abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 mei 2006 @ 23:27:04 #26
144541 zwelgje81
http://forum.fok.nl/topic/8562
pi_37802305
De medelanders die ik ken die zien hun auto als een status symbool en niet hun huis of hun werk ofzo dus als familie zijnde sluiten ze een aantal leningen af om zo het geld bij elkaar te krijgen voor de wagen en dan rijden ze ook allemaal in die wagen, bijv vader doordeweeks, dochter s'avonds en zoon in het weekend ofzo.
Onderhoud aan hun huis of geld erin stoppen doen ze niet want dat is niet interessant
  zaterdag 13 mei 2006 @ 23:27:47 #27
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_37802325
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:22 schreef NikosPPD het volgende:
Ik snap niet waarom dit überhaupt een vraag is, hoe kunnen wij nou weten hoe dat soort mensen aan hun auto's komen
Bij sommige mensen is het duidelijk hoe ze het verkregen hebben.

Vetbetaalde management baan ofzo bv

Maar op je 18de heb je niet zo'n baan en moet je inderdaad serieus veel zwart werken wil je een bak 50.000 onder je reet hebben. (noem maar een bedrag)
pi_37802361
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:21 schreef editor2 het volgende:
Materialisme is tenslotte vergangkelijk. Het leven niet..
ik denk dat het leven nog vergankelijker is dan materialisme. over 1000 jaar is de mens waarschijnlijk nog steeds materialistisch, maar zijn wij allemaal dood en vergaan.
pi_37802484
Die mensen kopen met hun hele familie zo'n auto. Dan kan het makkelijk.
(Dan heb ik het over marokkanen etc)
pi_37802511
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Duitsers rijden vaak ook in veel duurdere auto's dan Nederlanders
Duitsers zijn toch ook buitenlanders?
Misschien moet de vraag dan zijn waarom Nederlanders níet in dure bakken rijden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_37802555
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:29 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik denk dat het leven nog vergankelijker is dan materialisme. over 1000 jaar is de mens waarschijnlijk nog steeds materialistisch, maar zijn wij allemaal dood en vergaan.
Jezus wat ben jij een zuurpruim
pi_37802629
Ik ken trouwens zo iemand (iemand being "jong + dikke auto"), en die heeft zijn geld verdiend met een BV. Het leek goed te lopen, echter is deze plots failliet verklaard (en dat zal dus wel geen zuivere koffie geweest zijn achteraf), maar goed. Iets met schuldeisers enzo. Er is geen mismanagement geconstateerd, dus wat aansprakelijkheid betreft moet je niet bij hem zijn. Hij mag dus verder alles houden, woont bij zijn ouders, hoeft zich nergens zorgen om te maken wat betreft eten en een dak boven zijn hoofd, dus kan 'ie bijna al zijn geld pompen in dingen die hij belangrijk vindt. Dat zijn drugs, kleren en zijn auto, so be it. Niet mijn keus, en ook niet mijn zaak. Die BV was trouwens zijn tweede al, de eerste ging frappant genoeg ook vrij plots kopje onder.

Hij heeft inmiddels weer een nieuwe BV opgestart. Ik geloof niet dat ik verder nog wat hoef te zeggen, maar dit is dus schijnbaar één van de manieren om te bewerkstelligen waar TS op doelt. Persoon in kwestie is wederom geen buitenlander.
pi_37806441
Ik hoor zo ook genoeg verhalen hier in België:

- Een persoon die te jong is om zijn kunstgebit helemaal (of toch grotendeels) terug te trekken van de ziekenkas. Enkele maanden later komt hij terug bij de tandarts met een nieuw paspoort, waarop hij plots tien jaar ouder is. Dezelfde praktijk schijnt ook gebruikt te worden om vroeger op pensioen te kunnen
- Buitenlanders die bij de tandarts gaan met kiespijn. De tandarts verhelpt het probleem maar de persoon vind het te duur. Ipv 20EUR te betalen geeft hij 5EUR en vertrekt gewoon
- Personen die een sociale woning + uitkering in België hebben maar de helft van het jaar in Marokko leven..

Niet dat alle buitenlanders slecht zijn, maar net zoals bij de autochtone bevolking zitten er enkele erg rotte appels tussen.
  zondag 14 mei 2006 @ 02:31:36 #34
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37806498
De meeste rijden in een 2e of 3e hands BMW's/ Mercedessen met 300.000 op de teller. Zo verschrikkelijk duur zijn die auto's niet.
pi_37806771
Als we in een land woonden waarin geen BPM bestond, man dan racete ik nu met mijn RS4 cabrio door de binnenstad!
  zondag 14 mei 2006 @ 03:09:40 #36
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37806858
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:57 schreef 4.2Quattro het volgende:
Als we in een land woonden waarin geen BPM bestond, man dan racete ik nu met mijn RS4 cabrio door de binnenstad!
Maar goed dat er BPM bestaat dan.
  zondag 14 mei 2006 @ 03:17:26 #37
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37806926
Wij allochtonen zijn daar een stuk slimmer in.
Veel jongens doen het van de drugshandel, maar je kan ook natuurlijk een schade auto kopen en die laten maken bij beun de haas. Dat scheelt je een aantal duizenden Euro`s.
Of je koopt ze met een hoge kilometerstand, wederom een paar duizend Euro`s.
Of je haalt de auto uit Duitsland, scheelt je ook een aantal duizenden Euro`s.
Kortom iedereen kan het, het is maar net wat je er voor over heb.
pi_37806945
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:08 schreef SupahFunk het volgende:
Dag medefokkers, ik word niet snel jaloers op mensen maar wel op buitenlanders die in hele dure auto's rijden waar ik alleen van durf te dromen. Ik snap echt niet hoe dat kan ik hoor verschillende verhalen over uitkering en erbij ook nog eens zwart werken ik zou hier wel eens wat serieuze antwoorden op willen krijgen!!! Bedankt
dude goddomme ga dan ook zwart werken ofzo dat gezeik
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 14 mei 2006 @ 03:22:20 #39
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37806970
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:27 schreef zwelgje81 het volgende:
De medelanders die ik ken die zien hun auto als een status symbool en niet hun huis of hun werk ofzo dus als familie zijnde sluiten ze een aantal leningen af om zo het geld bij elkaar te krijgen voor de wagen en dan rijden ze ook allemaal in die wagen, bijv vader doordeweeks, dochter s'avonds en zoon in het weekend ofzo.
Onderhoud aan hun huis of geld erin stoppen doen ze niet want dat is niet interessant
Een theorie die voor weinig mensen opgaat, ik weet niet of jij weleens bij allochtonen ben binnen geweest, maar er is vaak luxe volop.
Allochtonen kunnen vaak goed met geld omgaan en zien geld waar Nederlanders het niet zien zitten.
Voor een Nederlander is er vaak maar 1 manier om geld te verdienen en dat is werken, werken en nog eens werken.
Stel je voor dat je 40 jaar werkt, en dan erachter komen dat veel mensen je voor zijn door zich nauwelijks in te spannen. Dat is wat de Nederlanders dwars zit, inplaats van te klagen en theorietjes te verzinnen over hoe ze aan het geld komen, zouden Nederlanders is een keer zelf met ideën moeten komen om meer geld te verdienen.
Denk toch eens een keer buiten de Nederlandse wet, de staat naait je toch aan alle kanten.
pi_37806985
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Duitsers rijden vaak ook in veel duurdere auto's dan Nederlanders
Nee hoor, in Duitsland zijn auto's gewoon veel goedkoper. Ook het rijden van een grote auto is daar veel goedkoper. Het scheelt zo 30 % tov Nederland.
  zondag 14 mei 2006 @ 03:26:51 #41
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37806997
Ik had vroeger collegas die 20.000 euro uitgaven aan een nieuwe keuken
Zouden die allochtonen ook 20.000 euro uitgeven aan een nieuwe keuken ?
Als je je onthoudt van dergelijk kleinburgerlijk gedrag dan hou je dus bakken met geld over.

[ Bericht 59% gewijzigd door SeLang op 14-05-2006 03:36:48 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 14 mei 2006 @ 07:51:43 #42
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_37807986
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:26 schreef SeLang het volgende:
Ik had vroeger collegas die 20.000 euro uitgaven aan een nieuwe keuken
Zouden die allochtonen ook 20.000 euro uitgeven aan een nieuwe keuken ?
Als je je onthoudt van dergelijk kleinburgerlijk gedrag dan hou je dus bakken met geld over.
M'n ouders hebben al 20jaar dezelfde keuken. Valt inmiddels al wel van ellende uit elkaar.
Maar in een vette BMW rijden, ho maar

[
  zondag 14 mei 2006 @ 08:05:59 #43
135935 MaceNL
*Taurus*
pi_37808010
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:09 schreef MaxPower het volgende:
uitkering + zwartwerken+drugsdealen = dure auto.
  zondag 14 mei 2006 @ 10:22:04 #44
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_37808754
quote:
Op zondag 14 mei 2006 07:51 schreef Keiichi het volgende:

[..]

M'n ouders hebben al 20jaar dezelfde keuken.
De ex-collega's van SeLang dus niet .
Krekker is de bom!
  zondag 14 mei 2006 @ 10:26:03 #45
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_37808795
quote:
Op zondag 14 mei 2006 08:05 schreef MaceNL het volgende:

[..]
En als autochtonen nu eens minder geld uitgaven aan het kopen van deze drugs, hielden zij misschien ook geld over voor een wat duurdere auto
Krekker is de bom!
pi_37809074
Er stond laatst een groot artikel hierover in de Volkskrant of NRC. Daarin zijn ze in 'donkere' wijken van Rotterdam en Amsterdam allochtonen met dure auto's gaan ondervragen naar de herkomst van het geld. Volgens de journalisten kon bijna iedereen een geloofwaardige (en aantoonbare) verklaring hiervoor geven. Veel allochtonen hechten gewoon enorm veel waarde aan een dure auto als status symbool, ze geven graag minder uit aan dure boodchappen, inrichting van hun huis of een dure huurwoning. Uiteindelijk kunnen een hoop mensen met goed sparen best na een paar jaar een mooie wagen kopen....

Ik werkte vroeger wel eens in het weekend nachten in de kassen, dat verdiende enorm goed. Het was echt werk waar je rug van naar de klote ging en je na het weekend van moest bijkomen, maar goed, ik had het geld nodig. Daar werkten dus verder voornamelijk allochtonen. En zwartwerken was er niet bij, ze hadden allemaal doordeweeks nog een ander rotbaantje bij de McDonalds of in de supermarkt. Als ze op die manier wat geld overhouden voor een dure auto, dan mag het van mij. Ik heb er ieder geval geen problemen mee als ik ze zie rijden, ik ga ervan uit dat het wel zal kloppen.

Goed, beetje naïef, maar da's een keuze....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_37809112
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:14 schreef SupahFunk het volgende:
Kom op geen slotje ik vind dit interresant er wordt hier nou toch niemand zwart gemaakt?
Wel, je impliceert namelijk iets met je drogredenen.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zondag 14 mei 2006 @ 10:52:53 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37809172
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:22 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Een theorie die voor weinig mensen opgaat, ik weet niet of jij weleens bij allochtonen ben binnen geweest, maar er is vaak luxe volop.
Allochtonen kunnen vaak goed met geld omgaan en zien geld waar Nederlanders het niet zien zitten.
Voor een Nederlander is er vaak maar 1 manier om geld te verdienen en dat is werken, werken en nog eens werken.
Stel je voor dat je 40 jaar werkt, en dan erachter komen dat veel mensen je voor zijn door zich nauwelijks in te spannen. Dat is wat de Nederlanders dwars zit, inplaats van te klagen en theorietjes te verzinnen over hoe ze aan het geld komen, zouden Nederlanders is een keer zelf met ideën moeten komen om meer geld te verdienen.
Denk toch eens een keer buiten de Nederlandse wet, de staat naait je toch aan alle kanten.
Ik had nog geen vooroordelen tegenover 'Nieuwe Nederlanders"
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 14 mei 2006 @ 10:53:48 #49
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37809189
quote:
Op zondag 14 mei 2006 10:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En als autochtonen nu eens minder geld uitgaven aan het kopen van deze drugs, hielden zij misschien ook geld over voor een wat duurdere auto
+1 Scherp
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 14 mei 2006 @ 11:53:40 #50
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_37810669
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:17 schreef MrSASO het volgende:
Wij allochtonen zijn daar een stuk slimmer in.
Veel jongens doen het van de drugshandel, maar je kan ook natuurlijk een schade auto kopen en die laten maken bij beun de haas. Dat scheelt je een aantal duizenden Euro`s.
Of je koopt ze met een hoge kilometerstand, wederom een paar duizend Euro`s.
Of je haalt de auto uit Duitsland, scheelt je ook een aantal duizenden Euro`s.
Kortom iedereen kan het, het is maar net wat je er voor over heb.
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:22 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Stel je voor dat je 40 jaar werkt, en dan erachter komen dat veel mensen je voor zijn door zich nauwelijks in te spannen.

[...]

Jij dacht 'kom, laat ik de vooroordelen maar weer eens bevestigen' .

Spreek voor jezelf knul, en denk niet voor allochtonen in het algemeen te kunnen spreken met je "wij allochtonen [...]".
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')