Het begon een uurtje of 2 geleden héél rustig aan te rommelen. Ik had net de pc op m'n kamer uitgezet, omdat ik heel even wou gaan liggen, toen het onweer steeds erger werd.
Ik lig op m'n bed, en opeens vanuit het niets een knal! Dus ik spring op en met hoor ik m'n moeder roepen. Dus ik naar beneden, en ze staat helemaal te trillen. Ze zat achter d'r pc en tegelijk tv te kijken, en tijdens die knal zag ze een lichtflits achter in de kamer bij de modem en de antenne en met een knal begeefd d'r pc scherm het. Maar met de tv en alle andere apparaten is niks aan de hand.
Ik het scherm uit de kast gehaald, en in een ander stopcontact gestoken en hij begint heel raar te tikken, dus maar meteen uitgetrokken. Halen we d'r oude scherm van de zolder, steken hem in en *pats*! Springt ook meteen uit en doet niks meer. Met belt m'n vriend, een kennis had hem gebeld dat er ergens bij ons in de straat de bliksem in was geslagen en de schoorsteen naar beneden was gekomen, of dat soms bij ons was. M'n moeder en ik besluiten eens buiten te gaan kijken, en inderdaad een paar deuren verderop staat de brandweer. Komen we de overburen tegen, en ja hoor, bij hun was het ook in de pc geslagen en bij hun buren ook!
Kortom: Onweer is kut en het zou verboden moeten worden! Voortaan trek ik bij iedere rommel meteen alles uit!
En m'n arme mams zit nu zonder scherm!