naar m'n auto loop en verwissel daar van schoenen. Anders kan ik een halve zandbak uit m'n schoenen schudden.quote:Trouwens belachelijk dat jullie straks de laatste zijn met bestrating voor de deur.
Veel gemeentes schilderen 1 kant van zo'n kap zwart als je overlast meld. Iets wat je zelf ook prima kunt doen natuurlijk. (Maar als die echt zo dicht bij je gevel zit, dan komt er vermoedelijk al een speciale kap op of wordt die iets verzet)quote:Op zondag 14 mei 2006 17:13 schreef flugeltje het volgende:
We kwamen trouwens deze week tot de ontdekking dat ze een lantaarnpaal voor ons dakterras gepland hebben. Zit hooguit 50 cm tussen paal en gevel. Ook weer iets waar ik iets op moet zien te verzinnen, want zo'n paal zie ik niet zitten.
Dat denk ik ook en anders zul je zelf met een spuitbuis aan de gang moeten (Wel eerst melden bij de gemeente natuurlijkquote:Op maandag 15 mei 2006 00:32 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Veel gemeentes schilderen 1 kant van zo'n kap zwart als je overlast meld. Iets wat je zelf ook prima kunt doen natuurlijk. (Maar als die echt zo dicht bij je gevel zit, dan komt er vermoedelijk al een speciale kap op of wordt die iets verzet)
Dat zou dan een stuk goedkoper zijn dan wat het ons nu kost...quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:01 schreef skippy22 het volgende:
Ik wil je wel helpen flugelchen Voor een kratje bier is het binnen een dag af
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:07 schreef flugeltje het volgende:
Jaaa, ze zijn bezig
In de stromende regen, dus ze zijn zeikesnat. Ik heb best wel medelijden nu.
Ik zorg maar voor extra vaak koffie, blijven ze lekker warm vanbinnen....
sh*t... bier....quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
![]()
En zo hoort het ook; vanmiddag ze een lekker biertje voorschotelen en om 3 uur nog een lekkere bak koffie![]()
Bij wijze van hequote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:41 schreef flugeltje het volgende:
[..]
sh*t... bier....
Dat heb ik nooit in huis....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |