FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Kitcars
Alexxxxxvrijdag 12 mei 2006 @ 21:10
Er waren in het verleden al een paar Kitcar topics, maar nog nooit met een overzicht. Hierbij dan: welke kitcars bestaan er, welke hebben er bestaan, wat is de basis van die kitcars, en waar zijn ze van afgeleid?


Hoffmann design 2cv cabrio. Spreekt voor zich dacht ik zo.


Nog een creatie van Hoffmann design, een besteleend met een vleugje Traction Avant.


Citroën Parisienne, op basis van een 2cv, moet op een pre-historische auto lijken


Cygnus, op basis van de CItroën 2cv, Dyane of Ami. Er zijn er vier van gebouwd, het ontwerp is gebaseerd op de relatief onbekende Jorgia


VanClee Mungo, op basis van een 2cv met de looks van een Citroën Mehari


Voglietta Rondo, de looks van een Panhard op basis van een eend. Er is een bestelwagenversie in de maak.




Deauville bouwt ook op basis va de 2cv. van boven naar onder de Canard, de Courage en de Corbeau.


Le Patron, alweer een eend als basis


Alweer op basis van de immer populaire 2CV: de Lomax

En ik zie daar op de site nog iets: Ferrari F355 op basis van de Toyota MR2. Helaas geen deugdelijke foto's.


Misschien wel de bekendste van dit moment: de Burton.


En hier zonder dak, de Burton 400


Voor de autocross: Sprinters met kever body


De Bosmal, een cabrio op basis van de Fiat 126


Bowler, een Dakar-monster op basis van Land Rover


Hakvoort, nog een Dkaar-veortuig, ditmaal op Honda-basis (foto door BoJo)


Nog een Sprinter voor de autocross.


Aanvullingen iemand?
BaraCudavrijdag 12 mei 2006 @ 21:17
Tiger Avon


Tiger Super Six


Tiger R6


Tiger B6


Tiger Supercat


Lijkt me geweldig om zo'n ding nog een keer te kopen
peacetakervrijdag 12 mei 2006 @ 21:30
ik heb nog 4 Lomax's naast mekaar gespot pas geleden
als iemand de foto's (niet perfect..ze zijn met me telefoon genomen) wilt zien gewoon even zeggen
Alexxxxxvrijdag 12 mei 2006 @ 21:33
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:30 schreef peacetaker het volgende:
ik heb nog 4 Lomax's naast mekaar gespot pas geleden
als iemand de foto's (niet perfect..ze zijn met me telefoon genomen) wilt zien gewoon even zeggen
Ja, ik wil
Opa_verteltvrijdag 12 mei 2006 @ 21:34
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:10 schreef Alexxxxx het volgende:

En ik zie daar op de site nog iets: Ferrari F355 op basis van de Toyota MR2. Helaas geen deugdelijke foto's.
die heb ooit eens irl gezien, zag er nieyt uit.
Veel te hoog dak enzo. verhoudingen waren helemaal zoek.
peacetakervrijdag 12 mei 2006 @ 21:39
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ja, ik wil
zoals gevraagd
de complete rij foto's
en ze zijn volgens mij nog allemaal engels ook






spectrumanalyservrijdag 12 mei 2006 @ 21:53
Caterham Seven

Youpvrijdag 12 mei 2006 @ 22:08
dax rush




dax cobra




K1 attack


lipjevrijdag 12 mei 2006 @ 22:39
Er was toch ook een Ferrari kit voor op een porsche?
Setambrevrijdag 12 mei 2006 @ 22:49
Nope Ferrari en Porsche hebben daar volgens mij geen licentie voor gegeven...

Ook logisch toch?
Setambrevrijdag 12 mei 2006 @ 22:51
Ja wel ik herinner me nu dat porsche wel een kitkar heeft

De oude speedster
Fiets-toetervrijdag 12 mei 2006 @ 22:58
Fucking vet die K1 kitcar, hoeveel zou zoiets moeten kosten? denk toch wel snel 20.000 ?
peacetakervrijdag 12 mei 2006 @ 23:10
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 22:58 schreef Fiets-toeter het volgende:
Fucking vet die K1 kitcar, hoeveel zou zoiets moeten kosten? denk toch wel snel 20.000 ?
valt mee
¤ 17.500 voor de complete kit excl transport en bpm

bron:
k1 attack kitcar

/edit

als je hem dus gewoon wilt kopen (niet als kitcar maar als pre-assembled auto)
zijn de prijzen "iets" hoger....
" Eindprijs inclusief afleverkosten*
Nederland ¤ 65.495,00
België ¤ 47.878,00
Luxemburg ¤ 45.646,00"
Youpvrijdag 12 mei 2006 @ 23:21
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 23:10 schreef peacetaker het volgende:

[..]

valt mee
¤ 17.500 voor de complete kit excl transport en bpm


bron:
k1 attack kitcar

/edit

als je hem dus gewoon wilt kopen (niet als kitcar maar als pre-assembled auto)
zijn de prijzen "iets" hoger....
" Eindprijs inclusief afleverkosten*
Nederland ¤ 65.495,00
België ¤ 47.878,00
Luxemburg ¤ 45.646,00"
moet er wel nog een motorblok bij geloof ik
Jimmiezaterdag 13 mei 2006 @ 00:08
Die kit is ook een kaal race chassis en nouja voor allerdaags gebruik is zo'n ding zonder isolering etc vast geen pretje!

EDIT: volgens die site kan het zo te zien weer wel, maar eerst was die kit er niet meer en had je alleen 1 voor de racerij.

Je hebt overigens wel een donor auto nodig voor heel wat onderdelen onderhuids.
Youpzaterdag 13 mei 2006 @ 00:10
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:08 schreef Jimmeh het volgende:
Die kit is ook een kaal race chassis en nouja voor allerdaags gebruik is zo'n ding zonder isolering etc vast geen pretje!
't is geen atom de K1 attack is best een volwaardige auto kan ook airco op enzo als ik me niet vergis... en het geheel weegt toch zo'n 1000-1100kg als ik me niet vergis

een dax rush of ander super 7 achtig apparaat is natuurlijk een heel ander verhaal
Jimmiezaterdag 13 mei 2006 @ 00:14
Overigens vraag ik me af of er niet wat anders dan een Honda blok in past. Leuk om cabrio te rijden, maar een Honda blok vind ik nou niet echt geweldig qua geluid. Tuurlijk gaaf om naar 8000-9000 rpm te trekken, maar mooi geluid? Nah, meer herrie dan de symfonie van bijv een Italiaans of BMW blok.
Youpzaterdag 13 mei 2006 @ 00:17
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:14 schreef Jimmeh het volgende:
Overigens vraag ik me af of er niet wat anders dan een Honda blok in past. Leuk om cabrio te rijden, maar een Honda blok vind ik nou niet echt geweldig qua geluid. Tuurlijk gaaf om naar 8000-9000 rpm te trekken, maar mooi geluid? Nah, meer herrie dan de symfonie van bijv een Italiaans of BMW blok.
met een willekeurige voorwielaandrijver moet het wel lukken met de nodige modificaties lijkt me.... maarja...

honda motor was wel goed genoeg voor mij zeker voor <30k..... 2.2 Vtec turbo ofzo
Jimmiezaterdag 13 mei 2006 @ 00:21
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:17 schreef Youp het volgende:

[..]

met een willekeurige voorwielaandrijver moet het wel lukken met de nodige modificaties lijkt me.... maarja...

honda motor was wel goed genoeg voor mij zeker voor <30k..... 2.2 Vtec turbo ofzo
Als je handig kan lassen, zal je wel dat frame mooi aan kunnen passen Moet je er wel goed voor zorgen dat het de krachten aankan, anders krijg je vast behoorlijk wat kosten als je blok van zn plaats gaat
K33Tzaterdag 13 mei 2006 @ 00:29
Hoeveel kost die Dax Cobra?

En er is ook nog een rode kitcar, voor nog geen $10.000, gepost door ene StefanP. Zag in de verte uit als een Porsche Carrera GT, zo mooi is-ie zeker
Youpzaterdag 13 mei 2006 @ 00:49
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:21 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Als je handig kan lassen, zal je wel dat frame mooi aan kunnen passen Moet je er wel goed voor zorgen dat het de krachten aankan, anders krijg je vast behoorlijk wat kosten als je blok van zn plaats gaat
ja maarja wat wil je er dan in gaan leggen... BMW heeft mijn voorkeur maar geen voorwielaandrijvers.... zoals ik al zei, ik zou wel blij zijn met een honda

en alfa moet ik niet zo veel van hebben eigenlijk....
Jimmiezaterdag 13 mei 2006 @ 02:17
Ik zou er mooi een Alfa V6 3.2 in plompen, schijnt te passen met nogal wat aanpassingen volgens wat lui daar op het k1 attack forum, omdat het zo'n compact blok is.

Maar andere blokken tja... schijnen kits te zijn waar de Ford 3.0 V6 standaard in past. Lijkt mij weer niks
Audi(VW) 4 cylinder schijnt ook te passen met minimale aanpassingen. Maarja van een gemiddeld VW blok wordt de Sint ook niet vrolijk...

Overigens heeft die K1 wel een op maat gemaakte (sport)uitlaat, dus misschien toch wel een leuk uitlaatgeluid met een Honda blok.
Sapstengelzaterdag 13 mei 2006 @ 03:12
Zo'n K1 ziet er best vet uit. En ongeveer ¤25.000,- valt best mee voor zo'n wagen.

Maar hoe zit het precies met dat blok? Als ik het goed zie op die foto's zit er een midden- / achtermotor in. Is dat een gewoon een voorwiel aangedreven blok wat er als het ware verkeerd om in is gezet ofzo?
PNGzaterdag 13 mei 2006 @ 03:33
Caterham/Lotus Super seven C20XE, 210 Pk, uiteraard zonder turbo voor circuit:

PNGzaterdag 13 mei 2006 @ 03:56
kZal der morgen nog wel paar posten, kheb der nogal wat her en der gefotografeerd als ik ook rondje deed rijden...




Of overoverovermorgen, eerst ff weekend vieren.
Zandvoort laatste keer was der iig 1 met Alfa 3.2, volgens mij heb ik die niet op foto.
Youpzaterdag 13 mei 2006 @ 11:32
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 03:12 schreef Sapstengel het volgende:
Zo'n K1 ziet er best vet uit. En ongeveer ¤25.000,- valt best mee voor zo'n wagen.

Maar hoe zit het precies met dat blok? Als ik het goed zie op die foto's zit er een midden- / achtermotor in. Is dat een gewoon een voorwiel aangedreven blok wat er als het ware verkeerd om in is gezet ofzo?
niet verkeerd om... aan de verkeerde kant idd gewoon een FWD blok dat achterin ligt
Youpzaterdag 13 mei 2006 @ 11:33
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 02:17 schreef Jimmeh het volgende:
Ik zou er mooi een Alfa V6 3.2 in plompen, schijnt te passen met nogal wat aanpassingen volgens wat lui daar op het k1 attack forum, omdat het zo'n compact blok is.

Maar andere blokken tja... schijnen kits te zijn waar de Ford 3.0 V6 standaard in past. Lijkt mij weer niks
Audi(VW) 4 cylinder schijnt ook te passen met minimale aanpassingen. Maarja van een gemiddeld VW blok wordt de Sint ook niet vrolijk...

Overigens heeft die K1 wel een op maat gemaakte (sport)uitlaat, dus misschien toch wel een leuk uitlaatgeluid met een Honda blok.
van een alfa 3.2 V6 met een turbo en 500pk word ik ook niet vrolijk

en dat VW spul.... komop
Jimmiezaterdag 13 mei 2006 @ 11:34
Alles ligt er in spiegelbeeld in zeg maar, bij het schakelen wordt de schakelstang zn beweging gespiegeld door wat schakels
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:33 schreef Youp het volgende:

[..]

van een alfa 3.2 V6 met een turbo en 500pk word ik ook niet vrolijk

en dat VW spul.... komop
Eh, ik zou er geen turbo opgooien, atmosferisch all the way
Misschien nog uitboren en wat meer racy nokkenassen voor meer paarden, maar verder niet. Chassis kan 400 pk aan max. Met 300 heb je al bijna Ariel Atom style dus in 4.0 naar 100
Youpzaterdag 13 mei 2006 @ 11:47
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:34 schreef Jimmeh het volgende:
Alles ligt er in spiegelbeeld in zeg maar, bij het schakelen wordt de schakelstang zn beweging gespiegeld door wat schakels
[..]

Eh, ik zou er geen turbo opgooien, atmosferisch all the way
Misschien nog uitboren en wat meer racy nokkenassen voor meer paarden, maar verder niet. Chassis kan 400 pk aan max. Met 300 heb je al bijna Ariel Atom style dus in 4.0 naar 100
je vergeet dat ding ding bijna 2x zo veel weegt als een atom.... dus die 400pk (als dat de max is) wil je dan ook hebben en dat kan je vast uit dat alfa blok halen... maar iedere kleuter kan je vertellen dat het honda blok dan betrouwbaarder is
WesHellzaterdag 13 mei 2006 @ 11:51
mannyzaterdag 13 mei 2006 @ 11:53
skitterend !
Jimmiezaterdag 13 mei 2006 @ 12:28
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:47 schreef Youp het volgende:

[..]

je vergeet dat ding ding bijna 2x zo veel weegt als een atom.... dus die 400pk (als dat de max is) wil je dan ook hebben en dat kan je vast uit dat alfa blok halen... maar iedere kleuter kan je vertellen dat het honda blok dan betrouwbaarder is
400 pk uit een 2 liter betrouwbaarder dan uit een 3.2? Uhm..... lijkt me stug

Dat een Honda blok stock betrouwbaarder, geloof t best. Maar ook Alfa blokken zijn behoorlijk betrouwbaar, ze zijn alleen zo kapot met te weinig olie of trappen als motor niet warm is...

t Scheelt trouwens 300 kg In theorie kan een V8 ook in de attack omdat de motoren dwarsgeplaatst er in komen (V8 is dan eve breed als de 'standaard' inlijn 4)
B_BOYzaterdag 13 mei 2006 @ 12:29
soms denk ik echt zou ik zo'n ding kunnen bouwe lijkt me echt vet iig.
Youpzaterdag 13 mei 2006 @ 12:39
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:28 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

400 pk uit een 2 liter betrouwbaarder dan uit een 3.2? Uhm..... lijkt me stug

Dat een Honda blok stock betrouwbaarder, geloof t best. Maar ook Alfa blokken zijn behoorlijk betrouwbaar, ze zijn alleen zo kapot met te weinig olie of trappen als motor niet warm is...

t Scheelt trouwens 300 kg In theorie kan een V8 ook in de attack omdat de motoren dwarsgeplaatst er in komen (V8 is dan eve breed als de 'standaard' inlijn 4)
M5 V8 er in denk alleen dat dat een beetje ruk is voor je gewichtsverdeling
BaraCudazaterdag 13 mei 2006 @ 12:40
Triest dat Die K1 in nederland 65000 kost en in belgie 47000
Is dat die fijne BPM nou?
Youpzaterdag 13 mei 2006 @ 12:41
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:40 schreef BaraCuda het volgende:
Triest dat Die K1 in nederland 65000 kost en in belgie 47000
Is dat die fijne BPM nou?
BaraCudazaterdag 13 mei 2006 @ 12:44
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:41 schreef Youp het volgende:

[..]

Europa was toch 1 enzo blah blah blah?
Behalve met de dingen waar die kutregering geld aan kan verdienen
Youpzaterdag 13 mei 2006 @ 12:47
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:44 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Europa was toch 1 enzo blah blah blah?
Behalve met de dingen waar die kutregering geld aan kan verdienen
ja de bpm gaat er ook uit over een tijd! maar ik gok dat dat nog wel een paar keer uitgesteld wordt en dat we dat op een andere manier toch wel weer gaan betalen.....
Jimmiezaterdag 13 mei 2006 @ 12:47
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:39 schreef Youp het volgende:

[..]

M5 V8 er in denk alleen dat dat een beetje ruk is voor je gewichtsverdeling
maar is ook weer een RWD ingerichte motor, die moet je weer verbouwen net als bijv het H S2000 blok.

Maar het blok staat dwarsgeplaatst en het is een mid engined sportauto, zal nog best mee kunnen vallen hoe de gewichtsverdeling dan valt. Maarja zo'n enorm blok gooit wel heelveel gewicht erbij op, haal je het Lotus Elise effect weg
BaraCudazaterdag 13 mei 2006 @ 12:49
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:47 schreef Youp het volgende:

[..]

ja de bpm gaat er ook uit over een tijd! maar ik gok dat dat nog wel een paar keer uitgesteld wordt en dat we dat op een andere manier toch wel weer gaan betalen.....
Nederland kennende gaan we op een of andere manier er nog meer voor betalen
Zo is onze regering nou eenmaal
Jimmiezaterdag 13 mei 2006 @ 12:52
BPM over opties van je auto zou dit jaar er uit moeten gaan, zodat je voor je navigatie gewoon de fabrieksprijs van 1500 betaald ipv 2900
2cvzaterdag 13 mei 2006 @ 13:03
Wat valt in de categorie kitcar ? Een auto die je zelf (ver)bouwt ? Dan hoort de Vanclee Mungo er bij mijn weten niet bij.
master_Xzaterdag 13 mei 2006 @ 13:07
bpm hoe bereken ze dat dan ? ik hoorde laast dat dat aardig aantikt ?
Kolkiezaterdag 13 mei 2006 @ 13:12
25% oid over de kale waarde van de auto.

Volledig overzicht van alle kitcars ontbreekt en dat blijft ook zo. Heeel veeeel bedrijven en bedrijfjes die zich hier mee bezig houden enzo. Wel geinig spul, wil zelf ooit ook 'ns een cobra of donkervoort achtig apparaat in elkaar prutsen .
Youpzaterdag 13 mei 2006 @ 14:03
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:12 schreef Kolkie het volgende:
25% oid over de kale waarde van de auto.

Volledig overzicht van alle kitcars ontbreekt en dat blijft ook zo. Heeel veeeel bedrijven en bedrijfjes die zich hier mee bezig houden enzo. Wel geinig spul, wil zelf ooit ook 'ns een cobra of donkervoort achtig apparaat in elkaar prutsen .
42,5%
Diemietuhriejzaterdag 13 mei 2006 @ 17:08
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:17 schreef BaraCuda het volgende:
Tiger Avon
[afbeelding]

Tiger Super Six
[afbeelding]

Tiger R6
[afbeelding]

Tiger B6
[afbeelding]

Tiger Supercat
[afbeelding]

Lijkt me geweldig om zo'n ding nog een keer te kopen
Hee zoeen heeft mijn oom zelf gebouwd, ga er dalijk heen want mijn vader koopt een motor van hem over..

Zal wel even wat foto's maken.
Jimmiezaterdag 13 mei 2006 @ 17:13
Een Kitcar uit Zuid Afrika die ik later wel wil kopen



Info van 5th Gear er over

GT40 Replica, is geloof ik enige bedrijf die de naam rechten heeft van Ford gekocht.

Was te zien op de 5th Gear aflevering van 8 mei, als je er aan kan komen zeker de moeite waard om te zien!
XpectorNLzondag 14 mei 2006 @ 10:35
Zeer goedkope RobinHood Lightweight. (£1795, excl btw)


Youpzondag 14 mei 2006 @ 13:27
quote:
Op zondag 14 mei 2006 10:35 schreef XpectorNL het volgende:
Zeer goedkope RobinHood Lightweight. (£1795, excl btw)

[afbeelding]
[afbeelding]
info?
Mex_zondag 14 mei 2006 @ 13:35
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:27 schreef Youp het volgende:

[..]

info?
http://www.rhocar.org
Youpzondag 14 mei 2006 @ 13:43
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:35 schreef Mex_ het volgende:

[..]

http://www.rhocar.org
ik had de website van RH zelf ook gevonden

http://www.robinhoodsportscars.com
kirpeknotszondag 14 mei 2006 @ 22:05
Die K1 attack is echt een geil ding. Had ik de tijd en het geld maar.
StefanPzondag 14 mei 2006 @ 22:46





Porsche 911 transmissie, de rest incl. motor komt uit de C5 en C6 corvette. LS1, LS2 of zelfs LS6 (500pk). De auto weegt slechts 2200 pond, 1000 kilo dus.

De kit zelf kost 19000 dollar, de porsche/corvette onderdelen moet je zelf kopen of uit een donorauto halen.
Youpzondag 14 mei 2006 @ 22:48
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:46 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Porsche 911 transmissie, de rest incl. motor komt uit de C5 en C6 corvette. LS1, LS2 of zelfs LS6 (500pk). De auto weegt slechts 2200 pond, 1000 kilo dus.

De kit zelf kost 19000 dollar, de porsche/corvette onderdelen moet je zelf kopen of uit een donorauto halen.
LSDzondag 14 mei 2006 @ 23:50
Ik ben laatst bij auto Eshuis in hardenberg geweest die een hele zooi cobra en super7 replica's heeft staan. Ook stond er een GT40 replica, die ze op dit moment aan het bouwen zijn.

Ik heb er een hele rits foto's geschoten die ik binnenkort even zal uploaden, maar op de site staan ze ook wel
Mex_maandag 15 mei 2006 @ 09:42
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:50 schreef LSD het volgende:
maar op de site staan ze ook wel
Staan helaas geen prijzen bij
Pietverdrietmaandag 15 mei 2006 @ 10:02
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:13 schreef Jimmeh het volgende:
Een Kitcar uit Zuid Afrika die ik later wel wil kopen

[afbeelding]

Info van 5th Gear er over

GT40 Replica, is geloof ik enige bedrijf die de naam rechten heeft van Ford gekocht.

Was te zien op de 5th Gear aflevering van 8 mei, als je er aan kan komen zeker de moeite waard om te zien!
Gezien de ervaring die Clarckson opdeed met een echte GT, de nieuwe GT van Ford, kan je waarschijnlijk beter die zuidafrikaanse kitcar kopen.
mannydinsdag 16 mei 2006 @ 23:22
quote:
Op maandag 15 mei 2006 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gezien de ervaring die Clarckson opdeed met een echte GT, de nieuwe GT van Ford, kan je waarschijnlijk beter die zuidafrikaanse kitcar kopen.
please explain ? hij heeft er toch 1 gekocht, zo'n nieuwe ?
Youpwoensdag 17 mei 2006 @ 10:15
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:22 schreef manny het volgende:

[..]

please explain ? hij heeft er toch 1 gekocht, zo'n nieuwe ?
jep, en daar heeft hij al een hele berg ellende mee gehad.
Jimmiewoensdag 17 mei 2006 @ 13:17
inderdaad en deze kost 'slechts' 65000 en is zoveel mooier dan de nieuwe GT
dubidubwoensdag 17 mei 2006 @ 15:17
Atom Ariel is toch ook als kit verkrijgbaar? Meesterlijke karretjes in dit topique btw.
Youpwoensdag 17 mei 2006 @ 15:18
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:17 schreef dubidub het volgende:
Atom Ariel is toch ook als kit verkrijgbaar? Meesterlijke karretjes in dit topique btw.
bij mijn weten wordt de Ariel Atom alleen als complete auto verkocht
mannywoensdag 17 mei 2006 @ 18:12
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:15 schreef Youp het volgende:

[..]

jep, en daar heeft hij al een hele berg ellende mee gehad.
okay, dat wist ik niet. Ik had alleen meegekregen dat hij zo impressed was door de rij-eigenschappen dat hij er 1 gekocht had.
ivosnivowoensdag 17 mei 2006 @ 18:50
tvp
T42donderdag 18 mei 2006 @ 15:13
ik mis de belangrijkste basis!!! die van een VW kever (op die cross dingen na )

De VW Nova


VW Puma


VW Buggy


VW Baja


VW Speedster


en de VW Trike


en de 10tal andere auto's op basis van Kever onderstel (porsche 356 speedster replica, ferrari enz.)
Youpdonderdag 18 mei 2006 @ 15:25
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:13 schreef T42 het volgende:
ik mis de belangrijkste basis!!! die van een VW kever (op die cross dingen na )

De VW Nova
[afbeelding]

VW Puma
[afbeelding]

VW Buggy
[afbeelding]

VW Baja
[afbeelding]

VW Speedster
[afbeelding]

en de VW Trike
[afbeelding]

en de 10tal andere auto's op basis van Kever onderstel (porsche 356 speedster replica, ferrari enz.)
die VW buggy's heb ik altijd wel grappig gevonden... alleen jammer dat die dingen amper presteren... (toch?)
Mex_donderdag 18 mei 2006 @ 15:35
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:25 schreef Youp het volgende:

[..]

die VW buggy's heb ik altijd wel grappig gevonden... alleen jammer dat die dingen amper presteren... (toch?)
Kan je ook gewoon een porscheblok inhangen, moet je 'm wel verzwaren aan de voorkant volgens mij
PNGdonderdag 18 mei 2006 @ 15:41
http://www.geocities.com/motorcity/4570/

Ben ik nog de bekendste op Kever chassis niet tegen gekomen, en kan uit mijn hoofd er niet opkomen, maar der rijden in Nederland ook nog het een en ander. @Youp, wat er soms gebeurt is dat er een 2 liter uit een latere bus ingaat.

[edit] De Bonito. "In Nederland bestaan nog ongeveer 100 van deze auto".
En lekken als een zeef overigens.
Mex_donderdag 18 mei 2006 @ 16:01
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:41 schreef PNG het volgende:
http://www.geocities.com/motorcity/4570/

Ben ik nog de bekendste op Kever chassis niet tegen gekomen, en kan uit mijn hoofd er niet opkomen, maar der rijden in Nederland ook nog het een en ander. @Youp, wat er soms gebeurt is dat er een 2 liter uit een latere bus ingaat.

[edit] De Bonito. "In Nederland bestaan nog ongeveer 100 van deze auto".
En lekken als een zeef overigens.
quote:
Sorry, this GeoCities site is currently unavailable.
T42donderdag 18 mei 2006 @ 16:20
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:25 schreef Youp het volgende:

[..]

die VW buggy's heb ik altijd wel grappig gevonden... alleen jammer dat die dingen amper presteren... (toch?)
er kenne meerdere motoren in opgefokte keverblok, porsche blok, subaru boxter, alfa boxter en golf 1/2/3 blokken

voor verzwaren is wel zo makkelijk dan duin buggy's verzware em niet


zal nog filmpje zoeke van snelle buggy op VW euro 2004
T42donderdag 18 mei 2006 @ 16:24
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:41 schreef PNG het volgende:
http://www.geocities.com/motorcity/4570/

Ben ik nog de bekendste op Kever chassis niet tegen gekomen, en kan uit mijn hoofd er niet opkomen, maar der rijden in Nederland ook nog het een en ander. @Youp, wat er soms gebeurt is dat er een 2 liter uit een latere bus ingaat.

[edit] De Bonito. "In Nederland bestaan nog ongeveer 100 van deze auto".
En lekken als een zeef overigens.

deze is wel gaaf op basis keverbodem

1.6 en 2.0 ziijn meest gebruike opgefokte motoren lekker goedkoop daarom (porsche blok kost ongeveer 5000 euro 2e handsje)
SterkStaaltjedonderdag 18 mei 2006 @ 16:35
Wat is een kit-car nou precies?

Je krijgt alle onderdelen en schroeft hem vervolgens zelf in elkaar?
Youpdonderdag 18 mei 2006 @ 17:04
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:24 schreef T42 het volgende:

[..]

[afbeelding]
deze is wel gaaf op basis keverbodem

1.6 en 2.0 ziijn meest gebruike opgefokte motoren lekker goedkoop daarom (porsche blok kost ongeveer 5000 euro 2e handsje)
nouja lekker goedkoop... kan je beter een westfield-achtig-iets bouwen met een busa blok rij je ook een opgefokte kever buggy het licht mee uit de ogen
T42donderdag 18 mei 2006 @ 19:06
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:04 schreef Youp het volgende:

[..]

nouja lekker goedkoop... kan je beter een westfield-achtig-iets bouwen met een busa blok rij je ook een opgefokte kever buggy het licht mee uit de ogen
goedkoop jah nog goede 2ehands 1.6/2.0 kostje je 750/1000 euro ongeveer

busa blok 2 dingen;
NIET luchtgekoeld
GEEN mooi geluid van een echte Boxer

of je ontwerpt je eige boxer
www.groenekever.nl/budel_2005_vwkever_33.wmv

buggy wielen van de grond
www.groenekever.nl/vw_euro_2004_021.wmv
www.groenekever.nl/vw_euro_2004_031.wmv
www.groenekever.nl/vw_euro_2004_027.wmv
Buggy vs kever
www.groenekever.nl/vw_euro_2004_025.wmv
T42donderdag 18 mei 2006 @ 19:13
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:35 schreef SterkStaaltje het volgende:
Wat is een kit-car nou precies?

Je krijgt alle onderdelen en schroeft hem vervolgens zelf in elkaar?
een auto die je bouwt of koopt die op een onderstel staat van een andere auto (niet fabrieks gebouwd, of jah niet uit een bijv VW fabriek)

meestal kun je ze zelf bouwen als bouw pakket of je ontwerpt het helemaal zelf

http://www.paruzzi.nl/nl/kits.html
jaapgvkdonderdag 18 mei 2006 @ 19:19
Er zijn ook veel kitcars op basis van een pontiac fiero

Deze vond ik altijd al gaaf (de jalapeno van Pisa Corp):



Anderen:
(artero)



(lambo)
pcgerritdonderdag 18 mei 2006 @ 20:53
En deze dan ?
quote:
Ben ik nog de bekendste op Kever chassis niet tegen gekomen, en kan uit mijn hoofd er niet opkomen, maar der rijden in Nederland ook nog het een en ander. @Youp, wat er soms gebeurt is dat er een 2 liter uit een latere bus ingaat.

[edit] De Bonito. "In Nederland bestaan nog ongeveer 100 van deze auto".
En lekken als een zeef overigens.



Hier zit een golf GTI blok in en porsche 911-01 5 versn.bak
Van die 100 rijden er misschien 25 ?
En je kun hem wel lekvrij maken

[ Bericht 73% gewijzigd door pcgerrit op 18-05-2006 21:03:40 ]
T42vrijdag 19 mei 2006 @ 08:21
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:53 schreef pcgerrit het volgende:
En deze dan ?
[..]

[afbeelding]


Hier zit een golf GTI blok in en porsche 911-01 5 versn.bak
Van die 100 rijden er misschien 25 ?
En je kun hem wel lekvrij maken
orginele keversport velgen ligge er nog op